Prochy68 Odesláno 8. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. dubna 2023 Presne tak, co cyklista to teorie Odesláno z mého SM-T505 pomocí Tapatalk Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajaj Odesláno 8. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. dubna 2023 všichni jsme nakonec cyklisti Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarett Odesláno 8. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. dubna 2023 Trochu teorie Svaly, které na kole nejvíce pracují, jsou svaly končetin, tedy ty, které nejvíce zapojujeme při šlapání.Nejsou to však jediné zapojené svaly, v cyklistice hraje důležitou roli celá řada dalších svalů. Nejvýznamnějším z nich je gluteus maximus, ale potřebujeme také silné tělesné jádro a zdravé srdce – bez toho by zbytek našeho „svalového stroje“ nefungoval. Pokud je srdce náš motor, pak písty jsou v bocích. Od pasu dolů můžete najít všechny svaly, které používáme při jízdě. Hlavní z nich jsou tyto: Gluteus Maximus, patřící do skupiny svalů gluteus Semimembranosus a Biceps Femoris, patřící do svalové skupiny harmstringů Vastus Medialis, Rectus Femoris a Vastus Lateralis, všechny tři patří do čtyřhlavého svalu Gastrocnemius, běžně známý jako telata Soleus Tibialis Anterior Představte si šlápnutí do pedálu jako pohyb ručiček kolem ciferníku hodin. V každém okamžiku používáme různé svaly s různou intenzitou. Největší síla působí mezi 12. a 6. hodinou (zejména do 5. hodiny), když sešlápneme pedál dolů. Mezi 6. a 12. hodinou vychází síla z druhé nohy a ze setrvačnosti šlápnutí. Sešlápnutím pedálu se účinnost nijak nezlepšuje, právě naopak. Dává to smysl jen v některých situacích při jízdě na horském kole (strmé stoupání nebo nízká trakce) a při dráhové cyklistice. GLUTEUS MAXIMUS Gluteus maximus je největší sval umístěný v hýždích a také největší v celém těle. Je to jeden z hlavních generátorů energie při šlapání (asi 30%). Pracuje na plný výkon, když sešlápneme pedál dolů, mezi 12 a 5 hodinou. Jeho správná aktivace a fungování přináší energii nejen po sešlápnutí pedálu, ale také zajišťuje rovnováhu a stabilitu boků a kolen, dvou ze tří kloubů používaných při šlapání. Pokud nebude flexe, extenze, stejně jako vnitřní a vnější rotace kyčle provedena správně, budeme mít potíže. To je důvod, proč na tomto svalu makat v tělocvičně a naučit se šlapat s jeho pomocí, abychom tím získali větší odpor než pomocí pouze čtyřhlavého svalu. SEMIMEMBRANOSUS A BICEPS FEMORIS Tyto dva svaly spolu se semitendinosusem tvoří svalovou skupinu hamstringů v zadní části stehna. V šlapacích hodinách pracují mezi 1:30 a 6:30. Existuje mylná představa, že kvůli tomu, že jsou v zadní části, nejsou tak důležité a mnoho cyklistů na ně při silových cvicích zapomíná. To je chyba. Jsou klíčové pro dvě akce, které jsme již zmínili: flexe kolena a extenze kyčle. Bez společného pohybu nemůžete šlapat. Při 90 otáčkách za minutu (RPM) ohneme koleno a prodloužíme kyčel 5 400 krát během jedné hodiny. Bez legrace. Pokud by za každé byl zaplacen 1 cent, byli by cyklisté s větší kadencí než Chris Froome. VASTUS MEDIALIS, RECTUS FEMORIS A VASTUS LATERALIS Tři ze čtyř svalů tvořících čtyřhlavý sval, další hlavní zdroj energie při šlapání (přibližně 40%). Vastus medialis a vastus lateralis se probouzí v 11 hodin a pracují málo, ale intenzivně do 4 hodin. Ne že by se jim nechtělo, ale většinu práce nechávají na časně stoupajícím rectus femoris, který začíná zabírat v 9 hodin a tvrdě pracuje až do 4 hodin. Úkolem čtyřhlavého svalu není pouze dodávat energii cyklistovi, musí také přinést stabilitu kolenům, a protože rectus femoris začíná v pánvi, slouží také jako pomoc při flexi kyčle. Vzhledem k tomu, že svaly čtyřhlavého svalu jsou charakteristickým znakem každého cyklisty, jsou nejvýznamnější a nejpropracovanější svalovou skupinou na kole i v posilovně. Buďme upřímní, všichni rádi makáme a vidíme, jak svaly pod kraťasy pracují. GASTROCNEMIUS Obecně známý jako lýtkový sval, gastrocnemius je další sval, který cyklisté rádi vidí vyladěný a dobře definovaný. Má dvě hlavy: střední a boční. Spolu se soleusem jsou zodpovědní za přibližně 20% hnací síly, i když čas a množství práce se mezi nimi liší. Všechny tři svalové hmoty jsou aktivovány mezi 1 a 2 hodinou. Soleus zůstává aktivní až do 5 hodin, střední gastrocnemius do 6:30 a boční gastrocnemius téměř do 9 hodin, i když s nižší intenzitou. SOLEUS Třetí, neviditelná hlava, tvořící triceps surae spolu s lýtkovými svaly. Jeho tkáň šlachy splývá s tkání gastrocnemius a tvoří největší šlachu v lidském těle, Achillovu šlachu. Je to klíčový sval při chůzi a běhu, a proto v atletice dochází k mnoha zraněním soleuse. Cyklisté také v této oblasti pociťují problémy kvůli nesprávné výšce sedla nebo špatně nastaveným zarážkám. Cyklisté při šlapání často nevytahují koleno správně a nadměrně snižují patu, někdy dokonce pod pedál v nejnižším bodě zdvihu pedálu. TIBIALIS ANTERIOR V neposlední řadě jediný sval na našem seznamu, který se aktivuje během fáze zdvihu pedálu. Tibialis anterior funguje od těsně před 9. hodinou až do těsně po 12. hodině. Spolu s gastrocnemius a soleus (jeho antagonisty) dělá důležitou práci při šlapání udržováním rovnováhy v koleni a kotníku. Proto, jak jsme již zmínili výše, je správné nastavení výšky sedla a šlapek fundamentální. Jedná se o hlavní svaly, ale nejsou to jediné zapojené svaly. Jak jsme řekli na začátku, mít vysoce vycvičené a silné tělesné jádro je také nanejvýš důležité. Počínaje břišními a bederními svaly, poté se zaměřením na vzpřímené páteřní svaly, jdoucím až k ramenům a pažím. To vše je nutné k efektivnímu přenosu síly z nohou při šlapání, protože při sešlápnutí pedálů se opíráte o sedlo a řídítka. Které svaly pracují a jak tvrdě pracují, závisí na biomechanice šlapání. Pokud vás zajímají další informace, nabízítato studie spoustu vědeckých údajů. Uvádí, že „úroveň a / nebo načasování svalové aktivace se mění v závislosti na mnoha faktorech, jako je výkon, rychlost šlapání, poloha těla, rozhraní bota-pedál, fáze tréninku a únava. V této studii najdete informace o tom, jak naše poloha na kole ovlivňuje úroveň a / nebo okamžik aktivace svalů.Stručně řečeno: Rozdíly mezi šlapáním po rovině a šlapáním do kopce jsou malé. Existují znatelné rozdíly, pokud šlapeme ve vzpřímené poloze a ve snížené poloze. Také při šlapání ze sedla do kopce dochází k výrazným změnám. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roura74 Odesláno 8. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. dubna 2023 Počasí furt na hovno, kosa, vítr, občas sníh. Ve čtvrtek jsem aspoň stihnul kromě plzně v horách i zelený pivo v Pomoraví. Dnes roztál sníh a už nepršelo, tak trocha kopců. Zítra to asi neklapne, ale doufám v pondělní předpověď. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
moco Odesláno 9. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. dubna 2023 @Jarett Díky, Jarku Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarett Odesláno 9. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. dubna 2023 před 24 minutami, moco napsal: @Jarett Díky, Jarku Můžeš to použít, kredity zadarmo Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
moco Odesláno 9. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. dubna 2023 před 9 minutami, Jarett napsal: Můžeš to použít, kredity zadarmo Biomechanika bude příští rok, ozvu se, neboj Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
African Odesláno 9. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. dubna 2023 Jak se vůbec chovají ty karbonové rámy na celoodpružených kolech po dlouholetém užívání, drží to? Opravy prasklých rámů jsou prý dnes už na vysoké úrovni a netřeba se bát co jsem slyšel. Šrotuje mě hlavou zdali zůstat v případě budoucího kola u hliníku nebo přejít na karbon.... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
