Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Mě docela dávají smysl ty hybridy, co o tom tak čtu. Už poptávám i Outlander PHEV, novej je tedy rána, ale starší už se dá pěkně, 2016 s malým nájezdem okolo šesti kil. Myslím, že na to denní blbnutí okolo baráku elektrika a na delší cestu dvoulitr benzín je takový ideální kompromis :-) Jinak jsem dnes koukal na spotřebu Pažouta 1.2 Eko super duper motor, průměr 8.6l za tisíc kilometrů, starý Mitsubishi 2.4 benzín 8.9l, tak si říkám kde udělali inženýři s NDR chybu.... :-) A moc nevěřím tomu že ta 1.2 vydrží bezproblémů najet dvě kila, prostě tomu nevěřím....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnešní motory se dělají na to, aby vydržely průměrně záruku, kdysi se dělávali se životností na 20 let. Nezapomenu jak kamarád přišel do prodejny Range Rover a že jim tam nechá auto na protiúčet 4 roky staré. Dostal výkupní cenu asi 800 tis. Kč a tak říká " pánové to auto je staré 4 roky, stálo mě celkem 3 mil. a vy my dáváte 800 tis.?" přijímací technik se na něj usmál a říká, "pane, ten motor má najeto 140 tis. km, ten je už odepsanej" :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Josef01: Máš svatou pravdu, dnes už samy automobilky (nevím, jestli i prémiové) "kulantně" sdělí svým dodavatelům na různé komponenty (třeba plastové úchyty, apod.), že kvalita ve smyslu trvanlivosti nemusí být rozhodně top, že postačí, když ten díl vydrží 5 let! Mám také info z fabriky ze SRN, kde se šetří i na opracování kovových dílů náprav - prostě, to co bylo před 15-ti lety zmetek, dnes projde jako díl standardní, jen je ve výsledku dražší. Tvl., to je přístup! Ale takový je dnes svět a my s tím asi nic neuděláme a to auto si zas a znova koupíme, protože ho prostě potřebujeme. Svět je zvrácený - když odbočím od aut, tak prostě nedávám dnešní celebrity (hlavně ty z realit show, talentů a superstar a miss)! Končím, jdu si dát panáka a slovo vracím autařům :lol2: :lol2: :lol2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 A moc nevěřím tomu že ta 1.2 vydrží bezproblémů najet dvě kila, prostě tomu nevěřím....

Nemusíš se nervovat, nedá (a nebo s výměnou poloviny dílů). A ani to v podstatě od toho auta jako celku nikdo neočekává, viz příspěvky kluků nade mnou o tolerancích a výdrži

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Josef01: Máš svatou pravdu, dnes už samy automobilky (nevím, jestli i prémiové) "kulantně" sdělí svým dodavatelům na různé komponenty (třeba plastové úchyty, apod.), že kvalita ve smyslu trvanlivosti nemusí být rozhodně top, že postačí, když ten díl vydrží 5 let! Mám také info z fabriky ze SRN, kde se šetří i na opracování kovových dílů náprav - prostě, to co bylo před 15-ti lety zmetek, dnes projde jako díl standardní, jen je ve výsledku dražší. Tvl., to je přístup! Ale takový je dnes svět a my s tím asi nic neuděláme a to auto si zas a znova koupíme, protože ho prostě potřebujeme. Svět je zvrácený - když odbočím od aut, tak prostě nedávám dnešní celebrity (hlavně ty z realit show, talentů a superstar a miss)! Končím, jdu si dát panáka a slovo vracím autařům :lol2: :lol2: :lol2:

Jo, super jsou ty taky spojky mezi nárazníkem a blatníkem. Za rok a něco dvě ťukačky. V obou případech se měnily oba díly, ačkoli v prvním byl poškozenej nárazník (manželka nedobrzdila) a ve druhým blatník (někdo nás nabral na parkovišti). Takže ve finále ten ťuklej blatník vyšel suma sumárum na 44t.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Dnešní motory se dělají na to, aby vydržely průměrně záruku, kdysi se dělávali se životností na 20 let. Nezapomenu jak kamarád přišel do prodejny Range Rover a že jim tam nechá auto na protiúčet 4 roky staré. Dostal výkupní cenu asi 800 tis. Kč a tak říká " pánové to auto je staré 4 roky, stálo mě celkem 3 mil. a vy my dáváte 800 tis.?" přijímací technik se na něj usmál a říká, "pane, ten motor má najeto 140 tis. km, ten je už odepsanej" :)

Hmm, co si pamatuju, tak ty sis sklady nekupoval nové, ale lehce zajete.. Kolik měli najeto? Kilo? Nebo tu smrt? Při kolika km si tu sestivalcovou trilitotrovou naftu pred smrti, která jezdila za sedm prodal? :-)

Upraveno uživatelem Lion
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už si ani nepamatuju kolik přesně S320 měla kolem něco přes 100 tis. za 720 tis. a prodal za 400 tis. (vše bez DPH) a když měla 138 tis. tak jsem se toho zbavil, začalo se to sypat, takže těch 150 tis. je asi smrt :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neco na tom bude, v listopadu 2019 jsem kupoval Volvo XC70 D4, vyroba 8/2016, najeto 203 tis. Toho jsem se bal do doby, nez mi znamy pres jejich interni databazi zjistil, ze ve 153 000 se menil komplet motor na zaruku, cena opravy necelych 300K. Takze mam realnou sanci dat jeste 100 000 km nez se to vysype znova :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jste si dnes borci dali do každý nožičky dvě šťopky a teď tu hrajete na fňukanou ? :D

 

Podívejte se třeba na test zde:

 

I ty dnešní tříválcový motory jsou po 100.000 km bez výraznějšího opotřebení, 300.000 km najedou bez problémů při průměrném servisování a zacházení.

