Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Koukám...na to že ten 20letý compact nemá žádnou moderní elektroniku a moderní bmw či MB mají občas problém...

Taky jsou to dost těžký mrchy, ale v mém případě nešlo o žádnou novinku. Tak 540 byla tak z roku 2000.

Edit: Právě jsem mluvil s kamarádem s novější 535d a ten si na chování auta v zimě taky absolutně nestěžuje.

Upraveno uživatelem Pavelpu27
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ruku na srdce, když se zamyslím jaké jsou posledních 5 let zimy tak mám pocit, že je to prostě bmwtime  :) Prostě systém XD (4x4) člověk ocení cca 3x za rok, nebavme se o lidech co bydlí ve Špindlu nebo prostě na horách, kde je situace prostě trochu jiná. 3x za rok ho využiju vs auto je těžší, s větší spotřebou, nákladnější na provoz ( second hand ) a hlavně u bmw méně zábavné. Prostě klasika je klasika a to kouzlo se sem tam sklouznout dveřma napřed je moc fajn. Na druhou stranu chápu, když chce někdo pro svou drahou a děti více bezpečí a koupí 4x4.....co kdyby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je fakt, že dnes je ten x-drive u BMW zbytečně zprofanovaný a většina zákazníků ho zvolí. Mě to u BMW moc smysl nedává... Na tom je hezký právě to, že je to RWD a mimo jiné i proto, jak je to auto narozdíl od x-drive nízké. Do teď nechápu, že v mym případě navíc s M-paketem si to auto nikdy neškrtne o podběh.

Jinak jsem obecně zastánce 4x4 (ikdyž uznávám, že je někdy zbytečný a třeba při zábavě na okruhu kontraproduktivní), ale při takovym tom stylu rychlé jízdy mi prostě bývalá AWD dávala daleko větší jistotu než současný RWD (Karussel by jistě napsal, že je to tim, že s tim neumim :-) ) Problémy zadokolky na různě kluzkém povrchu už tu zmíněné byly, ale i za příznivého počasí je s AWD možné lépe využít větší výkon auta, než s RWD.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš bych řekl, že je přední náhon lepší je jen tvůj osobní názor než fakt ;)

Máme doma BMW 316i compact i Škodu Octavia III a v zimě se jednoznačně líp jezdí ze zadním náhonem. Čitelněji bych tak řekl. A nepozoruju to jen na sobě, nedotáčivost předního náhonu do kopce do zatáčky na sněhu je hodně nepříjemná.

 Jsem ze starší školy a byl odkojen zadokolkami. V mládí jsem měl několikaletou motokárovou zkušenost, což bylo o smýkání stále, takže se ho dnes moc nebojím. Předokolkám jsem se vyhýbal, byly pro mne nečitelné, neuměl sem to s nimi, nechtěly se mi učit, prostě fůůůůj. Pro radost mám MX-5, pochopitelně zadokolku. Ale předokolkám člověk neunikne a 5 let s jednou denně jezdím. Tehdy jsem si řekl, že když už musím, tak chci pochopit, jak se to dělá. Začal jsem studovat rozklady sil a vektory tahu a odředivé a brzdné síly, přenosy hmotnosti atd., klouzal na parkovištích a nakonec jsem se to naučil aspoń tak, abych byl na sněhu v klidu. A nikdy bych nevěřil, že to řeknu a neberte to jako fakt, jen můj subjektivní názor, s Mondeem jsem si na sněhu možná jistější než jsem bývával se zadokolkami. Teda s vyjímkou jedné Š120, kterou jsem koupil před lety na pár měsíců, když jsem rozbil jiné auto a čekal na opravu. Tehdy jsem ji koupil v  bazaru za 12 tisíc a když mi opravili auto, zase ji prodal. Se 120 jsem si zimu užíval, bylo mi jedno, jestli ho rozbiju a lítal jsem bokem kde to šlo. Ale jinak mi už přijdou předokolky (aspoň moje Mondeo) na sněhu v pohodě a užívám si to. Ruku na ruční brzdu a zatáček se netřeba bát, tedy pokud nejedu jako prase. Ale v létě, na suchu i mokru, jsem si zase mnohem jistější v zadokolce, nevím, možná je to geniální zpětnou vazbou MX-5, prostě se víc bavím. Asi to může každý cítit jinak...

 

Ale z jiného soudku, koncem r.2003 jsem s kamarádem do firmy koupil Opel Combo, 1.7 TDI, takový ten pickup se zvýšenou střechou, na rozvoz zboží. Známí si klepali na čelo, co jste to koupili za krám, to je šrot už z výroby a tyhle motory jsou jedny z nejhorších. Uklidňoval jsem kolegu, říkal mu ať neplaší, ať si lidi říkaj co chtějí. Olej měníme podle příručky, tj. každých 50 tisíc kilometrů. Pár let s tím jezdili zaměstnanci a ti auto nešetřili. Párkrát se s ním ťuklo, takže nový nárazník a kapota. Původní baterku jsme měnili předloni, nějaký ten spotřebák, nějaká hadice, repase startéru, brzdy, nějaký ten kloubek na nápravě, ale jinak auto denně a spolehlivě jezdí. Dnes, cestou do práce, mi kolega poslal tuhle miniaturní fotku z mobilu - 400 tisíc km dosaženo!         

post-3283-0-99600000-1455872628.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takych napadov bolo viac aj medzi inymi automobilkami. Aspon jedna motorizacia jednotkoveho Superbu mala tiez predpisany interval 50tisic. Ono to zacalo v dobe ked sa zacali vo velkom rozdavat okrem zaruky aj roky servisu zdarma. Potom s tym radsej prestali (s tymi intervalmi).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Silverstar som nejak dosiel k tomu ze nema absolutne vyznam. Podla tabuliek Osramu rovnaka zivotnost ako Nightbreaker Unlimited ale svietivost polovicna. Cim som odpovedal na otazku co odporucit.

Az teraz som ale pochopil ze to chces na stretavacky - tak to kasli na Silverstar/nightbreaker, to budes menit kazde 2-4 mesiace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nieje sa momentálne čím chváliť, ale vždy môže byť horšie :) Momentálne sa vozím na Suzuki Swift, no v srdci mám stále svoje prvé auto, Citroen Saxo VTS, kto vyskúšal, vie prečo :)

 

 

viem o com hovoris  :) moj kusok mi stale vycari usmev na tvari...

post-11066-0-96912400-1456072152_thumb.jpg

post-11066-0-08295700-1456072202_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...