Dantechno Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 Dobihat nechavam , ale co znamena zahrat ? jako nechat to pred jizdou chvili bezet na volnobeh nebo neprekrocit prvnich par km urcite otacky? Muzete to rozepsat? Dik Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SEMRY Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 Jo než se motor dostane na provozní teplotu tak jet hezky v klídku s lehkou nohou na nízký otáčky, ale ne zas to podtáčet. A protože to nikdo nedělá tak jsou ty motory pak v háji. A dochlazovat taky, protože když to někdo žene 2 hod po dálnici 170 a pak sjede na benzínu a hned to vypne tak potěš, je třeba je ště aspon 30 s nechat motor běžet na volnoběh aby se to turbo dochladilo. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dantechno Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 No nizky otacky jsou do 1800 treba kdyz tam spina turbo? nebo jde jenom o to tomu nenakladat treba hned 3000...... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KFL Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 Jo než se motor dostane na provozní teplotu tak jet hezky v klídku s lehkou nohou na nízký otáčky, ale ne zas to podtáčet. A protože to nikdo nedělá tak jsou ty motory pak v háji. A dochlazovat taky, protože když to někdo žene 2 hod po dálnici 170 a pak sjede na benzínu a hned to vypne tak potěš, je třeba je ště aspon 30 s nechat motor běžet na volnoběh aby se to turbo dochladilo. Spíš bych řek aspoň minutu či dvě. Co mám teploměr oleje a vidím, jak pomalu ta teplota klesá, s časem na dochlazení nešetřim . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KFL Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 No nizky otacky jsou do 1800 treba kdyz tam spina turbo? nebo jde jenom o to tomu nenakladat treba hned 3000...... Já řadím za studena max ve 2000-2100 a nedávám víc než třetinu plynu. Nevyhneš se tomu, aby se turbína neroztočila, jde o to, aby netlakovala a nehnala se do velkejch otáček, který jsou OK při teplým oleji. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dantechno Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 (upraveno) Já řadím za studena max ve 2000-2100 a nedávám víc než třetinu plynu. Nevyhneš se tomu, aby se turbína neroztočila, jde o to, aby netlakovala a nehnala se do velkejch otáček, který jsou OK při teplým oleji. Diky - to jsi me uklidnil , tak nejak to delam... at uz pri zahrati nebo dojezdu ... dost lidi si klepe na celo a smeje se mi, kdyz nekam prijedeme a musi na me minutu cekat nez to trochu vychladne a ja vylezu ale snad se to vyplati... Upraveno 20. prosince 2011 uživatelem Dantechno Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bandicoot Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 ...jenže, hoši, tohle já všechno dělám, nejsem debil. Dokonce jako jeden z tisíce nechávám i auto po dojezdu půlminutu až minutu doběhnout.Je potřeba se smířit s tím, že jedna věc je styl ježdění, druhá věc je cost cutting ve výrobě a životní cyklus výrobku, který se občas vymkne z ruky. Aneb proč dělat setrvačníky za X peněz co se nekazej, když jako firma reputačně ustojíme vady jednoho ze sta při nákladech X-30%. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Speedster Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 Přesně jak je tady napsany, záleží taky na motoru a zpřevodování, u nafty bych obecně nešel přes 2100ot. a fakt jen čekal kdy se ohřeje aspon voda trochu, potom až zvyšovat.Jinak s tím stáním na místě..na to ma každy jiny nazor ja nechavam auto nakopnute aspon půl min než jedu, ani to nezdržuje, zapnu pasy, světla. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 Lepší je mít kvalitní motor cca 4 litry bez turba, V6 a je po starostech... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KFL Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 Lepší je mít kvalitní motor cca 4 litry bez turba, V6 a je po starostech... Takže foukaný motory obecně jsou nekvalitní? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Harry Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 Ještě takovej dovětek k moderním turbo-dieselům... Jsou totiž velmi choulostivé na kvalitu paliva. Nezřídka dojde k tomu, že odejdou vstřiky nebo celý motor jen kvůli naftě - nejen nekvalitní, ale i delší dobu skladovaná v kanystrech, "vejškrabky" u čerpacích stanic a podobně... Čím modernější, tím choulostivější... Zlaté benzíňáky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dantechno Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 Harry , kdo ma ty vase vobludy zivit ? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
