Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

V 4. 10. 2021 v 8:34, Tomas_2002 napsal:

Ptej se 🙂 Mám tu Octavii i Superb. 

@Tomas_2002 Díky Tome! Opouštím koncept dvou aut (jedno staré auto do Prahy a jeden diesel na cesty mimo Prahu) a hledám univerzální auto. Ideálně benzínový normální nebo plug-in hybrid velikosti Oktávky kombi nebo Toyoty RAV4 (dvě děti) s rozumným výkonem (cca 180 koní a zrychlení na 100 za cca 8 vteřin). Na jeden den jsem si půjčil Corollu hybrid kombi - a je to prostě malé - kufr. Uvažuju ještě o Toyotě RAV4 hybrid (té nové).  Provoz klasicky 10-11 km denně po Praze cesta do práce o víkendu 200-300km mimo Prahu. Na hybridech se mi líbí to ticho při projíždění Prahou. 

Do oka mi padla plug-in hybrid oktávka  / superb kombi - mám dvě různá nabíjecí místa 4 minuty chůze od domova. O plug-in hybridu uvažuju zejména kvůli EL značce, protože v rámci práce jezdím na 3 různá místa v Praze  (celodenní parkování, každé místo s měsíčním parkováním za cca 2-3 tisíce měsíčně, modré zóny jsou už časově omezené na 1-2 hodiny parkování max a fialových zón je nedostatek a většinou se denní parkování nedá zaplatit).  

Co mě zajímá: Jak je daný systém spolehlivý? O 1.4 tsi v plug-in hybridu u VW jsem načetl dost negativních recenzí (2014-2016).  Má danou plugin hybridní  škodovku smysl držet max 5 let, co bude záruka, nebo i déle? Jak se nyní kradou oktávky a jejich díly (většinou parkování na ulici)?   

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

před 2 hodinami, safi napsal:

@Tomas_2002 Díky Tome! Opouštím koncept dvou aut (jedno staré auto do Prahy a jeden diesel na cesty mimo Prahu) a hledám univerzální auto. Ideálně benzínový normální nebo plug-in hybrid velikosti Oktávky kombi nebo Toyoty RAV4 (dvě děti) s rozumným výkonem (cca 180 koní a zrychlení na 100 za cca 8 vteřin). Na jeden den jsem si půjčil Corollu hybrid kombi - a je to prostě malé - kufr. Uvažuju ještě o Toyotě RAV4 hybrid (té nové).  Provoz klasicky 10-11 km denně po Praze cesta do práce o víkendu 200-300km mimo Prahu. Na hybridech se mi líbí to ticho při projíždění Prahou. 

Do oka mi padla plug-in hybrid oktávka  / superb kombi - mám dvě různá nabíjecí místa 4 minuty chůze od domova. O plug-in hybridu uvažuju zejména kvůli EL značce, protože v rámci práce jezdím na 3 různá místa v Praze  (celodenní parkování, každé místo s měsíčním parkováním za cca 2-3 tisíce měsíčně, modré zóny jsou už časově omezené na 1-2 hodiny parkování max a fialových zón je nedostatek a většinou se denní parkování nedá zaplatit).  

Co mě zajímá: Jak je daný systém spolehlivý? O 1.4 tsi v plug-in hybridu u VW jsem načetl dost negativních recenzí (2014-2016).  Má danou plugin hybridní  škodovku smysl držet max 5 let, co bude záruka, nebo i déle? Jak se nyní kradou oktávky a jejich díly (většinou parkování na ulici)?   

 

 

 

 

Z hlediska krádeže je to přece jedno, když ti to někdo šlukne tak to zaplatí pojišťovna vč. spoluúčasti - samozřejmě nepředpokládám, že bys auto za mega neměl pojištěný.

Ten hybridní systém poruchový není, ale Octavia 4. generace je prostě sama o sobě auto, který si trochu žije svým životem :-))) Z tohoto důvodu bych raději volil superb. 

No a co se týček k provozování plug-in hybridu jako takovýho - pokud máš barák a zvykneš si po každý jízdě to hodit do zásuvky tak o.k. Pokud plánuješ mít auto na ulici s tím, že někdy po cestě budeš nabíjet, tak je to holej nesmysl. 

