Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Ne. neshodneme 🙂  

Mazdu jako značku mám rád. A to nové 5 metrové SUV se mi velmi líbí. Koupil bych si ho jako svoje auto? Za svoje peníze z podnikání? NE. 

Koupit si konstrukčně nový nevyzkoušený V6 diesel zejména od Mazdy je riziko a blbost. Majitelé předchozí generace dieselů by mohli vyprávět. Budeš jen pokusný králík a budeš se modlit, aby tě dealer neposlal do háje s tím, že auto blbě používáš. 

A ta jejich 2.5 PHEV je zatím stále neodladěná. 

Takže dnešní Mazda s V6 je bohužel jen imidžové auto. Kdo chce V6 v dieselu, tak sáhne po vyzkoušených V6 od koncernu, BMW nebo Mercedesu. Ale pokud si auto kupuješ za firemní (cizí / svěřené) peníze a máš v záloze další 1-2 auta, tak jo.

Doba, kdy Mazda 6 s benzínovou 2,5 bylo super auto, tak ta doba je pryč. Protože dnešní Mazda motory musí být hodně komplexní díky EU.

 

Zpět k Jaguaru. Jaký motor do něj dáš? Dnes už nemůžeš udělat výkonné auto bez PHEV části. Mercedesy, BMW M5, atd.  Problém je, že Jaguar nemá vhodnou PHEV technologii pro sportovní kupé / GT. Takže musí jít čistě elektro. 

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaký motor do Jaguáru? Pokud žádnej nemají a už ani neumí vyvinout, je načase přiznat, že ten prostě kocour zdechnul. Na vině především vidím regulace, sám to přiznáváš: "nemůžeš udělat", "musíš elektro"...

Ale to výrazně mixuješ dvě rúzná témata. Technologii/regulace a PR/prezentaci značky, na které jsem primárně reagoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Novy BMW M5 je prave kvuli PHEV tezka a obtloustla krabice a absolutne to nedava smysl. Performance auta jsou chte nechte o hmotnosti a ne o nekonecnym vykonu, tohle se proste ubira uplne zvrhlym smerem…

A Jago uz je mrtvy davno, neni to pro me srdcova znacka, takze me ta kampan tak netrapi, ale je to zvraceny a pos.rali se v kine. Posledni jejich modely, ktery stoji za rec, jsou F type a XKR-S… 

Podobne vnimam i soucasny bavoraky, sice stale ridicsky fajn auta, ktery v tomto tezko hledaji konkurenci, ale vypada to jako kolotoce a u pismena M uz davno zvitezil Marketing nad Motorsportem 🙂

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je ale naprosto bezna praxe i u aut s vyhlasenou spolehlivosti, kdy pri problemu nactou z ridici jednotky data o uzivani a kdyz je tam treba nejakej mishift, tak mas problem. Nevidim na tom nic spatnyho a neni to ukazatel spolehlivosti automobilky jako celku…

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem Mazdu 3 BN se 121 kw a dodnes to bylo jedno z nejlepších aut co jsem měl. Od té doby nová trojka horší motory a vzadu klacek místo nezávislého zavěšení. Ano, pozná to i manželka natož já a kdo tvrdí opak ihned se diskvalifikuje z erudovaného rozhovoru. Mazda 6 zastarala a jediná novinka je 5 metrové obtloustlé SUV s "Mazdím Dieselem"  což je již legendární pojem a nebo s dementně naladěným 2,5 litrem s PHEV kde PHEV není na elektro jízdy, ale na to aby se ta věc pohla z místa. Takže nevím jak naslouchá svým zákazníkům, ale já i žena jsme zvolili u konkurence. 

A jaguár nevím, za mě se prostě vyhranili na jinou klientelu, protože ta současná jim stejně už utíkala a udělali restart značky. Za mě by se to mohlo prodávat dobře na Zalandu 😄 

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 59 minutami, exBURN napsal:

Měl jsem Mazdu 3 BN se 121 kw a dodnes to bylo jedno z nejlepších aut co jsem měl. Od té doby nová trojka horší motory a vzadu klacek místo nezávislého zavěšení. Ano, pozná to i manželka natož já a kdo tvrdí opak ihned se diskvalifikuje z erudovaného rozhovoru. Mazda 6 zastarala a jediná novinka je 5 metrové obtloustlé SUV s "Mazdím Dieselem"  což je již legendární pojem a nebo s dementně naladěným 2,5 litrem s PHEV kde PHEV není na elektro jízdy, ale na to aby se ta věc pohla z místa. Takže nevím jak naslouchá svým zákazníkům, ale já i žena jsme zvolili u konkurence. 

A jaguár nevím, za mě se prostě vyhranili na jinou klientelu, protože ta současná jim stejně už utíkala a udělali restart značky. Za mě by se to mohlo prodávat dobře na Zalandu 😄 