panedge Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 Dantechno-obecne plati,pro turbo,prvnich patnact km netocit vic jak 2 tis. otacek-mam to tak i v navodu na X5 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cyril Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 K těm turbům: MB Vito 110 CDI - 175 tisíc km a stále původní turbo. Defender Tdi - 220000km stále OK, Td5 Discovery II - měnilo se po 250 tisících (8000kč). Dodge Nitro 2,8 nafta - 120tisíc km a stále jede i když píská...Já bych to neviděl tak černě. Jaguar XKR Supercharged má dva šnekový kompresory a až se to podělá tam, tak to teprve bude mazec ! Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 Dantechno-obecne plati,pro turbo,prvnich patnact km netocit vic jak 2 tis. otacek-mam to tak i v navodu na X5 Celkově bych to v minutách a ani v kilometrech radši nevyjadřoval, on se motor časově jinak zahřeje v -15°C a jinak v +30°C a taky v koloně nebo ve městě můžeš jet 15km pěkně dlouho. Líp se to samozřejmě kontroluje, když má člověk v autě teploměr oleje nebo aspoň budík tlaku turba. Ideální je počkat, až je rafika teploty vody na provozní teplotě a pak ještě počkat třeba 5 minut nebo 5 km plynulé jízdy a mělo by to být v cajku. A po dojezdu minimálně minutu na volnoběh, on ten olej fakt chladne hodně pomalu i v mínusovejch teplotách. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PepaSFI Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 No nizky otacky jsou do 1800 treba kdyz tam spina turbo? nebo jde jenom o to tomu nenakladat treba hned 3000...... turbo nespíná, to je jen taková lidová hláška. Turbo běží pořád, jen je v různých režimech chodu různě účinné. To takzvané "sepnutí turba" je jen chvíle kdy začalo dávat dost vzduchu aby se to výrazněji projevilo na chodu motoru. Ty otáčky bych neviděl až tak důležitý, spíš jde o to "tomu nenakládat". Protože když pojedeš na šestku do prudkého kopce na plný plyn tak sice budeš točit třeba jen těch 1800 ale turbo bude svítit. Hodně toho o turbech na ropákách mají na stránkách firmy Cimbu, například tohle neveselý čtení a i další články jsou poučný. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jacob Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 Hodně toho o turbech na ropákách mají na stránkách firmy Cimbu, například tohle neveselý čtení a i další články jsou poučný. Jenom tak btw, reference na Cimbu . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mechano Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 Jaguar XKR Supercharged má dva šnekový kompresory a až se to podělá tam, tak to teprve bude mazec ! Neumím si představit, co by se tam mohlo vysypat. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirka404 Odesláno 20. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. prosince 2011 (upraveno) Náš rodinný koráb má sice větší atmosférický benzín, který zdravě žere a jede, ale co mě neskutečně s..e, je už druhou zimu smrad z klimatizace, který se zatím nepodařilo odstranit - zkoušel jsem v servise, prohnali to nějakou desinfekcí, pak jsem zkoušel jinde čištění ozónem, nastříkat do systému nějakou srágoru? vše pomohlo maximálně na týden. nemáte někdo osvědčené, konečné řešení? Nevím, jestli již někdo poradil, ale tohle je známá nemoc emerickejch Cherokee. Jediná pomoc - rozmontovat komplet sání vzduchu, vedení, chladiče klimy a radiátoru topení, všechno to namočit do octové vody vykartáčovat a hotovo. Samozřejmě je třeba vyměnit filtry. Provozem se tam totiž usazují nějaké bakterie a proti nejaké dezinfekci jsou imunní. Bohužel je dost blbá práce, protože musí jít celá palubka ven . Upraveno 20. prosince 2011 uživatelem jirka404 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kubson Odesláno 21. prosince 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 21. prosince 2011 Bohužel je dost blbá práce, protože musí jít celá palubka ven . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se