Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Ja XL nemam rad - pro mne je to zbytecne tvrdy. Presel jsem komplet na Goodyear jak na leto (Eagle F1) tak zima (Ultragrip+) hlavne z duvodu ze jdou bez problemu koupit bez XL.

Odesláno
Před hodinou, uwe08 napsal:

Ja XL nemam rad - pro mne je to zbytecne tvrdy. Presel jsem komplet na Goodyear jak na leto (Eagle F1) tak zima (Ultragrip+) hlavne z duvodu ze jdou bez problemu koupit bez XL.

Ja som Eagle F1 bez XL kupit nedokazal. 97Y, nenasiel som bez XL. 

Odesláno

Já třeba právě měl v techničáku XL na dvojkový Superb. Sedan. A kamarád co měl kombika tak taky. Obě auta kupovaný nový v ČR. A slyšel jsem od pár lidí že na starší passaty jim to tam při přihlášení po dovozu taky napsali.

Já si ještě při koupi nových pneu hlídám aby index nosnosti odpovídal max zatížení nápravy uvedenému v techničáku. Bylo mi řečeno že na STK se na to dívají a porovnávají s pneu. Ale osobně jsem se na to při STK neptal.

Odesláno
1 hour ago, nickie said:

žiju v představě ( a zatím mi to vždy vycházelo) že jakýkoli předepsaný index dle TP můžu nahradit indexem vyšším. Zcela běžně předepsaný rychlostní index T-190km nahrazuji indexem V -240km a nosnostní index 91-615 kg indexem93-650 kg.

Na Slovensku mozes mat zimne pneu aj s nizsim rychlostnym indexom ako je v TP. Len tu maximalku musis mat v zornom poli vodica bud na nalepke alebo v PC.

Hmotnostny index len to co je v TP alebo vyssi.

Mozno je to tak aj v CR?

A za mna XL nie, pokial na to nie je spicificky dovod. Su tvrdsie.

Odesláno

No jo, pravda! Letos s půjčeným autem defekt. Bublina, pěkná dírka, přesto to utíkalo poměrně pomalu a v pohodě jsem na tom xy kilometrů po dálnici ujel, než jsem musel měnit. 

Odesláno
před 16 minutami, Pastelka napsal:

U manželky vozu jeďinĕ XL, několikrát mi zesílení kordu momohlo od odtahu, nedo dojetí do místa poruchy a výměny pneu. Vždy jsem měnil až v servisu, nebo doma. Toť má zkušenost. 😉

To beru 😄 dobrý argument 😄 

Odesláno
před 7 minutami, nickie napsal:

@nickolas podle popisu mi to spíš přijde na pneu typu run flat, než XL. ale nepřu se

@shaggy ano, ta možnost tady v ČR je taky, ale nikdy jsme to nezkoušeli. hádej se s policajtem🙃

Nepřeš se správně :)

Odesláno
12 minutes ago, nickie said:

@nickolas podle popisu mi to spíš přijde na pneu typu run flat, než XL. ale nepřu se

@shaggy ano, ta možnost tady v ČR je taky, ale nikdy jsme to nezkoušeli. hádej se s policajtem🙃

Ja sa pohadam rad. Hlavne ak som v prave :)

Odesláno
před 1 hodinou, nickie napsal:

@nickolas podle popisu mi to spíš přijde na pneu typu run flat, než XL. ale nepřu se

@shaggy ano, ta možnost tady v ČR je taky, ale nikdy jsme to nezkoušeli. hádej se s policajtem🙃

Problem s tym nizsim rychlostnym indexom je ze pri niektorych rozmeroch/znackach pneu nemas na vyber. Proste zimak v rychlostnom indexe ktory potrebujes na trhu nieje. Stretol som sa s tym viackrat.

 

Odesláno
před 3 hodinami, eskimak napsal:

XL nema nic so zvysenym indexom nosnosti. Ako moze byt pneu s indexom 80 aj XL aj bez, tak aj pneu s indexom 105 (teoreticky). Index nosnosti splnit musis, XL je navyse, na STK je to jedno.

