Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

před 25 minutami, safi napsal:

Se podivej na oficialni vyjadreni automobilek pri predstavovani novych modelu aut i motoru. Pokazde tam zminuji emise.

EU nie je jediný a ani najväčší trh na svete, ktorý má emisné predpisy pre autá. A vzhľadom k podielu predajov Mazdy na jednotlivých trhoch je to tvrdenie hrubo zavádzajúce. Ale veselé.

Take trochu krčmové, no... :D

Edit: Zasa na druhej strane je fajn, že stále žijú ľudia, ktorí veria, že EU má výtlak donútiť aj také malé automobilky k vývoju nejakého - a v tomto konkrétnom prípade celkom zaujímavého - motora.

Upraveno uživatelem wawrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, exBURN napsal:

No jako jo, akorát dvoulitrový turbomotor stejné složitostí může mít dnes 250 koní a 350 Nm 🙂. Btw kolik to vlastně vůbec žere? 

Tak ať má. Čísla jsou jedna věc, ale rozhodují i jíné věci. No, a pak z toho může vylézt, že ona ta Mazda3 s "X", po zvážení všech pro a proti, sedí vlastně nejlépe. :)  V současném Civicu se někdy svezu, podvozkově nádhera. Ale ten pohon mi prostě vadí...

A spotřeba? Pokud splynu s provozem mimo dálnici, tak kolem 4,5 l/100km. Praha-Brno v noci na tempomat (135) ve třech lidech za 5,5. Když se chci svézt, tak klidně 8. Za ty necelé dva roky průměr 5,8 l/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro me soucasna sestka bylo auto kategorie “dostupny sen”. Hodne se mi libi a mel jsem v planu ji poridit nez jsem se v tom projel a najel netrivialni porci kilometru po CR a Nemecku. Vlastnim slabe auto s atmosferickym motorem, jsem na to chovani zvykly. Dojit si tedy pro vykon do otacek mi nedela problem, ale je fakt, ze u velkeho sedanu / limuziny me to po nejake dobe zacalo stvat. Byla to verze 2.0 121kW s manualem, rocniky 2018 a 2019 tusim. Clovek by od toho cekal lepsi dynamiku (sestka prvni generace s 2.3 o stejnem vykonu jezdila paradne). Aby to jelo, muselo se to fakt tocit. Furt. Prevody jsou hloupe nastavene. Ze to neudrzi tempomatovych 140km/h do kopce me fakt prekvapilo. O nejakem zrychleni na 6. stupen nemuze byt vubec rec. Zas to chce podradit. A tohle chovani je u hatchbacku nebo roadsteru fajn, ale u pohodlneho sedanu te proste zacne stvat. A s tim samozrejme roste spotreba. To auto umi jezdit za malo, ale stylem duchodkyne v 1.2htp. Vic si uzivam jizdu v tatove cx-3, protoze ta je mala a tam ten slabej dvoulitr (88kW) jede moc hezky a vytaceni nevadi.

Dalsi vec byla chovani radaroveho tempomatu. To bylo peklo stylem brzda - plyn.

Nemam extra zkusenosti s koncernem, ale dost jsem toho najezdil s korejci a za sebe musim rict, ze ti kluci se fakt uci rychle a ta auta jsou prijemna, pohodova, nekonfliktni (tucson, i30, ceed). Sice ne extra zabavna, ale na nase silnice a provoz fajn pouzitelna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, AndyAaron napsal:

Pro me soucasna sestka bylo auto kategorie “dostupny sen”. Hodne se mi libi a mel jsem v planu ji poridit nez jsem se v tom projel a najel netrivialni porci kilometru po CR a Nemecku. Vlastnim slabe auto s atmosferickym motorem, jsem na to chovani zvykly. Dojit si tedy pro vykon do otacek mi nedela problem, ale je fakt, ze u velkeho sedanu / limuziny me to po nejake dobe zacalo stvat. Byla to verze 2.0 121kW s manualem, rocniky 2018 a 2019 tusim. Clovek by od toho cekal lepsi dynamiku (sestka prvni generace s 2.3 o stejnem vykonu jezdila paradne). Aby to jelo, muselo se to fakt tocit. Furt. Prevody jsou hloupe nastavene. Ze to neudrzi tempomatovych 140km/h do kopce me fakt prekvapilo. O nejakem zrychleni na 6. stupen nemuze byt vubec rec. Zas to chce podradit. A tohle chovani je u hatchbacku nebo roadsteru fajn, ale u pohodlneho sedanu te proste zacne stvat. A s tim samozrejme roste spotreba. To auto umi jezdit za malo, ale stylem duchodkyne v 1.2htp. Vic si uzivam jizdu v tatove cx-3, protoze ta je mala a tam ten slabej dvoulitr (88kW) jede moc hezky a vytaceni nevadi.

Dalsi vec byla chovani radaroveho tempomatu. To bylo peklo stylem brzda - plyn.

Nemam extra zkusenosti s koncernem, ale dost jsem toho najezdil s korejci a za sebe musim rict, ze ti kluci se fakt uci rychle a ta auta jsou prijemna, pohodova, nekonfliktni (tucson, i30, ceed). Sice ne extra zabavna, ale na nase silnice a provoz fajn pouzitelna.

Jo, to bychom takhle mohli vzpomínat do nekonečna. :)

Ta Tebou zmíněná Mazda6 s 2.3, to byla paráda. Jak motor, tak hlavně podvozek. Ta lichoběžníková přední náprava uložená na pomocném rámu, díky tomu vůbec žádná nedotáčivost. V zadu zase multilink s asymetricky uloženými tlumiči a pružinami... Perfektní svezení.

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, safi napsal:

Se podivej na oficialni vyjadreni automobilek pri predstavovani novych modelu aut i motoru. Pokazde tam zminuji emise.

To že má automobilový trh velké problémy kvůli emisním nařízením už není žádným veřejným tajemstvím, obrovský strašák ovšem je, že se s emisních povolenek stal extrémně výdělečný stroj na peníze, který se bohužel netýká už jen automobilového průmyslu ale defakto celkové ekonomiky a průmyslu. A to půjde jen horko těžko zastavit, a dostat se zpátky do reality normálního myšlení.... Čeká se jen na tu pořádnou facku, která EU potřebuje dostat. Styl zachráníme automobilky, potopíme farmáře a dalších nespočet podobných záplat na řešení problémů nebude dlouho fungovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@kloubik Krásná oranžová. 

K těm SUV PHEV - reálný dojezd těchto menších modelů, pokud nebudu uvažovat o GLE s dvoulitrovým dieselem, je 400-500km. Daň za váhu, aerodynamiku, "velkoobjemový" benzín 2,4-2,5 😄  a malou velikost auta (4,6-4,7m). 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně Jaguaru a jeho nového nesmyslného elektroauta. Neoficiální komunikace uvnitř korporátu je, že to bude drahá elektrika, která bude trochu kompenzovat flotilové emise značek RR, LR. Prachy na vývoj jsou, tak uvidíme, co půjde do výroby. 

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele ruku na srdce, stara cilovka Jaguaru uz se k nemu stejne nevrati. Ja mel jen starecka, projel se v pat novejch a neuchvatilo me to. A s kym jsem mluvil, tak z Jaga sel nebo chtel jit do jiny znacky. Tz podle me nemaji co ztratit a musi oslovit noveho zakaznika. A ted mi asi nalozite, ale ten koncept je tak hustej, ze bych ho jako sluzebaka klidne bral a to me zadny Zago z posledni produkce fakt neoslovuje, i kdyz se mi par detailu libilo (treba otocny vydechy klimatizace)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...