redd Odesláno 9. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. dubna 2023 Urcite karbon Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TLD Odesláno 9. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. dubna 2023 Afri,neni se treba bat. Hlinik casem ,,zmekne". Ale urcite karbon bych tak jednoznacne nebral,jsou i jine matrose. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
African Odesláno 9. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. dubna 2023 To co mě teď rajcuje je právě pouze v karbonu nebo hliníku V minulosti a ještě doma mám, jsem měl hafo kol právě pouze hliník nebo ocel... hafo bouráků a nikdy žádný stresík s rámem, pouze urvané nebo ohnuté patky. Poslední dobou ale hodně nosím kolo na zádech, spíš si dělám výšlapy na kopce s následnými sjezdíky, tak by se karbon asi hodil co se týká hmotnosti. Líbí se mi i jízdní vlastnosti jako takové co jsem ho měl párkrát od kámošů půjčené, jen se panicky bojím, abych při prvním kotrmelci neřešil nějaký prasklý rám Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TLD Odesláno 9. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. dubna 2023 Stejne to zase za pet/sest let obmenis,tak bud v klidu i s hlinikem Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
African Odesláno 9. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. dubna 2023 před 32 minutami, TLD napsal: Stejne to zase za pet/sest let obmenis,tak bud v klidu i s hlinikem Právě že měknu, za posledních 14 let u mě přistáli pouze dvě nové kola, které stále mám, takže když spočítáme průměr a kolik mě zbývá, tak to vychází že třetí jde se mnou do rakve ... nebo spíš do spalovny, protože nemám rád stísněné prostory. Jak vůbec hoří karbon? Asi lépe než hliník nebo? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
redd Odesláno 9. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. dubna 2023 Než fulla na hliníku, to radši karbonovej hardtail… Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
African Odesláno 9. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. dubna 2023 (upraveno) před 30 minutami, redd napsal: Než fulla na hliníku, to radši karbonovej hardtail… Tak ono asi jak kterej model a výrobce samozřejmě Třeba Cannondale s tím hliníkem docela čaruje, jízdní vlastnosti super a rámy fullů pevnost jak skála. Já chtěl Triggera, kterého jsem určitě nešetřil přefutrovat po sedmi letech a v servisu mi řekli že tam je všude nulová vůle tak proč to dělat. Prostě spokojenost. Mě hlodá, že kamarád mi za něj nedávno nabídl příjemný peníz a Cannondale zrovna odtajnil řadu Habit kde se mi jeden kousek strašně líbí, ale je právě v karbonu. Párkrát jsem kola v karbonu měl půjčený, bavilo mě to, ale zároveň dost kamarádů mělo různé problémy...tak mám z toho trochu strach. Upraveno 9. dubna 2023 uživatelem African Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TLD Odesláno 9. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. dubna 2023 Redd Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wawrik Odesláno 10. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. dubna 2023 Dobro bulo. Aj pred dažďom sa mi podarilo zdrhnúť. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
African Odesláno 10. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. dubna 2023 Jsme vykoledovali ráno s klukem asi tunu čokolády a vajec, tak jsme si v podvečer museli dát velikonoční vyjížďku Příští rok budeme nutně potřebovat nová kola oba dva zdá se... kluk roste jak z vody Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TLD Odesláno 10. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. dubna 2023 (upraveno) Afri,nekecej,zes taky vyrostl kamarade Upraveno 10. dubna 2023 uživatelem TLD Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajaj Odesláno 10. dubna 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. dubna 2023 (upraveno) Byl to dneska takovej Schnitzel ride bez řízků, ale konečně to vypadalo jako jaro Upraveno 10. dubna 2023 uživatelem Ajaj Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se