Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

To už je pak na prodávajícím, co do toho technického stavu napíše - já třeba když prodával staré auto, tak u věcí, co jsou OK, tak píšu že odpovídají danému nájezdu a věku. Pokud se týden po koupi rozpadne něco o čem jsem nevěděl, tak bych přidal novému majiteli na opravu třeba půlku. Takhle mi to přijde fér. 

Ale stejně doufám, že už nebudu auta muset prodávat, ten vomrd je s tím neskutečnej. 

Jinak teď se dá sehnat Golf/ Kamiq/Octávka na operák snad kolem 5-6000 s dph na 10 000-15 000 km ročně včetně všeho. To bude chtít i s ojetinou hodně štěstí, být na tom ekonomicky podobně. 

Upraveno uživatelem exBURN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, shewcza napsal:

@AndyAaronTo je pravda Ondro, Ford olej nežral, ale to srovnáváme normu EURO 4 vs. EURO 6. Inženýři prý vymysleli, že když bude větší vůle, budeme víc mazat, tak se sníží spotřeba. Spotřeba benzínu možná, ale vzrostla spotřeba oleje 🙂 Tohle jsem vyčetl no forech, do teď jsem se tím nezabýval.

Tohle je strašná kravina, je to přesně naopak, ty vůle jsou tam naprosto minimální, ale motory jsou složitější, a protože je mraky součástek, který se točí, třou a tak podobně, nahoře, tak se tam ten olej musí dostat co nejdřív, a protože olej je kapalina a působí na něj taky gravitace, navíc, jak chladne, tak houstne, řeší se to řidšími oleji. A ten řidší olej zase snadněji proleze i mikroskulinkou, třeba okolo pístních kroužků, tak tady vzniká často ta spotřeba...a v návodu je většinou uvedeno, kolik až to může brát, většinou je tam těch 0,5 l / 1000 km.

Před hodinou, Igicz napsal:

A jak to je, když se ti tam vysere něco, o čem nevěděl ani prodávající, který v dobré vůli sepsal vše, o čem ví? Asi je to sci-fi scénář, ale hypoteticky to může nastat.

Ono to taky často nastává...potom je nutné prokázat, že tam ta vada byla už před prodejem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechápu chlapce, kteří si kupují auta za 10-30% prodejní ceny, ale přitom očekávají 100% stav nového vozu plus záruku prodávajícího. Múj vozovej park je z většiny obstarožní, svý káry znám a nevadí mi do dich rvát mrtě času i peněz... U všeho se snažím o top stav, nebo i lepší.

  • Like 1
  • Dát hlas 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@JR_2010 Prodávám jak jsem koupil, ale tady do toho se leje normální 5w40 je to konstrukčně starý motor.

 

@Americkej jestli to je na mě, tak já nečekám stav nového. Jsem tomu schopen hodně odpustit, ale motor chci v co možná nejlepším stavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím no, já bych se fakt do nějakých experimentů nepoustel. Plánuješ mít fakt extrémně náročné použití pro ten motor (i když se to na prvni pohled nezdá). Pokud v recenzích píšou, že ten motor žere olej, nenechal bych se uchlacholit tím, že ti tady jeden člověk napíše, že mu to nezlobí.

Podle mě máš 4 varianty:

1) koupit jakýkoliv plech za co nejméně a za rok nebo 2 ho vyhodit a koupit další

2) koupit něco výrazně staršího, starší konstrukce, udržovaného a doufat, že to bude fungovat

3) zvednout budget a koupit nějaký plugin s ne úplně mrtvou baterkou, která to pojíždění pokryje a nebude muset startovat spalovak

4) koupit EV (taky pravdepodobne zvednout budget)

Ve všech případech to ale bude trochu ústup z nároků.

Obávám se, že prostě nic ze současné produkce to zacházení dlouhodobe nevydrží a čím novější  tím to bude horší.

Ještě mě napadá, jestli by to aspoň částečně neresilo LPG? Nejsem vůbec znalý tohoto typu provozu, tak to dávám do placu spíš jako otázku. Jasně, mazání bude problém i u LPG, ale aspoň by to nemuselo karbonovat. Nebo?

