Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Rafek musi byt tubeless ready, pak potrebujes dokoupit pasku a ten rafek podlepit (nektery to maji z vyroby), novy tubeless ventilky, mliko.

V kolofixu ti nicmene bez problemu provedou tu vymenu vcetne techdle veci, staci mit ty plaste. A kdyz se zeptas, meli by ti dat na vyber i ruzny barvicky ventilku :)

Ale ty rafky si zjisti, bez kompatibilnich rafku to nepude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, PavelSch napsal:

No, dneska jsem se byl ještě podívat na Trek ProCaliber 9.6, což je XC karbon HT a prodejce říkal, že ta jejich Isospeed vychátvka by mohla velkou část základních otřesů vyžehlit a tím,  že to nemám na žádné skoky, mohlo by to být dostačující.

Potvrdzujem, Isospeed je skvelá vec, ktorá vskutku aj funguje... Aj na HT, aj na graveloch. Ale odpruženie ako na fulle neočakávaj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, wawrik napsal:

Potvrdzujem, Isospeed je skvelá vec, ktorá vskutku aj funguje... Aj na HT, aj na graveloch. Ale odpruženie ako na fulle neočakávaj.

Můžeš to prosím trochu rozvést, co od toho očekávat. Kde vidíš změnu oprotoi standarndímu HT bez Isospeed. Například rozbitou silnici nebo menší terén v lese to spolkne? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pohlcuje to vibrácie, nie prekážky. Vrátane vibrácii od pneumatiky. Jazda je hladšia, pokojnenejšia, naozajstné nerovnosti typu korene na tom cítiš skoro rovnako, ako na bežnom HT, len nie tak „ostro“. Pri tých menších nerovnostiach to občas dokáže zachrániť pred nakopnutím od sedla. Nie že by si tú ranu od sedadla nedostal, ale nevybiješ si zuby o predstavec. Občas :D

Proste, nie je to pruženie, je to filtrovanie vibrácií. Snáď som to priblížil zrozumiteľne a s akceptovateľnou dávkou zovšeobecnenia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dostal jsem se přesně kam jsem nechtěl a vím, že je to něco jako srovnávat Mudmastery s Grand Seiko :) , ale v budgetu cca 50-60k mám teď tyhle dva favority.

Neuron 7 od Canyonu - se značkou jsem spokojenej, mám i Endurance silnici. Sympatickej brand. Kolo samotný by plnilo funkci minimalizace otřesů, ale pro takový to moje ježdění po kopečkách je to možná overkill. Vidlice slušná, ale 140mm (nemám zkušenost) Hliníkový rám, těžší kolo, osazení takový nižší střed. Náklady na servis neřeším

https://www.canyon.com/cs-cz/horska-kola/trail-bikes/neuron/al/neuron-7/3168.html?dwvar_3168_pv_rahmenfarbe=BK%2FBZ

Trek Pro Caliber 9.6 - prodejna naproti našemu domu, fajn prodejci. Lepší komponenty než N7 a funkce Isospeed by mohla vyřešit tlumení otřesů za běžné jízdy. Karbon, tedy podstatně lehčí kolo. Vidlice 100mm.

https://www.trekbikes.com/cz/cs_CZ/kola/horská-kola/xc-horská-kola/procaliber/procaliber-9-6/p/35113/?colorCode=greenvisibility_black

Kdybych tenhle dotaz poslal na bike-forum, dostanu bídu, tady ale vím, že mě pochopíte :D tyhle a podobný problémy tu přece řešíme rádi.

Dík za všechny postřehy.

Upraveno uživatelem PavelSch
překlep
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná se pletu,ale nabyl jsem dojmu, že ti jde o pohodlí mimo asfalt. Tím pádem za mě jako jediná možná varianta je full.

Můžeš si hrát s geometrií, materiály, tlaky a já nevím čím vším ještě,ale plnohodnotně fulla tím nikdy nezastoupis.

Bohužel tvůj budget na pěknýho novýho fulla je prostě malý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, PavelSch napsal:

Je to tak, 2017 ročník 😕 

Zkus se někde projet na karbon HT, já začínal na fullu a skončil jsem na silničce, ale mám teď nově i XC HT - Canyon Exceed cf5, a žehlí to fajn a jede to svižně, fakt záleží co s tím jezdíš, na polňačky a lesní cesty bych full nechtěl, navíc za 50k bude full pěkná cihla a bude tě to srát.