Určitě souhlasím s tím, že BN bylo perfektní auto. Současná Mazda3 je podvozkově horší. Tuhá náprava se, logicky, musí projevit. Ale zásadneji až při velmi dynamické jízdě. Docela by mě zajímalo, co je podle Tebe lepší auto v nižší střední třídě. Nerýpu, zajima mě názor. Dva roky jezdím Mazdou3 X186.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to jsme se možná nepochopili správně. Já nijak nechtěl recenzovat nebo porovnávat auta nižší střední. Já to myslel v návaznosti na to, jak Mazda dává zákazníkům to co chtějí, což si zrovna nemyslím a zrovna ta trojka je toho příkladem - skyactive X bohužel nesplnil vůbec očekávání - výkon i spotřeba je za očekáváním a ani nelze již mluvit o jednoduchém atmosferickém motoru, což většina zákazníku chtěla. Samotného mě to mrzí, protože jak říkáš, je to valice dobré auto, ale nesmíš do něj přesednout z předchozí generace se 121 kw atmosferou, která má lepší dynamiku (dle měření) i jízdní vlastnosti. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@exBURN Píšeš, že jste "zvolili u konkurence". Tak mě zajímalo kde a co. :) Mně je holt Mazda svým přístupem sympatická, no. Do polemiky o tom, která automobilka dnes dává zákazníkům to, co chtějí, se pouštět nebudu. To pochopitelně každý vidí jinak. Při výběru jsem vyzkoušel hodně a nakonec se rozhodoval mezi Civicem a trojkou. Jak to dopadlo je jasné. :) Ten rozdíl v dynamice, v porovnání se 121 kW předchozí, za mě neznatelný. Podvozkově, jak jsem říkal. Na hraně se určitě lépe choval víceprvek, to je jasné. Ale to až v situacích, které od auta úplně nevyžaduji. Zvláště ne v provozu na silnici. I díky zevnějšku a interiéru je pro mě současná trojka celkově posunem vpřed.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak my jsem zvolili u konkurence ale ne v nižší střední. Já Volvo S60 B5 awd a žena passata B9 a na to nemá Mazda adekvátní odpověď.

Jinak s tvým názorem na Mazdu 3 se prostě neshoduji, za mě to byl downgrade i v normální jízdě - přesedával jsem ale přímo z jedné do druhé a rozdíl byl - šokující. Předchozí 121kw verze měla navíc kratší převodovku. 

Takže za mě není moc sympatický, že mi s novou verzí vezmou dobře nastavenou převodovku, dají mi horší nápravu a 2x složitější motor aby to jelo aspoňmožnápodobně.... nevím no, mě to nestačilo. 

 

  • Haha 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@exBURNTak neshodneme, to je v pořádku. Ale tímto pohledem to jde v podstatě jaksi všechno do háje... Při výběru nového auta koukat na to, co bylo, tak možná nevyberu nic. Taky jsem říkal, že bych tu karoserii z Mazdy nejraději nějak narouboval na mého starého dvojkového Focuse... :)

Volvo S60 B5 má kolega v práci, to je pěkné svezení. A i se na to hezky kouká, když chodím okolo.

Nemám moc rád různá porovnávání typu tohle je lepší auto (nebo třeba hodinky) než tamto apod. Vždycky říkám, ať každému dělá jeho auto takovou radost, jako mně to moje. Tak ať to jezdí.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo s tím souhlasím. Já to fakt nemyslím špatně - trojka je pořád podle mě nejlepší auto u Mazdy co mají v nabídce, spíš jsem teď kyselej z toho že jsem přímo přesedal z předchozího modelu a fakt mě naštvaly s tím víceprvkem. Kor u automobilky, která podvozky fakt umí - viz mx-5 a krásně laditelné geometrie náprav s víceprvkem. Navíc konkurence víceprvek nabízí jak u koncernu, tak i ti korejci ho maj 😞.  

Ale na druhou stranu jak říkáš - když není srovnání napřímo a nejezdíš často pilu, tak to tolik nebolí a pak je to velice příjemné auto. Za mě je to pořád hlavně nádherný sedan, ale na to já jsem celkově ujetý - proto jsem brali S60 a ne V60. U HB mám problém s tím zadkem. 

Ale 100 lidí, 100 chutí a přesně jak říkáš - každý je spokojený s tím co má a to, co je důležité pro mě, je uplna putná tobě a zase naopak, proto si každý vybereme na trhu z velké nabídky. Proto netvrdím, že je to globálně špatné volba, ale jen říkám, co zklamalo mě a proč jsme dál u Mazdy nepokračovali 🙂

Jen se zeptám - fakt se nebojíš, že až skončí záruka, tak to bude celkem o strach? Já chápu volbu sky-x, taky bych jej bral kvůli výkonu a projevu, jen pro mě je fakt o strach ten motor - co to udělá za nějaký čas a vůbec jak se bude po ukončení záruky prodávat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to já zvolil hatchback. :)

A ano, také jsem trochu řešil tu relativní složitost Sky-X a věci s tím související. Ale ten motor, třeba v porovnání s moderními turbo motory, o nic složitější není. Jasně, Sky-G a dalších pár atmosférických výjimek je jednodušší, ale... Na druhou stranu, Sky-X je tu už pět let a nějaké zásadní problémy s ním nejsou. Takže to rozhodování zase nějak složité nebylo. O strachu už bych vůbec nemluvil... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou Mazdou.. kamarad ma asi pet let starou sestku kombi, krasny a sympaticky auto. Ted nedobrzdil a tuknul predni naraznik a svetlo. No a auto pet nedel v servise, pac shaneli nejakej origo drzacek toho svetlometu. To by se s koncernem doufam nestalo.

 Jinak ja pokukoval po ty CX-60 hybrid, lec bylo mi to rozmluveno klukem, kterej ji po roce a pul vracel - dojezd na dalnici prej tak 400km a mini kufr.

 Cimz netvrdim ze to sou blby auta, fakt se mi libej, ale asi jsem moc konzerva:)

 Jinak k tomu pasikovi, sice jsem furt uplne nepochopil podle ceho ten park assist ty diry na zaparkovani kvalifikuje, ale kdyz se chytne, uz umi zaparkovat fakt slusne - treba tady ne ze bych se nakonec sam nevesel, ale bal bych se, ze odru kolo.

 

IMG_2937.jpeg

Upraveno uživatelem Micey
  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...