U mě to smysl dává, protože to mám do práce 25 km. To znamená každý den 50 km a to přejedu jenom na elektriku s tím, že nabíjím každý den. Když jedu jednou za týden na poradu nebo s dětma do ZOO tak jedu těch 50 km na elektriku a pak kombinovaný provoz. 

Ještě si dovedu představit variantu, že bys to mohl nabíjet každý den v práci. To by asi taky ještě šlo. Ale cokoli jinýho mi smysl nedává. Bydlení v paneláku nebo bytovce beru jako zásadní problém při zvažování EV nebo PHEV.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky Tome, moje motivace na PHEV je čistě z pohledu úspor za parkování na modrých zónách. Krom své Prahy 3 potřebuji celý den parkovat na Praze 2 (jedna kancelář), na Pankráci (druhá kancelář) a na Chodově (třetí kancelář - zóny zatím nejsou ale učitě brzy budou). I když bych nabíjel obden a měl průměrnou spotřebu po Praze třeba 7l (se zohledněním nabíjení) tak pořád ušetřím tisíce měsíčně za parkování a pořád budu mít menší spotřebu v Praze než stávajících 12l/ 100 km.

Ale možná to je blbost... Jak dlouho plánuješ hybridy držet? Do konce záruky, nebo třeba 10 let? Jinak díky za tip na Superb a ne na Oktávku. Pojištění samozřejmě ano, akorát se bojím, abych častěji neřešil problémy typu vykradený airbag nebo ukradená světla a kola...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já je vždycky plánuju držet 6 měsíců :D A většinou to ty auta vydrží ... 

před 3 hodinami, safi napsal:

@Tomas_2002 Díky Tome! Opouštím koncept dvou aut (jedno staré auto do Prahy a jeden diesel na cesty mimo Prahu) a hledám univerzální auto. Ideálně benzínový normální nebo plug-in hybrid velikosti Oktávky kombi nebo Toyoty RAV4 (dvě děti) s rozumným výkonem (cca 180 koní a zrychlení na 100 za cca 8 vteřin). Na jeden den jsem si půjčil Corollu hybrid kombi - a je to prostě malé - kufr. Uvažuju ještě o Toyotě RAV4 hybrid (té nové).  Provoz klasicky 10-11 km denně po Praze cesta do práce o víkendu 200-300km mimo Prahu. Na hybridech se mi líbí to ticho při projíždění Prahou. 

Do oka mi padla plug-in hybrid oktávka  / superb kombi - mám dvě různá nabíjecí místa 4 minuty chůze od domova. O plug-in hybridu uvažuju zejména kvůli EL značce, protože v rámci práce jezdím na 3 různá místa v Praze  (celodenní parkování, každé místo s měsíčním parkováním za cca 2-3 tisíce měsíčně, modré zóny jsou už časově omezené na 1-2 hodiny parkování max a fialových zón je nedostatek a většinou se denní parkování nedá zaplatit).  

Co mě zajímá: Jak je daný systém spolehlivý? O 1.4 tsi v plug-in hybridu u VW jsem načetl dost negativních recenzí (2014-2016).  Má danou plugin hybridní  škodovku smysl držet max 5 let, co bude záruka, nebo i déle? Jak se nyní kradou oktávky a jejich díly (většinou parkování na ulici)?   

 

 

 

 

Z hlediska krádeže je to přece jedno, když ti to někdo šlukne tak to zaplatí pojišťovna vč. spoluúčasti - samozřejmě nepředpokládám, že bys auto za mega neměl pojištěný.

Ten hybridní systém poruchový není, ale Octavia 4. generace je prostě sama o sobě auto, který si trochu žije svým životem :-))) Z tohoto důvodu bych raději volil superb. 

No a co se týček k provozování plug-in hybridu jako takovýho - pokud máš barák a zvykneš si po každý jízdě to hodit do zásuvky tak o.k. Pokud plánuješ mít auto na ulici s tím, že někdy po cestě budeš nabíjet, tak je to holej nesmysl. 

U mě to smysl dává, protože to mám do práce 25 km. To znamená každý den 50 km a to přejedu jenom na elektriku s tím, že nabíjím každý den. Když jedu jednou za týden na poradu nebo s dětma do ZOO tak jedu těch 50 km na elektriku a pak kombinovaný provoz. 

