Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

víte jaké je nejpitomější zvíře? Ne, cyklista to není, ten je těsně druhý. Je to srnec. I ta slepice uhne když na ni něco letí. Srnec ne, ten počká až to bude těsně u něj a pak do toho vrazí. Teda má to jisté zvláštnosti, ta moje italská miniatura a vlastně i ta předchozí ty bestie asi nějak odpuzuje, nikdy se ke mě srnec ani nepřiblížil. Ale brácha s Citroenem už má asi čtvrtou ránu, z toho u dvou jsem byl a obě byly naprosto nemožné. Ta pitomá koza prostě vyskočí zpoza křoví tak na těsno, že s tím nic nejde dělat ani v třicítce. Takže včera ráno cestou do práce další nárazník rozštípanej. Bylo to v ostrý zatáčce, jeli jsme sotva 30kmh, za křovím hop, buch, hotovo. Rána asi jako když dlaní plácnete do kapoty, plast který když budete rukou kroutit, bude jak žvejkačka a ono je to na kusy. Srnec samozřejmě peláší pryč.

Odesláno

Jen pro zajímavost čemu říkáš leta taknějak

Odesláno

Jinak, rozčilujete se tu nad cyklostezkou v Modřanské ulici, ale nátlakovky nespí a tohle je teprve mňamka. Toho až se někdo pořádně chytne,.....

 

Vážené dámy a pánové, 

 

obracíme se na vás jménem spolku AutoMat jako na zástupce veřejnosti zodpovědné za dopravu. Jedná se o  potřebu zajistit v ulicích  prostor pro větší vzájemný odstup chodců ( a případně i cyklistů) v okamžiku, kdy stát přistoupí k postupnému uvolňování proti-pandemických opatření.  

 

Chodci a cyklisté potřebují v době pandemie pro zdravotně bezpečný pohyb po ulicích větší vzájemný odstup, než za běžných okolností. V některých místech ale kapacita chodníků či cyklostezek tomuto požadavku nevyhovuje. Pohyb venku je přitom důležitý pro fyzické i mentální zdraví. 

 

Spolek AutoMat shromáždil aktuální informace o opatřeních, která v tomto činí zahraniční města. Jedná se převážně o následující opatření:

- Umožnění chůze ve vozovce vedlejších ulic (zejm. Vídeň),

- Rozšiřování chodníků nebo cyklostezek na úkor jízdních pruhů vícepruhových komunikací (řada měst),

- Úplné uzavírání vybraných ulic pro automobilovou dopravu (spíš výjimečně).

 

Průběžně aktualizovanou rešerši s odkazy na zdroje najdete zde: https://docs.google.com/document/d/1sInb_PeiQCH3Qk6BJaW_GtEeITzapAKIfNQKX-W_bp8/edit#

Verzi aktualizovanou  k 17. 4. 2020 vám zasíláme také ve formátu PDF.

 

V Praze byl zaznamenán třetinový pokles intenzity automobilového provozu. Tak vzniká potenciální prostor pro rozšíření místa pro chodce tam, kde je to potřeba. Není nám známo, zda magistrát či některé městské části zvažují opatření směrem k rozšíření prostoru pro bezmotorové občany pohybující se po Praze. Oslovujeme vás proto s námětem na zvážení vhodných opatření. Jako zcela reálná se jeví:

 

a) Zejména pro komunikace ve správě magistrátu: Vyhrazení jednoho jízdního pruhu pro chodce a cyklisty tam, kde se na chodníku či souběžné stezce za pěkného počasí tísní davy lidí.

b) Zejména pro komunikace v kompetenci městských částí: Zřízení obytných zón ve vybraných vedlejších ulicích po vídeňském vzoru tak, aby bylo možné chodit v nich legálně ve vozovce, zejména ve vnitřním městě. 

 

Oslovujeme vás proto, abyste po vzoru zahraničních měst vhodná opatření zvážili. 

 

Dekuji

Za tým Laboratoře udržitelného urbanismu spolku Automat zdraví,

Vratislav Filler

Odesláno

Prej zástupce veřejnosti zodpovědné za dopravu, mě drbne. Filler je něco mezi psychopatem, autistou a cyklo Hitlerem. Do dnes jsem nepochopil, jak je možný, že toho člověka bere radnice vážně. Tenhle spolek je zodpovědný za už opravdu hodně zla v Praze. 

  • Like 1
Odesláno
  V 28. 4. 2020 v 5:04, krtenek napsal:

Neni to fejk?

Rozšířit  

Bohužel není

 

  V 28. 4. 2020 v 6:46, dawe009 napsal:

Prej zástupce veřejnosti zodpovědné za dopravu, mě drbne. Filler je něco mezi psychopatem, autistou a cyklo Hitlerem. Do dnes jsem nepochopil, jak je možný, že toho člověka bere radnice vážně. Tenhle spolek je zodpovědný za už opravdu hodně zla v Praze. 

Rozšířit  

Bohužel musíš, protože na tom jeho výkřiku si pár lidí udělalo karieru. On úplně hloupej není, právě naopak, prostě zjistil, že řvoucí jelito je rozhodně více než mlčící většina a plně toho využívá/zneužívá.

Osobně mi je z toho velice nepříjemně a čuju cosi ve vzduchu.  

Odesláno
  V 28. 4. 2020 v 4:55, kuncák7 napsal:

V Praze byl zaznamenán třetinový pokles intenzity automobilového provozu. Tak vzniká potenciální prostor pro rozšíření místa pro chodce tam, kde je to potřeba.

Rozšířit  

No to snad ne. Podle těchto chytráků se tam ty auta už asi nikdy nevrátí. Řezat bejkovcem do bezvědomí...

Odesláno
  V 28. 4. 2020 v 10:32, paya01 napsal:

No to snad ne. Podle těchto chytráků se tam ty auta už asi nikdy nevrátí. Řezat bejkovcem do bezvědomí...

Rozšířit  

Proto tvrdím, že není hloupej. