Pavelpu27 Odesláno 15. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 15. října 2018 Líp se to nedalo napsat. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Frostie Odesláno 15. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 15. října 2018 Ironií osudu je, že to byl právě Renault, který se stal hlavním dodavatelem technologie pro zcela nový závod pro 1000 MB... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiří_99 Odesláno 15. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 15. října 2018 To eloga: To jsem vubec netusil. Diky za info. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
elson Odesláno 15. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 15. října 2018 Občas aj s týmto Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eloga Odesláno 15. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 15. října 2018 jo Frostie, to je pravda, a taky že tu 1000MB vlastně dizajnově přešili z Dauphinu. Jsou na to srovnávací studie, kdyby to spustili max v 1959, bylo by to ještě snesitelné...., ale z těch aut, které se produkovala od 50.let 1200, 1201, Spartak, Octavie a1202 se mělo vyšít jako přechod před 720 něco z 1202. To by mělo potenciál a nemuselo by to dopadnou zle.Nu což, doma není nikdo prorokem, ale ono také na tehdejším ÚV se rozhovalo také o městě MB jako takovém. Šlo o to, opičit se po Ba´tovi a překonat ho - Baťův Zlín včetně fabrik, firem, návazností atd. Tady z malého okresního zemědělské města s asi 20. 000 obyv. vytvořit nové město socialismu se zářivou budoucností a zbavit se starého - tehdy haraburdí, dnes stavebních památek. Obrázky z tehdejších let - na tom by nikdo dnes město automobilů nehledal.No nic, to jsem jen zamyslel, jinak embéčko v garáži trpí dál..... ** 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eloga Odesláno 15. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 15. října 2018 když netrpí, bývá i úsměv, 1992, hodinky Poljot..... 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mAra_ Odesláno 15. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 15. října 2018 Dneska mě udělal radost kolega z práce co má defendra. Skončili jsme v práci dřív a vyrazili jsme radit do lesů a polí. Myslím si, že mi defik moc sluší! Jo a na ruce mám milgy :-) 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cali Odesláno 15. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 15. října 2018 Ja som bol zaciatkom 90 rokov okolnostami donuteny presedlat na pol roka z 125 do 1000(125 nam ukradli) a mam na to iba najlepsie spomienky..... hlavne teda na topenie a zimne starty. Ztial co na 125 spominam ako na prave 4x4 (tlacia vsetci 4 pasazieri) a kde sme napriklad v -15 potme na Certovici s ocom raz vymenili karburator u 1000 si ani nevybavujem kde to malo baterku. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PepaSFI Odesláno 15. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 15. října 2018 tak to máš nějaké divné vzpomínky protože 1000 měla topení pod zadním sedadlem. Teplý vzduch musel projít tunelem v podlaze dopředu přes celé auto a to co došlo až na sklo už nemělo ani teplo ani fouk. Zimní starty, to měly karburátorové škodovky co kus to originál. Každá chtěla jiný postup, správnou práci se sytičem a s plynovým pedálem. Člověk zvyklý na jedno auto obvykle jiné nenastartoval. A baterku to mělo přesně tam co ta 125. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bedan Odesláno 15. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 15. října 2018 Pepo, nevím jak 1000 MB, ale moje Š 110 topila oproti následujícím 120 a 130 naprosto perfektně. I v teplotách hluboko pod bodem mrazu se v ní daly provádět nepublikovatelné věci, kdežto ve 120 bych za podobných povětrnostních podmínek při stejné činnosti umrznul. Dodnes vzpomínám, jak jsem jel při -25°C do Vrbna pod Pradědem, velkou část cesty, od Šternberku až do Vrbna, byly kolem mne jenom dvoumetrové sněhové bariéry a já byl v košili a v autě bylo +25, kdežto o pár let později za podobných podmínek jsem v Š130LS klepal kosu navlečený ve svetru a bundě, na rukou rukavice a v autě +12. A na problémy se startováním si taky nevzpomínám. Jistě hlavně po delším stání to byl rituál, otevřít kapotu, ručně napumpovat benzín, vytáhnout sytič takovou tou páčkou mezi sedadly..., ale nastartoval jsem vždy. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cali Odesláno 15. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 15. října 2018 Aha takze nas bude asi viac co mamae na skodovky s chladicom tesne u motora bez kilometra neizolovanyuch trubiek pod autom, ktore vodu v 120 130 125 uspesne chladili aj bez chladica divne spomienky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vwtyp11 Odesláno 16. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. října 2018 Pravda je jednatel, kdyz VW kupoval Skodu, nemohli se nejak domluvit na ceně a tehdejší šéf VW navrhl řešení...postaví proti sobě nejlepší auto Škody proti nejhoršímu od VW...Tehdy moderní Favorit proti v Mexiku vyrabenemu VW brouk 1600i...Brouk vyhrál se svou 50 let starou konstrukcí a VW kupovalo Škodu za jimi původně nabízenou cenu...Tolik k pokrokovosti Skody Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