Ještě si dovedu představit variantu, že bys to mohl nabíjet každý den v práci. To by asi taky ještě šlo. Ale cokoli jinýho mi smysl nedává. Bydlení v paneláku nebo bytovce beru jako zásadní problém při zvažování EV nebo PHEV.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 46 minutami, safi napsal:

 

Ale možná to je blbost... Jak dlouho plánuješ hybridy držet? Do konce záruky, nebo třeba 10 let? Jinak díky za tip na Superb a ne na Oktávku. Pojištění samozřejmě ano, akorát se bojím, abych častěji neřešil problémy typu vykradený airbag nebo ukradená světla a kola...

 

V tom případě si kup tu RAVku 🙂 Naši mají klasický hybrid a nemůžou si to auto vynachválit. Toyoty zloděje a vandaly vesměs nezajímají, infotainment možná nemá úplně nejmodernější grafiku, ale funguje spolehlivě, což se o tom ve škodovkách úplně říct nedá. Místa je v tom dost, když to bude stačit kufr, asi bych šel touhle cestou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, honzyk napsal:

V tom případě si kup tu RAVku 🙂 Naši mají klasický hybrid a nemůžou si to auto vynachválit. Toyoty zloděje a vandaly vesměs nezajímají, infotainment možná nemá úplně nejmodernější grafiku, ale funguje spolehlivě, což se o tom ve škodovkách úplně říct nedá. Místa je v tom dost, když to bude stačit kufr, asi bych šel touhle cestou. 

RAV4 je najkradnutejsi hybrid, cital som to nezavisle vo viacerych clankoch. A tusim v EU je aj bez ohladu na triedu v prvej desiatke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, JR_2010 napsal:

Hlavně, pokud má to auto sloužit jako předplacený parkování, tak ta Toyota Ti asi moc nepomůže.

Nová RAV4 Plug-in ano, ta EL spz dostává, no ni?

Ale nutno podotknout, že je taky dražší, tady bych šel do zrcadlového projektu Suzuki Across, ta už má za cenu základu RAV4 plnou výbavu (v rámci suzuki možností)

Snímek obrazovky 2021-10-06 v 20.13.54.png

Upraveno uživatelem moco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, moco napsal:

Nová RAV4 Plug-in ano, ta EL spz dostává, no ni?

Ale nutno podotknout, že je taky dražší, tady bych šel do zrcadlového projektu Suzuki Across, ta už má za cenu základu RAV4 plnou výbavu (v rámci suzuki možností)

 

Jo, já reagoval na to, co bylo psáno, tedy hybrid, mimochodem, tady je ta cena tedy sakra vyšší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, moco napsal:

Nová RAV4 Plug-in ano, ta EL spz dostává, no ni?

Ale nutno podotknout, že je taky dražší, tady bych šel do zrcadlového projektu Suzuki Across, ta už má za cenu základu RAV4 plnou výbavu (v rámci suzuki možností)

Snímek obrazovky 2021-10-06 v 20.13.54.png

A navíc to bude asi jedinej člověk co bude po Praze jezdit mezi třema kancelářema v Suzuce :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Tomas_2002 napsal:

A navíc to bude asi jedinej člověk co bude po Praze jezdit mezi třema kancelářema v Suzuce :D

tři různé společnosti - moji klienti, žel ani jednu nevlastním. Osobní kontakt ani v IT nenahradíš 🙂

Pak mě napadá ještě alternativa - jeden starší Prius plugin pro EL značku a normální kombik. Ale mít dvě auta je opruz.

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, eskimak napsal:

Ja sa tu nechcem o tom hadat, len nadhadzujem dalsie info pre vyber auta, kedze to tu padlo.

Nejde o hádanie, ale nič z toho nepotvrdzuje, čo píšeš. Buď sú tie rebríčky staré (za r. 2018), takže popisujú krádeže predchádzajúcej generácie RAVky, alebo sa týkajú len lokálneho trhu (Holandsko, Nemecko...). Štatistiku európskych alebo svetových krádeží hybridov som nenašiel vôbec, ani v platených sekciách.

Čo neznamená, že by si nemohol mať pravdu, len to nikde nevidím. A podiely krádeží z predajov už vôbec (čo je najzaujímavejší údaj, keďže je to druhé najpredávanejšie auto na svete).

OK, nechajme to tak, myslel som, že máš poruke nejaký zdroj.

Upraveno uživatelem wawrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...