Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Tak som sa impulzivne stal motorkarom a veteranistom zaroven... d5d926cc48b292069361abaa6afd6689.jpg

 

Sent from my Lenovo K920 using Tapatalk

Odesláno

Přeji všem motorkářům příjemný a pokud možno klidný advent...

(svícen pochází z repliky Honda Gorilla a bystré oko si všimne praskliny, památky na naši rumunskou expedici)

post-3283-0-82829100-1448887984_thumb.jpg

Odesláno

Gentlemani, nějak jsem úplně zapomněl že mám jednu starší Jawu.

 

Teď při konci roku se zase pokusím zbavit věcí, které prostě nepoužívám, nemám na ně čas a podobně (ostatně jako to dělám alibisticky každý rok). Původně jsem si jí chtěl nechat, je to vcelku rarita a mám jí od otce (koupil jsem jí od něj). Jenže už jednu motorku v obýváku máme (to je čistě jen moje rarita), další mám v dílně a třetí už fakt nevím kam dát. Navíc jsem tak nějak ztratil ten vztah k ní... Takže ruším plány na renovaci, kterou už beztak odkládám víc než 10 let.

 

Otázka tedy je - víte o někom, kdo by docenil podivnost jménem Jawa 250 UŘ?

Odesláno
  V 3. 12. 2015 v 10:50, Harry napsal:

Gentlemani, nějak jsem úplně zapomněl že mám jednu starší Jawu.

 

Teď při konci roku se zase pokusím zbavit věcí, které prostě nepoužívám, nemám na ně čas a podobně (ostatně jako to dělám alibisticky každý rok). Původně jsem si jí chtěl nechat, je to vcelku rarita a mám jí od otce (koupil jsem jí od něj). Jenže už jednu motorku v obýváku máme (to je čistě jen moje rarita), další mám v dílně a třetí už fakt nevím kam dát. Navíc jsem tak nějak ztratil ten vztah k ní... Takže ruším plány na renovaci, kterou už beztak odkládám víc než 10 let.

 

Otázka tedy je - víte o někom, kdo by docenil podivnost jménem Jawa 250 UŘ?

To je tohle? 

Návštěvník Strocek
Odesláno

Podle mě tam bude stejný motor jako byl v číze 250/471, takže 2 válec, ale třeba se pletu. UŘ jak 250 tak 350 jsem in natura nikdy neviděl, ale feedbacky od lidí co to za mlada měli, tak na to nadávali, že to konstrukčně nebylo nic moc. To ale nemění nic na tom, že to je raritka a bude o ní docela zájem. Zase na druhou stranu jsou velký rozdíly v ceně podle stavu s TP atd. Za vrak bez TP to asi moc nehodí za pěknou s TP by to mohlo něco hodit (netroufám si ani typovat), ale zase na druhou stranu bych mírnil představy, což občas vidím v inzerátech, ať už jde o Čízy nebo Jawy, že si za panelku nebo čízu 175 říkaj totální nesmysly. Sám sem nedávno prodal vymazlenou Čízu 175/487 za cenu věcí co jsem dotoho dal a ty nervy ti nikdo nezaplatí...

Odesláno

Ja mam 250. Motory s 350 byly stejny, jen jiny vrtani. Tyhle motory se do jinych stroju nepouzily. Vyrobili 100 kusu motoru i ramu a sestavili z nich 25 motorek (obe kubatury dohromady). V lete 1968... Pak dostali stopku. Protoze vyroba ramu uz byla v podstate pripravena a ramy byly ojedinely, pouzili je po mensi uprave a udelali na nich "Bizony".

 

Z tech 25 ks nevim kolik se dochovalo, ale nekolik z nich testovaci jezdci uplne rozbili jeste tenkrat :-)

 

Motorky co prezily, pak v roce 1970 mohli testovaci jezdci odkoupit, kapitola "Unifikovane Rady" tim byla uzavrena.

 

Predstavu o hodnote mam. Ale nechci se toho zbavit za kazdou cenu, jen uz vim, ze na ni nikdy nesahnu ani nepojedu... A na druhou stranu si myslim, ze by nemela jen tak stat zapomenuta v dilne.

Návštěvník Strocek
Odesláno

No oni motory do Čízy 350/472 byly z Jawy 350/634 a do Čízy 250/471 byly ty samý kromě vrtání válců, takže bych tomu klidně i věřil, že to bude stejný. Jestli vyloženě do těhle UŘ byly jiný to nevím, ale moc tomu nedávám, při tehdejším způsobu dodávání dílů, že co bylo po ruce ve skladu to šlo na motorku a proto některý modely (např. ČZ 175/487) měly třeba 3x jiný zadní světlo atd.., že by vyloženě udělali motor pro konkrétní typ, ale je to možný a možná že to byl prototyp z kterýho pak vycházeli. O těch prvních číslech jsem ani nevěděl, ale UŘ beru jako i Bizona, který se někde pořád označuje jako UŘ Bizon

Odesláno

Motory z UŘ byly stejný pouze z Bizonama. V jiných modelech byla zachovaná pouze převodovka a samotný motor. Jinak obal tj. karter převodovky byl odlišný, protože byl u UŘ zavěšený jako u pionýra a v ostatních modelech byl položený v kolíbkovým rámu. ČZ 350 měla dokonce jednoduchý rám z trubek a díky jiné konstrukci výfukových tlumičů o něco málo větší výkon než 350 jawa typ 634, která měla už dvojitý rám taktéž trubkový. Jinak při testování bylo velice složité jet s moto UŘ ve tmě, protože světlo nebylo pohyblivé do stran s řízením a podle dostupné dobové literatury bylo dost nehod právě díky této odlišnosti od běžných strojů. Dnes to má snad každá rejže a nikomu to nevadí.

Odesláno
  V 5. 12. 2015 v 16:51, Roland Sands napsal:

Odpoledne se udělalo hezky tak rychle namontovat baterku a hurá za kamarádem na kávu  :) . A když už jsem byl venku tak jsem se stavil u jednoho mostu, pozná někdo kde?

 

Podle závěsů a tenké skořepiny bych si tipnul, že nejde o most, ale o lávku. Pravděpodobně Bílá brána na Vranově od prof. Stráského. Ale nevím, nikdy jsem tam nebyl a střílím odboku :bag:

Odesláno
  V 7. 12. 2015 v 15:13, nividic napsal:

Podle závěsů a tenké skořepiny bych si tipnul, že nejde o most, ale o lávku. Pravděpodobně Bílá brána na Vranově od prof. Stráského. Ale nevím, nikdy jsem tam nebyl a střílím odboku :bag:

 

Je to tak. Ani jsem netušil že se jedná o lávku :D zase jsem o něco chytřejší. 

Odesláno

dnešné ráno, pre upresnenie 14 december a vonku -4 °C....

a správny motorokár sa nezaprie, veď prečo nie :-)

post-2225-0-35133400-1450084046_thumb.jpg

post-2225-0-63897500-1450084065_thumb.jpg

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...