Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

On 7/6/2024 at 10:42 AM, brownwld said:

Trosku OT, ale nevybiral nekdo v posledni dobe elekticke auticko pro deti?

Kluci 2,5 a 5 let, takze idealne dvojmistny, solidni dojezd + aby vyjelo i po trave do kopce (pohaneny obe napravy? dela se to vubec?)

Diky

Ja som malemu, ked mal 2 roky, kupil takyto Ford Ranger Wildtrack 4x4. Celkom fajn zabavil na zahrade, ma to prepinac 2x2 na 4x4, dvojmiestne. Len upozornujem, je to fakt ozruta, ak nemas pickup alebo fakt obrovsky kufor, zabudni, ze to niekam odvezies autom. Tiez radius zatacania je velmi velky, tak aj na zahrade cca 10x5m to bolo skor len take posunovanie dopredu-dozadu, nejaky slalom medzi kuzelkami nehrozi.

_vyrp12_125193.jpg.8f0c579f5f250fa1e665ed37c78ec8dd.jpg_vyrp15_125196.jpg.146cd76bd88368c1d6bba5e4ebf73230.jpg

 

Upraveno uživatelem bluman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si docetl clanky na netu.. fakt to plati.. skoro s podivem, ze to nebylo aktualne vic ve zpravach, vetsina clanku je starsich, z doby kdy se to schvalovalo..

Docela by me zajimalo, jak se ktere automobilky s tim popasovaly a jakou variantu aplikace tohoto noveho systemu si vybraly.. zvukove upozorneni, hapticke upozorneni, nebo az i omezeni rychlosti.. a zdali se to objevi hned jak prekrocis o kilometr nebo s nejakou toleranci.. a jak casto...

Ano, melo by to jit zatim vypnout, ale nikdy ne trvale a buhvi kde v menu a jak hluboko...


Skoro si umim predstavit, ze otravnost asistentu muze byt docela hledisko pri vyberu noveho auta :-)






Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 30 minutami, petr_cha napsal:

Tak jsem si docetl clanky na netu.. fakt to plati.. skoro s podivem, ze to nebylo aktualne vic ve zpravach, vetsina clanku je starsich, z doby kdy se to schvalovalo..

Docela by me zajimalo, jak se ktere automobilky s tim popasovaly a jakou variantu aplikace tohoto noveho systemu si vybraly.. zvukove upozorneni, hapticke upozorneni, nebo az i omezeni rychlosti.. a zdali se to objevi hned jak prekrocis o kilometr nebo s nejakou toleranci.. a jak casto...

Ano, melo by to jit zatim vypnout, ale nikdy ne trvale a buhvi kde v menu a jak hluboko...


Skoro si umim predstavit, ze otravnost asistentu muze byt docela hledisko pri vyberu noveho auta 🙂





 

Tak u nás je hlavně problém, že průjezd křižovatkou ruší předchozí značky, takže při čtení dopravního značení mi mé BMW i několik kilometrů ukazuje mylné informace. Představa, že mi to neumožní třeba bezpečně předjet je vážně na 💩 (vím, že se něco takového chystá, ale ČR na to není vůbec připravená)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 24 minutami, Andrew napsal:

Tak u nás je hlavně problém, že průjezd křižovatkou ruší předchozí značky, takže při čtení dopravního značení mi mé BMW i několik kilometrů ukazuje mylné informace. Představa, že mi to neumožní třeba bezpečně předjet je vážně na 💩 (vím, že se něco takového chystá, ale ČR na to není vůbec připravená)

Musela by se sjednotit pravidla a výjimky v celé EU. Což by nebylo vůbec špatné. 

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako taky z toho nemam radost, na druhou stranu ty tisice mrtvejch a jasna souvislost s rychlosti sou celkem padnej argument. Co tak ctu, budto to muzu uplne vypnout pri nastartovani, nebo pri proslapnuti plynu na podlahu se to taky vypne, no.

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V mem aktualnim fordu se mi docela casto stane, ze mi zustane viset tricitka na displeji dlouho po te, co jsem z ni vyjel... fakt si nedokážu predstavit, ze mi pak bude jeste par kilometru vrnet volant :-)

V tech dnesnich clancich je spise zminovana souvislost s nevenovanim se rizeni a cucenim do "tabletu" uprostred palubky.. :-)

Skoro bych spis pochopil omezeni maximalky auta, nez system, ktery bude hlidat, zdali nejedu 35 na tricitce..

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to za mňa bohužiaľ výmysel, ktorý bol schválený v dobe, keď sa automobilky chválili, aký krôčik sú od autonómneho riadenia. A skutek utek... Stačí klasika na cestách, že je zabudnutá/vyvrátená/otočená prenosná značka obmedzenia  rýchlosti (alebo ukončenie) a tie systémy sú viete kde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si docetl clanky na netu.. fakt to plati.. skoro s podivem, ze to nebylo aktualne vic ve zpravach, vetsina clanku je starsich, z doby kdy se to schvalovalo..

Docela by me zajimalo, jak se ktere automobilky s tim popasovaly a jakou variantu aplikace tohoto noveho systemu si vybraly.. zvukove upozorneni, hapticke upozorneni, nebo az i omezeni rychlosti.. a zdali se to objevi hned jak prekrocis o kilometr nebo s nejakou toleranci.. a jak casto...

Ano, melo by to jit zatim vypnout, ale nikdy ne trvale a buhvi kde v menu a jak hluboko...