Upraveno uživatelem Maro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Americkej napsal:

Nechápu chlapce, kteří si kupují auta za 10-30% prodejní ceny, ale přitom očekávají 100% stav nového vozu plus záruku prodávajícího. Múj vozovej park je z většiny obstarožní, svý káry znám a nevadí mi do dich rvát mrtě času i peněz... U všeho se snažím o top stav, nebo i lepší.

Howgh! 👍

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, shewcza napsal:

 

@Americkej jestli to je na mě, tak já nečekám stav nového. Jsem tomu schopen hodně odpustit, ale motor chci v co možná nejlepším stavu.

Ne, to nebylo myšleno na Tebe, ale obecně k danému tématu. Já vždy když prodávám ojetinu auto/moto píšu do smlouvy "jak stojí a leží", nebo že se kupující výslovně vzdává práva reklamace. Protože když pouštím deset patnáct let starej povoz, může se tam samozřejmě podělat kdykoli cokoli. Proč bych za to měl nést záruku? Chceš nový? Kup nový.

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Maro napsal:

Nevím no, já bych se fakt do nějakých experimentů nepoustel. Plánuješ mít fakt extrémně náročné použití pro ten motor (i když se to na prvni pohled nezdá). Pokud v recenzích píšou, že ten motor žere olej, nenechal bych se uchlacholit tím, že ti tady jeden člověk napíše, že mu to nezlobí.

Podle mě máš 4 varianty:

1) koupit jakýkoliv plech za co nejméně a za rok nebo 2 ho vyhodit a koupit další

2) koupit něco výrazně staršího, starší konstrukce, udržovaného a doufat, že to bude fungovat

3) zvednout budget a koupit nějaký plugin s ne úplně mrtvou baterkou, která to pojíždění pokryje a nebude muset startovat spalovak

4) koupit EV (taky pravdepodobne zvednout budget)

Ve všech případech to ale bude trochu ústup z nároků.

Obávám se, že prostě nic ze současné produkce to zacházení dlouhodobe nevydrží a čím novější  tím to bude horší.

Ještě mě napadá, jestli by to aspoň částečně neresilo LPG? Nejsem vůbec znalý tohoto typu provozu, tak to dávám do placu spíš jako otázku. Jasně, mazání bude problém i u LPG, ale aspoň by to nemuselo karbonovat. Nebo?

LPG se prepina az u zahrateho motoru, resp. dle teploty vody. Nastudeno a vsechny starty cuca benzin. Vetsi uspora je u starsich neprimovstrikovych motoru plus je levnejsi instalace. Primaz se da take doinstalovat. U primovstrikovych motoru je drazsi instalace a temer porad, i pri lpg rezimu se privstrikuje benzin, takze mensi uspora. Ne vsechny motory jsou vhodne pro prestavbu. U CNG auto startuje rovnou na plyn. Ale to je neco jineho. Z ekonomickeho hlediska je nejlepsi koupit auto jiz s prestavbou. Ale tam je riziko zfusovane a poddimenzovane instalace. Co si pamatuji, tak snad i dnes se prodavaji nove Dacie s LPG primo z vyroby. Kdysi take snad KIA a Subaru. Nevyhodou mimo servis, dvojite emise atd je umisteni nadrze. Casto na ukor zavazadelniku, mista pro rezervu apod. U jeteho auta se musi pocitat na vymluvy pri jakekoli oprave, servise. Plus pokud zastavbu instaloval nejaky umetel, tak muze zkomplikovat pristup k hodne tradicnim autokomponentum. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 11/1/2024 at 10:51 AM, shewcza said:

Hlavně se tady nepoperte kluci 😉 Vypadá to, že jsem zase na začátku. Čím víc čtu, tím je to horší. U astry jsou ty motory fakt problematický. Nepíšou například ani kdy vyměnit rozvody, sice je to řetěz, ale jak jistě víme ani ten není věčný. Aspoň nějaká kontrola předepsána být mohla. U 1.6 tdci dokonce u výměny musí motor ven, to se tady naštěstí neděje, ale displeje odchází a jsou tam další malé drobnosti...achjo

Neriesis to nejak zbytocne moc? Podla toho, co si pisal, najazdis na tom tak 2tis. za rok. Ked si to das na 5r. tak 10tis. aj pri takom scenari da snad (takmer) kazdy motor, alebo nie? Das tomu aspon raz za tyzden italsky servis a mas to cajk 😉

Inak ja som to vacsinou robil ako pisal@exBURN, tak do 1.r jazdenka v zaruke, a pred koncom zaruky predat..

