Qwuiddo Odesláno 15. srpna Nahlásit Odesláno 15. srpna Kolin <-> Plzen 350km taky bez nabijeni a vracim se s dvoucifernym SOC. V lete, rekl bych ve 100% jizd. Nicmene v zime zalezi na teplote, snezeni apod. Rekl bych, ze v 80% pripadu to bez nabijeni spis ID7 neda.
Ivan Lelák Odesláno 15. srpna Nahlásit Odesláno 15. srpna před 30 minutami, Qwuiddo napsal: Kolin <-> Plzen 350km taky bez nabijeni a vracim se s dvoucifernym SOC. V lete, rekl bych ve 100% jizd. Nicmene v zime zalezi na teplote, snezeni apod. Rekl bych, ze v 80% pripadu to bez nabijeni spis ID7 neda. Nejsem elektrikář, ale koukal jsem na ID7. Kombinovaná spotřeba cca 14 kWh/100 km, kapacita 77 kWh, takže by to mělo při rozumném režimu ujet i přes 500 km, no dobře, s klimatizací minimálně 400, ale to by - aspoň myslím - nesměl Pozorovatel "šetřit" tak, že vypne rekuperaci, prudce akceleruje a pak nechá auto "plachtit". Nebo je to složitější?
Pozorovatel Odesláno 15. srpna Nahlásit Odesláno 15. srpna Před hodinou, Ivan Lelák napsal: Jen dotaz - z Ostravy do Brna je to 170 km, tam a zpátky 340. Plus, jak říkáš rezerva = 400 km. To auto neujede v létě 400 km? Chápu, klimatizace, rádio, ale i tak. Jak rychle jezdíš, jak akceleruješ? Píšeš, že rekuperace je naprd, že to radši rozjedeš a pak "plachtíš", to mi ale nedává smysl, psal jsem o tom včera. Nechtělo by to zkusit jiný styl jízdy? Chápu, že by Ti třeba nevyhovoval, ale asi by vyhovoval autu z hlediska spotřeby. Neber to jako kritiku, jen mi to, co píšeš, do sebe úplně nezapadá a přemýšlím o řešení. Sice elektroauto nemám, ale ono to bude principiálně stejné jako s jakýmkoliv autem, kde přemýšlíš, jak snížit spotřebu a zvýšit dojezd. Hele, to plachtění byl spíš fór. Ale dělám to v okamžiku, kdy při své cestovní rychlosti 140 dojedu nějaký hlouček aut, který se neustále motá pod "nohama" (navzájem se předjíždí a jsou na sebe nalepeni). Tak to trochu víc přišlápnu, abych jim ujel, protože v takovém hloučku aut je to vždy o hubu. Takže řekněme, že tam mám krátkodobě víc a nechám to setrvačností spadnout na 140 a jedu dál. Akceleruji svižně, nejsem žádný pantáta klobouk Řešení není, nebo je, změnit zaměstnání, ale to bude postupně všude. Jinak mě ani nepřekvapilo, že když jsem si auto přebíral, tak poznamenali, že za půl roku prodali jenom deset ekektroaut a z toho 8 šlo do firem a pouhé 2 byly pro soukromé osoby....
