Přejít na obsah

ze Života .....


Návštěvník YPO

Doporučené příspěvky

Hopo můžu dotaz ?

Píšeš, že mezi strojvedoucím nejsou moc rozdíly a nemáš problém s těmi od RJ, LE atd.

Chci se zeptat jak se na ty společnosti díváš vlastně?

Já s tím mám nějakou zkušenost, a musím říct, že zaměstnanci z provozu od ČD jsou mnohem větší profíci. Nemůžu úplně hodnotit fíry, ale to co jsem viděl u soukromníků. No obecně vždy pojedu raději ČD, ať si říká kdo chce co chce. Ono je to do značné míry asi dost osobní. Vyloženě nemám rád nejvyšší vedení RJ a LE :-) ale zajímal by mě třeba pocit nějakého Tvého bude kolegy co od ČD přešel.

 

No znám i nějaké bývalé manažery ČD a ti by neměli řídit ani potraviny. Ale přijde mi tam super taková stavovska hrdost, obecně mi přijde, že lidi v ČD narozdíl od soukromníků mají svoji práci prostě a jednoduše rádi, je to vidět i na Tobě. Fakt cestuju vlakem rád, občas není nic moc obsluha v jídelním voze (to mi připomíná ten LE, RJ- prostě brigádníci co to mají na párku).

 

Nejvíc mě nakonec štvou ty slevy, co výrazně snížily kvalitu dopravy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je kravina. Leda by jim do těch busů nainstalovali HUD displeje, aby jim na tom běžel FB a o nic nepřišli.

Hledáme řidiče. Za volant už od 19 let?

Celá Česká republika řeší, jak přilákat nové zájemce za volant autobusu. V Praze a nejbližším okolí je však kvůli velmi nízké míře nezaměstnanosti situace složitější. Aktuální čísla Českého statistického úřadu ukazují, že podíl nezaměstnaných v Praze se pohybuje pod dvěma procenty, ve Středočeském kraji je to necelých 2,5 procenta. V takové situaci je extrémně složité nahradit řidiče autobusů, kteří postupně odcházejí do důchodu.

?Situaci s řidiči se nám díky obětavosti všech lidí v provozu, plánování operativních záloh, motivačními opatřeními a práci kolegů z náboru daří dlouhodobě zvládat. Letos za prvních devět měsíců se nám povedlo stabilizovat počet odchodů řidičů, který je oproti minulému roku nižší o více než pětinu (o 22 %), ale aktuálně nám vše zkomplikovala změna v systému proplácení nemocenské. Od 1. července se proplácí i první tři dny marodění, což se projevilo růstem nemocnosti ve všech profesích, u řidičů v září meziměsíčně o téměř tři procentní body na celkových 10 %. Nicméně se snažíme společně s městem hledat řešení, například se snažíme motivovat řidiče navázáním některých odměn na počet odpracovaných hodin, využívat benefit sick days místo nemocenské a podobně,? říká Petr Witowski.

A stejnou situaci potvrzují i ostatní dopravci, kteří zajišťují autobusové spoje Pražské integrované dopravy.

?Nedostatek řidičů autobusů řeší skutečně všichni. Starší ročníky odchází do důchodu a mladí se za volant nehrnou, mají v dobře rozjeté ekonomice dost jiných nabídek. Dnes už to není ani o penězích. V Praze a okolí si vydělávají řidiči i 35 až 40 tisíc korun hrubého za měsíc. Dopravci nabízí náborové příspěvky, když přijdete s řidičákem na osobní auto, sami vám jeho rozšíření na autobus zaplatí, přiváží sem řidiče z Ukrajiny i Srbska a opravdu se snaží. Jedním z témat, která se tak nově dostávají na stůl, je diskuse o tom, zda by nemohli řídit autobus za konkrétních a omezených podmínek už mladí lidé od 19 let. Takové opatření v Československu dříve fungovalo. Studenti z učilišť nebo technicky zaměřených středních škol by často rádi šli řídit, ale za volant autobusu se smí posadit až v 21 letech. Mezitím si najdou po škole jinou práci a k řízení linkových spojů ve městě se už nikdy nevrátí. Musíme tuto diskusi otevřít,? říká Daniel Adamka, prezident Asociace dopravních, spedičních a servisních společností středních Čech a generální ředitel Arrivy.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hele to je jednoduchý ...... je to jenom a jenom o penězích ....... tady píše mistr světa něco o 40t hrubého ...... jo to je pravda ...... já si vydělám i padesát tisíc hrubého, ale za kolik je to hodin už ti nenapíše ....... devatenáctiletej kluk, kterej chce prcat,chlastat a žít nebude 12 hodin denně v práci, protože mu na ten život nezbude prostor

