Přejít na obsah

NIGHTSHOTS


Návštěvník Kamil

Doporučené příspěvky

Aha, to s čitelností jsem nevěděl. Díky, Tano.

Neni vubec zac, nekde tady jsem to cetl, ze modra lumi je ideal do ciste morske vody, jinak je pry je lepsi zelena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,6tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Modrá lumi má menší přístroji měřitelnou svítivost než zelená C3. K tomu připočtěte, že lidské oko je na modrou společně s fialovou nejméně citlivé. Je tedy jasné, že prostě modrá nemůže soupeřit. Jak už bylo zmíněno, modrá se šíří líp v čisťounké vodě typu moře, ale nikdo nezměřil, jak to ve skutečnosti je, kolik světla dojde k člověku(kolik se ztratí ze zelené) a kolik hlavně vnímá. Navíc čisté vody si v realitě moc neužijete, tak je pro praktické užití mnohem lepší zelená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Niečo na tom bude. Na Marinusoch mám modrú lumi a skoro vôbec nevidieť, koľko je hodín. Celé je to také rozmazané :D

Pecka!

 

Když tu tak vidím ty Hydry, nedalo mi to a sáhl jsem do archivu pro jedny modré:

Tohle mi siwi nedělej :) ještě ze jsi svou fotku LHC neprsknul hned pod moji, to přímé srovnání bych špatně nesl. Krásná fotka, pane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z kontextu vytržené tvrzení o "nejnižší citlivosti lidského oka na modrou a modrofialovou" je minimálně u barevného vidění poněkud zavádějící - ve skutečnosti relativní spektrální citlivost jednotlivých druhů čípků vypadá nějak takhle:

Rod%20Cone%20Sensitivity.jpg

Efekt "lépe viditelné žlutozelené" při barevném (fotopickém) vidění vzniká až díky širokospektrálním překryvům červeného a zeleného vjemu - a teprve ve slabém/zbytkovém světle (kde místo čípků nastupují tyčinky, tj. skotopické vidění) se maximum spektrální účinnosti posouvá k zelené až tyrkysové:

rods%20and%20cones%20-%20correct.jpg

 

Kapitola sama o sobě jsou pak emisní spektra jednotlivých "Luminov", u kterých už jde o pěkně divokou kvantovou kaskádu - takže ani tam nemusí být "modrá" nutně nejslabší...

Supe-Luminova_relative_brightness.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oko ve dne vidí necitlivěji 550nm, tedy spíše zelenožlutou, zatímco v noci se citlivost posouvá k modré části spektra na 500nm, tedy modrozelenou. S počtem čípků to nemá až tak moc společného, přestože oko obsahuje nejvíce čípků citlivých na červenou oblast, tak v noci je na ni nejméně citlivé.

Upraveno uživatelem Josef01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Niečo na tom bude. Na Marinusoch mám modrú lumi a skoro vôbec nevidieť, koľko je hodín. Celé je to také rozmazané :D

 

attachicon.gifWP_20130818_001.jpg

Nádherná fotka! Už jsem se párkrát snažil udělat tyhle cákancový fotky, ale nikdy to nebylo ono. Ale třeba se to jednou taky povede ;)

 

A abych jenom neremcal

post-13346-0-98438800-1442594776.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dik za pochvalu, už to je dosť staré foto. Ešte mám Luminoxy v podobnom duchu, tiež staršie:

 

post-957-0-54298700-1443685302_thumb.jpg

 

Kedysi som sem dával do iného vlákna návod, tak ho skopírujem:

 

1 ks polievková misa (drez, umývadlo) s vhodným množstvom vody

1 ks podložka pod hodinky - v mojom prípade kus plexi, podložený plastovými krabičkami, naplnenými skrutkami kvôli stabilite
1 ks čierna látka - u mňa rozstrihané staré jeansy
1 ks foťák na statíve
1 ks blesk s otočnou hlavou, alebo aspoň nejakým difúzorom
1 ks diaľková spúšť
1 ks tma

 

Asi to vyzerá smiešne, ale pre istotu upozorňujem, že fotí sa samozrejme za tmy. Takéto jasné veci obyčajne nie sú jasné niekomu inému, tak aby som predišiel nejakým nedorozumeniam :)