Skoro si umim predstavit, ze otravnost asistentu muze byt docela hledisko pri vyberu noveho auta :-)







Je to povinné, je to bez tolerance a nesmí to jít vypnout jedním stiskem. Tedy aspoň nejprve tlačítko asistenti a pak teprve vypnout, to je ok. Tak jsem to četl.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Moty Auta homologovane od nejakeho roku 2022 uz to musia mat vsetky. Od 7.7. 24 to plati pre vsetky predane nove auta, tzn ak ma dealer nejaku NOS skladovku homologovanu pred rokom 2022, musel ju prihlasit do 7.7.24.

Nikde sa zatial neriesilo, ze by to dohravali do starych aut. To auto musi mat vo vybave kameru na citanie dopravnych znaciek. Ak ju nemas, nic samozrejme nedohras…

Edit: samozrejme nikto ti nezaruci, aku prekazku si uradnik za x rokov vymysli, aby ti zamedzil auto, ktore to nema na verejnych komunikaciach pouzivat. Zatial sa im dari “kazit” iba auta nove, ale bojim bojim, kedy niekoho napadne obmedzovat aj auta stare.

Upraveno uživatelem koveras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 7. 2024 v 17:21, Maro napsal:

Ono bude záležet, jestli omezený rozpočet je 300 nebo 700 tisíc...

A jak píše Hasna na tohle použití přesně dává elektrika perfektní smysl. Pokud bys mel skrz koho protahnout dotaci, tak myslim, že aktuálně nic lepšího nez konu EV czech edition s 65kwh baterkou za 623.000 (bez DPH a s dotací) neseženeš.

Jinak ono se to dojíždění zdá jak oser, ale záleží na tom kudy, nemusí to být tak strašné. Když jsem dojížděl z Kbel do MB je to 55 km krásně se to dá za 35 minut door to door předpisovym tempem, když člověk moc chtěl (a jezdil služebním) dalo se to i pod 25. Teď to mám do práce sice 20 km na Radlickou, ale ještě se mi nepovedlo to autem stihnout pod 50 minut a sockou to vychází dost podobně, jenom je to o dost pohodlnější než se posouvat krokem v tunelech.

To se ještě uvidí, jak se poplatí všechno kolem baráku. Kona EV je teda fakt hnus, teď jsem jednu potkal do protivky a pak se ohlédl na ta zadní světla a jako je to fakt hnus. Zlatá Multipla. 

 

Nějak nejsem přívrženec elektroaut, LPG už vypadá lépe, ale z továrních možností je to snad jen Dacia (nechci kvůli poruchovosti) a Renault (tam nevím, jak na tom ten motor je se spolehlivostí třeba v tom Capturu, musím zjistit). 

Spíš bych to viděl na nějakou klasiku 110 kW TDI nebo případně nějaký hybrid typu Corolla. Hlavně ale ten diesel asi nebude příliš dobrá volba do budoucna. Chjo, jsem ztracený. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, Andrew napsal:

Tak u nás je hlavně problém, že průjezd křižovatkou ruší předchozí značky, takže při čtení dopravního značení mi mé BMW i několik kilometrů ukazuje mylné informace. Představa, že mi to neumožní třeba bezpečně předjet je vážně na 💩 (vím, že se něco takového chystá, ale ČR na to není vůbec připravená)

A nejen u křižovatek. Ale chybí značky konec omezení rychlosti u různých prací na silnici. Případně mi auto načítá u světelné značky, které sice nesvítí, ale jsou vysvícené nebo něco podobného, takže jdou přečíst. Taky mapové podklady nejsou aktuální, takže mi kolikrát auto začne zpomalovat při očekávání nižší rychlosti, která tam fyzicky už dávno není. No bude to sranda 😄 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Pavel87 napsal:

To se ještě uvidí, jak se poplatí všechno kolem baráku. Kona EV je teda fakt hnus, teď jsem jednu potkal do protivky a pak se ohlédl na ta zadní světla a jako je to fakt hnus. Zlatá Multipla. 

 

Nějak nejsem přívrženec elektroaut, LPG už vypadá lépe, ale z továrních možností je to snad jen Dacia (nechci kvůli poruchovosti) a Renault (tam nevím, jak na tom ten motor je se spolehlivostí třeba v tom Capturu, musím zjistit). 

Spíš bych to viděl na nějakou klasiku 110 kW TDI nebo případně nějaký hybrid typu Corolla. Hlavně ale ten diesel asi nebude příliš dobrá volba do budoucna. Chjo, jsem ztracený. 

Já opustil LPG a před měsícem koupil jsem skladovýho ProAce City Verso (přestrojené Berlingo/Rifter/Combo/Doblo) s dieselu za půl mega. Jezdím za 5l/100, což mě vychází podobné náklady jako v tom plynu. Není to luxus, vybavení základní (ale to jsem chtěl, co tam není, to se nerozbije). Jo to auto má uvnitř tvrdý plasty, je to krabice, ale chci věřit, že vydrží - však to má základ v řemeslnické dodávce. 

LPG není špatné, ale taky to má svá úskalí.

1. jsi bez rezervy nebo bez kufru

2. pokud respektuješ zákon, jsou garáže kam nesmíš

3. smířit se s tím, že občas tam jsou jisté neduhy (třeba ztráta chladící kapaliny, horší studené starty v zimě, že tam je jisté výpalné v podobě dražší kontroly emisí, či pravidelné roční revize a servisy systému plynu a po 10 letech měnit nádrž atd).

 

Upraveno uživatelem klobadysek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...