Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

collie> Tak doufám, že sis u kluků ve Flashi něco vybral... :-) Dnes by mi měli dodělat moji Káťu.

 

No líbil by se mi 1290 super adventure, jen s R-kovýma kolama. Ale pořád nevím, jestli se chci starat o řetěz :(

 

BTW, nechcete někdo ikonické Gé-eSo? Vlastně mi na něm nic nechybí, ale mám chuť koupit si novou a definitivní motorku a už dál nehledat.

http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/bmw/bmw-r-1200-gs-adventure/bmw-r-1200-gs-adventure-s-touratech-tractive-1262589.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No líbil by se mi 1290 super adventure, jen s R-kovýma kolama. Ale pořád nevím, jestli se chci starat o řetěz :(

 

BTW, nechcete někdo ikonické Gé-eSo? Vlastně mi na něm nic nechybí, ale mám chuť koupit si novou a definitivní motorku a už dál nehledat.

http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/bmw/bmw-r-1200-gs-adventure/bmw-r-1200-gs-adventure-s-touratech-tractive-1262589.html

Řetěz? To je minimální údržba. Já bych zase nikdy nechtěl kardan... ;-)

 

Odesláno z mého HTC One_M8 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za sebe, na kardanu je jediná údržba, aby tam byl olej. Řetěz se musí pořád čistit, mazat a šponovat, z hlediska údržby mnohem komplikovanější.

 

Fotky z muzea nádhera. Stará dobrá klasika. Ten Munch Mammut měl v zadu jedno z prvních litých kol, protože to mělo takový výkon, že to trhalo špice.

Upraveno uživatelem Wanderer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HD MT500, myslim ze v tomto vlakne uz bol aj realny kus vlastneny niektorym clenom. Terenny HD s motorom Rotax postaveny pre military* pouzitie.

 

Navod na vyrobu military produktu

1. co je kovove, hrubka steny x 2

2. zelena farba

3. vymenit motor za nieco co vydrzi

4. cenovka x2 

post-4112-0-46628900-1522670581_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za sebe, na kardanu je jediná údržba, aby tam byl olej. Řetěz se musí pořád čistit, mazat a šponovat, z hlediska údržby mnohem komplikovanější.

 

Fotky z muzea nádhera. Stará dobrá klasika. Ten Munch Mammut měl v zadu jedno z prvních litých kol, protože to mělo takový výkon, že to trhalo špice.

Já bych už třeba kardan fakt nechtěl. Za mne je řetěz minimální údržba - každých tisíc km namazat, utřít do hadru a zkontrolovat napnutí. Práce na 5min. Dopínám tak po 5tis.km a víc, vždy jen nepatrně. Výdrž tak kolem 30tis.km. Cena řetězovky kolem 4tis.Kč. Spolehlivost - skvělá. Opravitelnost - na koleně kdekoliv. Kardan? Pokud je moto nové - kein problem. Ale s nájezdem km začínají problémy - kameny, hruška atd. Ceny oprav - desetitisicové. Opravitelnost - pouze servis. A to nemluvím o zvratném/klopném momentu kardanu, který je mi prostě nepříjemný, nejen že moto při prudkém přidání nebo ubrání cukne, ale lehce klopí motorku. Já prostě upřednostňuji řetěz, v případě cesty "kolem světa" lze za pár korun vézt v kufru náhradní řetězovku... Ale chápu, že někdo to může mít jinak... ;-)

 

Odesláno z mého HTC One_M8 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dva pomerne raritne stroje, o ktorych som vela cital ale nikdy som ich nevidel nazivo (na veteranske akcie moc nechodim). US armada si uvedomovala ze nemci maju v podobe boxer motora vyhodnejsi setup a snazila sa ziskat podobny setup motora od domacich vyrobcov, tj dvojvalec s klukou pozdlzne smerom k pohybu motocykla. Dva najznamejsie motocykle tohto druhu boli HD XA Military s dvojvalcovym boxerom a Indian 841 s Vckovym dvojvalcom a la dnesny Moto Guzzi. Harleyov nasadili cca 1000, potom projekt stopli kvoli nizkej kompatibilite dielov s klasickymi HD, ktorych uz bolo nasadenych omnoho viacej. Indianov bolo vyrobenych asi 1000ks, avsak pokial viem, skoncili v sklade a po vojne boli rozpredane na civilne pouzitie (zmrzlinari, postari a tak). Vediet co vieme dnes, asi to mohli byt dobre investovane peniaze. 

post-4112-0-99541100-1522671119_thumb.jpg

post-4112-0-73227700-1522671129_thumb.jpg

post-4112-0-84532600-1522671140_thumb.jpg

post-4112-0-80420400-1522671152_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych už třeba kardan fakt nechtěl. Za mne je řetěz minimální údržba - každých tisíc km namazat, utřít do hadru a zkontrolovat napnutí. Práce na 5min. Dopínám tak po 5tis.km a víc, vždy jen nepatrně. Výdrž tak kolem 30tis.km. Cena řetězovky kolem 4tis.Kč. Spolehlivost - skvělá. Opravitelnost - na koleně kdekoliv. Kardan? Pokud je moto nové - kein problem. Ale s nájezdem km začínají problémy - kameny, hruška atd. Ceny oprav - desetitisicové. Opravitelnost - pouze servis. A to nemluvím o zvratném/klopném momentu kardanu, který je mi prostě nepříjemný, nejen že moto při prudkém přidání nebo ubrání cukne, ale lehce klopí motorku. Já prostě upřednostňuji řetěz, v případě cesty "kolem světa" lze za pár korun vézt v kufru náhradní řetězovku... Ale chápu, že někdo to může mít jinak... ;-)

 

Odesláno z mého HTC One_M8 pomocí Tapatalk

 

retaz vyzaduje omnoho mensiu udrzbu ako sa cloveku zda, to je pravda, ale tak 80% ludi co jazdia nema chut, moznosti ani znalosti ani na ten najzakladanejsi servis. Prakticky len dofukuju pneumatiky /ak vobec/. Komfort vitazi, s tym sa treba zmierit. A kazdych tisic kilometrov nieco riesit na motorke, to v jazyku cestovatela znamena kazde dva dni..!

