Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

před 24 minutami, M109 napsal:

Ak máte  BEV služobák, nabíjate mix doma zo zásuvky a z nabíjačiek po ceste, akým spôsobom to vyúčtujete zamestnávateľovi? 

Nejspíš nějakým prohlášením, knihou jízd a cenou obvyklou v síti.

Mě by spíš zajímalo jak ti zaměstnavatel vyúčtuje, když přijedeš domů a uvaříš si z toho auta kafe, upečeš picu a  ohřeješ vířivku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, M109 napsal:

Ak máte  BEV služobák, nabíjate mix doma zo zásuvky a z nabíjačiek po ceste, akým spôsobom to vyúčtujete zamestnávateľovi? 

On by taky každý zaměstnanec chtěl namazaný chleba na obě strany :)  Zaměstnavatel poskytne kartu na nabíjení a je věc zaměstnance, když bude nabíjet doma. Ano, dalo by se to jednoduše vyřešit nějakým Wallboxem s měřením odběru a nastavením ID auta, aby na tom nenabíjela celá vesnice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 hours ago, DavidLC said:

😀 no, o tom ty fora jsou,ne......  Já tohle zažíval podobně, když jsem si před cca 12ti lety koupil hybrid a lidi mi vysvětlovali že to nemá smysl a jak je to naprd a co ta baterka.... Vždy je dobré poučit eskymáky co mají dělat v době mrazů 😂

Mi to povídej, já koupil manželce i3 v roce 2015. To bylo řečí od odborníků na vše. Za rok dva je baterka v prdeli pak musíš koupit novou za milion! No auto má 10 let a stále jezdí každý den.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to mi nedávno někdo říkal, co budu dělat až mi za 3-4 roky odejde baterie. Odpověděl jsem, že ji nechám v rámci 8 leté záruky vyměnit. Stále stejné debaty dokola, ale technika je dnes úplně jinde než před 2 lety, natož deseti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, M109 napsal:

Ak máte  BEV služobák, nabíjate mix doma zo zásuvky a z nabíjačiek po ceste, akým spôsobom to vyúčtujete zamestnávateľovi? 

Auto ma elektronickou knihu jizd, kde si prepinam sluzebni/soukrome.
Pokud nabijim na GPS pozici meho domu, tak se nabite kwh do knihy jizd den zpetne nahravaji (pripadne mam wallbox s certifikovanym elektromerem). Zamestnavatel mi kwh proplaci zakonnou sazbou.
Dale mam od zamestnavatele 3 nabijeci karty - CEZ, PRE a e.ON, ktere se do knihy jizd take importuji.
V zahranici dobijim skrz nabijeci karty na partnerskych roamingovych stanicich a kdyby bylo uplne nejhur, zaplatim nabijecku korporatni kartou nebo hotovost a nasledne vyuctuji.

Nabijim z 90% pouze doma.

Upraveno uživatelem Qwuiddo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, YPO napsal:

Mě by spíš zajímalo jak ti zaměstnavatel vyúčtuje, když přijedeš domů a uvaříš si z toho auta kafe, upečeš picu a  ohřeješ vířivku.

Tohle je dobry point.
Predpokladam, ze v tuhle chvili je to rekneme na nejakem moralnim kreditu zamestnance, me osobne by ani nenapadlo to nejak zneuzivat.

Ja nevim, jestli ma ID7 moznost V2L, ale predpokladam, ze pokud bych s tim jel na tyden v roce kempovat a rano si z baterky uvaril kafe a ohral parky, tak to nikomu vadit nebude.

Pokud bych s tim kazdy druhy vikend krmil michacku, cirkularku a v lete klimatizaci v podkrovi, tak by to melo ve firme rychly proces :).

 

edit: tohle muze byt velke tema, az se masoveji rozsiri technologie V2H

Upraveno uživatelem Qwuiddo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to stejné, jak se u služebních aut krade nafta nebo benzín do soukromého. Zaměstnavatel s tím zpravidla při rozumné míře nic neudělá.

Když nabíjíš z 90% doma, tak to jezdíš asi krátké trasy. Většina služebních EV to má obráceně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 minutami, Josef01 napsal:

Je to stejné, jak se u služebních aut krade nafta nebo benzín do soukromého. Zaměstnavatel s tím zpravidla při rozumné míře nic neudělá.

Když nabíjíš z 90% doma, tak to jezdíš asi krátké trasy. Většina služebních EV to má obráceně.

Nejcastejsi trasa (cca 3-4x tydne) je Kolin <-> Praha a pripadne popojizdky po Praze.

před 5 hodinami, Josef01 napsal:

On by taky každý zaměstnanec chtěl namazaný chleba na obě strany :)  Zaměstnavatel poskytne kartu na nabíjení a je věc zaměstnance, když bude nabíjet doma. Ano, dalo by se to jednoduše vyřešit nějakým Wallboxem s měřením odběru a nastavením ID auta, aby na tom nenabíjela celá vesnice.

Mno tohle je za me ta horsi varianta. Bracha ma objednanou sluzebni X3 PHEV a zamestnavatel mu rovnou rekl, ze muze nabijet kartou na verejnych nabijeckach, ale kwh nabite doma mu neproplati. 
Takze ikdyz by mu na vetsinu cest stacila velikost baterie, tak ji nabijet nebude.