Pozorovatel Odesláno 15. srpna Nahlásit Odesláno 15. srpna (upraveno) Tak to bych asi za tím volantem usnul, jinak si tu jízdu neumím představit. Já jel dneska jenom po městě a měl jsem nějakých 16,5 Na dálnici to bere běžně 23.... Jinak Brno bych možná taky otočil, kdybych vyjel se 100%, ale to se nikdy nestane, protože doma to nabíjet nebudu (z domu to mám 185km, takže by to bylo na hraně). Firma to neumí proplatit. A taky potřebuju, aby mi tam taky něco zbylo, když dojedu domů, abych mohl courat po okolí (obchody, děcka a jejich kroužky atd.) a nemusel hned kvůli tomu řešit další nabíjení Upraveno 15. srpna uživatelem Pozorovatel
neuromancer Odesláno 15. srpna Nahlásit Odesláno 15. srpna před 25 minutami, Ivan Lelák napsal: Nejsem elektrikář, ale koukal jsem na ID7. Kombinovaná spotřeba cca 14 kWh/100 km, kapacita 77 kWh. Myslím, že pes bude zakopaný v té kombinované teoretické spotřebě, reálné hodnoty budou asi jinde viz. https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/2142-ID.7.html Když jsem několikrát vyfasoval v Porsche jako náhradní auto Taycana a jezdil s tím normálně, jak jsem zvyklej s Cayennem GTS nebo 911, ukázalo to průměrnou spotřebu 25 kWh, což taky úplně neodpovídá
Josef01 Odesláno 15. srpna Nahlásit Odesláno 15. srpna před 2 hodinami, Pozorovatel napsal: Zákazníky navštěvuji v jejich sídle. Jsou to firmy od velkých korporací, jako jsme my, až po menší rodinné. Nikdo nepojede na schůzku k nabíječce jen proto, že já to potrebuji a u nich ta možnost není No vidíš, já se z 85% nescházím v jejich sídle, vytáhnu je na oběd, kávu atd. Funguje to daleko lépe, uhlazené prezentace v jednačce jsou na dvě věci
Josef01 Odesláno 15. srpna Nahlásit Odesláno 15. srpna před 18 minutami, Pozorovatel napsal: Firma to neumí proplatit. A taky potřebuju, aby mi tam taky něco zbylo, když dojedu domů, abych mohl courat po okolí (obchody, děcka a jejich kroužky atd.) a nemusel hned kvůli tomu řešit další nabíjení Tohle je pěkný, firma zaplatí za courání po obchodech, káva a kroužky, ale nabít ze svého, to rozhodně ne
Pozorovatel Odesláno 15. srpna Nahlásit Odesláno 15. srpna (upraveno) Taková je dohoda. Firma mi stahujte prachy za auto z mého platu, protože ho mám oficiálně i pro soukromé účely. Firma hradí veškeré pohonné hmoty a já jenom dodávám účty a přehled služebních a soukromých jízd pro účely danění. Proč bych to měl měnit ve prospěch firmy? Takto jsme se dohodli a firma mi taky nic navíc nedá. Chovám se naprosto férově a transparentně. A co se schůzek týče, tak lidé z korporací to ani nechtějí, protože by to bylo proti antitrust školením, které máme taky (takže ani já bych neměl nikoho nikam zvát). Samozřejmě občas někoho na oběd pozvu, ale to jsou ty menší firmy, kde vím, že je to OK. U těch větších jim pomalu nemůžeš dát ani kalendář s propiskou, aby to nebyl úplatek Upraveno 15. srpna uživatelem Pozorovatel 1
Kotlick Odesláno 15. srpna Nahlásit Odesláno 15. srpna Jen pár postřehů: @Radek124 & @Maro Naprostý souhlas s Radkem, u korporátů a větších firem za tím není žádná kalkulace ale ESG a další výkazy. Je to zákon padajícího ho.na. Korporáty vykazují bankám, burze a dělají greenwashing pro veřejnost. To samé požadují po svých dodavatelích. Čerpají na to dotace, zřizují na to celá oddělení. @Josef01 Jak už napsal @Pozorovatel dostat někoho na schůzku z korporátu mimo kancl je opruz, nižší management a obyčejní pěšáci nemají auta, vyšší management se bojí o svoje místa a všichni mají podepsané nepěkné papíry o korupci apod. Pokud by už šel, tak to bude muset hlásit/vykazovat atd. atp. U menších firem asi cajk, ale taky by se mi nechtělo jezdit za každým na schůzku mimo kancl, když po mě něco chce. Oběd občas OK, ale tvoje situace nejde paušalizovat na většinu jezdících zaměstnanců s vysokým nájezdem. Čas na plánování tras a nabíjení: Pozorovatel vyhodil statistiku, kde strávil na nabíječkách 3,5 hod za 14 dní. Což může dělat 1 pracovní den za měsíc. Kdo to zaplatí? Zaměstnavatel jako přesčas, nebo bude počítat se snížením produktivity zaměstnance o 5%? Zaměstnanec, který si to uloupne ze svého volného času? Samé ocásky. 1
Josef01 Odesláno 15. srpna Nahlásit Odesláno 15. srpna Žijete asi v jiném světě než já. Dnes všichni chtějí 3K nebo modré z nebe. Měl by raději dát statistiku, kolik času strávil na cestách, které nedávaly smysl
Kotlick Odesláno 15. srpna Nahlásit Odesláno 15. srpna před 12 minutami, Josef01 napsal: Žijete asi v jiném světě než já. Dnes všichni chtějí 3K nebo modré z nebe. Měl by raději dát statistiku, kolik času strávil na cestách, které nedávaly smysl Josefe občas tě nechápu. Jakože jezdí na schůzky co nedávají smysl? Tak možná je masochista a užívá si to. Já o 3K nikde nepíšu, taky bych to bral, ale u nás v Ostravě se prozatím Kilo a Kára vylučují s Klidem.
