Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

Ještě doplním - když se podívám na prodejní inzeráty na čisté EL, tak dost z nich má uvedené SOH někde kolem 92-88% (většinou ty z Áček / Mototechny). 

EDIT: žena mi už odsouhlasila nákup Tesly slovy "udělej si co chceš, ale už mě s tím blbým autem neotravuj. Já ti s tím ale do Chorvatska a na hory jezdit nebudu."

BTW: Tohle nevypadá špatně jako alternativa k Tesle Y... https://www.tipcars.com/nissan-ariya/suv/elektro/nissan-ariya-178-kw-fwd-54437036.html

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Po roce a 36k km zuctovani s Model Y vs Outback

Celkem jsem nabil 6480 kWh pri prumerne spotrebe 18 kWh/100km, z toho 1352 kWh u PRE za 14784, u Tesly 1006 za 9615, 480 kWh bylo na destination chargerech u hotelu zdarma. Doma jsem nabil 3640 za 10950. Celkem tedy 35326, koruna na kilometr.

S Otikem by to bylo o neco drazsi. Spotreboval bych 3450 litru benzinu za 124416, k tomu tri vymeny oleje po 4000 a pul vymeny oleje v prevodovce, 9000. Celkem 145416, tedy 4 koruny na kilometr.

Pneu a pojisteni me na Teslu vyslo za ten rok o 6000 draz, nez na Otika. Tento rok uz budu doma nabijet z FVE, takze cena za km pujde jeste mirne dolu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Duke650 napsal:

Superb iV - nenabíjím tak často, jak bych měl, přesto se dá dosáhnout zajímavých výsledků 

IMG-20240328-WA0000.jpg

20240407_200936.jpg

Jakou máš čistou EL spotřebu na 100km při jízdě po městě? U mne to je od 15-20kWh s vypnutou klimou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel nemám odpověď, 99,9% času je vůz v režimu hybrid, i ve městě, i když je baterka plně nabitá. Ten ofiko dojezd přes 40 km se dá IMHO pouze při souhře všech faktorů: teplota/počasí,  okreska bez kopců s lehkou nohou.

P.S. Kolega pendluje z vesnice na Vysočině do okresního města cca 20 km přes kopečky a umí to i v zimě dojet bez benzínu 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...
V 27. 4. 2024 v 16:07, safi napsal:

Ještě doplním - když se podívám na prodejní inzeráty na čisté EL, tak dost z nich má uvedené SOH někde kolem 92-88% (většinou ty z Áček / Mototechny). 

EDIT: žena mi už odsouhlasila nákup Tesly slovy "udělej si co chceš, ale už mě s tím blbým autem neotravuj. Já ti s tím ale do Chorvatska a na hory jezdit nebudu."

 

Jo a pak po týdnu ježdění nechtějí odevzdat klíčky :)

 

My máme doma auta Mercedes EQA po 2,5 letech SOH 99.4% a Audi Q4 po 2 letech SOH 98%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak je to s domácím dobíjením ze sítě?

Pánové kdo máte elektro nebo plug-in hybrid a nabíjíte doma. Poprosím o reálnou zkušenost s nabíjením.

Můžu takto počítat spotřebovanou el. ze sítě a teoretickou spotřebu auta při nabíjení přes wall box?

1 kWh mám za 6 Kč se vším.

Spotřeba auta je 16 kWh/100km

Tzn. jezdím za 6 Kč x 16 kWh = 96 Kč/100 km??

Nebo je při nabíjejí ze sítě přes wall box nějaká ztráta/konverze apod?

Jedná se mi o cenu Kč/km v zimě, kdy nebude tolik svítit slunce a budu nabíjet i ze sítě.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sú tam straty, závislé od mnohých vecí - od veľkosti nabíjacieho prúdu, vonkajšej teploty atď., plus ak v zime používaš predohriatie interiéru a podobne. V priemere môžeš rátať okolo 15 % strát, pri ideálnych podmienkach menej, pri zlých podmienkach viac.

20 % ráta ako hrubé priemerné straty sused, ktorý dobíja 2×Tesla, 1×úžitková dodávka Nissan, pri parkovaní vonku s priemernou celoročnou teplotou 5 °C a predhrievaním interiérov tesne pred cestou (ale iba u Tesiel, u Nissanu nie).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...