Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

před 14 minutami, Jerryl napsal:

@ATOM

Diky za upozornění.

Já měl za to, že ty brzdy pískaj z důvodu sjetejch destiček, který na sobě mají indikační plíšek, který dře o kotouč a píská to.

Včera jsem kotouče zmeřil a určitě je budu měnit také.

Všude v návodech ukazují jak namazat vodící tyčky brzdičů, ale pokud by byl zarezlý pístek, tak je to na repasi celého brzdiče.

Se zakouslou brzdou už jsem se kdysi také setkal.

Takže kotouče a desky vyměním, to není problém, ale kdyby to začalo pískat i s novejma, tak to nechám zrepasovat, protože to sám nezvládnu.

 

Zalezi jaky to ma zvuk, jestli to piskani je porad, souvisle, nebo to piskne pri pribrzdeni, pri zataceni.

Nechal bych vymenit kotouce a desky a rovnou jim rekl, nez to tam daji, at ty prasatka poradne rozhybou a promazou, at tam nejsi za par tydnu mesicu znovu a pokud naznaji, ze je pistek spatny a mohl by zacit tect, lepsi to vymenit rovnou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych jim to řekl, ale “oni” jsou já 😂, takže nevím, jestli se mi to povede podle mého přání.

Prostě jsem si vzal do hlavy, že když budu koncem měsíce měnit na letní, tak to s tím sfouknu najednou. Přece vyměnit kotouče a desky nemůže být nic složitýho, ale ty souvislosti samozřejmě neznám.

Vždycky jsem měnil auta dřív než potřebovaly jakýkoliv servis. Jenže dnešní doba mě donutila nákup novýho odložit, tak se aspoň se něco přiučím 😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, ATOM napsal:

Zalezi jaky to ma zvuk, jestli to piskani je porad, souvisle, nebo to piskne pri pribrzdeni, pri zataceni.

Nechal bych vymenit kotouce a desky a rovnou jim rekl, nez to tam daji, at ty prasatka poradne rozhybou a promazou, at tam nejsi za par tydnu mesicu znovu a pokud naznaji, ze je pistek spatny a mohl by zacit tect, lepsi to vymenit rovnou. 

Já, kdyby mi měnili v servise destičky a kotouče, tak bych jim asi radši neříkal, ať mi rozhýbou prasátka, mohlo by to působit, že jsem nějak moc moc chytrej...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, JR_2010 napsal:

Já, kdyby mi měnili v servise destičky a kotouče, tak bych jim asi radši neříkal, ať mi rozhýbou prasátka, mohlo by to působit, že jsem nějak moc moc chytrej...

A tak to ja bych po posledni zkusenosti rekl co chci, s odkazem na posledni posranou vymenu 😁

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@JerrylU hybridu brzdy zkouknou a případně prozkoušej (rozchodí) ty pístky v Toyotě vždy. Aspoň tak mi to říkali, protože vlastně "moc" nebrzdíš (plachtění rekuperace). 

Mimochodem už dvakrat jsem se zapomněl zeptat na ten olej v převodovce...🫣

Upraveno uživatelem DavidLC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při normální prohlídce se na to jenom podívaj. Vždy mi předali protokol s měřením kotoučů a destiček. Hejbat s tím budou možná až při výměně destiček/kotoučů, což není moc často :)

Překvapilo mě, že přední brzdy nejsou skoro sjetý, ale zadní ano. Asi to bude tím, že rekuperaci řeší přední hnaná náprava. Nové přední kotouče mají tloušťku 28mm a já jsem naměřil 27,7 což je skoro neuvěřitelný. Desky uvidím a změřím, až sundám kola.

Servisu je převodovka vcelku jedno.

V servisním plánu to není, ale pro dobrý pocit jsem jí měnil po 75.000 km a ve 150k půjde znova. To tam jsou ještě předepsané nějaké chladící kapaliny systému HSD.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prd. Nejake vsakove vrty, či co. V uplne pr*eli se maji stavet nejake budovy/garaze a geodeti potrebovali zmerit vsakavost mistni pudy. Vyhloubili jamy, umistili merici techniku a do kazde sme napustili 5 kubiku vody. 

 

Resize_20240308_180229_9416.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Jerryl napsal:

Při normální prohlídce se na to jenom podívaj. Vždy mi předali protokol s měřením kotoučů a destiček. Hejbat s tím budou možná až při výměně destiček/kotoučů, což není moc často :)

Překvapilo mě, že přední brzdy nejsou skoro sjetý, ale zadní ano. Asi to bude tím, že rekuperaci řeší přední hnaná náprava. Nové přední kotouče mají tloušťku 28mm a já jsem naměřil 27,7 což je skoro neuvěřitelný. Desky uvidím a změřím, až sundám kola.

Servisu je převodovka vcelku jedno.

V servisním plánu to není, ale pro dobrý pocit jsem jí měnil po 75.000 km a ve 150k půjde znova. To tam jsou ještě předepsané nějaké chladící kapaliny systému HSD.

Ta chladící je po 150ti. Já jezdím přímo za jedním člověkem a ty brzdy jsme probírali a fakt to dělali. Ale je pravda, že je asi občas prudím 🥴

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ked je tu diskusia o tej spotrebe.. Mohol by som zaspominat na Oktafku 1.6tdi co robila 4.5, ale teraz vidam skor taketo cisla 😅

20240308_115615.thumb.jpg.4b9031b701e685bae09d23db727c9319.jpg

cca o 350km dalej ale uz len 12.5 (Bratislava->Tatry). Dlhodoby priemer 16-17, ale velmi to zalezi ako a kde sa jazdi. Pri dovoze z DE, cez cele AT na tempomat 140 to dalo 10.4 (4.4 8V 600k).

A prachovku uz mam na nakupnom zozname 🤣

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...