Když mi najdeš identické pneu se stejným indexem nosnosti bez extra load a se stejným indexem nosnosti s extra load značkou, tak ti začnu věřit :cheers: Ona by ta zkratka která dává možnost nosnosti až dvakrát vyšší totiž úplně dle mého názoru ztratila smysl... Třeba výrobce Barum doporučuje na svých stránkách XL varianty na těžká auta typu minibus, dodávka, SUV...tak moc nevěřím tomu, že index nosnosti s tím nemá vůbec nic společného.

Odesláno
před 2 hodinami, African napsal:

Když mi najdeš identické pneu se stejným indexem nosnosti bez extra load a se stejným indexem nosnosti s extra load značkou, tak ti začnu věřit :cheers: Ona by ta zkratka která dává možnost nosnosti až dvakrát vyšší totiž úplně dle mého názoru ztratila smysl... Třeba výrobce Barum doporučuje na svých stránkách XL varianty na těžká auta typu minibus, dodávka, SUV...tak moc nevěřím tomu, že index nosnosti s tím nemá vůbec nic společného.

Nieje to nosnost dvakrat vyssia. Je to vystuzena bocnica 🤦‍♂️

https://www.pneueshop.sk/pneumatiky/67425/continental-premiumcontact-6-92y-xl-fr-225-40-r18-92-y?gclid=Cj0KCQjw48OaBhDWARIsAMd966AsK0xLfaclvSRuFvMzOIO2V0ynD_1-zC6_CFn7BQSNBHDq0CKCpVMaAh02EALw_wcB

https://obujauto.sk/produkt/continental-premiumcontact-6-225-40-r18-92y/

Odesláno
před 1 hodinou, eskimak napsal:

Dva články které mě prostě utvrzují v tom, že zkratky nosnosti SL (standard load), XL (extra load), HL (higher load) mají různé indexy nosnosti. Jeden od Continentalu který si dal jako příklad. V druhém článku krásně vysvětlené výhody, nevýhody a správné využití. Každopádně peace :cheers: kamarád mi řekl, kurňa Afri jak můžeš debatovat s někým o pneumatikách, když o nich sám víš velký kulový a má pravdu, takže to vzdávám 😂 

https://www.continental.com/en/press/press-releases/2021-01-21-load-index-code/

https://www.oponeo.co.uk/blog/reinforced-tyres-advantages-and-disadvantages

Odesláno
před 3 hodinami, African napsal:

Dva články které mě prostě utvrzují v tom, že zkratky nosnosti SL (standard load), XL (extra load), HL (higher load) mají různé indexy nosnosti. Jeden od Continentalu který si dal jako příklad. V druhém článku krásně vysvětlené výhody, nevýhody a správné využití. Každopádně peace :cheers: kamarád mi řekl, kurňa Afri jak můžeš debatovat s někým o pneumatikách, když o nich sám víš velký kulový a má pravdu, takže to vzdávám 😂 

https://www.continental.com/en/press/press-releases/2021-01-21-load-index-code/

https://www.oponeo.co.uk/blog/reinforced-tyres-advantages-and-disadvantages

:lol2: dik za uprimnost.

K zamysleniu - aky ma zmysel zvysenie nosnosti pri XL, ak je tam rovnaky index nosnosti?

A dkujem za spravu 🍻, urcite nemam v umysle hadat sa o tom. 

Odesláno
před 8 hodinami, eskimak napsal:

:lol2: dik za uprimnost.

K zamysleniu - aky ma zmysel zvysenie nosnosti pri XL, ak je tam rovnaky index nosnosti?

A dkujem za spravu 🍻, urcite nemam v umysle hadat sa o tom. 

Není tam stejný index nosnosti viz. příklad Continental 245/40 R19 Y:

Navíc něteré firmy, nebo na některých typech co jsem se nově dozvěděl vůbec zkratky nosnosti vůbec neudávají, pouze index nosnosti. Zkratka je ulehčení pro uživatele že XL je prostě guma dělaná pro větší hmotnosti.

Standard guma 94, XL 98, HL XL 101.

“HL 245/40 R 19 101 Y XL”. The load capacity of this HL tire stands at 825 kg (load index 101), which equates to a 10 percent increase over the familiar XL standard of 750 kg (load index 98). Passenger tires of this size built to the SL standard, adequate for many cars, up to and including mid-range models, can take a maximum load of 670 kg (load index 94).

 

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...