Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

Jel jsem s nativni navigaci v infotainmentu, ta to umi take.

Jinak prazdna - plna nejezdim, vetsinou se pohybuju 30-75%, ale treba dnes jsem jel Kolin-Praha-Budejovice a z domu jsem “pro sichr” vyrazel se 100% a v CB jsem nabijel 39-75%.

 

Dobijite nekdo s CCS kartou? Tvrdi mi, ze mam dobijeni aktivovane. Nicmene kdyz kartu prilozim ke stojanu, nevezme ji to. Chci ji pouzivat pro eOn, protoze PRE a CEZ karty mam a CCS ma s eOn partnership. Nez to zavnu resit, chci se ujistit, ze delam vsechno dobre.

Nemusim tu kartu nahrat treba nekam do aplikace a platit pres apku?

Upraveno uživatelem Qwuiddo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, safi napsal:

Na týden budu mít půjčeného Enyaqa před faceliftem. Tak se těším. 

Já už mám domluveného Outlandera na půjčení, hned jak se objeví v showroomu, tak se také těším 😂 Začátkem roku 2025 a ceníky stejně tak, ale proslýchá se že v dobře vybaveném základu 1,1m což si myslím že na dnešní dobu u takového auta vcelku solidní a dalo by se o něm uvažovat. Prý začnou nízko aby nalákali, ale jsou to jen spekulace, v USA začíná na 30000USD.... o tom se nám asi může nechat jenom zdát 😪

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud bude cena s rozumnou výbavou (monitor slepého úhlu, tepelné čerpadlo, elektrické vyhřívání předního skla a upozornění na provoz za autem) do cca 1,2 mega, tak možná drahou polovičku přemluvím. 

 

Ale napřed potřebuju, aby u mě zaparkoval ještě jeden bílý Outlander s dobrou kapotou...

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, safi napsal:

Pokud bude cena s rozumnou výbavou (monitor slepého úhlu, tepelné čerpadlo, elektrické vyhřívání předního skla a upozornění na provoz za autem) do cca 1,2 mega, tak možná drahou polovičku přemluvím. 

 

Ale napřed potřebuju, aby u mě zaparkoval ještě jeden bílý Outlander s dobrou kapotou...

Ještě že nemám bílého, kapoty v ohrožení 😆 Jinak z té výbavy co jsi vyjmenoval je fajn vyhřívané sklo, mám ho na Mondeu, ale obejdu se bez něj a určitě bez všeho ostatního, takže to mám ve výběru o dost lehčí :default_wink: Jinak ještě ohledně skla, chytneš kámen a máš po vyhřívání a můžeš měnit, což není úplně nejlevnější a promítne se ti to i na havarijním. U předchozího Mondea jsme měnili celé sklo dvakrát, po třetí už jsme to nechali s fungující půlkou, jenom jsme to zacelili. Nejvíce mě zajímají jízdní vlastnosti, prostor v autě a čtyřkola, ale Japonci to umí a věřím že bude stejně dobrá jako to co máme teď, což mi bohatě na ten můj každoroční terén stačí. To bych asi nedal vyhodit další prachy, upgradovat a zjistit že nevyjedu do míst, kam jsem se starou micinou bez problémů vyjel, to by mě jeblo 😅

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Tak jsem vydražil v Holandu Hyundai Kona 64kWh v plné palbě. RV 2020, nošovická výroba. Za 3 týdny bude doma... tak se pak podělím o zkušenosti... Sám jsem zvědav.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem dneska vyfasoval na zkoušku nové ASX a zázrak se opět nekoná. Takové fajnové autíčko, pěkný interiér, audio od Bosse což se u takových prcků často nevidí a ten hybrid to úplně zabil, s tím se prostě nedá jet. Možná pokud Vás někdo vycvičí jak opici a vy budete jezdit jak auto píská, tak gůd 😆 Lepší než čínský MG co jsem měl naposledy, ale do baráku ani zadarmo. Tak jsem říkal prodejci, to i ten nový Outlander bude jezdit takhle shitově a on kdepák, to je plug in a to jezdí jako normální auto 😅 A po 150 km průměr 5.8L, nechápu ten smysl hybridu, prostě nechápu....a jezdit jak cvičená opice abych měl 3.5 prostě nebudu.

DSC_7442~2.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, JR_2010 napsal:

A co to znamená, že se s tím nedá jet?