až bude pracovní doba 8 hodin za stejný prachy, tak tam budou stát zástupy, ale takhle ani hovno ....... to je lepší si jít stoupnout někam do skladu na 8 hodin a přenášet papírovou krabičku z jednoho kouta do druhýho ..... bez jakýkoli odpovědnosti ..... a pak jít rovnou odpočatej do hospody ....... za úplně stejný peníze pokud se budeme bavit o základních hodinách dle fondu

Upraveno uživatelem YPO
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... jo, zrovna než jsem se dostal k tomu Tvému dovětku, jsem chtěl napsat, že ta pasáž o penězích mě pobavila. A Tys to pak okomentoval. Prej že to není o penězích :-))) A o čem teda... 40 v Praze jako lákadlo...

 

Mně přijde, že některý lidi jsou úplně mimo realitu a ještě to někam vyblejou do veřejného prostoru.

Upraveno uživatelem geometr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vojto, tohle nejsem schopny nestrane posoudit. U nas je spousta veci, co nechapu. Nerozumim jim. Pak si ale uvedomim, ze je za tim pravdepodobne vyssi hra, zmrdstvi a slendrian. A pustim to z hlavy.

 

K firum se chovaji super i u soukromniku. Ted nechci, aby to vyznelo namistrovane, ale jsme asi solidne zaplaceni, na delniky.

 

Nelze samozrejme pausalizovat, ani pomerovat se zdejsima hracema z korporatu. Treba ted jsme dostali mimoradnou odmenu, jednak za to, ze chodime do prace vic, nez musime a taky jako podekovani, za loajalnost, ze drzime tu barku na vodou.

Proste asi i na reditelstvi jim dochazi, ze to bez lidi v provozu nejde. Tohle driv, pred nekolika lety nebylo: "jestli se ti to nelibi, muzes jit!"

Tuhle vetu uz sem ted dlouho neslysel.

 

Ted bylo tu ted asi 5 novych adeptu, jednoho jsem mel 14 dni na starost.

A dva borce co byli marny proste po tydnu vyhodili-poznas to rychle-nezajem, nechut. Nez se pak potykat a trapit, tak je lepsi mu rict, ze to nefunguje.

 

Taky pred tydnem chytli borce, co chlastal-sel na hodinu, po 26 letech u ČD. Ne u firu.

 

A diky tomu, ze je malo lidi- i u soukromnika, funguje mechanismus pretahovani. Pokud chces pretahnout sebevedomyho a spokojenyho zamestnance, musis mu nabidnout neco navic.

Nejen penize- to ze nabidnes dvojku navic nikoho nezlomi.

Musis nabidnout i lepsi prostredi(masinku co se neposere a ma lepsi sedacku) , lepsi system smen(treba vic volna, mene hodin v praci).

A hlavne komunikovat.

 

To jsou podle mne klicove veci, nicmene ta komunikace je podle mne nejzasadnejsi.

Ja si predstavuju, ze bych sedel na pozici typu vedouciho a mel pod sebou firy.

Nesazel bych jim finacni odmeny. Ale mluvil s nima a chvalil, dekoval. Divil se a obdivoval, jak dokazou vyresit tezkou situaci. Mazlil ego.

Protoze tohle udela radost a nic to nestoji. Kazdej z chlapu je trosku jesitna pica, i kdyz tvrdi ze ne.

 

Takze pokud odejde k soukromnikoj fira od nas a pracuje snazive, chovaj se k nemu noblesne. Velmi dobre vi, ze je v kontaktu se svymi kolegy, preda reference a muze privest dalsiho a dalsiho a tim strhnout lavinu.

 

Skoleni, zdravotni stav, smeny, poznani trati, zkusenost. Tohle vytvaret od nuly stoji strasny prachy.

Sehnat obsluhu do jidelaku, pripadne stewarta jde asi rychleji, staci mu proskoleni. Muze to skoro ihned delat student, brigadnik-ten nema vybudovanou potrebnou loajalitu, ani znalost chodu a sounalezitosti, takze je u nich neuveritelna fluktuace.