 

Pak se podívejte třeba na malý tříválcový naftový motory, kolik mívají najeto km - a to je to už z výroby takovej neklidnej, cukavej motor, kterej vypadá jako nemocnej už když vyjel z fabriky. A stejně ty tři kila kilometrů zvládne ujet.

 

Takový nepodložený pindy o motorech co jsou po 150.000 km kaput patří někam do předsálí vesnický hospody. Všeobecně napříč automobilkami patří závady motory k těm úplně nejméně častým, pokud se vyloženě nejedná o kontrétní problémový motor (např. 1.6 THP od Peugeotu nebo 2.0 bi-TDI u užitkových VW. Proto si i dnes mohou automobilky dovolit dát záruku na motor klidně 200.000 km a více a i u ojetých vozidel je prodloužená záruka na motor a převodovku otázka pár korun.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý máme nějaké zkušenosti, mě motor neodešel nikdy, ale taky jsem neměl na autě nikdy 200 tis. km (nakonec motor může fungovat do nekonečna, když se jednou za čas všechno vymění). Není potřeba fňukat nad tím co píšeme, já jsem rád, že už se nemusím spalovákem kodrcat denně do práce a to mi ke spokojenosti stačí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme v rodině Fabii III 1.2tsi 81kw najeto 186tis. a zatím všechno jen plánovaná údržba a běžný spotřebák, dlouhodobá spotřeba 6l/100km, takže bych zase nevykřikoval nahlas nějaké soudy co jste slyšeli od strejdy známého kamaráda co má bratrance. Mimo jiné se řešil zápach z klimatizace, která se pravidelně čistila a potom také zhasínal display u rádia s kterým po zhasnutí něšlo nic dělat ani vypnout, ale to se může dnes už stát u jakéhokoliv auta. To je moje zkušenost s "polomotorem" a za mne super!

Upraveno uživatelem shewcza
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tímhle způsobem sem nemá cenu ani psát. Najde se tady spousta lidí, kteří budou spokojeni s Fiatem nebo Octavií, přestože jsou na konci tabulky nejméně poruchových aut a odprezentují nám, jaké mají tito dva výrobci úžasná auta (včetně mého kamaráda a jeho několik Fiatů v řadě). Ze statistik vyplývá, že motor je jedna z nejporuchovějších částí (na rozdíl od statistiky Tomase). Mě nějak za ten můj život mě přestalo bavit čekat, až se podělá motor, rozvody, turbo, převodovka, spojka, startér, alternátor, lambda sonda, DPF filtr, EGR ventil atd. Bez těchto věcí se mi jezdí líp.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napsal jsem jen svoji osobní zkušenost. Přistupoval jsem k tomu značně rozpačitě, ale nakonec sem byl mile překvapen ať už průběhem výkonu či tou spotřebou. Na základě těchto zkušeností táta pořídil VW sportsvan se stejným motorem, tam je zatím najeto málo cca 60 tis, takže na nějaké hodnocení je ještě brzy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tímhle způsobem sem nemá cenu ani psát. Najde se tady spousta lidí, kteří budou spokojeni s Fiatem nebo Octavií, přestože jsou na konci tabulky nejméně poruchových aut a odprezentují nám, jaké mají tito dva výrobci úžasná auta (včetně mého kamaráda a jeho několik Fiatů v řadě). Ze statistik vyplývá, že motor je jedna z nejporuchovějších částí (na rozdíl od statistiky Tomase). Mě nějak za ten můj život mě přestalo bavit čekat, až se podělá motor, rozvody, turbo, převodovka, spojka, startér, alternátor, lambda sonda, DPF filtr, EGR ventil atd. Bez těchto věcí se mi jezdí líp.

 

Já už vím odkud vítr vane - facebooková skupina "majitelé a příznivci elektromobilů v čr / sk", že jo ? 

 

Naprosto poznávám tu rétoriku :D Já se tam přidal, protože jsem poslední měsíc jezdil služebně elektromobilem, ale co je tam za experty bez základních znalostí energetiky, automotive nebo obojího, to aby jeden pohledal :D 

 

Jsem opravdu velký fanda elektromobility a s tím spojených záležitostí - pracovně se mě to výrazně dotýká již několik let a od příštího roku to bude ještě více, ale ty představuješ přesně takový ty "zanícený" nadšence, co se na to upnou a pak mají klapky na očích a každý kdo nejezdí v EV je "spalovák" nebo "fosil".