- misu naplniť vodou, ja som išiel koľko sa zmestilo, scéna mi vychádzala lepšie
- čiernu látku ponoriť do vody tak, aby v mise nezostalo v zábere nič svetlé a látka pokračovala z misy plynulo von "a robila stenu" za scénou
- okolie misy obložiť čiernou látkou tak, aby vo vode nevznikal pri fotení žiaden odraz od okolia. Veľmi zle napríklad vyzerá na finálnej fotografii vzorka z obkladačiek :)
- látka nacucaná vodou tiež rada hádže odrazy a leskne sa, treba si dať pozor na záhyby tam, kde vychádza z vody, resp. kde je to v zábere
- do misy dať vhodný podstavec na hodinky
- hodinky sú ponorené asi do 1/3 - 1/2, ale to nie je samozrejme záväzné

 

1. treba si nastaviť základnú kompozíciu a parametre expozície. Zatiaľ odolajte špliechaniu vody, treba skúsiť hodinky fotiť tak ako sú, bez nejakých vĺn.
- pred záberom nasvietiť hodinky vhodnou lampičkou, UV svetlom apod, nech sa naštartuje lumi
- odfotiť a skontrolovať, či je expozícia OK, či správne svieti lumi resp. tricium
- skontrolovať kompozíciu, ďalej či nie sú moc veľké odlesky na skle apod., prípadne pootočiť hlavu blesku inak, až kým nie je výsledok OK. U mňa najlepšie výsledky s bleskom blýskajúcim smerom za foťák šikmo hore. Robil som ale v malej kuchyni, kde mám hneď odraz naspäť.

 

Expozícia sa vlastne skladá z dvoch častí. Blesk osvetlí scénu a vyfotia sa tak hodinky samy o sebe (plus samozrejme špliechahnec vody, ak už špliechame). Potom už dobieha expozícia v tme, ktorá "dotiahne" luminovu. U mňa bol vhodný čas cca 6-10 sekúnd pri ISO 200, clona 5,6-11. Blesk na veľmi malý výkon, povedzme -1,5EV.

 

Čo sa týka kompozície, Luminoxy lepšie vyzerali mierne pootočené, Marinusy naopak prakticky čelne, takže zase niečo na experimentovanie.

2. ak je všetko pripravené, tak treba začať špliechať.

- treba zvládnuť súčasné vytvorenie vhodnej vlny a spustenie expozície (diaľková spúšť je samozrejme fajn). Odporúčam zároveň aj zažmúriť oči, dostať blesk do oka z pár cm nie je moc zábavné, aj ak je na malom výkone.
- parametre expozície samozrejme všetko na manuál, aj ostrenie
- blesk som mal na prvú lamelu, lepšie by bolo na druhú, aby sa luminova schovala za vodu, ale toľko nervov už som nemal, aby som robil vlnu odhadom na konci expozície. Kto nevie, čo je blesk na prvú lamelu, nech sa pozrie na tie Luminoxy. Stopa na sekundovke je opačná, lebo záblesk je hneď na začiatku expozície.
- spôsob vytvorenia vlny je už vecou každého umelca, dá sa niečo hádzať do vody, špliechať lyžičkou a tak. Kvapkanie vody zhora sa mi moc neosvedčilo, aj veľká kvapka nemá dosť energie na správnu vlnu

- je dobre aj po hlavnej vlne trochu robiť vlnky, aby sa počas dobehu expozície neurobila ostrá hrana vody a luminova pod vodou sa drobnými vlnkami trochu rozmazne

- samozrejme treba každý záber kontrolovať, vlna môže hodinky posunúť a ďalšie fotky sú neostré apod. Kontrolovať nielen záber, ale aj scénu a zaostrenie, keďže ideme na MF
- rovnako treba experimentovať aj v tejto druhej fáze s bleskom. Aj malé pootočenie hlavy vie urobiť veľký rozdiel.
- nezabudnite na ručičky. Hodinky treba každú chvíľu vyberať z vody a nastavovať na vhodný čas, pretože samozrejme nemôže zostať povytiahnutá korunka a aj zastavené automaty sa vedia zázračne prebrať, keď netreba.

Upozorňujem, že treba mať trpezlivosť. Posledné fotenie bez prípravy scény mi trvalo asi 3 hodiny v sobotu v noci, z približne 200 fotiek je pár použiteľných a asi 4, ktoré by som bol ochotný dať verejnosti na oči. Až v počítači zistíte, že máte záber, kde je všetko fajn, ale kryjú sa ručičky apod. Na Luminoxoch je vidieť podobný neduh, kde veľká ručička kryje logo, čo je škoda. Treba preto nafotiť čo najviac.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pecka!

 

 

Tohle mi siwi nedělej :) ještě ze jsi svou fotku LHC neprsknul hned pod moji, to přímé srovnání bych špatně nesl. Krásná fotka, pane.

Martine, ty mi ale lichotíš :) Když vidím fotky Primek ve tvém vlákně, mám se ještě hodně co učit.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...