wawrik Odesláno 9. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. října 2019 Osobně si to na mé popojížďky představit dovedu, ale na dovolenou bych tím nejel :-) Prostě druhé, městské, auto. Nebo auto na zábavu... A už jsi se svezl v Ravce ? :-))Nie, teraz som v inom režime a preháňam Stelvio Kým hybridná RAVka nebude (podľa výrobcu) vedieť brodiť, ani ju skúšať nebudem... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DavidLC Odesláno 9. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. října 2019 Aha, tak to pak je jiná, zkusit benzín no.Mě se Alfice líbí ;-) Ale s tou se snad nebrodíš :-)) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wawrik Odesláno 9. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. října 2019 Vyhýbam sa tomu (to sa aj na kile), ale brodil som, však má polmetrovú brodivosť. F208 som s ňou prešiel celú, od Hrauneyjar cez Landmannalaugar až ku Ringroad. Veď tam jazdia všelijaké Qashqaie aj Ravky a brody sú slušne upravené. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DavidLC Odesláno 9. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. října 2019 Tak já taky radši do vody na lodi :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Porsche_911 Odesláno 9. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. října 2019 Hlavní je vzít si na to správné potápky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas_2002 Odesláno 9. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. října 2019 Podle mě je to celkem jednoduchý. EU nastavila všem fabrikám stejné, naprosto příšerné a nesmyslné limity. A výrobcům nezbyde než se jich držet. Emisně náročné automobily se samozřejmě v omezené nabídce budou vyrábět dál, ale "pokuta" za zvýšené emise bude přenesena na zákazníka. Tedy klient nezaplatí pouze za výrobně dražší technologii (např. 4x4), ale také zaplatí navíc onu "pokutu" pro EU. Jinak co se týče e-mobility tak já jsem pro. Většina z odpůrců je zamrzlých v době, kdy se e-auta nabízela pouze jako varianta vozu s konvenčním pohonem. Vyjímkou byla pouze Tesla. Během následujícího roku nás čeká opravdová revoluce, kdy budou na trh umístěny spousty vozů, které byly vyvinuty již pouze jako elektromobily. Osobně mám Octavii na CNG - dojezd je cca. 430 km a za poslední rok co ji mám jsem nikdy netankoval 2x za den. To znamená, že elektromobil s dojezdem 500 km je pro mě naprosto v pohodě. Je třeba si uvědomit, že elektromobily nebudou pro každého - nebudou pro lidi co najezdí spoustu kilometrů, nebudou pro lidi co bydlí v panelácích, nebudou pro lidi co milují zápach benzínu ... ale otevřeně - takové vozy co nejsou pro každého tu máme už teď. Veterány nejsou pro každého, Porsche za 4 mio není pro každého, V8 muscle car není pro každého ... Elektromobily prostě na trh přijdou a svoji klientelu si najdou. Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
African Odesláno 9. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. října 2019 Jsi zase přijel ze školení, viď? :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DavidLC Odesláno 9. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. října 2019 :-)):-)) Na trh umístěny... Co to znamená? Snad že se budou nabízet a někdo si je bude muset koupit. A to se teprve ukáže. I když lidi se dají zblbnout dle příručky :-) a koupí i ten co nemá elektriku v baráku :-))Tady může, a bohužel věřím že i nastane, tlak a páka "z vrchu". Nějaká forma zdanění obsahu motoru, stáří, emisí, a pod. Pak by to mohlo pokročit i rychleji.... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas_2002 Odesláno 9. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. října 2019 Jsi zase přijel ze školení, viď? :-) Která věta ti nepřipadá reálná ? :-)):-)) Na trh umístěny... Co to znamená?Snad že se budou nabízet a někdo si je bude muset koupit. A to se teprve ukáže. I když lidi se dají zblbnout dle příručky :-) a koupí i ten co nemá elektriku v baráku :-))Tady může, a bohužel věřím že i nastane, tlak a páka "z vrchu". Nějaká forma zdanění obsahu motoru, stáří, emisí, a pod. Pak by to mohlo pokročit i rychleji.... Znamená to, že spousta výrobců přijde s elektromobilem, který nebude postaven na základu modelu se spalovacím motorem. Spousta firemních zákazníků pak bude přemýšet nad tím, že na elektromobil mohou získat dotaci, učetří silniční daň a výrazně ušetří na servisu. Jak říkám - nebude to pro každého, ale příští rok přijdou opravdu velice zajímavé elektrické modely, které budou mít co nabídnout. A nebudou potřeba ani páky zvrchu. Auto typu SUV s dojezdem přes 500 km, pohonem 4x4, zrychlením 0-100 pod 6 s. a cenou do 1 mio s DPH si prostě kupce najde. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Murphy97 Odesláno 9. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. října 2019 Která věta ti nepřipadá reálná ? ...asi jenom tahle, pac otaznik patri hned za posledni pismeno :-) Ale k veci; i kdyz si to tezce pripoustim, musim s Tebou, Tomasi, souhlasit.Diverzita vzdy byla, je a bude. Ve vsem. Dokonce si myslim, ze nase pristi druhe auto v rodine bude nejake na alternativni pohon. Jezdi jen ve meste a blizkem okoli, najezd do 18tkm rocne, coz je nejakych 50km plus/minus denne s parkovanim, nebo ?zastavenim? doma, v praci/garazi, nebo nakupnim centru. Sice me stale neopousti myslenka na porizeni tretiho, petrolhedackeho, alespon sestivalu, ale zatim jsem takovy pragmaticky srab na tohle.Na druhou stranu, jsme pod velkou medialni masazi, skoro vsechny predstavovane novinky a koncepty uz jezdi 600+ km na elektriku a to je stale (ne technicky) docela nedostizitelne a v nasich podminkach jeste nejaky cas nerealne.Financne, ochota obmenit vozovy park, rezistence vuci novym technologiim,... Nejsem vyhraneny, ale nevidim to tak cerne. Uvidime za 2-3 roky...EU nehodnotim, ale vyvoj nezastavime. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DavidLC Odesláno 10. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. října 2019 Která věta ti nepřipadá reálná ? Znamená to, že spousta výrobců přijde s elektromobilem, který nebude postaven na základu modelu se spalovacím motorem. Spousta firemních zákazníků pak bude přemýšet nad tím, že na elektromobil mohou získat dotaci, učetří silniční daň a výrazně ušetří na servisu. Jak říkám - nebude to pro každého, ale příští rok přijdou opravdu velice zajímavé elektrické modely, které budou mít co nabídnout. A nebudou potřeba ani páky zvrchu. Auto typu SUV s dojezdem přes 500 km, pohonem 4x4, zrychlením 0-100 pod 6 s. a cenou do 1 mio s DPH si prostě kupce najde.Jo, jak říkáš, je to o dojezdu a o ceně. A máš pravdu, že fleet to možná pobere rychleji. Stejně to ale bude pořád o možnostech nabíjení, a to se názory různí. Pomalý přechod bych pochopil, ale "plošná výměna" to nevím. Ale necháme se překvapit :-) Já osobně proti EV vůbec nic nemám, nakonec hybrid mám a kdyby plugin nebyl užitně nepraktický,je doma. S EV jsem jel a je to paráda. Přesto se obávám že to není řešení problémů planety, ale bussines. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bedan Odesláno 10. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. října 2019 Nedávno jsem viděl nějakou studii, která srovnávala celkovou uhlíkovou stopu benzínového auta střední třídy s elektromobilem v podmínkách Německé elektrosoustavy (tedy relativně hodně využívající obnovitelné zdroje) a bylo to pro elektromobil docela tristní srovnání. Jestli se dobře pamatuji, začal být čistší po ujetí cca 150 000 km. A to v tom nebyla zahrnuta likvidace baterek, protože s tím zatím nejsou širší zkušenosti.Dále kde a čím se budou masově používané elektromobily nabíjet? Jak zvýšíme produkci čisté elektřiny (rovněž bez výrazné uhlíkové stopy vzniklé při budování zdrojů), její skladování a distribuci v době, kdy ji bude pro nabíjení potřeba?Bohužel se na tu hysterii s elektromobilitou musím stále dívat jako na výhru ekofanatiků, která značně předbíhá realitu.Myslím si, že výrobcům aut nezbývá nic jiného, než nějaké elektromobily v množství takovém, aby minimalizovali to výpalné od EU produkovat, ale jsou si vědomi toho, že v současné podobě je to slepá ulice. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Micey Odesláno 10. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. října 2019 V tomdle je blby, ze najdes deset studii co tvrdi to, co ty, a dalsich deset, ktery tvrdej opak. Plus lokalni emise ve velkejch mestech a podobne.. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Geodet Odesláno 10. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. října 2019 S autama bude ještě veselo: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/situace-v-nizozemi-ukazuje-co-se-stane-v-cele-evrope-az-eu-pritlaci-na-elektromobily/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MR1990 Odesláno 10. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. října 2019 tuto je super recenzia Sorry ak sa uz tato tema tu riesila, ale ja kurva z toho nemozeeeem https://www.porsche.com/international/models/taycan/taycan-models/taycan-turbo/Za 3-4 roky ked budem menit káru, toto bude smer ktory budem mohutne zvazovat.. Dobra recenzia, sice nie po anglicky.. : Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