Klidně dojeď do Olomouce a projedeme to (mám L). Navíc za pade budeš mít nový bajk s pěknou výbavou viz https://www.canyon.com/cs-cz/horska-kola/cross-country-bikes/exceed/exceed-cf/exceed-cf-6/3436.html?dwvar_3436_pv_rahmenfarbe=M076_P01

Upraveno uživatelem moco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Moco. Fakt se dobře zamysli,co od toho čekáš a na čem budeš finálně nejvíc jezdit. 

Já teď vyjel do Černolic, v rámci VRKopy, abych to nehonil na poslední chvíli. Mistama bych full určitě uvítal,ale při představě,jak ze Všenor táhnu ty kila po asfaltu kolem řeky,tak sem vzal samozřejmě gravel. Ale mě to s ním v terénu baví,hledat tu správnou stopu a bejt trochu vyklepanej, když tam rvu tři bary 🙂 Na fullu to můžeš pustit kudy chceš,ten ti všechno odpustí.

PXL_20231012_160111397-01.jpeg

PXL_20231012_165025625.PORTRAIT.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, PavelSch napsal:

Dostal jsem se přesně kam jsem nechtěl a vím, že je to něco jako srovnávat Mudmastery s Grand Seiko :) , ale v budgetu cca 50-60k mám teď tyhle dva favority.

Neuron 7 od Canyonu - se značkou jsem spokojenej, mám i Endurance silnici. Sympatickej brand. Kolo samotný by plnilo funkci minimalizace otřesů, ale pro takový to moje ježdění po kopečkách je to možná overkill. Vidlice slušná, ale 140mm (nemám zkušenost) Hliníkový rám, těžší kolo, osazení takový nižší střed. Náklady na servis neřeším

https://www.canyon.com/cs-cz/horska-kola/trail-bikes/neuron/al/neuron-7/3168.html?dwvar_3168_pv_rahmenfarbe=BK%2FBZ

Trek Pro Caliber 9.6 - prodejna naproti našemu domu, fajn prodejci. Lepší komponenty než N7 a funkce Isospeed by mohla vyřešit tlumení otřesů za běžné jízdy. Karbon, tedy podstatně lehčí kolo. Vidlice 100mm.

https://www.trekbikes.com/cz/cs_CZ/kola/horská-kola/xc-horská-kola/procaliber/procaliber-9-6/p/35113/?colorCode=greenvisibility_black

Kdybych tenhle dotaz poslal na bike-forum, dostanu bídu, tady ale vím, že mě pochopíte :D tyhle a podobný problémy tu přece řešíme rádi.

Dík za všechny postřehy.

Ten neuron je pitomost. Přesně to stejné jsem řešil s otcem a donutil jsem ho pořídit neurona a ty zdvihy jsou fakt zbytečné. Odjezdil na tom celou sezónu, z toho, že to byl full je nadšený, přestaly ho bolet záda a všechno, ale celkově se na tom hrozně nadře a potenciál toho kola zdaleka nevyužije, jednu dobu na to. Dokonce vozil slicky. Zároveň ten neuron fakt mizerně stoupá, ta geometrie obzvláště po přechodu od Treku je fakt horší. Ne o 30 tisíc horší, ale je horší. Nechápej mě blbe, teď jsem na tom taky něco odjezdil a koupil bych ho znova, ale trek je prostě jinde.

To kolo má nejlepší možný poměr cena výkon, na který jsem tehdy narazil (bral neuron 6 za 40), ale z pohledu tvého využití a i geometrie je podle mě ten trek jinde, vzal bych procaliber nebo možná top fuel (nevím teď, jestli to ještě dělají, měl jsem za to  že to skončilo, ale teď jsem ho někde zahlidl).

Takže abych to shrnul, poradil bych to stejné, co všichni - nějaký xc full s nízkými zdvihy, což ale znamená podívat se jinde než u Canyonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za komentář. No u Canyon by tomu odpovídala řada Lux, ale ta je cenově jinde. U Treku ve full xc je to přesně jak píšeš, řada Top Fuel, která se dle recenzi od roku 2023 dost změnila a to k lepšímu, takže to by byla taky varianta, ale opět nad budget.
Vychazi z toho dvě varianty. První dosetrit na jeden ze svou zmíněných full xc a druhá koupit HT XC Procaliber s Isospeed a alespoň částečně ulehčit zadum. No a pak vlastně třetí, zkusit bezduse na současném GC 6.0, ale čekám na odpověď z Canyon, jestli to je tubeless ready rafek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...