To nejde ani popsat, musíš si ho půjčit, vyzkoušet a třeba se i zasměješ pokud máš doma ještě normální auto 😆 Velmi mě zaujalo brždění kde si říkáš, přejíždím nějaké olejové skvrny nebo jdou brzdy do hajzlu, co to je? .....ono to prostě brzdí pokaždý jinak asi jak se to rozhodne dobíjet a je to vcelku strašidelný. Další věc když auto tak nějak přemýšlí jestli může jet ještě na elektriku, nebo už tam musí hodit motor...crazy. Věřím že může být i hůř když jsem měl tu čest s MG, tady to je spíš taková Toyota, aspoň jízda v Corolle byla dost podobná. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, African napsal:

To nejde ani popsat, musíš si ho půjčit, vyzkoušet a třeba se i zasměješ pokud máš doma ještě normální auto 😆 Velmi mě zaujalo brždění kde si říkáš, přejíždím nějaké olejové skvrny nebo jdou brzdy do hajzlu, co to je? .....ono to prostě brzdí pokaždý jinak asi jak se to rozhodne dobíjet a je to vcelku strašidelný. Další věc když auto tak nějak přemýšlí jestli může jet ještě na elektriku, nebo už tam musí hodit motor...crazy. Věřím že může být i hůř když jsem měl tu čest s MG, tady to je spíš taková Toyota, aspoň jízda v Corolle byla dost podobná. 

Podobný pocit mám ze služebního i30 midl hybrid po 2 letech. Je to naprosto zbytečná motorizace. Spotřeba 6-7 litrů, hybrid nepomáhá nijak zásadně při rozjezdu, takže se motor vytočí jak blázen do 6000 otáček, když potřebuješ rychleji vyjet z křižovatky. Rekuperace je naprosto nepředvídatelná. Kdyby to mělo kontrolku/ukazatel, která nějak bude signalizovat nabití baterie a že ještě bude rekuperovat, nebo naopak plachtit... No občas je to o hubu. Dojíždíš do křižovatky a rekuperuješ a najednou plachtíš a musíš na brzdy....

Naprosto zbytečný hybrid. Kdyby tam byla jen ta 1,5 s turbem a umělo to plachtit jako teď, tak je to super a bude to jezdit za 5+ litrů. Takhle akorát taháš mrtvou váhu.

A jak píše @African jezdit podle toho jak si to vymyslí auto fakt nechci.

Já pořád nechápu, proč automobilky nemají ukazatele na regeneraci DPF a stejné je to u tohoto i30 i s ukazatelem baterky resp. rekuperace. Nevím jak jiné mild hybridy, jestli to mají či ne...

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten mild hybrid system u i30 má 30 kilo, to ti fakt litr a půl na spotřebě neudělá. Já na tom kvituju to, že to vyhlazuje projev převodovky, dvojspojka prostě není dobrá technologie a mi přijde (pocitově), že ten mildhybrid to uhlazuje. Plus rozjezd je trochu svižnější (obzvlášť na sport je ten rozdíl poznat). Ale obecně uznávám, že smysl té motorizace úplně nevidím a taky bych to raději měl bez toho, no od toho je tady Ceed. Respektive výhoda té 1.5 mild hybrid varianty je, že má, narozdíl od ostatních motorizací, viceprvkovou zadní nápravu. 

Jinak kdy to rekuperuje ti to ukazuje, můžeš si to navolit na displej před řidičem (ale pravda není tam stav baterky, no je třeba si uvědomit  že má tuším 0.44kwh a motor má 12kw s tím prostě nějakou jízdu na baterku čekat nemůžeš (proto ale taky ten system váží 30 a ne 150 kilo)

Za sebe ale teda nemůžu říct, že bych poznal rozdíl mezi rekuperací a nerekuperací. To, co popisuješ není vlastnost mildhybridu, ale převodovky, je to nastavené tak, že když klesne rychlost pod 30 a brzdíš, tak ti vyřadí a vypne motor. Dělá to ale jenom na Eco. Na Eco pak tak, plachti a vypíná motor (bez ohledu na nastavení start stopu). Tady je pak druhá hlavní výhoda mildhybridu - startuje se přes něj a ne přes 12v baterku. Start-stop tedy můžeš nechat zapnutý, protože ti to neničí klasickou baterku (a mildhybrid baterka je namáhaná tak jako tak, takže tě stejně vypnutím nepomůžeš) a v tenhle moment přichází třetí výhoda toho systému, startuje to podstatné rychleji, než klasický startstop, kdy se mi třeba v oktavce stávalo, že jsem byl rychlejší než systém a spojku pouštěl v moment, kdy ještě nebylo nastartováno a auto chciplo.

A co se tak spotřebě, tak dlouhodobě podle tankovaní mám 6.6 rekord s rakví z Itálie 1100 km mám 4.5 takže reálné věřím  že rozumnou jízdou půjde jezdit dlouhodobě lehce pod 6.

edit, ale to je spíše diskuse do jiného vlákna, i30 nabíjet nejde :D

Upraveno uživatelem Maro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@MaroTo, co popisuješ není vlastnost mildhybridu, ale převodovky, je to nastavené tak, že když klesne rychlost pod 30 a brzdíš, tak ti vyřadí a vypne motor.

To mi nedělá, jezdím převážně na ECO. Když brzdím, tak mi motor nevypíná. Vypíná ho u plachtění, ale ne vždycky. Plachtění mi to píše na displeji. Ten problém je v tom, že sundám nohu z plynu, dojíždím do křižovatky/semafory, a ono to pěkně zpomaluje rekuperací a najednou jeb a plachtí, tudíž zrychlí. Motor to nevypne, ale musíš dávat bacha a brzdit.

Tu spotřebu jsem myslel hlavně tak, že ta rekuperace je dost znát, vyloženě to brzdí když sundám nohu z plynu. Kdyby to jen plachtilo, tak to půjde poznat na spotřebě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 4 týdnech...

Tak si fešáka můžeme už konečně předobjednat, ale ceníky nikde....to dnes už opravdu lidi nezajímá kolik věci vlastně stojí? Pak že máme hluboko do kapsy 😂 Yamaha dělala ozvučení, hmm to by mohlo být ovšem fajn :guitar:

https://www.outlander.cz/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvažoval jsem o upgrade, ale pokud bych měl dodat cca 700 (cenu dobře vybaveného kusu předpokládám cca 1 400 000 CZK a prodejní cenu mého cca 700), tak už mi přijde lepší nechat si stávající generaci Outlanderu a koupit si menší elektro 1-2 roky staré.  

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, safi napsal:

Uvažoval jsem o upgrade, ale pokud bych měl dodat cca 700 (cenu dobře vybaveného kusu předpokládám cca 1 400 000 CZK a prodejní cenu mého cca 700), tak už mi přijde lepší nechat si stávající generaci Outlanderu a koupit si menší elektro 1-2 roky staré.  

Tipuji, že bude stát méně....ale jeden nikdy neví, slavná EU to pos.... řádně s autíčkama 🤢 Jenom čekám kdy zase začne mrznout, když už tam všichni do jednoho cpeme takové miliardy 😆

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, safi napsal:

Zde máš německé ceny: https://www.mitsubishi-motors.de/newoutlander/varianten-preise

TOP varianta = 60 000 x 26 =1 560 000 s DPH.  

Top variantu nechci, Basis úplně na pohodu a Eur mám v této době 24,50 zlaťák....za mě Wonderfull a to ještě ukecám cenu 😁  Pokud mě to v něm bude bavit a budou držet, za dva roky jdu do akce :punk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tipuju, že základní výbava nebude mít ani vyhřívané sedačky... O Yamaha audiu ani nemluvě...  

EDIT: Blbost. Koukám, že základ už má 360 stupňovou kameru.  Vyhřívané sedačky má výbava nad BASE.  

 

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, safi napsal:

Tipuju, že základní výbava nebude mít ani vyhřívané sedačky... O Yamaha audiu ani nemluvě...  

EDIT: Blbost. Koukám, že základ už má 360 stupňovou kameru.  Vyhřívané sedačky má výbava nad BASE.  

 

Já jsem upřímně na ty výbavy nikdy nějak nebyl, v Mondeu mám asistentů tři prdele, je to v plné palbě a já z toho nepoužívám defakto nic. Je příjemné mít třeba vyhřívané přední sklo, ale stejně tak nemám problém vzít do ruky škrabku. Nejraději bych to i bez těch baterek 😆 Já říkám čím víc blbostí, tím víc problémů do budoucna .....jo, a koukal jsem že základ Yamahu má, ještě uvidíme jak bude hrát :punk:

Upraveno uživatelem African
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...