Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Promiň, ale tohle nemá s budoucím nájezdem nic společnýho, to je jen jakási predikce, kolik bys asi mohl najet s přihlédnutím k historii a dalším okolnostem.

  • Like 1
Odesláno
před 14 minutami, Pozorovatel napsal:

Elektrické auto je totální blbost a dál se už k tomu nebudu vyjadřovat....

Ano, to je správné rozhodnutí a plně schvaluji 👍

  • Like 1
Odesláno
V 4. 8. 2025 v 23:00, Pozorovatel napsal:

@Kotlick rekuperaci (B) vůbec nepoužívám, otravuje mě to.

Ono to rekuperuje, i když normálně brzdím (chce to cit v noze), což je vidět na ukazateli.

Takže v tom ani nevidím žádný smysl.

Naopak, po prudké akceleraci dám nohu z plynu a díky té velké hmotnosti to jede dál setrvačností jako blázen 😁

Takže já pak šetřím energii tímto 😉

Možná tomu úplně nerozumím, omlouvám se. Je to stejné, jako bych chtěl jet na kole průměrnou rychlostí 20 km/h. Při prvním pokusu budu neustále šlapat průměrnou rychlostí 20 km/h. Při druhém pokusu to rozdupu na maximum, pak přestanu šlapat a pojedu setrvačností, pak to zase rozdupu, pak přestanu atd. Co je energeticky náročnější? Jasně že pokus č. 2. A je to stejné, jako bych jel autem po úplné rovině a nebo se na trase vyskytovaly kopce. Do kopce sice musím přidat, ale z kopce pak jedu zadarmo. Nicméně i v tomto případě je kopcovitá trasa energeticky náročnější.

Odesláno
před 34 minutami, Pozorovatel napsal:

A to se vyplatí 😅

Kde je těch 600??? 🤔

Elektrické auto je totální blbost a dál se už k tomu nebudu vyjadřovat....

IMG20250814132725.jpg

Jako dítě mne auta zajímala, vymýšlel jsem různé konstrukce, dokonce jsem získal nějakou cenu za design, to mi bylo asi 14. A elektroauta jsem považoval za potenciální budoucnost. Nikdy jsem ale nebyl příznivcem elektroaut v podobě, jak si to představují ekoteroristé, tím spíše, že jsem poměrně intenzivní petrolhead. Nicméně myslím, že elektroauta budoucnost mají a už dnes jsou pro některé lidi a způsob ježdění zajímavou alternativou. Myslím pochopitelně ježdění na kratší trasy, městský a příměstský provoz a to jak v hromadné dopravě, tak v zásobování či jako druhé (pro někoho, kdo dál nejezdí i první) auto do rodiny. Tam, kde není problém doma nebo ve firmě auto přes noc pomalu a relativně levně dobít. Jasně že má elektroauto výfuk v komínu elektrárny, ta je ale mimo aglomeraci, má svou vlastní filtraci a tak může být vzduch ve městech o něco čistší a reálné dojezdy elektroaut by měly na denní porce stačit. Samozřejmě cena elektřiny roste, servis elektroaut není zadarmo, baterie mají svou životnost a jak klesají ceny elektroaut při následujícím prodeji ojetiny, netuším. Takže i v tomto případě by byla nutná finanční analýza. Také se mi příčí být čím dál závislejší na Číně a do té nás elektromobilita nepochybně strká. Nicméně si to jako další auto do rodiny, na ježdění kolem komína a semtam i dál, umím představit, myslím, že smysl to má a dokonce o tom do budoucna uvažuji.

Odesláno (upraveno)

Ok, dovětek....

Byl jsem na otočku v Olomouci a rozhodl jsem se, že zpátky nepojedu po dálnici ale po staré cestě, to znamená Odry, Fulnek Bílovec.

A tady se jasně ukázalo, kam to auto patří a dálnice to rozhodně není.

To auto patří na okresky a firmy to nemají svým obchoďákům vůbec kupovat.

Mám to něco málo přes měsíc a už mě ten dojezd a nabíjení neuvěřitelně vytáčí.....

S předchozím spalovákem jsem jezdil stejně a dojezd byl 700 (1.5 benzín) a tankování za pět minut.

Tady už jsou to za tu dobu hodiny a hodiny 😕

A nejedná se o žádnou predikci, už mám vyzkoušené, že víc jak cca 350 reálně nejedu (50-70 tam zbyde jako rezerva).

Nabiju za cca 1000 CZK a ujedu 350, to chceš....

IMG20250814160215.jpg

Upraveno uživatelem Pozorovatel
Odesláno

Pozorovatel: uz se to tu zmiňovalo několikrát, ze BEV není pro každého, a pro tvé účely se asi nehodí, ale to si musíš asi pořešit se svým zaměstnavatelem

Odesláno (upraveno)

Ano celkový, je léto a prázdniny, takže zatím těch služebních cest moc není. Jednou Praha, dvakrát Brno a teď Olomouc. Zbytek soukromě Krkonoše a kolem komína. Po té dálnici je to tak maximálně do Brna, nabít a zpátky do Ostravy. Obecně mám pocit, že nedělám nic jiného, než nabíjím a když už, tak pořádně. To znamená že z cca 15-20 na stovku, ať mi tam vždy zůstane ještě na lokální projížďky. Takže i na těch výkonných nabíječkách to trvá tak 40 minut. Když budu dobíjet jenom na 80, tak nedojedu ani do toho Brna.....

