Ivan Lelák Odesláno 12. listopadu 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 12. listopadu 2018 enslow - i v SLZ musí být přístroje, i když rozsah se liší podle kategorie, protože SLZ je padákový kluzák i stíhačka s rychlostí přes 300 km/h. Co se týká aerodynamicky řízených ultralehkých letounů, předpis UL-2 ukládá povinnost mít na palubě rychloměr, výškoměr a kompas, dále pak motorové přístroje (tlak, teplota, otáčky) doporučené výrobcem motoru nebo takové, aby bylo možno hlídat motorové hodnoty, dále palivoměr viditelný z místa pilota atd. Co se týká spolehlivosti elektronických přístrojů, tu neumím posoudit, i když ty, které jsou používány v UL letadlech, jsou víceméně totožné s těmi používanými i ve větších letadlech a tudíž očekávám vysokou spolehlivost. Navíc jsou jistě velmi komfortní, poskytují mnohem více informací a větší kontrolu nad letem z hlediska vlastního letu, ale i motoru či navigace. Nicméně stále se nemohu zbavit dojmu, že klasický, mechanický přístroj je vlastně bezporuchový, aspoň jsem nikdy neměl problém, jen kdysi mi nějaký hmyz umístil larvu do pitotky a zalepil vstupní otvor, to se ale může stát i u glasscocpitu, na který si určitě zvyknu, i když jsem rád za sadu rezervních klasických přístrojů. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
enslow Odesláno 12. listopadu 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 12. listopadu 2018 Experti, existuje ELSA nebo LSA pro více než 2?Tak pokiaľ je známe že lsa aj elsa sú hmotnostne obmedzene a da sa povedať ze už pri dvojclennej posádke s plnými nadrzami je to lietadlo prakticky za hornou hranicou povolenej hmotnosti, pochybujem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bert Odesláno 12. listopadu 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 12. listopadu 2018 Elsa je 600 - to by mohlo vyjít. Proto se ptám. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 17. listopadu 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 17. listopadu 2018 ELSA i LSA jsou si víceméně podobné, obě do 600 kg, ELSA může mít na rozdíl od LSA i zatahovací podvozek a stavitelnou vrtuli, pokud se nepletu. Co je ale důležité, obě kategorie jsou maximálně DVOUMÍSTNÉ! Takže odpověď pro Berta je - ne, neexistuje ELSA nebo LSA pro více než pro 2, jakékoliv pochybnosti nebo úvahy o hmotnosti posádky a jestli se to celé vejde do 600 kg jsou tudíž zbytečné. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bert Odesláno 17. listopadu 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 17. listopadu 2018 Ivane, díky. Nějak jsem to nemohl v ELSE najít. Takže zatím je můj favorit ta hezká stíhačka se sedadly za sebou. TL Ultralight :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
enslow Odesláno 17. listopadu 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 17. listopadu 2018 A co hovoris na shark? Pocul som zevraj s nim nejaky francuzsky stihaci pilot urobil prevrat/ loping.. Cestovka 300 km/h. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bert Odesláno 17. listopadu 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 17. listopadu 2018 Tak nějak nic. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 17. listopadu 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 17. listopadu 2018 (upraveno) enslow - co je prevrat? Loping, resp. přemet, udělá v podstatě jakékoliv letadlo, ať rogalo bez motoru i s motorem, kdysi jsem viděl létat přemety s Typhoonem, což byl letoun s cestovní rychlostí 80 km/h a maximálkou 125 km/h. Čím modernější éro s větším rozsahem rychlostí, tím snazší je přemet. Problém může být s negativními násobky u letadel s palivovým systémem a přípravou palivové směsi, které nejsou uzpůsobeny k negativním násobkům, tam je nutno se takovým manévrům vyhýbat. To u přemetu ale nehrozí, souvrat či zvrat také není problém, výkrut může být pouze sudový a let na zádech možný není... Shark je představitelem velmi rychlých ultralajtů se sedadly za sebou, podobně jako Stream od firmy TL Ultralight. Obě mají určitě velkou budoucnost, i když já jsem spíš příznivcem sedadel vedle sebe. Upraveno 17. listopadu 2018 uživatelem Ivan Lelák Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 14. prosince 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. prosince 2018 Tak už to máme na českých značkách...:-). Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Murphy97 Odesláno 14. prosince 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. prosince 2018 Krasa! V Pardubicich? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 17. prosince 2018 Nahlásit Sdílet Odesláno 17. prosince 2018 Murphy97 - v HK ale jen přechodně. Celý proces po příletu z Holandska / Německa, trval přes měsíc, ale nakonec se vše podařilo. Éro je po servisu u výrobce, ale nedělalo se úplně všechno, ještě musí na prohlídku vrtule, musí se udělat generálka padáku, opravit uzemění/odvod statické elektřiny, vše opět zkontrolovat, na jaře nás čeká i výměna palivových hadic a prohlídka motoru. Nicméně v tuto chvíli je éro letuschopné, jen se zatím bohužel nepodařilo najít vhodnou kombinaci počasí a možnosti se uvolnit z práce abychom se se Starem více seznámili. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 2. ledna 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. ledna 2019 Dodatečně bych chtěl popřát všem fandům letectví krásný a úspěšný Nový rok a splnění všech cílů. Pilotům pak navíc vždy jen klidný vzduch a modrou oblohu s přiměřeným množstvím správně načechraných obláčků. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
geometr Odesláno 14. února 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. února 2019 Tak už to přišlo, konec A380: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/airbus-superjumbo-konec-vyroby-boeing-747.A190214_065509_eko-zahranicni_fort Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wanderer Odesláno 14. února 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. února 2019 No, holt to je výrobek jako kterýkoli jiný a když není poptávka... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
African Odesláno 14. února 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. února 2019 Tak už to přišlo, konec A380: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/airbus-superjumbo-konec-vyroby-boeing-747.A190214_065509_eko-zahranicni_fort:-( Smutný, ale ještě do důchodku to s ním asi párkrát dáme, co? Kolik má takové éro životnost? A já už v něm budu zase sedět brzy, heč, Singapur Airlines :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Frostie Odesláno 14. února 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. února 2019 :-( Smutný, ale ještě do důchodku to s ním asi párkrát dáme, co? Kolik má takové éro životnost? A já už v něm budu zase sedět brzy, heč, Singapur Airlines :-)Dnes říkali, že podle podmínek nasazení a údržby cca 30-35 let... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom4 Odesláno 14. února 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. února 2019 Kolik má takové éro životnost?Tak 30 let, záleží na frekvenci letů. Tyhle dálkový mašiny ještě pár lidí povozí Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lynx12 Odesláno 14. února 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. února 2019 (upraveno) Výdechy motorů? ..... ufff, to jsi asi převzal od nějakého redaktora iDnes . To už jsou lepší vektorovatelné výstupní trysky....lépe vektorovatelný tah motorů... :-)edit: kurva zas mi zen mobil odhazuje jonam než na posledí příspěvek Upraveno 14. února 2019 uživatelem Lynx12 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cyril Odesláno 18. února 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. února 2019 Od pátku v letadle. Počasí nemělo chybu. Ty komíny lezoucí z nízké oblačnosti jsou přerovské. Potom Bouzov a SLZ Trnov, kde jsem byl ná krátké návštěvě za Ivanem Lelákem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wanderer Odesláno 18. února 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. února 2019 Cyrile, vážně paráda. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se