Přejít na obsah

Jakou mate banku?


Doporučené příspěvky

V 18. 5. 2024 v 17:41, Patrik napsal:

Chyba byla na obou stranách. Starší klient si nevěděl rady a tak nechal příkaz vyplnit pracovníkem banky a řádně si jej nezkontroloval. Postup, který je naprosto běžný. 

Nelíbí se mi, že následky má nést jen klient, dle mého názoru by bylo spravedlivé, aby se na škodě podílely obě strany.

Píšu, že šance je minimální, ale to mi všichni u mých sporů tvrdili taky. Vyhrál jsem i takové, které jsem "prostě zkusil" právě proto, že to bylo zdarma. Takže můj názor je, že se to zkusit má. Už proto, aby to na pobočce nezametli pod koberec a netvářili se, že se nic nestalo, že oni žádnou chybu neudělali, protože pak se to může opakovat.

Naopak, kromě arbitra bych klidně podal i stížnost na ČNB, ono se to může hodit, až jim tam půjdou dělat kontrolu - zrovna KB má hodně másla na hlavě  https://byznys.hn.cz/c1-67083810-skupina-komercni-banky-dostala-dalsi-pokutu-od-cnb-za-poplatky-klientum-pri-predcasnem-splaceni-hypotek tak si na nich smlsnou.

Škoda, že podobný rozhodčí orgán není u pojišťoven, to je teď moje náplň práce a co všechno ony zkouší, na to ani není české slovo - půjčím si jedno hebrejské - Chucpe. Měl jsem spor s Uniqa - totálně na mne házeli bobek, neustoupili ani o píď. Pak stížnost na ČKP a hned druhý den mi volali, "že se nějak domluvíme" .

Ono vybojování nějakého zlepšení vždy začínalo nějakým "prudičem"

 

 

Můj pohled: Klient nechtěl žádnou nestandardní operaci. Bankéřky to měli rovnou vědět, nebo se mohly podívat do pracovních postupů, nebo zavolat na centrálu produktovým specialistům + milion dalších možností. Vždy byla možnost říci: Prověříme postup a zavoláme vám. 

Bankovnictví musí být exaktní. A zároveň si nemyslím, že by došlo k tomu, že by někdo vynadal lidem na pobočce. U podobných mnohem větších problémů jsem poměrně často a vše se řeší v klidu a v pohodě. Alespoň tak, kde jsem na projektech. 

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Docela pracovně lítám, takže bych rád info, jestli není nějaký lepší řešení na salónky, mám od ČSOB Premium 4 návštěvy ročně a Erste bez omezení, ale jen Praha, Vídeň a možná Bratislava, což asi fakt nevyužiju, dává nějaká banka víc? Ta ČSOB prostě víc nedá, díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mícháš dohromady vstupy do salonků MasterCard, kam se dostaneš s prémiovými kartami MC (vydává KB, ČSOB, RB, Creditas) a vstupy na Lounge Key (ČS, ČSOB, RB,Creditas) a Dragon Pass (KB). Ještě je výjimka u ČS, kde lze na Visa kartu do MC salonku, minimálně v Praze (non schengen terminal) a dále má ČS a RB vlastní salonky na schengen terminálu i s vlastním celním odbavením.

Do salonků po celém světě můžeš právě na programy Priority Pass, Lounge Key a Dragon Pass. Počet vstupů záleží na bance, ČS (Erste Premier) má 8 vstupů, KB, ČSOB, Creditas 4 vstupy, RB má 4 vstupy na 1 kartu, k Exkluzivnímu účtu je možné mít karty dvě (i na stejného držitele)

Pak je možné si zakoupit úplně mimo banky karty třeba od Priority Pass na neomezený počet vstupů. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Micey napsal:

@Moty tak jestli dost litas, tak by ses mel celkem jednoduse kvalifikovat na nejakou vyssi uroven u aerolinky/aliance v jejich vernostnim programu, coz ti pak ty salonky resi, ne?

To nevím, bohužel to vychází po každý na jinou společnost, ale podívám se do podmínek, taky jedno z řešení, díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba kartu Priority Pass lze koupit za necelých 500 euro za tok s neomezenými vstupy. Ale pozor na to, že ne všechny salonky berou karty všech systémů. A ne na všech letištích salonky jsou. A navíc, nejsou otevřené nonstop. Při poslední cestě do USA jsme letěli přes 8 letišť a do salonku jsme nešli ani jednou - buď byly zavřené, nebo nebyly na daném terminálu (to, že je salonek na daném letišti ještě neznamená, že se tam dostaneš ze všech terminálů, zejména když letíš s nějakou nízkonákladovkou z terminálu na konci letiště, tak tam salonky často nejsou), nebo byl plný (řekli nám, že drží část kapacity pro hosty první třídy a business),...

