Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Samozřejmě, že jsou autorizovaný servis, ale jak popisuji moji zkušenost s velkými autorizovanými servisy - je tam fronta aut na servis, frajer auto přijme, napojí na diagnostiku, co mu to zahlásí tak podle návodu opraví, pokud máš těžko specifikovatelnou závadu, která nevyjede na diagnostice, tak si auto projedou a navrhnout výměnu nějakého dílu za nový, bez záruky, že to pomůže. Většinou v takovém servisu jsou 2-3 servisní guru, kteří vědí kam šáhnout, ale jsou zaveleni jinou prací. Pak tam kmitají desítky levných lidí, kteří pracují podle návodu. Navíc vedení firmy po nich chce maximální efektivitu, protože na příjmu je hromada aut (Auto Jarov jich servisuje několik desítek tisíc) a nestojí o to, aby se mechanik hodinu dvě hrabal "nazdařbůh" v autě, u kterého se těžko specifikuje, co nejde, co mu nefunguje. Na každý servisní úkon mají časovou normovanou sazbu a ta se nesmí překročit.

 

Tak to je blbej přístup, mě naštěstí Volkswagen Group míjí velkým obloukem, strašná masovka se z toho stala  a dle toho to taky vypadá, nemají čas ani na pořádnej servis. Kdyby ty auta aspoň makali, třeba jako Rolex že ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Tak to je blbej přístup, mě naštěstí Volkswagen Group míjí velkým obloukem, strašná masovka se z toho stala a dle toho to taky vypadá, nemají čas ani na pořádnej servis. Kdyby ty auta aspoň makali, třeba jako Rolex že ;)

Je to o štěstí na kus. Já budu teď dávat pryč Passata 2.0 rok výroby 2009 s tím cinknutym TDI motorem. 300 tis. km a lil jsem do toho jen olej a naftu. Vše kromě spotrebaku jako brzdy atd. je tam původní.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu DSG - to je zrovna převodovka, která se nic "neučí", neadaptuje se na konkrétního řidiče a dopravní situace. U DSG je zrovna vše přesně naprogramováno a bude se chovat stejně ať s tím bude jezdit důchodce, nebo závodník. Při výměně oleje se akorát resetne, aby se nastavila správně "clamping force". 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu DSG - to je zrovna převodovka, která se nic "neučí", neadaptuje se na konkrétního řidiče a dopravní situace. U DSG je zrovna vše přesně naprogramováno a bude se chovat stejně ať s tím bude jezdit důchodce, nebo závodník. Při výměně oleje se akorát resetne, aby se nastavila správně "clamping force". 

Něco se s tím ale časem děje - mně při 100tkm začala nějak poškubávat mezi 3 a 4 a v servise to prej "zresetovali" a funguje to už 20 tisíc zase dobře..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mé 5 leté DSG se chová poslední rok identicky. Opakovaně v servisu nic neidentifikovali, mmj. proto, že auto tam vždy přijede a má zahřáté provozní kapaliny. Když ráno jezdím od baráku, tak auto jede 200m na jedničku na 3000 ot. a připadám si jak debil. Manuálně mě přeřadit nenechá. Na 50km/h to točí na 5.st. 1.200ot./min. a motor se cuká, ručička otáčkoměru téměř neviditelně neustále kolísá nahoru dolů (o 1-2mm, to může být 30-40 ot./min.). Při dojíždění ke křižovatce auto cukne při podřazení, atd. Už jsem rezignoval na řešení - teď bude léto, takže mě to nebude pronásledovat a na konci léta mi dodají konečně nové objednané auto.

Nicméně výše popsané chování je pro lidi, kteří mají k autům vztah a chovají se k nim ohleduplně, naprosto vyčerpávající.

 

No, většina automatických převodovek toto dělá a DSG především. Za ty roky jsem se už s tím smířil že prostě za studena se víc vytáčí.

 

Problém jsem měl u Audi TTS podobný kdy auto začalo za studena při dojezdech na křižovatku podřazovat s cuknutím. Gradovalo to a gradovalo a v cca 60 - 70tis km to dělalo ve finále i za provozní teploty a jediné co pomohlo bylo manuální podřazování pokud se člověk nechtěl cítit jako debil při příjezdu na křižovatku. Řešil jsem to na Jarově, výměna oleje v převodovce, reset převodovky diagnostika snad úplně všeho. Nakonec pomohlo až vyměnit "Mechatronic" což je ten systém roztáčení následujícího kvaltu. V otáčkách vše fungovalo skvěle, v nízkých otáčkách podřazování zejména z 2 na 1 tragédie doprovázená herdou do zad. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Pánové, vy tady s těma převodovkama čarujete, co třeba vzít v úvahu i to, že se ty lamely taky normálně opotřebovávají? Když někdo vymění spojku ve 100000 km, tak hlavou nekroutí...

100 tis. mi tedy přijde dost brzo. Mně se pomalu hlásí až teď když mám 300 tis.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je strašně individuální, a záleží i na způsobu provozování (delší jízdy vs město), někdo dokáže udělat spojku i za 5000 (tedy myslím manuální řazení), ale 100000 není žádný extrém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, vy tady s těma převodovkama čarujete, co třeba vzít v úvahu i to, že se ty lamely taky normálně opotřebovávají? Když někdo vymění spojku ve 100000 km, tak hlavou nekroutí...

Ked sa pozriem teraz z okna tak uvidim fabriku kde robia Powershifty, uz tam Mali zopar kuskou s 450000 a lamely boli OK :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stále mluvím pouze o výměně oleje v automatické převodovce, jinak vím jak to chodí :-) Vím že jezdíš super káry a ty by jsi upřímně jel s výměnou oleje v automatu mimo autorizovaný servis? Jinak ty autorizovaný servisy už nejsou co bejvávalo, cenově šli strašně dolů, MB je výborný příklad a kvalitu už musí každý zhodnotit sám.

Jak jsem zde už někde psal, jel bych do ZF servisu Pakra Jihlava, 100% podpora výrobce prevodovek za rozumné ceny garazniku. Dodnes lituji , ze jsem nechal dělat repasi automatu u garaznika. Abychom si rozuměli jsou i velmi schopni garaznici, nerad bych je házel do jednoho pytle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...