Upraveno uživatelem Qwuiddo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, to je standardní postup zaměstnavatelů. PHEV nakoupili, aby mohli parkovat po celé Praze zdarma, ale auta nikdo nenabíjí. Zaměstnanci to nabíjet doma taky nebudou, takže se jezdí vesele na naftu nebo benzín se značkami EL, což ale letos skončí.

Upraveno uživatelem Josef01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 2. 2025 v 18:02, DavidLC napsal:

Tak jestli chápu dobře, když to necháš (když to je u rd za plotem) v zásuvce/wboxu, tak se to vyhřeje... stejně jako nezávislé. 

Tak jsem to nestihl.....🙂

Naše KONA se vyhřeje i když není na kabelu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Kotlick napsal:

Naše KONA se vyhřeje i když není na kabelu.

Jasný, ale při připojení to nespotřebuje Kw na jízdu, to jen drobnost (reakce na něčí poznámku). Předpokládám že to bude skoro u všech BEV, takže případně šetřím za Webasto 😀.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 16. 2. 2025 v 13:26, Mr. Sandman napsal:

BMW i3 a Tesla Y

Dobrý kombo. Něco takový je pro elektrolheada skoro značka ideál. Zrovna se chystám přeskočit z i3 do TM3 (pre-refresh). Jen si pořád řikam, jestli tu ítrojku přeci jen nenechat, jezdí moc dobře a je to takové všechno jednoduché na obsluhu :) Jak ty hodnotíš oba elektro-světy, BMW vs. Tesla?

Upraveno uživatelem Maxel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Maxel i3 je skvělá, ideální pro někoho, kdo chce elektromobilitu vyzkoušet. Když jsem v roce 2023 koukal, co pořídím jako nástupce Outbacku tak jsem vyzkoušel vše, co šlo. A ve výsledku poměr cena/užitná hodnota vyhrála Tesla. To bylo ještě v době, co VAG prohlašoval, že s cenami jejich EV nelze jít níž a do cenové války s Teslou se pouštět nikdy nebudou. Mě to auto maximálně vyhovuje, bezpečnost a výkon je top za ty peníze. Docela velkým plus je one pedal driving, v té době to VAG ani Ford neuměl, nevím jak to je dnes. To by mi po i3 chybělo asi nejvíc. Tesla má ale také chyby. Historky o dílenském zpracování asi znáš, ale to se vztahovalo hlavně na US importy. Moje je z Německa a stále nic nevrže, interiér je sice minimalistický, materiály a zpracování na úrovni VAG. Automatické stěrače jsou občas úplně mimo a dvakrát se mi stalo, že adaptivní tempomat začal brzdit zbytečně. Je ale pravda, že rád řídím a moc ho nepoužívám. 

Zajímavé je, že ta i3 má dlouhodobou spotřebu 13.8 kWh a Y 15.5 kWh. i3 váží půlku a má třetinový výkon, navíc ta naše se na dálnici ani nepodívá. 

Největším problémem Y jsou "petrolheadi". Jezdím svižně, ale tolik lepení a nebezpečných situací jako s Y jsem nezažil s žádným jiným autem. Vždy se najde nějaký křupan, který ti bude chtít ukázat že jeho 320si tě pojede. O čemkoliv s TDi pod kapotou ani nemluvím... Mě se na posledním trackday seriózně ptali, jestli to auto na dálnici, když je kopec dokáže udržet rychlost.

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, Mr. Sandman napsal:

@Maxel Největším problémem Y jsou "petrolheadi". Jezdím svižně, ale tolik lepení a nebezpečných situací jako s Y jsem nezažil s žádným jiným autem. Vždy se najde nějaký křupan, který ti bude chtít ukázat že jeho 320si tě pojede. O čemkoliv s TDi pod kapotou ani nemluvím... Mě se na posledním trackday seriózně ptali, jestli to auto na dálnici, když je kopec dokáže udržet rychlost.

Když jsem jezdil ve spalovacím Mercedesu, tak se mi na prdel nikdo nelepil a to jak v E350 tak S350. Jakmile jsem začal jezdil elektrickou Kiou, tak to bylo pořád. Nevím, proč si lidé u nás potřebují pořád něco dokazovat ve smyslu "uhni debile s tou elektrickou asijskou jebkou...."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lepeni si na zada a agresivni jizda neni problem EV. Kdyz jedu Mercedesem nebo Lexusem, tak je svet o dost vice v poradku nez kdyz jedu manzelcinou Hondou Crv. To na mne casto lide troubi a lepi se mi na zada. Je to jen v Cesku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, já si koupil Audi e-tron 55 před rokem a teď bych spalovák nechtěl zpátky. Najedu 25-30 tis./rok. Co se týče baterky tak kolega s audi etron fora nechal přeměřit baterku a ta měla při 252 tis. km 89%, což je pro mě bomba. Sice spotřeba na poměr ostatních elektroaut velká, ale pohodlí, výbava, velikost super. Nabíjím z 95% doma před domem a v zimě přes časovač mám ráno vozidlo nastaveno na mou teplotu.  Garanční prohlídka oproti audi se spalovákem je finančně sranda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...