Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
7 minutes ago, ragu said:

Víš co je blbý? Stačí změnit okruh lidí a najednou seš vysirka ty.

A tak to je jasná věc a každý jsme samozřejmě vděční za ten svůj...okruh 😆 Neboj se nic, věřím tomu že u pifka by jsme si rozuměli, všechna témata jdou na klid probrat a všechny názory jsou vítány 🤙

  • Like 2
Odesláno
před 11 minutami, YPO napsal:

By mě zajímalo jestli existují také data jak díky asistentům neumí lidi vlastně vůbec řídit.

Jo no, takovej rozjezd do kopce přes ručku bude všem chybět. 

Odesláno

Jo jo je to přesně o tom co jsem nedávno viděl na yt jak tam pán říká

” mě sem přijde třicetiletej chlap (fyzicky) - v hlavě mu je patnáct noa chce zaměstnat a já nevím co s ním”

stejný je to na silnicích - problém bez asistenta zaparkovat do řady

Odesláno
Před hodinou, African napsal:

Neboj se nic, z toho vyrosteš 😉 Do té doby, dokud bude v ČR panovat na silnicích džungle jako je teď a budou ti tu standardně jezdit zfetovaný řidiči se zákazem řízení, budou ti většina slavných asistentů k hovnu. Např. v Norsku nebo Finsku byla menší úmrtnost na silnicích před zavedením asistentů než je dnes v ČR. Mám kámoše a tomu říkáme vysírka, deset kluků řekne je to černý, on jediný že mu to případne bílý...ale i tak ho máme všichni moc rádi 😂

V ČR je 0,6% smrtelných nehod, ve Finsku 0,5% a v Norsku 0,4%. Takze nic zásadního. Navíc je do toho třeba zohlednit že v ČR je 143 aut na km silnic a ve Finsku a Norsku pouhých 42 respektive 32, což zásadně zkresluje statistu kterou uvádíš. 😉 

  • Like 1
  • Dát hlas 1
Odesláno

Asistent hlídání v jízdních pruzích v praxi:

1) Úzká silnice označená pruhy jen u krajnice. Středová čára není. Proti mě jede kamion a tak se snažím jet co nejvíc u kraje tak, že jedu po čáře. Asistent se s tebou přetahuje o volant a tlačí tě do toho kamionu....

2) Občas se mi stane, že asistent vyhodnotí jako čáru takového toho asfaltového černého hada. A opět je přetahovaná o volant....

  • Dát hlas 1
Odesláno
2 hours ago, xbraj19 said:

V ČR je 0,6% smrtelných nehod, ve Finsku 0,5% a v Norsku 0,4%. Takze nic zásadního. Navíc je do toho třeba zohlednit že v ČR je 143 aut na km silnic a ve Finsku a Norsku pouhých 42 respektive 32, což zásadně zkresluje statistu kterou uvádíš. 😉 

Nevěřím, tu statistiku ti nalhal určitě Seznam 😂 

Odesláno
před 17 minutami, Geodet napsal:

Asistent hlídání v jízdních pruzích v praxi:

1) Úzká silnice označená pruhy jen u krajnice. Středová čára není. Proti mě jede kamion a tak se snažím jet co nejvíc u kraje tak, že jedu po čáře. Asistent se s tebou přetahuje o volant a tlačí tě do toho kamionu....

2) Občas se mi stane, že asistent vyhodnotí jako čáru takového toho asfaltového černého hada. A opět je přetahovaná o volant....