m.n. Odesláno 16. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. října 2018 Jj, Grégr tehdy jel osobně do Mexika si toho Brouka projet... tvl to jsou historky... :D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eloga Odesláno 16. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. října 2018 V zimě s embéčkem to byla s topením bída, ale na hory se jezdilo - v zimní krajině sám - no krása. Byli zvyklí z aut, která neměla topení vůbec nebo z vojny na Doupově nebo v Jihlavě. Zapadlá vejtřaska v závějích u Pístova během jízdy z pošty v Jihlavě, , no to by mi nikdo dnes ani nevěřil, . Ale 110 skutečně topily, na to si lidi nikdy nestěžovali. A potom už byla jen samá pozitiva, motor vpředu, topení žádný problém. ** Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vwtyp11 Odesláno 16. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. října 2018 Jj, Grégr tehdy jel osobně do Mexika si toho Brouka projet... tvl to jsou historky... :DTy historko:)To je z oficialniho rozhovoru s Dr. Hahnem tehdejším šéfem koncernu... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Micey Odesláno 16. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. října 2018 Máš někde ten rozhovor? To by mě zajímalo, já žil v tom, že právě Favorit je přesvědčil, aby to VW koupil. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JR_2010 Odesláno 16. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. října 2018 V zimě s embéčkem to byla s topením bída, ale na hory se jezdilo - v zimní krajině sám - no krása. Byli zvyklí z aut, která neměla topení vůbec nebo z vojny na Doupově nebo v Jihlavě. Zapadlá vejtřaska v závějích u Pístova během jízdy z pošty v Jihlavě, , no to by mi nikdo dnes ani nevěřil, . Ale 110 skutečně topily, na to si lidi nikdy nestěžovali. A potom už byla jen samá pozitiva, motor vpředu, topení žádný problém. **Já Ti věřím, ale většinou to seknul někdo do škarpy po cestě z Pístova dolů do Jihlavy na těch namrzlejch kočičích hlavách Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
geometr Odesláno 16. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. října 2018 Ty historko:)To je z oficialniho rozhovoru s Dr. Hahnem tehdejším šéfem koncernu...Taky bych ten rozhovor chtěl vidět. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cali Odesláno 16. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. října 2018 No a cim teda konkretne ten chrobak to to Favo tak rozsekal? to by ma uprimne zuajimalo. Ze Skodovka vtedy nebola na spici svetoveho vyvoja sa urcite zhodneme ale bola z vtedajsieho vychodneho bloku urcite najdalej a Nemci to proste museli kupit uz len pre to, aby niekoho nenapadlo v pom cirkuse pokracovat, lebo ludia na vychode by to boli este dlho kupovali tak, ako dlho kupovali napriklad Lady. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eloga Odesláno 16. října 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. října 2018 JR_2010no už je to dávno, 1977-78, ale namrzlá silnice také vydá... to jo, dlažba je svinstvo i v létě, stačí deštík, že? To známe zase ze Stříbra , ale ten Pístov to byla přece jen "dobrá káva" a ten rok ještě bláznivý Silvestr s ranní teplotou -30. Proti tomu je dnešní zima se dvěma centimetry sněhu vyloženě Havaj nebo kalamita jen u Muzea. K tomu Favoritu - Grégr byl obyčejný komunistický hochštapler, ten mohl nažvanit a navymýšlet cokoliv. Porovnávat brouka z Mexika a auto s designem Bertone v roce 1990 nemůže soudného člověka ani napadnout. Vzhledem k tomu, že Brouka si užíval již Adolf a projel se na frontách WW2 jako KdF, tak snad je jasné, že Favorit byl ve své době již v jiné časové i technologické dimenzi. Podstatné věci se případně dozvíte od ing.Hrdličky, co Favorita dotáhl od výpočtů až do výroby. Jen bych dodal, že jsem ho měl, v roce 1990, v porovnání s dneškem na liduprázdných silnicích,.každá jízda stylem tutti sinistra žádný problém, nerozbité silnice, žádné ženské za volantem, furt se de, benzín za 9. V Rakousku na Attersee si na fáčko ukazovali a koukali -Ja, es ist ein neues Skoda wagen, bravo. To je poněkud více než poťouchlé komentáře, jak všechno české je bídné a špatné. Myslím tedy, že porovnávat Favorita s Broukem, to je známka fachidiotství. Sorryjako.** Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se