safi Odesláno 15. srpna Autor Nahlásit Odesláno 15. srpna před 3 hodinami, Pozorovatel napsal: Taková je dohoda. Firma mi stahujte prachy za auto z mého platu, protože ho mám oficiálně i pro soukromé účely. Firma hradí veškeré pohonné hmoty a já jenom dodávám účty a přehled služebních a soukromých jízd pro účely danění. Proč bych to měl měnit ve prospěch firmy? Takto jsme se dohodli a firma mi taky nic navíc nedá. Chovám se naprosto férově a transparentně. A co se schůzek týče, tak lidé z korporací to ani nechtějí, protože by to bylo proti antitrust školením, které máme taky (takže ani já bych neměl nikoho nikam zvát). Samozřejmě občas někoho na oběd pozvu, ale to jsou ty menší firmy, kde vím, že je to OK. U těch větších jim pomalu nemůžeš dát ani kalendář s propiskou, aby to nebyl úplatek Neber to prosím jako kritiku, ale přijde mi, že auto používám nevhodným způsobem. Z grafu vidím 100% DC nabíjení. Předpokládám, že nenabíjíš, když auto parkuje doma nebo v práci, přes 11 kWh AC. Druhé věc - 28,6kWh /100km v létě bude možná způsobeno dálničními rychlostmi tachometrových 150+. Na to ani aerodynamická ID7 není. Pro dlouhé dojezdy to chce tachometrových max. 130. Pro tebe by možná byl vhodnější spalovák. 1
Josef01 Odesláno 15. srpna Nahlásit Odesláno 15. srpna Pitváte tady pár hodin nabíjení, účastnil jsem se mnoha schůzek, které nedávaly smysl, ty lidi byly úplně mimo nebo nepochopili, že schůzka pro ně není vhodná, tedy naprosto zbytečná cesta, která se měla vyřídit přes videokonferenci. Běžně jsem jako mladší strávil jsem v autě za rok 3 pracovní měsíce, tedy 480 hodin, které nikdo nezaplatil, jenom zaměstnavatel. Řešíte prkotiny. 1
Kotlick Odesláno 15. srpna Nahlásit Odesláno 15. srpna před 20 minutami, safi napsal: Neber to prosím jako kritiku, ale přijde mi, že auto používám nevhodným způsobem. Z grafu vidím 100% DC nabíjení. Předpokládám, že nenabíjíš, když auto parkuje doma nebo v práci, přes 11 kWh AC. Druhé věc - 28,6kWh /100km v létě bude možná způsobeno dálničními rychlostmi tachometrových 150+. Na to ani aerodynamická ID7 není. Pro dlouhé dojezdy to chce tachometrových max. 130. Pro tebe by možná byl vhodnější spalovák. Je to tak, ale to bude mít většina zaměstnanců na dlouhých štrekách, bez nabíjení doma nebo na firmě. Tady je to jednoznačně situace pro spalovák, nebo nabíjení na firmě, ale potom nemáš auto pro soukromé účely.
Pozorovatel Odesláno 15. srpna Nahlásit Odesláno 15. srpna před 36 minutami, safi napsal: Neber to prosím jako kritiku, ale přijde mi, že auto používám nevhodným způsobem. Z grafu vidím 100% DC nabíjení. Předpokládám, že nenabíjíš, když auto parkuje doma nebo v práci, přes 11 kWh AC. Druhé věc - 28,6kWh /100km v létě bude možná způsobeno dálničními rychlostmi tachometrových 150+. Na to ani aerodynamická ID7 není. Pro dlouhé dojezdy to chce tachometrových max. 130. Pro tebe by možná byl vhodnější spalovák. Doma ani v práci nabíjet nelze. Po dalnici jezdím 140 (výjimečně to může být z bezpečnostních důvodů víc) a i když jsem jel 120, nic moc se nezměnilo, auto sebejistě ohlásilo, že do místa určení nedojedu Hele, hoši, asi bych to nechal, točíme se v kruhu a je jasné, že z něj asi nevystoupíme ale díky za připomínky
Mr. Sandman Odesláno 15. srpna Nahlásit Odesláno 15. srpna Kdyby jsi nabíjel na těch 80% a těch 20% dobil při menším SOC u zastávky na WC, tak by ti tam tak hodina a půl ubyla z toho celkového času. Pokud nemůžeš nabíjet doma nebo ve firmě tak je 100% nabíjení na DC to, co tě tak zdržuje... A taky ti mohli dát Model 3, který je podstatně úspornější. Nebo ICE.
