Přejít na obsah

Obytný automobil


Doporučené příspěvky

Tak se nám blíží sezóna. Do Důry mne čeká nová baterka, menší servis a STK, prostě prkotiny, takže se mohu bavit povídáním s AI, která mi na vyžádání vytváří různé obrázky😀. Že by inspirace..?

Screenshot_20240229_130036_Copilot~01.jpg

Screenshot_20240229_130042_Copilot~01.jpg

Screenshot_20240229_130047_Copilot~01.jpg

Screenshot_20240229_092620_Copilot~01.jpg

_b3aabf5a-57c8-4d43-a99c-da1b4cdf2577.jpeg

Screenshot_20240229_130054_Copilot~01.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Xekonomorfus,je to parada. Ale nic pro me potreby. Velke,tezke,neobratne. Mam kamarada co si udelal MANa,neco podobneho a ty naklady na provoz sou sileny. Mytne,spotreba. Ale krasny to je. To jo. 
jedine,ze bych se vystehoval z baraku a mel vanlife na 100%. Pak jo😂😂😂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, TLD napsal:

Parada. A ten Sprinter taky. Mit volnejch par mega,necham si to postavit od Sportmobile. Krasny. 

Sprinter namalovala AI po zadání "Obytný Mercedes Sprinter Taklamakan v přírodě". Taklamakan je existující obytné auto, na Sprinterech 4x4 ho dělá tuším holandská firma, zabývající se převážně loděmi (takže dřevo atd. uvnitř spíš připomíná jachtu), montáž probíhá v Německu, kousek od CZ hranic. Vloni ho kupovala bývalá přítelkyně, je to relativně malé auto pro dva lidi, ale jí vyhovuje. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 4 týdnech...
  • po 4 týdnech...

Sezóna začíná, já přivezl domů ze zimoviště Důru, i když to na nějaké větší kempování letos nebude. Ale proč píšu - uvažujeme o koupi staršího obytného auta a i když mám rád vestavby v dodávkách, přikláníme se spíš k něčemu většímu, délka kolem 7 metrů, do 3,5 tuny ale s přiměřenou doložností. Chceme, aby nám auto vydrželo dlouho a protože do důchodu už není daleko, možná s ním časem vyrazíme třeba na měsíc, i déle. Tím zdůvodňuji preferenci klasické obytky před dodávkou. ALE - existují 3 koncepce - polointegrál, integrál, alkovna. S alkovnou jsem před pár lety jezdil 3 týdny po Novém Zélandu, kupodivu to šlo a bylo to praktické. S výškou jsem problém neměl, spotřebu neumím posoudit a aerodynamický hluk byl v normě. A uvnitř to bylo super. Osobně se mi to ale moc nelíbí a tak se chci zeptat:

- existují běžně polointegrály se stahovací postelí nad kabinou, kde se dá pod staženou postelí normálně sedět na otočených sedačkách řidiče a spolujezdce a kolem postele se dá projít zvenku dozadu do auta? Nebo je to spíš výjimka? Nedělá vytažená postel za jízdy bordel (klepání, vrzání..)? Lze postel vytáhnout ke stropu i s ložním prádlem?

- dotaz k integrálům - různě slýchám, že je u nich problém s opravitelností přední části, resp. dostupností a cenami světel, nárazníku, okna atd. Stát se může cokoliv a uvědomuji si, že vesměs u všech obytek může být podobný problém, pokud dojde k poškození obytné nástavby, třeba při nárazu zezadu, ale z nějakého důvodu si to víc uvědomuji u integrálů, snad proto, že stačí kamínek a přední okno či světlo může být KO. Máte s tím zkušenost? Je třeba se bát, pokud jde třeba o 10-15 let staré auto? Jak dostupný je kompletní servis? Díky. 

PS: Bohužel, s novým autem přijde i loučení s Důrou, bude to těžké, hodně jsme toho spolu zažili. Ale letos si ji ještě užiju..  

20170502_093024.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Piplík napsal:

Víkend v Rakousku za lezením na Hohewand. Kemp pro nenáročné na farmě pod skalami u přistávačky paraglidistů.

