safi Odesláno 5. května 2023 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 5. května 2023 Takže následky srovnatelné s požárem normálního auta. Auto bez ohledu na druh pohonu je stejně na odpis. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DavidLC Odesláno 5. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. května 2023 před 2 minutami, safi napsal: Takže následky srovnatelné s požárem normálního auta. Auto bez ohledu na druh pohonu je stejně na odpis. Nic co by nešlo rozleštit Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JR_2010 Odesláno 5. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. května 2023 V tom videu je vidět, že ložisko požáru bylo v kabině, vůbec nemuselo jít o problém auta, ale třeba nějaký nabíječky na telefon zastrčený v konektoru, s takhle zapáleným autem jsem se už osobně setkal hodněkrát. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
safi Odesláno 5. května 2023 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 5. května 2023 před 3 hodinami, DavidLC napsal: Nic co by nešlo rozleštit V úterý bude v Áčkách jako "lehce ježděné po pražském důchodci" Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan156 Odesláno 6. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 6. května 2023 Tzv. Večerní auto (pro neznalé Montekarla: auto, které je tak špatné, že se dá prodat pouze v noci ve tmě) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 6. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 6. května 2023 (upraveno) V 5. 5. 2023 v 10:04, kuncák7 napsal: Josef01 - měl bych na tebe snad seriozní dotaz. Týká se to včerejší havarie elektroauta v uzavřené garáži. Prosím tě, netušíš jak to řeší v zahraničí? Dle popisu v článku a i dotazu na kamaráda ( profi hasič ve Spolaně ) je to zkrátka velikej problém, zdlouhavá procedura a hodně náročná (časově i finančně ). Nevíš, nebo i nevíte, zda už existuje něco rychlejšího a asi i účinějšího? Netuším jak to řeší, možná by věděl kamarád hasič, který mi říkal, že v ČR těch požárů EV aut je asi 11x méně než u spalovacích aut, dodám, samozřejmě počítáno na 100 tis. aut. Upraveno 6. května 2023 uživatelem Josef01 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš 75 Odesláno 7. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. května 2023 Problém u hasení EV je baterie.Já osobně jsem viděl hořet trakční baterii a dokud neschořej jednotlivé propojky mezi články tak s tim nejde nic dělat,oheň takový hasiči uhasí ale ta teplota v té baterii ho spustí znova.Boužel je to oříšek jak pro výrobce tak hasiče. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wawrik Odesláno 7. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. května 2023 (upraveno) (Aj preto) celý svet ustupuje od klasických LiIon a prechádza na LFP batérie. Európske automobilky už tradične tento trend úplne nezachytili. Upraveno 7. května 2023 uživatelem wawrik Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maro Odesláno 7. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. května 2023 Toto vlákno to hezky shrnuje. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 7. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. května 2023 před 2 hodinami, wawrik napsal: (Aj preto) celý svet ustupuje od klasických LiIon a prechádza na LFP batérie. Európske automobilky už tradične tento trend úplne nezachytili. Já myslím, že to hoření není takový problém, jak se prezentuje. LFP sice nehoří a jsou levnější, zato jsou výrazně těžší a mají opravdu výrazně nižší energetickou hustotu, podle mě to je v autech krok zpět. Mají sice vyšší počet cyklů a lepší teplotní rozsah, ale kdo potřebuje baterii s nájezdem 2 mil. kilometrů? Například dát do Enyaqu stejně těžkou LFP baterii, tak bude mít 35% menší dojezd. Samozřejmě LFP je ideální pro použití doma pro FVE apod. Do aut vidím spíše cestu baterie s energetickou hustotou 350Wh/kg (tedy trojnásobek LFP), tedy malá váha a auta s výbornými, energeticky nenáročnými pohony a dobrý cx koeficient odporu vzduchu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wawrik Odesláno 7. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. května 2023 (upraveno) @Josef01 Ja s tebou v zásade súhlasím, ten problém je klasicky nafúknutý ako 95 % všetkých vecí okolo elektromobility. Mimochodom, aj pre batérie s vyššou energetickou hustotou sa bude chodiť do Číny. Európa zaspala a IMHO kvôli tomu spiatočníckemu (teda, hovorí sa mu skôr konzervatívnemu) prístupu to dobehne len ťažko. Snáď keby vymyslela nejakú použiteľnú náhradu elektrického zdroja typu vodíkové alebo iné články alebo tak něco, predsalen tá veda celkovo je tu ešte na slušnej úrovni a dá sa na nej stavať. Evolučným vývojom súčasných batérií už podľa mňa ten svet nedobehne. Edit: zabudol som - prechod na LPF má, samozrejme, aj iné príčiny/výhody, nižšia horľavosť je len jedna z nich. Upraveno 7. května 2023 uživatelem wawrik Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kuncák7 Odesláno 7. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. května 2023 před 20 hodinami, Josef01 napsal: Netuším jak to řeší, možná by věděl kamarád hasič, který mi říkal, že v ČR těch požárů EV aut je asi 11x méně než u spalovacích aut, dodám, samozřejmě počítáno na 100 tis. aut. To, že jich je o mnoho méně vím. Zajímala mě spíš ta technická náročnost hašení. A postupy. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
safi Odesláno 7. května 2023 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 7. května 2023 Napadlo mě vyfotit, jak vypadá elektromotor na zadní nápravě. Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma. Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím. Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma. Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš 75 Odesláno 7. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. května 2023 Vcelku pěkně zpracované. hasici-vzdelavani.cz https://www.hasici-vzdelavani.cz › ...PDF Aktuální poznatky z elektromobility pro potřeby HZS ČR Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš 75 Odesláno 7. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. května 2023 A ještě něco z portálu řidiče. Ponoření do kontejneru Oblíbeným tématem jsou kontejnery s vodou. Pokud je to možné, lze takový kontejner přistavit a elektromobil do něj ponořit. Je tím v podstatě zaručeno, že hoření nebude pokračovat, protože voda bude chladit baterii. Nicméně tím nastane další problém - voda z kontejneru bude potom dost toxická a není úplně levné ji zlikvidovat. Proto je snaha se tomuto řešení spíše vyhnout. Navíc i po třeba týdnu v kontejneru a následném vytažení může elektromobil znovu začít hořet. Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma. Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
African Odesláno 7. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. května 2023 před 3 minutami, Aleš 75 napsal: A ještě něco z portálu řidiče. Ponoření do kontejneru Oblíbeným tématem jsou kontejnery s vodou. Pokud je to možné, lze takový kontejner přistavit a elektromobil do něj ponořit. Je tím v podstatě zaručeno, že hoření nebude pokračovat, protože voda bude chladit baterii. Nicméně tím nastane další problém - voda z kontejneru bude potom dost toxická a není úplně levné ji zlikvidovat. Proto je snaha se tomuto řešení spíše vyhnout. Navíc i po třeba týdnu v kontejneru a následném vytažení může elektromobil znovu začít hořet. Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma. Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím. Musíme si uvědomit jedno a to že celý greendeal včetně elektrifikace aut nemá s ekologií vůbec nic společného ač se to prý říká Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
safi Odesláno 7. května 2023 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 7. května 2023 Plný souhlas Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 7. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. května 2023 To je pravda, proč by mělo taky být? Ekologie je stejný nesmysl jako globální oteplování, je potřeba jen dál zvyšovat lidem náklady a čerpat státní peníze, tedy to, co si vezme stát od lidí. Když se na to podíváte z povzdálí, je jasné, že kdyby chtěl někdo zlikvidovat západní civilizaci, postupoval by zhruba stejným způsobem jako EU. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
African Odesláno 7. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. května 2023 před 32 minutami, Josef01 napsal: To je pravda, proč by mělo taky být? Ekologie je stejný nesmysl jako globální oteplování, je potřeba jen dál zvyšovat lidem náklady a čerpat státní peníze, tedy to, co si vezme stát od lidí. Když se na to podíváte z povzdálí, je jasné, že kdyby chtěl někdo zlikvidovat západní civilizaci, postupoval by zhruba stejným způsobem jako EU. Tak ono si to hodně lidí myslí a kolikrát je to i hlavní důvod ke koupi takového vozu, jelikož je tak propagované. Jinak s tebou samozřejmě souhlasím....kopeme si pěknou jámu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aleš 75 Odesláno 8. května 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. května 2023 Josef01 a African naprostej souhlas. V tom PDF je popsané jak se to dá hasit,jak chtěl vědět Kuncák7. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se