safi Odesláno 15. srpna Autor Nahlásit Odesláno 15. srpna před 22 minutami, Pozorovatel napsal: Doma ani v práci nabíjet nelze. Po dalnici jezdím 140 (výjimečně to může být z bezpečnostních důvodů víc) a i když jsem jel 120, nic moc se nezměnilo, auto sebejistě ohlásilo, že do místa určení nedojedu Hele, hoši, asi bych to nechal, točíme se v kruhu a je jasné, že z něj asi nevystoupíme ale díky za připomínky Pokud nemáš kde nabíjet, tak to je prostě problém. Já sice nemám domek, ale mám v okolí 1-5 minut chůze 12 míst na pomalé nabíjení a cca 6 míst na rychlé. Navíc mohu kdykoliv pracovat z domova.
Jocker Odesláno 15. srpna Nahlásit Odesláno 15. srpna (upraveno) před 6 hodinami, Pozorovatel napsal: Taková je dohoda. Firma mi stahujte prachy za auto z mého platu, protože ho mám oficiálně i pro soukromé účely. Firma hradí veškeré pohonné hmoty a já jenom dodávám účty a přehled služebních a soukromých jízd pro účely danění. Proč bych to měl měnit ve prospěch firmy? Takto jsme se dohodli a firma mi taky nic navíc nedá. Chovám se naprosto férově a transparentně. A co se schůzek týče, tak lidé z korporací to ani nechtějí, protože by to bylo proti antitrust školením, které máme taky (takže ani já bych neměl nikoho nikam zvát). Samozřejmě občas někoho na oběd pozvu, ale to jsou ty menší firmy, kde vím, že je to OK. U těch větších jim pomalu nemůžeš dát ani kalendář s propiskou, aby to nebyl úplatek Pokud máš auto oficiálně do soukromého užívání, tak to samozřejmě vyúčtovat jde. Já nabíjím doma, vykážu kolik jsem nabil, ale neumím vykázat cenu(SPOT), takže se použije zákon a cena 7,7 za kW, částka se odečte z toho co máš zaplatit za soukromé km. Pokud to nejde, tak je to výmluva účetní a nebo by ti to nesedělo, do toho kolik vykazuješ soukromých km GPS s přepínání služebních a soukromých asi nemáš že. znám i takové experty, kteří jsou ochotni riskovat svoji reputaci tím, že se snaží kompenzovat ty % za soukromé užívání, počtem vykázaných soukromých km. Ale to je takové to klasické naše čecháčství…to že neřeší servis, gumy, pojistku, poplatky za dálnice, ztrátu hodnoty auta, pojistné události, a dostanou k užívání auto, které by si nové sami nekoupili…no člověk se někdy nestačí divit. Navíc u BEV se ti zvyšuje základ, pokud se nepletu, o 0,25% z pořizovací ceny vozu a u PHEV 0,5%. Takže třeba z auta 2mio platíš 3k mesíčně….a hlavně né firmě, ale státu…. Upraveno 15. srpna uživatelem Jocker
Pozorovatel Odesláno 15. srpna Nahlásit Odesláno 15. srpna Firma mi věří, žádné GPS v autě nemám a já toho nemám potřebu nijak zneužívat. Zastupuju německý korporát na celém českém a slovenském trhu. Vzhledem k podmínkám, jaké tam mám, by byl nerozum dělat opak a zbytečně riskovat. Ano, je to spíše výmluva účetního oddělení.... Ale taky bych musel mít instalovaný wallbox a na to jim jednak seru a pak to ani firma nijak neřeší. Prostě tady máš auto a starej se jak chceš.
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se