Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Jo než se motor dostane na provozní teplotu tak jet hezky v klídku s lehkou nohou na nízký otáčky, ale ne zas to podtáčet. A protože to nikdo nedělá tak jsou ty motory pak v háji. A dochlazovat taky, protože když to někdo žene 2 hod po dálnici 170 a pak sjede na benzínu a hned to vypne tak potěš, je třeba je ště aspon 30 s nechat motor běžet na volnoběh aby se to turbo dochladilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo než se motor dostane na provozní teplotu tak jet hezky v klídku s lehkou nohou na nízký otáčky, ale ne zas to podtáčet. A protože to nikdo nedělá tak jsou ty motory pak v háji. A dochlazovat taky, protože když to někdo žene 2 hod po dálnici 170 a pak sjede na benzínu a hned to vypne tak potěš, je třeba je ště aspon 30 s nechat motor běžet na volnoběh aby se to turbo dochladilo.

 

Spíš bych řek aspoň minutu či dvě. Co mám teploměr oleje a vidím, jak pomalu ta teplota klesá, s časem na dochlazení nešetřim :).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nizky otacky jsou do 1800 treba kdyz tam spina turbo? nebo jde jenom o to tomu nenakladat treba hned 3000......

 

Já řadím za studena max ve 2000-2100 a nedávám víc než třetinu plynu. Nevyhneš se tomu, aby se turbína neroztočila, jde o to, aby netlakovala a nehnala se do velkejch otáček, který jsou OK při teplým oleji.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já řadím za studena max ve 2000-2100 a nedávám víc než třetinu plynu. Nevyhneš se tomu, aby se turbína neroztočila, jde o to, aby netlakovala a nehnala se do velkejch otáček, který jsou OK při teplým oleji.

 

Diky - to jsi me uklidnil , tak nejak to delam... at uz pri zahrati nebo dojezdu ... dost lidi si klepe na celo a smeje se mi, kdyz nekam prijedeme a musi na me minutu cekat nez to trochu vychladne a ja vylezu :) ale snad se to vyplati...

Upraveno uživatelem Dantechno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...jenže, hoši, tohle já všechno dělám, nejsem debil. Dokonce jako jeden z tisíce nechávám i auto po dojezdu půlminutu až minutu doběhnout.

Je potřeba se smířit s tím, že jedna věc je styl ježdění, druhá věc je cost cutting ve výrobě a životní cyklus výrobku, který se občas vymkne z ruky.

 

Aneb proč dělat setrvačníky za X peněz co se nekazej, když jako firma reputačně ustojíme vady jednoho ze sta při nákladech X-30%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak je tady napsany, záleží taky na motoru a zpřevodování, u nafty bych obecně nešel přes 2100ot. a fakt jen čekal kdy se ohřeje aspon voda trochu, potom až zvyšovat.

Jinak s tím stáním na místě..na to ma každy jiny nazor ja nechavam auto nakopnute aspon půl min než jedu, ani to nezdržuje, zapnu pasy, světla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě takovej dovětek k moderním turbo-dieselům... Jsou totiž velmi choulostivé na kvalitu paliva. Nezřídka dojde k tomu, že odejdou vstřiky nebo celý motor jen kvůli naftě - nejen nekvalitní, ale i delší dobu skladovaná v kanystrech, "vejškrabky" u čerpacích stanic a podobně... Čím modernější, tím choulostivější... Zlaté benzíňáky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K těm turbům: MB Vito 110 CDI - 175 tisíc km a stále původní turbo. Defender Tdi - 220000km stále OK, Td5 Discovery II - měnilo se po 250 tisících (8000kč). Dodge Nitro 2,8 nafta - 120tisíc km a stále jede i když píská...Já bych to neviděl tak černě. Jaguar XKR Supercharged má dva šnekový kompresory a až se to podělá tam, tak to teprve bude mazec ! :crying_anim02:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dantechno-obecne plati,pro turbo,prvnich patnact km netocit vic jak 2 tis. otacek-mam to tak i v navodu na X5

 

Celkově bych to v minutách a ani v kilometrech radši nevyjadřoval, on se motor časově jinak zahřeje v -15°C a jinak v +30°C a taky v koloně nebo ve městě můžeš jet 15km pěkně dlouho. Líp se to samozřejmě kontroluje, když má člověk v autě teploměr oleje nebo aspoň budík tlaku turba. Ideální je počkat, až je rafika teploty vody na provozní teplotě a pak ještě počkat třeba 5 minut nebo 5 km plynulé jízdy a mělo by to být v cajku. A po dojezdu minimálně minutu na volnoběh, on ten olej fakt chladne hodně pomalu i v mínusovejch teplotách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nizky otacky jsou do 1800 treba kdyz tam spina turbo? nebo jde jenom o to tomu nenakladat treba hned 3000......

 

turbo nespíná, to je jen taková lidová hláška. Turbo běží pořád, jen je v různých režimech chodu různě účinné. To takzvané "sepnutí turba" je jen chvíle kdy začalo dávat dost vzduchu aby se to výrazněji projevilo na chodu motoru. Ty otáčky bych neviděl až tak důležitý, spíš jde o to "tomu nenakládat". Protože když pojedeš na šestku do prudkého kopce na plný plyn tak sice budeš točit třeba jen těch 1800 ale turbo bude svítit. Hodně toho o turbech na ropákách mají na stránkách firmy Cimbu, například tohle neveselý čtení a i další články jsou poučný.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Náš rodinný koráb má sice větší atmosférický benzín, který zdravě žere a jede, ale co mě neskutečně s..e, je už druhou zimu smrad z klimatizace, který se zatím nepodařilo odstranit - zkoušel jsem v servise, prohnali to nějakou desinfekcí, pak jsem zkoušel jinde čištění ozónem, nastříkat do systému nějakou srágoru? vše pomohlo maximálně na týden.

nemáte někdo osvědčené, konečné řešení?

 

Nevím, jestli již někdo poradil, ale tohle je známá nemoc emerickejch Cherokee. Jediná pomoc - rozmontovat komplet sání vzduchu, vedení, chladiče klimy a radiátoru topení, všechno to namočit do octové vody vykartáčovat a hotovo. Samozřejmě je třeba vyměnit filtry. Provozem se tam totiž usazují nějaké bakterie a proti nejaké dezinfekci jsou imunní. Bohužel je dost blbá práce, protože musí jít celá palubka ven :P .

Upraveno uživatelem jirka404
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...