Tu nieco relevantne k tej karbonizacii, lebo mam pocit, ze je to viac strasiak prifuknuty marketingom firiem, co chcu predat nejaku "dekarbonizaciu", ako realny problem v praxi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Americkej napsal:

Ne, to nebylo myšleno na Tebe, ale obecně k danému tématu. Já vždy když prodávám ojetinu auto/moto píšu do smlouvy "jak stojí a leží", nebo že se kupující výslovně vzdává práva reklamace. Protože když pouštím deset patnáct let starej povoz, může se tam samozřejmě podělat kdykoli cokoli. Proč bych za to měl nést záruku? Chceš nový? Kup nový.

"Jak stojí a leží " je o.k. ale i když podepíše "vzdání se reklamace" tak ji ze zákona má (zákon je nad). Takhle mi to kdysi vysvětlil právník....

Když už tak prodat jako soubor náhradních dílů / na díly, ale napsat že provedl zkušební jízdu.....

 

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak na papír si můžeš napsat za chceš, když dojde na lámání chleba je to jen bezcenný cár papírů, který nikoho nezajímá.

 

@bluman asi máš pravdu. Už mě to ani nebaví hledat a furt něco zjišťovat. Dnes se tam pojedu podívat a uvidím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, DavidLC napsal:

"Jak stojí a leží " je o.k. ale i když podepíše "vzdání se reklamace" tak ji ze zákona má (zákon je nad). Takhle mi to kdysi vysvětlil právník....

Když už tak prodat jako soubor náhradních dílů / na díly, ale napsat že provedl zkušební jízdu.....

 

Možnost reklamovat použité zboží nejde obejít u právnických osob; tam lze jen dohodou (musí být uvedeno písemně) zkrátit záruční lhůtu z 24 na 12 měsíců. U fyzických osob je možné se nároku na reklamaci smluvně vzdát. Tj. prodává-li ojetinu bazar, platí ze zákona minimálně 12ti měsíční záruka na skryté vady a nelze to obejít smluvní dohodou. Prodává-li Ti svoje jeté auto soused, můžete se domluvit, že se jako kupující práva na reklamaci vzdáš.
Bazar musí případnou reklamaci vyřídit do 30ti dnů, soused žádný zákonem stanovený termín nemá. A bacha - některý bazar může fungovat jen jako zprostředkovatel, pak jde o transakci mezi fyzickými osobami se vším, co z toho plyne…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Jone napsal:

Možnost reklamovat použité zboží nejde obejít u právnických osob; tam lze jen dohodou (musí být uvedeno písemně) zkrátit záruční lhůtu z 24 na 12 měsíců. U fyzických osob je možné se nároku na reklamaci smluvně vzdát. Tj. prodává-li ojetinu bazar, platí ze zákona minimálně 12ti měsíční záruka na skryté vady a nelze to obejít smluvní dohodou. Prodává-li Ti svoje jeté auto soused, můžete se domluvit, že se jako kupující práva na reklamaci vzdáš.
Bazar musí případnou reklamaci vyřídit do 30ti dnů, soused žádný zákonem stanovený termín nemá. A bacha - některý bazar může fungovat jen jako zprostředkovatel, pak jde o transakci mezi fyzickými osobami se vším, co z toho plyne…

Takže rozdíl když prodává fyz. nepodnikající / ičař (ať bazar, právnická, nebo prodej z firmy, atd.). Jasný. Dík..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U prodeje auta bych to prohlášení "jak stojí a leží" nepoužíval, to by neobstálo při sporu. Vzdát se nároků z vad kupující může, ale jen písemně, jinak žádná "zákonná záruka" dnes neexistuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...