Já to v autě zatím nemám, měl jsem to v půjčenych a bral bych to tak, jak to je myšleno (asistent, který lze vypnout). V případě "prdelek" vypnout a na "normální silnici, dálnici" zapnout, ať mi to pomůźe/upozorní, když polevim/udělám chybu. Takhle to vidím, když jsem si to vyzkoušel...🤷‍♂️

Odesláno
před 8 minutami, African napsal:

Nevěřím, tu statistiku ti nalhal určitě Seznam 😂 

Takto se k tomu staví AI Grok :)

 

Srovnání

  • ČR: V roce 2024 měla ČR přibližně 41 úmrtí na milion obyvatel, což je pokles oproti předchozím letům, ale stále vyšší hodnota než ve Finsku a zejména v Norsku.
  • Finsko: S odhadovanými 40–45 úmrtími na milion obyvatel je Finsko bezpečnější než ČR, ale méně bezpečné než Norsko. V posledních letech ale Finsko zaznamenalo mírný nárůst úmrtnosti.
  • Norsko: S 15–20 úmrtími na milion obyvatel je Norsko jednoznačně nejbezpečnější ze srovnávaných zemí, což je dáno přísnými pravidly (např. nulová tolerance alkoholu), kvalitními silnicemi a vysokou bezpečnostní výbavou vozidel.
Odesláno
1 hour ago, DavidLC said:

Já to v autě zatím nemám, měl jsem to v půjčenych a bral bych to tak, jak to je myšleno (asistent, který lze vypnout). V případě "prdelek" vypnout a na "normální silnici, dálnici" zapnout, ať mi to pomůźe/upozorní, když polevim/udělám chybu. Takhle to vidím, když jsem si to vyzkoušel...🤷‍♂️

Ja mam strazenie pruhov trvalo vypnute. Davnejsie som to zapinal na dialnici, ked uz prichadzala na dlhej ceste unava, ci z ineho dovodu mozneho znizenia pozornosti (velke teplo, vydatny obed,..).

Dnes casto pouzivam najma na dialnici  "autopilota", t.j. aktivne udrziavanie v jazdnom pruhu + adaptivny tempomat, ale samotne strazenie pruhov uz nezapinam vobec.

  • Like 1
Odesláno (upraveno)
Před hodinou, DavidLC napsal:

Já to v autě zatím nemám, měl jsem to v půjčenych a bral bych to tak, jak to je myšleno (asistent, který lze vypnout). V případě "prdelek" vypnout a na "normální silnici, dálnici" zapnout, ať mi to pomůźe/upozorní, když polevim/udělám chybu. Takhle to vidím, když jsem si to vyzkoušel...🤷‍♂️

Přesně tak to je. Mám vypnutý na město a okresky, zapnu na dálnice. Blbý je když to u některých aut musíš vypínat po každým startu, měl jsem na předchozím autě startovací sekvenci: zapnout motor, vypnout lane assist a stop start, zapnout sport.

Upraveno uživatelem ragu
  • Dát hlas 1
Odesláno
před 9 minutami, bluman napsal:

Ja mam strazenie pruhov trvalo vypnute. Davnejsie som to zapinal na dialnici, ked uz prichadzala na dlhej ceste unava, ci z ineho dovodu mozneho znizenia pozornosti (velke teplo, vydatny obed,..).

Dnes casto pouzivam najma na dialnici  "autopilota", t.j. aktivne udrziavanie v jazdnom pruhu + adaptivny tempomat, ale samotne strazenie pruhov uz nezapinam vobec.

Takhle většinou jezdí kámoš a je spokojený... já jsem si to neošahal dostatečně, tak nemám názor,  ale určitě to může to fungovat. To hlídání pruhů mě právě jednou koplo, když jsem hledal pití (moje chyba, chvilkové nesoustředění)..... proto nejjsem proti. Jo a "vychovává"  opomenutí blinkrů 😆

Odesláno
před 17 minutami, ragu napsal:

Přesně tak to je. Mám vypnutý na město a okresky, zapnu na dálnice. Blbý je když to u některých aut musíš vypínat po každým startu, měl jsem na předchozím autě startovací sekvenci: zapnout motor, vypnout lane assist a stop start, zapnout sport.

Jasný, mělo by to být ve "věčném" nastavení, s ideálně jednoduchou změnou.... ale realita je jinak...😏

Odesláno (upraveno)
16 hours ago, DavidLC said:

Jo a "vychovává"  opomenutí blinkrů 😆

👍😆

Este davnejsie, ked som poznal len obycajny tempomat, som sa casto cudoval, preco ten blbec predo mnou na dialnici pred predbiehanim najprv pribrzdi (a to on uz mal adaptivny tempomat) 🤣

Upraveno uživatelem bluman
  • Dát hlas 1
Odesláno
18 hours ago, Josef01 said:

Takto se k tomu staví AI Grok :)

 

Srovnání

  • ČR: V roce 2024 měla ČR přibližně 41 úmrtí na milion obyvatel, což je pokles oproti předchozím letům, ale stále vyšší hodnota než ve Finsku a zejména v Norsku.
  • Finsko: S odhadovanými 40–45 úmrtími na milion obyvatel je Finsko bezpečnější než ČR, ale méně bezpečné než Norsko. V posledních letech ale Finsko zaznamenalo mírný nárůst úmrtnosti.
  • Norsko: S 15–20 úmrtími na milion obyvatel je Norsko jednoznačně nejbezpečnější ze srovnávaných zemí, což je dáno přísnými pravidly (např. nulová tolerance alkoholu), kvalitními silnicemi a vysokou bezpečnostní výbavou vozidel.

Dobře, když si to umělá inteligence myslí, prohazuji Finsko za Švédsko 😅

Odesláno
V 29. 8. 2025 v 22:09, Kairos napsal:

U VW to jsou napr. podtlakove hadice 04L131051C ktere zerou kuny. Koncernu to vyhovuje, konstrukcni nebo materialova zavada to neni, zakaznik si treba jeste koupi orig.plasicku ktera je taky uplne nahovno. Kdyby mel vyrobce zajem, tak upravi slozeni vyrobku, ale proc by to delal..

Dalsi dily byly treba PD vstriky nebo mechatronika DSG, dojna krava byla driv navigace a system zamykani Passatu, nebo rozmery rafku s kazdym novym modelem, kdy rozdil 1mm ET te donutil koupit novou sadu kol....

Asi bych si vzpomnel na dalsi, ale se mi nechce😀

Kuny jsem vyresil vanilkovym vonnym stromeckem. Ale je treba jej jednou za mesic vymenit.

Odesláno
V 19. 7. 2025 v 9:57, wawrik napsal:

Po ďalších týždňoch strávených v kile ho zasa musím pochváliť. Posledný deň som strávil 14 hodín za volantom, 250 km terén plus ďalších 500 km na asfaltových cestách a cestičkách – a človek vystupuje svieži! Pritom to auto má 27 rokov... Z tých 250 terénnych kilometrov boli desiatky doslova boj o každý meter, často krokom na redukovanú jedničku, kopec brodov... Únava žiadna, čistá radosť. Milujem to auto!

20250718_101053.thumb.jpg.40e6c8ac9f5edca38439bd53c5929a52.jpg

20250718_094102.thumb.jpg.29ce64285646c28faa28c33b874b7846.jpg

20250718_090214.thumb.jpg.1663ba009dd7a0e985ee0f1fe04303f9.jpg

20250717_202614.thumb.jpg.63c51f40df80d222e0b1f47b49bcdca9.jpg

Hlásím dnes necelých 1200 km z dovolené po silnici (těch 5 km v šotolině se neodvažuji zmínit, proti tomu co máš najeto ty 😁). Cca 13 hodin, 2x tankování a máš recht, je to furt dobrý 😁. No ale vzhledem k mým kyčlím jsem si musel trochu vypolohovat/sakrasklopit sedák... jinak bych trpěl 😒

Odesláno
V 31. 8. 2025 v 12:03, ATOM napsal:

Kuny jsem vyresil vanilkovym vonnym stromeckem. Ale je treba jej jednou za mesic vymenit.

Mně pomohla taková ta smrdutá vietnamská tygří mast-napatlal jsem ji na tapec tlumení kapoty.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...