Stejně tak to je s akceptacích zlatých a jiných členských karet leteckých společností, ne všechny salonky je berou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen znovu upozorním - ne všechny salonky berou všechny systémy. Tedy se běžně stává, že najdeš salonek, který Priority Pass neakceptuje (a přitom akceptuje jiné systémy, nebo je naopak vyhrazen pouze pro business nebo první třítu). 

459 EUR je opravdu velká částka, jak moc létáš?

Třeba já mám Erste Premier (8 vstupů Lounge key), ČSOB Premium (4 vstupy Lounge Key) a Komerční banku (4 vstupy Dragon Pass), to je celkem 16 vstupů za rok + neomezeně MasterCard Praha, Vídeň, Bratislava. Ještě uvažuji o Raifce, na kartu jsou 4 vstupy, k účtu je možné mít zdarma 2 karty, takže dalších 8 vstupů. A pokud by ti chybělo pár vstupů, lze dokoupit, cena je cca 35 EUR na 1 vstup, Erste Premier prý nadlimitní vstupy dotuje 50 %. Případně, pokud máš nárok na privátní (typicky FWR, Erste Private Banking,...) bankovnictví, tak tam klidně můžeš dostat kartu s neomezenými vstupy. Samozřejmě si to banka vybere jinde - na poplatcích za služby, které ti prodá.

Pokud už si PP kartu budeš kupovat, tak si ověř, že na letištích, které přicházejí do úvahy, že tam poletíš, opravdu jejich salonky jsou a to na terminálech, ze kterých budeš létat (někdy jsou jen na domácích, jindy naopak jen na mezinárodních letech, často nebývají na terminálech pro nízkonákladové společnosti, mohou mít omezenou provozní domu,...).

PP.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem ted viděl v CSOB nové podmínky pro prémiové bankovnictví od 1.6. a je mi jasné, ze jak mi skončí hypotéka, tak u nich končím😁

Upraveno uživatelem Petr R
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasan, 2 mil uloženo nebo investice, 5 mil. hypo nebo 60 tis. měsíčně +300 tis. uloženo/investovano/pujceno. A meli tam k tomu napsáno, ze to nesplňuje přeposilani mezi úcty, včetně účtu vedených u jiných bank. Pro nové klienty od 1.6., pro stávající od 1.1.2025. 
Jak vyresim hypo, jdu jinam. Ty salonky mi za tohle nestojí. 😁
 

On to tam měl bankéř na stole, tak jsem si to precet. 

Upraveno uživatelem Petr R
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 5. 2024 v 5:16, Patrik napsal:

Reklamovat jde kdykoliv kdekoliv a cokoliv. Já, jakožto osvědčený bankovní prudič, který má za sebou šest vyhraných sporů před finančním arbitrem u našich českých bank, bych zvolil tuto prošlapanou cestu.

1. naprosto přesně popsat, co se stalo, kdo pochybyl, jak pochybyl a jak žádám škodu kompenzovat - toto bych zaslal písemně na adresu banky, ať už e-mail, nebo poštou
2. pokud banka situaci nenapraví, dle mého přání, dal bych to k finančnímu arbitrovi

Je to zdarma, proč to nezkusit. Šanci na úspěch vidím malou, bude v důkazní nouzi, ale může jak svojí bankéřce, tak celému ansáblu na pobočce trochu zatopit, protože jak se to dostane k arbitrovi, tak to pod koberec nezametou.

Zásadní je dobrá argumentace, kdyžtak, než to pošleš jim, tak mi to pošli přes SZ a můžu zkusit to trochu "vyladit", přece jen v tom už mám určitou praxi :D.

Omlouvám se za pozdní reakci a děkuji za nabídku pomoci. Dopadlo to tak jak jsem čekal... Tohle máma podstupovat nechce, aby se babrala s nějakými emaily a papíry, když je stejně výsledek nejistý. Takže se s tím nakonec asi holt smíří. Já už jí říkal, aby tu KB nechala. Zvláště když tam (v 21. století) platí poplatek za vedení účtu/transakce. Ale zvyk je železná košile.🤦‍♂️

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chápu. Bohužel na tohle banky spoléhají, že většina lidí se bránit nebude :(.

Ani v KB nemusíš platit za vedení účtu. Mám tam TOP nabídku, stačí obrat 100 000 Kč (klidně systémem nalej-vylej). Mám k tomu cestovní pojištění a kartu se vstupem do letištních salonků. A taky asistenci na silnici (s autem i jízdním kolem). Vše zdarma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty dvě nejvyšší platby - ty jsou tam proto, aby se odfiltrovali ti největší chudáci, co nedají dohromady ani 25 tisíc a chtěli by splnit podmínku třeba 50 platbami po tisícovce :)

ano, nalej-vylej funguje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám u KB stejný účet jako Patrik, musí tam přijít 100 měsíčně, takže výplata + další vklady, jedno po jakých částkách, jestli bezhotovostně nebo vkladem. Často ty peníze vložím do bankomatu a ještě ten den je převádím jinam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...