 

Jsem asi pred mesicem mel nabidku jit jezdit do Skodovky.

https://www.proudly.cz/pracovni-nabidky/23176/strojvedouci-m-z-mlada-boleslav-skoda-auto?source=company_job-block#company-name

Sem si uz predstavoval, jak jezdim ve 4kovy Ovci jako prvni u nas na vsi. :D

 

Jenomze, jsem spokojeny s tim co delam.

Vim, ze to je jak z filmu-vidis borce, co celej zivot v malym svycarskym udoli vyrabi mechanicky hodinky a netouzi po tom delat jinde a u nekoho jineho. Proste vi, ze to co dela dela dobre a mozna to nekomu dela radost. A to mu staci, samozrejme jist se musi.

 

Takze proste zustavam tam kde to dobre znam.

 

Jak si psal YPO ohledne ridicu.....

Jak jste na tom treba s lidma dilne? Ma busy kdo spravovat? A ty mechanici jsou zaplaceni-slusne, treba oproti Vam, ridicum?

U nas je ted opravarenstvi asi nejvetsi bolest.

 

K dotacim na jizdne se mi moc psat nechce, to spis u piva (Vy) a u Coca coly (ja). :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Jak si psal YPO ohledne ridicu.....

Jak jste na tom treba s lidma dilne? Ma busy kdo spravovat? A ty mechanici jsou zaplaceni-slusne, treba oproti Vam, ridicum?

U nas je ted opravarenstvi asi nejvetsi bolest.

 

K dotacim na jizdne se mi moc psat nechce, to spis u piva (Vy) a u Coca coly (ja). :D

https://dpp.jobs.cz/

 

je zajímavý, že do kanceláře nikoho nehledají  :lol2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hledaj jenom tažný, no. Chovný ne.

počet zaměstnanců 10994

z toho řidiči (bus, tram,metro) - 4160

 

když k tomu připočítám dílenský, tak to vychází, že každej tažnej má jednoho chovnýho

Upraveno uživatelem YPO
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

YPOusi, promiň, mě spíš překvapuje, že ti nevadí i ta změna ve věku řidiče? Nějak si nedovedu představit kluka v 19 ti s kloubakem. Ano, pár výjimek znám, ale to je kapka v moři. Alespoň trochu se musí vyjezdit i talent.

Osobně na to papíry mám, něco už jsem odridil i v busu, ale kurnik třeba 139 z 28.pluku na Cechac bych dal tak jednou a pak už jen splacel škody :-). Nikdy. A v 19 vůbec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

YPOusi, promiň, mě spíš překvapuje, že ti nevadí i ta změna ve věku řidiče? Nějak si nedovedu představit kluka v 19 ti s kloubakem. Ano, pár výjimek znám, ale to je kapka v moři. Alespoň trochu se musí vyjezdit i talent.

Osobně na to papíry mám, něco už jsem odridil i v busu, ale kurnik třeba 139 z 28.pluku na Cechac bych dal tak jednou a pak už jen splacel škody :-). Nikdy. A v 19 vůbec.

vadí x nevadí ......je mi to asi jedno, páč o tom nerozhoduju a případné následky ponese někdo jiný i když to ve finále odnese řidič ... klukovi jakože synovi je 18 a nějaký drobný ...... dovedu si ho za volantem busu představit, páč je celkem zodpovědnej, ale vůbec si nedovedu představit, ten jeho život ....... je to o času kterej tou prací trávíš .... těžko to popisovat, neb se to musí zažít ..... každopádně on má o svém životě představy jiné a já bych mu zlomil nohy kdyby ho tahle blbost napadla

 

starší ročníky určitě vědí, že než se člověk "dostal" na autobus, tak musel něco odskákat na náklaďáku aby se vůbec dokázal orientovat v čase a prostoru ..... to už dnes neplatí a D si může udělat každej vořech z Babety ..... ten model měl něco do sebe

 

* možná něco pozitivního ...... dovedu si představit 19 kluka v jízdě po městě, kde se průměrně jezdí 30/40km za hodinu ..... na okreskách a dálnicích bych si k němu asi nesed

Upraveno uživatelem YPO
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě, já si ho pamatuju, někdo se mohl i vyjezdit na vojně.

Představu o "kvalitě" života řidiče trochu mám. Táta to "pár let" dělal :-). Stačilo, když mě budil ve 3.30 svým odchodem :-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...