 

Jste trochu jako vegani v automotive :D  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Facebook nemám a jmenovanou skupinu neznám, mám spalováky pro zábavu, které neklesají na ceně, možná kupím dalšího. Je ale rozdíl mít pracovní auto a auto pro zábavu. Nikomu EV nenutím, většina lidí ani neví co to je nebo vypráví nějaké smyšlené příběhy, např. nedávno jsem u jídla zaslechl, že bude zákaz EV do podzemních garáží a prakticky většina aut shoří díky bateriím :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak 2021 vnimam jako konec automotive, jak jej zname. A mam pocit, ze tehdy automobilky se (uz konecne) zacnou bourit, protoze jim uz pujde o existenci. Taky si troufnu tvrdit, ze elektromobilita, jak je dneska nastavena, je bublina, ktera behem par splaskne hodne bolestne. Za par let se o tom muzeme pobavit.

 

Myslím, že hlavní zdražení kvůli emisním limitům přijde až v roce 2021 + nějaké hlídání spotřeby na dálku. Evropská komise začíná být krutá... :death:

--------

 

Jinak k eko opatrenim (at nepalacame jak v hospode) v autech:

 

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/male-motory-zpusobuji-modernim-autum-velke-problemy-i-kdyz-to-vyrobci-nepriznaji/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak 4-valec 1.2l ve Fabii je neco jineho nez napr. 3-valec 1.0l v Oktavce.

Navic ta 1.2 TSI se obecne povedla.

 

Máme v rodině Fabii III 1.2tsi 81kw najeto 186tis. a zatím všechno jen plánovaná údržba a běžný spotřebák, dlouhodobá spotřeba 6l/100km, takže bych zase nevykřikoval nahlas nějaké soudy co jste slyšeli od strejdy známého kamaráda co má bratrance. Mimo jiné se řešil zápach z klimatizace, která se pravidelně čistila a potom také zhasínal display u rádia s kterým po zhasnutí něšlo nic dělat ani vypnout, ale to se může dnes už stát u jakéhokoliv auta. To je moje zkušenost s "polomotorem" a za mne super!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jste si dnes borci dali do každý nožičky dvě šťopky a teď tu hrajete na fňukanou ? :D

 

Podívejte se třeba na test zde:

 

I ty dnešní tříválcový motory jsou po 100.000 km bez výraznějšího opotřebení, 300.000 km najedou bez problémů při průměrném servisování a zacházení.

 

Pak se podívejte třeba na malý tříválcový naftový motory, kolik mívají najeto km - a to je to už z výroby takovej neklidnej, cukavej motor, kterej vypadá jako nemocnej už když vyjel z fabriky. A stejně ty tři kila kilometrů zvládne ujet.

 

Takový nepodložený pindy o motorech co jsou po 150.000 km kaput patří někam do předsálí vesnický hospody. Všeobecně napříč automobilkami patří závady motory k těm úplně nejméně častým, pokud se vyloženě nejedná o kontrétní problémový motor (např. 1.6 THP od Peugeotu nebo 2.0 bi-TDI u užitkových VW. Proto si i dnes mohou automobilky dovolit dát záruku na motor klidně 200.000 km a více a i u ojetých vozidel je prodloužená záruka na motor a převodovku otázka pár korun.

Nefňukám, jen říkám jak to je a že mě překvapila informace, že se po 150K km měnil motor (v systému bylo info o prasklém bloku). Nicméně určitě to nebudu vztahovat na celou výrobní řadu tohoto motoru nebo na Volvo obecně. I když mě teda poslední dobou překvapilo, kolik nových V/XC90 potkávám na odtahovkách...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak 2021 vnimam jako konec automotive, jak jej zname. A mam pocit, ze tehdy automobilky se (uz konecne) zacnou bourit, protoze jim uz pujde o existenci. Taky si troufnu tvrdit, ze elektromobilita, jak je dneska nastavena, je bublina, ktera behem par splaskne hodne bolestne. Za par let se o tom muzeme pobavit.

 

 

--------

 

Jinak k eko opatrenim (at nepalacame jak v hospode) v autech:

 

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/male-motory-zpusobuji-modernim-autum-velke-problemy-i-kdyz-to-vyrobci-nepriznaji/

 

Ćlánek je pěknej - nicméně potvrzuje to o čem jsem tu mluvil. Nynější motory opravdu nevydrží milion km, jako to třeba uměl koncernový 1.9 TDI 66kW, ale při dobré údržbě (která je i v článku několikrát zmiňována) 300.000 km vydrží naprosto bez problému.

 

Rok 2021 podle mě bude ještě v pohodě. Aktuálně pro roky 20-25 je nastavený limit emisí 95g/km (velmi obecně). Tento limit je sice šibeniční, ale konkrétně koncern VW má dostatek možností, jak se na tato čísla dostat - nové motory CNG, elektromobily, apod.

 

Nicméně pro rok 2025 se má ten limit snížit na 86g/km a to už podle mě není příliš reálné splnit ... a pokud ano, tak pouze obrovským přiškrcením výroby benzinů a dieselů a nárůstem EV.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...