Upraveno uživatelem Pozorovatel
Odesláno

Když jsem jel do Prahy a zpátky, tak v obou případech jsem nabíjel na 80%, protože to jsem se opravdu nechtěl moc zdržovat, ale v Brně a Olomouci jsem to nechal do 100% (přijel jsem hodinu před schůzkou a vesele nabíjel, protože v místě schůzky nabíječka není). A úplně nejlepší na tom je, že když mě čeká nějaká cesta, tak si tak v neděli o svém volnu zajedu auto nabít, abych pak někam dojel.....

Odesláno

Jo a ještě jedna čerstvá zkušenost teď z Brna. To by se asi u pumpy nestalo.....

Dojel jsem k Futuru, kde jsou rychlo nabíječky E.ON. Současně se mnou ke stejnému stojanu přijelo bílé Porsche.

Přiložím VW kartu, zasunu kabel a nic. Tak to zkusím znova a nic. Tak si přejedu k jinému stojanu a hle, jde to.

No a doma se dívám, že mám za ten den dvě faktury s cca stejným časem.

No tak jsem borcovi nabil za moje prachy jeho Porsche.....

Hned jsem poslal reklamaci na VW, že jak je tohle vůbec možné a zatím nic, ale hádám, že mám prostě smůlu ☹️

Odesláno
před 2 hodinami, Mr. Sandman napsal:

S tou závislosti na Číně je to vtipné. Jsi na ní závislý pouze při nákupu, poté už ne. Je to lepší než být nonstop závislý na ropě z Ruska?

 

Non stop zavisli na rope budeme porad. Nafta a benzin jsou sice porad dominantnim produktem (nekde se pise 55%, nekde 60%), ale ne jedinym.

 

Odesláno
před 53 minutami, Pozorovatel napsal:

Jo a ještě jedna čerstvá zkušenost teď z Brna. To by se asi u pumpy nestalo.....

Dojel jsem k Futuru, kde jsou rychlo nabíječky E.ON. Současně se mnou ke stejnému stojanu přijelo bílé Porsche.

Přiložím VW kartu, zasunu kabel a nic. Tak to zkusím znova a nic. Tak si přejedu k jinému stojanu a hle, jde to.

No a doma se dívám, že mám za ten den dvě faktury s cca stejným časem.

No tak jsem borcovi nabil za moje prachy jeho Porsche.....

Hned jsem poslal reklamaci na VW, že jak je tohle vůbec možné a zatím nic, ale hádám, že mám prostě smůlu ☹️

Jak tě tak pozoruju, ty ten elektrovůz nemáš rád 😀🍻

  • Like 1
  • Haha 3
Odesláno

Ne, ten vůz nemá rád mě 🤣🤣🤣

Jediné pozitivum, které jsme na něm našel (krom toho, že je to vcelku dobře řemeslně udělané), je akcelerace, ale tím to bohužel končí ☹️

Odesláno
před 21 minutami, Pozorovatel napsal:

Ne, ten vůz nemá rád mě 🤣🤣🤣

Jediné pozitivum, které jsme na něm našel (krom toho, že je to vcelku dobře řemeslně udělané), je akcelerace, ale tím to bohužel končí ☹️

To si sedne 🤔 s tchýní byly taky začátky těžký, ale taky mě akceleroval dobře...😀

Odesláno
před 2 hodinami, Pozorovatel napsal:

Ano celkový, je léto a prázdniny, takže zatím těch služebních cest moc není. Jednou Praha, dvakrát Brno a teď Olomouc. Zbytek soukromě Krkonoše a kolem komína. Po té dálnici je to tak maximálně do Brna, nabít a zpátky do Ostravy. Obecně mám pocit, že nedělám nic jiného, než nabíjím a když už, tak pořádně. To znamená že z cca 15-20 na stovku, ať mi tam vždy zůstane ještě na lokální projížďky. Takže i na těch výkonných nabíječkách to trvá tak 40 minut. Když budu dobíjet jenom na 80, tak nedojedu ani do toho Brna.....

Za skoro 4 týdny jsi najel 1762 km a auto tě vytáčí a strávil jsi hodiny a hodiny nabíjením. Já jsem strávil nabíjením za celý měsíc mimo dům 60 minut a najel jsem 1400 km. Hm, něco je špatně.

Odesláno

Kolega s ID7 - podruhé v servisu. Vypadá to na problém s baterií. V obou případech se palubka rozzářila jak vánoční stromek a auto bylo nutné odstavit a odtáhnout. 

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...