Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

V tom videu je vidět, že ložisko požáru bylo v kabině, vůbec nemuselo jít o problém auta, ale třeba nějaký nabíječky na telefon zastrčený v konektoru, s takhle zapáleným autem jsem se už osobně setkal hodněkrát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5. 5. 2023 v 10:04, kuncák7 napsal:

Josef01 - měl bych na tebe snad seriozní dotaz. Týká se to včerejší havarie elektroauta v uzavřené garáži. Prosím tě, netušíš jak to řeší v zahraničí? Dle popisu v článku a i dotazu na kamaráda ( profi hasič ve Spolaně ) je to zkrátka velikej problém, zdlouhavá procedura a hodně náročná (časově i finančně ). Nevíš, nebo i nevíte, zda už existuje něco rychlejšího a asi i účinějšího? 

Netuším jak to řeší, možná by věděl kamarád hasič, který mi říkal, že v ČR těch požárů EV aut je asi 11x méně než u spalovacích aut, dodám, samozřejmě počítáno na 100 tis. aut.

Upraveno uživatelem Josef01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém u hasení EV je baterie.Já osobně jsem viděl hořet trakční baterii a dokud neschořej jednotlivé propojky mezi články tak s tim nejde nic dělat,oheň takový hasiči uhasí ale ta teplota v té baterii ho spustí znova.Boužel je to oříšek jak pro výrobce tak hasiče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, wawrik napsal:

(Aj preto) celý svet ustupuje od klasických LiIon a prechádza na LFP batérie. Európske automobilky už tradične tento trend úplne nezachytili.

Já myslím, že to hoření není takový problém, jak se prezentuje. LFP sice nehoří a jsou levnější, zato jsou výrazně těžší a mají opravdu výrazně nižší energetickou hustotu, podle mě to je v autech krok zpět. Mají sice vyšší počet cyklů a lepší teplotní rozsah, ale kdo potřebuje baterii s nájezdem 2 mil. kilometrů? Například dát do Enyaqu stejně těžkou LFP baterii, tak bude mít 35% menší dojezd. Samozřejmě LFP je ideální pro použití doma pro FVE apod. Do aut vidím spíše cestu baterie s energetickou hustotou 350Wh/kg (tedy trojnásobek LFP), tedy malá váha a auta s výbornými, energeticky nenáročnými pohony a dobrý cx koeficient odporu vzduchu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Josef01 Ja s tebou v zásade súhlasím, ten problém je klasicky nafúknutý ako 95 % všetkých vecí okolo elektromobility.

Mimochodom, aj pre batérie s vyššou energetickou hustotou sa bude chodiť do Číny. Európa zaspala a IMHO kvôli tomu spiatočníckemu (teda, hovorí sa mu skôr konzervatívnemu) prístupu to dobehne len ťažko. Snáď keby vymyslela nejakú použiteľnú náhradu elektrického zdroja typu vodíkové alebo iné články alebo tak něco, predsalen tá veda celkovo je tu ešte na slušnej úrovni a dá sa na nej stavať. Evolučným vývojom súčasných batérií už podľa mňa ten svet nedobehne.

Edit: zabudol som - prechod na LPF má, samozrejme, aj iné príčiny/výhody, nižšia horľavosť je len jedna z nich.

Upraveno uživatelem wawrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, Josef01 napsal:

Netuším jak to řeší, možná by věděl kamarád hasič, který mi říkal, že v ČR těch požárů EV aut je asi 11x méně než u spalovacích aut, dodám, samozřejmě počítáno na 100 tis. aut.

To, že jich je o mnoho méně vím. Zajímala mě spíš ta technická náročnost hašení. A postupy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napadlo mě vyfotit, jak vypadá elektromotor na zadní nápravě. 

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.


 

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě něco z portálu řidiče.

Ponoření do kontejneru

Oblíbeným tématem jsou kontejnery s vodou. Pokud je to možné, lze takový kontejner přistavit a elektromobil do něj ponořit. Je tím v podstatě zaručeno, že hoření nebude pokračovat, protože voda bude chladit baterii. Nicméně tím nastane další problém - voda z kontejneru bude potom dost toxická a není úplně levné ji zlikvidovat. Proto je snaha se tomuto řešení spíše vyhnout. Navíc i po třeba týdnu v kontejneru a následném vytažení může elektromobil znovu začít hořet.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, Aleš 75 napsal:

A ještě něco z portálu řidiče.

Ponoření do kontejneru

Oblíbeným tématem jsou kontejnery s vodou. Pokud je to možné, lze takový kontejner přistavit a elektromobil do něj ponořit. Je tím v podstatě zaručeno, že hoření nebude pokračovat, protože voda bude chladit baterii. Nicméně tím nastane další problém - voda z kontejneru bude potom dost toxická a není úplně levné ji zlikvidovat. Proto je snaha se tomuto řešení spíše vyhnout. Navíc i po třeba týdnu v kontejneru a následném vytažení může elektromobil znovu začít hořet.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Musíme si uvědomit jedno a to že celý greendeal včetně elektrifikace aut nemá s ekologií vůbec nic společného ač se to prý říká 😂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda, proč by mělo taky být? Ekologie je stejný nesmysl jako globální oteplování, je potřeba jen dál zvyšovat lidem náklady a čerpat státní peníze, tedy to, co si vezme stát od lidí. Když se na to podíváte z povzdálí, je jasné, že kdyby chtěl někdo zlikvidovat západní civilizaci, postupoval by zhruba stejným způsobem jako EU.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 32 minutami, Josef01 napsal:

To je pravda, proč by mělo taky být? Ekologie je stejný nesmysl jako globální oteplování, je potřeba jen dál zvyšovat lidem náklady a čerpat státní peníze, tedy to, co si vezme stát od lidí. Když se na to podíváte z povzdálí, je jasné, že kdyby chtěl někdo zlikvidovat západní civilizaci, postupoval by zhruba stejným způsobem jako EU.

Tak ono si to hodně lidí myslí a kolikrát je to i hlavní důvod ke koupi takového vozu, jelikož je tak propagované. Jinak s tebou samozřejmě souhlasím....kopeme si pěknou jámu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...