 

+ su motorky, kde inu racionalnu moznost ako kardan ani nemas, ja by som to nehrotil..  :)

post-4112-0-38544000-1522672130_thumb.jpg

Upraveno uživatelem instant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

retaz vyzaduje omnoho mensiu udrzbu ako sa cloveku zda, to je pravda, ale tak 80% ludi co jazdia nema chut, moznosti ani znalosti ani na ten najzakladanejsi servis. Prakticky len dofukuju pneumatiky /ak vobec/. Komfort vitazi, s tym sa treba zmierit. A kazdych tisic kilometrov nieco riesit na motorke, to v jazyku cestovatela znamena kazde dva dni..!

 

+ su motorky, kde inu racionalnu moznost ako kardan ani nemas, ja by som to nehrotil.. :)

Ale jo, však říkám, že chápu, že někdo to může mít jinak, že může mít jiné preference... Já chci mít co nejuniverzálnější motorku, pokud možno bez věcí jako je kardan, které bych mohl rozbít a neopravit na místě, či svépomocí. Prostě v tomto směru starý dobrý řetěz je pro mne lepší než kardan. Ta jeho údržba je pro mne zábava... Samozřejmě elektrika dnešních strojů je plna "ku.vítek", co si budeme povídat.

 

Odesláno z mého HTC One_M8 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dva pomerne raritne stroje, o ktorych som vela cital ale nikdy som ich nevidel nazivo (na veteranske akcie moc nechodim). US armada si uvedomovala ze nemci maju v podobe boxer motora vyhodnejsi setup a snazila sa ziskat podobny setup motora od domacich vyrobcov, tj dvojvalec s klukou pozdlzne smerom k pohybu motocykla. Dva najznamejsie motocykle tohto druhu boli HD XA Military s dvojvalcovym boxerom a Indian 841 s Vckovym dvojvalcom a la dnesny Moto Guzzi. Harleyov nasadili cca 1000, potom projekt stopli kvoli nizkej kompatibilite dielov s klasickymi HD, ktorych uz bolo nasadenych omnoho viacej. Indianov bolo vyrobenych asi 1000ks, avsak pokial viem, skoncili v sklade a po vojne boli rozpredane na civilne pouzitie (zmrzlinari, postari a tak). Vediet co vieme dnes, asi to mohli byt dobre investovane peniaze.

HD XA má podle mě z těch tehdejších motorek to nejlepší. Na svou dobu skvělý a moderní stroj. Počty kusů sedí, dokonce jsou cca 3 vojenské prototypy se sajdou a to je teprve kolos. Dovolil bych si upřesnit, tahle motorka se dělala pro tažení do Afriky, protože klasické WLA na poušti nemělo moc šanci (mimo jiné právě kvůli řetězu :-) ). Výroba se rozjela vlastně až po tom, co Američani v Africe skončili, takže už nějak nebyl důvod. Další věc byla cena v porovnání s Jeepem, který byl jen o málo dražší s mnohem větší přidanou hodnotou. Takže válka se dojezdila s archaickými WLA a moderními Jeepy. Do Evropy se v té době XA prakticky nedostaly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Instant, perfekt report a fotky opet.

Odpo se udelalo trochu volna, tak jsem na cca hodku a pul vyrazil ,,potrenovat´´. A ono to pujde, ta motorka je fakt srandovni:) Zadni stupny pryc, takze prostor pro nohy neomezenej. Akorat to plego nejak nemuzu vychytat... Priste zkusim vzit integralu, mam pocit, ze me to taha za ksilt na cross helme.

 

 

post-26281-0-61943200-1522692916_thumb.jpg

Upraveno uživatelem TLD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Instant, perfekt report a fotky opet.

Odpo se udelalo trochu volna, tak jsem na cca hodku a pul vyrazil ,,potrenovat´´. A ono to pujde, ta motorka je fakt srandovni:) Zadni stupny pryc, takze prostor pro nohy neomezenej. Akorat to plego nejak nemuzu vychytat... Priste zkusim vzit integralu, mam pocit, ze me to taha za ksilt na cross helme.

Tak tam hoď plego z neR verze... Já na 1190R vozil na dlouhé štreky právě plégo z obyč a bylo to mnohem lepší...

 

Odesláno z mého HTC One_M8 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohmerland. Toto je najstarsi dochovany kus na svete. Vyrobenych ich bolo cca 1000, kolko ich bolo dochovanych dodnes, netusim. Bol by som prekvapeny, ak by to bolo trojciferne cislo. Kazdopadne, tuto motorku mam pred ocami od detstva, odkedy som ju prvykrat videl niekde v ABC alebo Svete motorov. To je proste ten spravny ulet. 

post-4112-0-86641700-1522700404_thumb.jpg

post-4112-0-63097500-1522700410_thumb.jpg

post-4112-0-59374600-1522700416_thumb.jpg

post-4112-0-00230200-1522700424_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...