African Odesláno 10. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. října 2019 Která věta ti nepřipadá reálná ? A tak reálný to je, a souhlasím s tebou, e-auta jsou na trhu již pěknou řádku let a kam se to ubírá už se ví také. Mě jde spíš o to, že má škodka první e-auto a už to lidem masíruje do palice horem dolem, taková ta klasika. Já příjdu do salonu a první co mi maník vrazí do ruky je prospekt e-auta a začne mi vyprávět jak budoucnost patří elektrice, proto jsem si byl tak nějak jistý že jsi přišel právě ze školení Můj názor je takový, že dokud ty auta v ČR budou stát např. popelnice stylu citigo nebo nissan Leaf okolo půl mega a ty lepší vyšší třídy milión a víc, tak tady ještě dlouhá léta elektrika nebude. Pokud půjdou na půlku ceny, tak pak možná se vyplní přání elektrické budoucnosti. Myslím tím stále ČR, ve světě je jiná kupní síla a tam už ta elektrika vcelku frčí, i když třeba Norsko včetně všech e dotací je krásným příkladem toho, že ne všechno je růžové jak si to člověk nalajnuje. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JoyStick Odesláno 10. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. října 2019 A tu infrastrukturu chceš řešit jak? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JR_2010 Odesláno 10. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. října 2019 Tak třeba to Citigo teď stojí 430000 Kč, zatím ho ze zákazníků téměř nikdo neviděl, nejezdil s ním a přitom je de facto beznadějně vyprodaný. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Murphy97 Odesláno 10. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. října 2019 Nepresunul by to nekdo z modu do toho druheho vlakna, prosim? Taky jsem to tu trochu ?zasvinil?, priznavam.... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas_2002 Odesláno 10. října 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. října 2019 A tak reálný to je, a souhlasím s tebou, e-auta jsou na trhu již pěknou řádku let a kam se to ubírá už se ví také. Mě jde spíš o to, že má škodka první e-auto a už to lidem masíruje do palice horem dolem, taková ta klasika. Já příjdu do salonu a první co mi maník vrazí do ruky je prospekt e-auta a začne mi vyprávět jak budoucnost patří elektrice, proto jsem si byl tak nějak jistý že jsi přišel právě ze školení Můj názor je takový, že dokud ty auta v ČR budou stát např. popelnice stylu citigo nebo nissan Leaf okolo půl mega a ty lepší vyšší třídy milión a víc, tak tady ještě dlouhá léta elektrika nebude. Pokud půjdou na půlku ceny, tak pak možná se vyplní přání elektrické budoucnosti. Myslím tím stále ČR, ve světě je jiná kupní síla a tam už ta elektrika vcelku frčí, i když třeba Norsko včetně všech e dotací je krásným příkladem toho, že ne všechno je růžové jak si to člověk nalajnuje. Abych řekl pravdu tak e-citigo nebo Superb PHEV mě nechává naprosto chladným. Co považuji za opravdu revoluční model bude elektrické SUV, které přijde na trh příští rok. Nám ukázali předprodukční verzi už v dubnu ve Valencii. Samozřejmě v podobnou dobu představí sesterský model i Volkswagen. To auto má opravdu velmi perfektní parametry a na Škodu nevídaně odvázaný design. A tu infrastrukturu chceš řešit jak? Infrastrukturu podle mě zatím nebude třeba řešit. Pokud od celkových klientů kupujících nové vozy odečtu klienty, kteří najezdí více než 500 km denně, odečtu lidi v panelácích, bytovkách a podobných králíkárnách kteří by měli obtížné dobíjení a odečtu lidi, kteří za nový vůz nedají více než 400kKč tak mi zbyde poměrně malá skupina lidí, kteří si elektromobil MOHOU koupit a z toho bude ještě menší skupina lidí, kteří se jej opravdu koupí. Celkově očekávám prodeje elektromobilů na úrovni kolem 5% celkových prodejů. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se