Přesně tak, je to super. Už se nemůžu dočkat až zase vyjedeme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...
V 30. 4. 2024 v 12:09, Ivan Lelák napsal:

Sezóna začíná, já přivezl domů ze zimoviště Důru, i když to na nějaké větší kempování letos nebude. Ale proč píšu - uvažujeme o koupi staršího obytného auta a i když mám rád vestavby v dodávkách, přikláníme se spíš k něčemu většímu, délka kolem 7 metrů, do 3,5 tuny ale s přiměřenou doložností. Chceme, aby nám auto vydrželo dlouho a protože do důchodu už není daleko, možná s ním časem vyrazíme třeba na měsíc, i déle. Tím zdůvodňuji preferenci klasické obytky před dodávkou. ALE - existují 3 koncepce - polointegrál, integrál, alkovna. S alkovnou jsem před pár lety jezdil 3 týdny po Novém Zélandu, kupodivu to šlo a bylo to praktické. S výškou jsem problém neměl, spotřebu neumím posoudit a aerodynamický hluk byl v normě. A uvnitř to bylo super. Osobně se mi to ale moc nelíbí a tak se chci zeptat:

- existují běžně polointegrály se stahovací postelí nad kabinou, kde se dá pod staženou postelí normálně sedět na otočených sedačkách řidiče a spolujezdce a kolem postele se dá projít zvenku dozadu do auta? Nebo je to spíš výjimka? Nedělá vytažená postel za jízdy bordel (klepání, vrzání..)? Lze postel vytáhnout ke stropu i s ložním prádlem?

- dotaz k integrálům - různě slýchám, že je u nich problém s opravitelností přední části, resp. dostupností a cenami světel, nárazníku, okna atd. Stát se může cokoliv a uvědomuji si, že vesměs u všech obytek může být podobný problém, pokud dojde k poškození obytné nástavby, třeba při nárazu zezadu, ale z nějakého důvodu si to víc uvědomuji u integrálů, snad proto, že stačí kamínek a přední okno či světlo může být KO. Máte s tím zkušenost? Je třeba se bát, pokud jde třeba o 10-15 let staré auto? Jak dostupný je kompletní servis? Díky. 

PS: Bohužel, s novým autem přijde i loučení s Důrou, bude to těžké, hodně jsme toho spolu zažili. Ale letos si ji ještě užiju..  

S alkovnou jsem jel naposledy uz pred hodne lety a co si vzpominam, tak diky vyraznemu aerodynamickemu odporu to moc nechtelo jet, zralo to jako krava a ani vyska nebyla uplne plus. Treba ve Francii mytne jako za autobus a clovek uz musi lepe planovat a pouzivat specialni navigaci, protoze neprojede pod kazdym mostem.

Co se polointegralu tyce, tak stahovaci postel maji casto (i kdyz je to vetsinou jako priplatkova vybava). Sedet se pod stazenou posteli neda snad nikde. Projit zvenku bocnimi dvermi jak kde, inteligenteji postavena auta s tim pocitaji, ale uz jsem videl i dost aut, kde se muzes tak leda proplazit. Coz mi osobne prijde extremne debilni. Vytazena (nahore) postel za jizdy by rachtat nemela, pokud je dobre zacvaknuta v zamcich, ale s objemnejsim loznim pradlem se vetsinou moc zacvaknout nahoru neda. Taky je potreba pocitat s tim, ze stahovaci postel docela dost vazi. Takze 7m auto s posteli, markyzou, televizi a dalsi vybavou bude mit velmi malou doloznost. 

V integralech se nevyznam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My jsme loni pořidili T4 Californii exclusive (říkáme ji žabák) a zatím jsme brázdili jen ČR, abychom vůbec zjistili, co a jak nám sedí, je to naše první obytka. Letos se chystáme i dál. S dvěma dětma je to pravda už docela hrana a ve své třídě je to vlastně trochu uchylárna, alkovna na dodávce, ale je to zvládnutelný.

Loni se v rodině pořídila ještě T5 california beach (prakticky mulťák se zvedací střechou), protože velká obytka nás zatím úplně nelákala a upřímně i když víc místa by se sešlo, furt mě děsí, že je to prakticky papírová krabice na kolech.

Co se mi docela líbí jsou značkový vestaby do Ducata maxi nebo Sprintera, například Westfalia columbus a podobný.

image.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...