Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Neználka mělo rádo spousta dětí (včetně mě), přestože to byla šikovně napsaná ruská propaganda komunismu :) Je ale fakt, že elekřina ovládla celý svět a ty auta zůstala poslední "bašta" s jinou energií. Tak jako celý arabský svět masivně investuje do různých věcí, protože si uvědomuje ten budoucí problém s těžbou ropy, nebo její distribucí (stačí zavřít kohout), tak zrovna tak si to uvědomuje celý svět a alternativní pohon (spíše na něco úplně jiného než baterie) je nevyhnutelný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Eauta prehravaju s klasikou na body, fyzikalne body a nemyslim ze by sa na tom v dohladnej dobe nieco menilo. Staci si vygooglit kolko energie sa "vojde" do kilogramu benzinu, ktory navyse s jazdenim ubuda a kolko energie sa vojde do kilogramu baterky, ktora je aj vybita rovnako tazka. Tiez ten benzinak si vezie vzdy len polku paliva, druha polovica je vzduch. Na nieco ako benzin ci plyn sa bude jazdit podla mna vzdy, aj keby sa mal vyrabat zplynovanim biomasy. Eauta mimo mesto zmysel nemaju vobec a nemaju IMO moc velky zmysel ani v tom meste. Ano v meste hravo vybudujes hustu siet nabijacich stanic ci dokonca nejake bezdotykove troleje pod vozovkou, ale to uz mozes rovno tie prachy vrazit do zkvalitnenia MHD. Samozrejme ten pohlad mozu docasne pokrivit rozne dotacie ci ine ulitby modernym ekobozstvam ako pise Patrik ale na koniec nas ta fyzika proste nepusti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Budúcnosť elektroaut bude v unifikovanych batériach dobíjanie bude len sekundárna záležitosť. Výmena batérie upevnenej na podvozku prebehne automaticky na výmenných miestach rýchlejšie ako teraz trvá tankovanie.

Problém celosvětového rozšíření aut na baterie se jmenuje lithium, kterého není tolik jako ropy. Je tedy otázka za jakou cenu se baterie budou vyrábět a prodávat. Pokud bude produkce Tesly 500 000 aut ročně bude k tomu potřeba veškerá současná těžba lithia. Roční produkce všech automobilek je cca 70 mil. aut. To znamená 140x víc než na co stačí roční produkce lithia. A to se bavíme jen o automobilovém průmyslu. Pak tu máme baterie ve spotřební elektronice a hlavně chystané baterie pro úložiště domácí energie. Tak tolik asi k baterkám v autech :-) Jedině, že by se nějak zásadně změnila technologie uchovávání energie.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Jsem si vzpomněl na tuhle diskusi, když jsem dnes v práci kontroloval přehled tisku.  Tohle je z časopisu Ekonom z 21. 4.

 

....

 

- Myslíte si tedy, že po Praze budou jezdit ekologické autobusy na plyn?

 

Nabízí se i celá řada dalších možností. Například díky naší spolupráci s jinou městskou firmou, Pražskými službami, můžeme již několik let potkávat v ulicích Prahy CNG vozy, které svážejí odpad nebo čistí ulice.

 

- Kuka vůz však není autobus. Proč to třeba v Kladně jde, ale v Praze nikoliv?

 

Dělám pro to maximum. S generálním ředitelem Dopravního podniku hlavního města Prahy Jaroslavem Ďurišem jsme na toto téma měli už asi pět jednání. Mám však dojem, že dopravní podnik se nemůže rozhodovat úplně autonomně. Jsou tam zřejmě i jiné zájmy, možná nějaká petrolejářská lobby. Nevím. Oni stále mluví o elektrobusech, ale já tvrdím, že stejně tak kvalitní, a ještě efektivnější by bylo CNG. V Německu mi řekli, že kdyby všechna auta ve Spolkové republice přešla na elektrický pohon, výkon německé elektroenergetiky by se musel zvýšit 3,5krát. To je očividně slepá cesta, zatímco plyn představuje racionální alternativu.

 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano v horizonte 5 az 10 rokov nastane evolucia ak nie revolucia...snad potom bude benzin do mojho zrutika za babku ked uz ho nebude nikto chciet)))

Benzin bude pak možná za babku, ale např. povinné ručení bude garda :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budúcnosť elektroaut bude v unifikovanych batériach dobíjanie bude len sekundárna záležitosť. Výmena batérie upevnenej na podvozku prebehne automaticky na výmenných miestach rýchlejšie ako teraz trvá tankovanie.

tak v tom já vidím tolik problémů že se mi je ani nechce vypisovat. Ale já jsem holt praktik, i sci-fi mám rád takovou kde věci fungujou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Norsku jezdí asi nejvíce aut na baterie, Tesla tam od roku 2013 válcuje trh. Při -10°C ztratí baterie asi 20% kapacity, mimochodem při stejné teplotě přijde Nissan Leaf údajně až o 50% kapacity.

 

P.S. Otázka - jak úředník stanoví obsah motoru Tesla 2 pro povinné ručení? Podle mě je to obsah do 1 litru, tedy minimální ručení, narozdíl od 6 litrových supersportů.

Upraveno uživatelem Josef01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tesla se nám tu rozlezla, protože to všichni sponzorujeme. Fiat 500 tu stojí 600k CZK, moje Béčko 1,3 mega a to kvůli neskutečné dani. Ta se navíc vztahuje k obsahu, váze a počtu míst, takže ty bohaté lidi v Teslách sponzorují hlavně mladé rodiny s více dětmi v MPVčkách, kteří teda fakt nemají na rozdávání. Elektro auta jsou tu oproštěné od daně, mají zdarma parkování, mají zdarma i všechna ferry, neplatí silniční poplatky. Všechny tyhle věci všichni ostatní krvavě platí. Jen silniční poplatky na dvě auta mě stojí asi 15.000 NOK ročně, ty brány jsou fakt všude, a to je hodně i na místní poměry. Takže Tesly tu jezdí jenom proto, že je tu totálně pokřivený trh a vládnou tu eko šílenci, kteří berou od všech výpalné, aby se pár mohlo citit, jako že být zelený je prece tak snadné. Jinak by jich tu bylo jako všude jinde, tedy pár a žádný trh by tu Tesla neválcovala. Je to hnus fialovy komunistický a ne příklad hodný následování.

Upraveno uživatelem Hasňa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...