Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

Já mám řetěz na jediné motorce, vlastně na dvou, když beru i dceřino Varadero a tak nějak jsem zatím ke zjištění stavu řetězovky internet nepotřeboval, stačí kouknout na rozetu, jako pomocný údaj najeté kilometry, popř. o kolik se od začátku napnul. Když je řetězovka ve smrti, pozná se to i při jízdě. Ale nejsem až tak zkušený řetězář...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som o tom v poslednej dobe trochu nastudoval a tak sa podelim.

 

Pokial chybaju ocividne prejavy odchadzajucej retazovky (co bol moj pripad) ako je hluk, hrkanie, trhanie v nizkych otackach ci dokonca preskakovanie . Tak jednoznacnym pomocnikom je meranie dlzky, existuju na to nastroje, ktore strcis do zubov a hned mas jasno, podla toho ako hlboko mierka zapadne tak moc je retaz na odpis stoji to cca 300korun. S trochou namahy sa to da nahradit posuvnym meradlom, ale vyhodou tej mierky je ze sama od seba pomaha pri pouziti retaz napnut, lebo ju pri merani roztahuje, takze meranie je quick&easy zatial co s posuvkou je to predsa len kus drbacka.

 

http://www.abmoto.cz/cz/e-shop/c57048/merka-kalibrator-retezu.html

 

Ak teda chces byt koser kup mierku a mas hned jasno,... to by malo platit hlavne pre silnejsie vykony 50KW+ kde retaze materialovo pracuju na hrane moznosti a pri opotrebeni sa mozu naozaj roztrhnut.... tam (okrem padu) hrozi ze retaz dodrbe blok alebo niekoho zrani. U slabsich vykonov zla retaz sice pokurvi kolecka ale roztrhnut by sa vraj nemala, co nas vedie k otazke, kedy ju teda uz ozaj vymenit ak nam nebude luto koleciek (co nam casto nebude lebo ich aj tak budeme menit spolu s retazou):

 

Vytahana retaz sama o sebe az tak nevadi (ona sa teda v skutocnosti nevytahuje, ale ludia tomu tak hovoria) pokial je vytahana rovnomerne a da sa napnut..... Ano potom sice viac kurvi kolecka, ale to nie je az taky problem lebo menit sa aj tak bude vzdy cela sada,..... takze pokial chybaju neprijemne prejavy pri jazde, tak je vraj mozne na takuto odchadzajucu retaz este chvilu jazdit, roztrhnut by sa len tak nemala. Problem je naopak nerovnomerne vytahana retaz, co je ovela castejsie. Ta sa prejavi tak, ze v jednom mieste je retaz napnuta, ale staci pootocit kolom a zrazu retaz planda, taku retaz nie je mozne spravne napnut a je nebezpecna.

 

Zaver:

50kW+ merat a ak je za toleranciou menit hned sadu, alebo aspon predne kolo a retaz ak chceme strasne setrit

do 50kW - ak si citlivka mertat a plati to co vyssie alebo ak si drson tak mozno jazdit retaz takzvane do mrtva dokym je mozne ju rozumne napnut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vždycky je první signál hlučnost řetězu, pak až ostatní. Tvar zubu pozná okem i laik. Zpravidla je to tak, že povolí těsnící o nebo x kroužky, vyplaví se vazelína z čepů a pak je to už fofr, řetěz vyrezne zevnitř na čepech. Já už deset let jezdím kardany, ale kdysi jsem míval scottoiler. Životnost řetězovky se násobila a hlavně pohodlí na cestování, žádný blbnutí se sprejema na pumpě po každým projetí deštěm. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sureshot - v zásadě je to jak píše cali, za jízdy je to hlučnější, trhá to a dokonce může přeskočit, ale to už je extrém. Když se podíváš na rozetu takové motorky, nejspíš bude hned jasno, zuby jsou vymačkané, ohnuté a špičatější, takový trochu pilový kotouč. Ale nemusí to tak být vždy, projevy za jízdy můžeš cítit, ale rozeta se zdá být v pořádku - tam (aspoň myslím) dochází nerovnoměrným opotřebením rozety a řetězu k nestejné rozteči článků řetězu a zubů rozety. To se mi stalo jednou - řetěz byl relativně nový, tak mi to zprvu nedošlo, až když se Drákule za jízdy přetrhl, zjistili jsme, že na rozetě nesedí. Bylo to u malého výkonu - čínské repliky Hondy DAX, 125 ccm, ale výrobce tam dal řetěz šílené kvality. Tehdy jsem rozetu neměnil, koupil kvalitní DID řetěž a ten tam je i s rozetou nejspíš dodnes. V každém normálním případě se ale doporučuje měnit komplet řetězovku.

 

Ale berte mne s rezervou, kolem motorek jsem se sice trochu motal i profesionálně, ale spíš jsem poslouchal a koukal mechanikům pod ruku. Všechny moje velké motorky měly kardan a ty s rětězem mají malý obsah i výkon, takže to třeba ještě někdo upřesní...  

Upraveno uživatelem Ivan Lelák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevím jestli to již nikdo nezmiňoval, ale když dáš motocykl na stojan (kde jde protáčet zadní kolo) a rozeta se zdá, že je v pohodě, tak můžeš zjistit jestli řetěz už není v prdeli tím, že jak otáčíš zadním kolem, tak jednou má řetěz vůli jako kráva a po dalším pootočení je zase naplej jako svině. (mám rád ty domácí zvířátka)  :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Strocek:  Ano to je ta takzvane nerovnomerne vytahana retaz, ktora sa neda spravne napnut.....

 

Pre poriadok, retaz sa nenatahuje ako ze by sa clanky natahovali,... len sa clanky mechanickym odieranim opotrebovavaju a vznikaju tam vole,... ked sa vole nascitaju tak sa retaz predlzi, akoze sa vytaha.

 

Problem toho opotrebenia je prave v tom, ze tam kde raz vznikne, tam ma sklon pokracovat zvysenou mierou, takze sa potom rozdiel este zvacsuje a neda sa s tym bojovat inak nez vymenou retaze.

 

Inak nova retaz je nasadena,... uz som to aj previezol. Do predu som dal o jeden zub menej, cize provod viac do sily, myslim ze uspech na celej ciare, uz sa da po dedine pohodlne jazdit na trojku, rozbiehat sa na volnobehu, a asi aj sviecka by sa teraz dala urobit o cosi lahsie,... (nie ze by som teda mal take ambicie) :D

 

Este otazka, na prednom kolecku niekedy byva taky gumovy doraz,.... na niektorych byva, na niektorych nie, ja som nemal ani na starom ani na novom, ale po ebay ich je plno s tym dorazom,...pomaha to niecomu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...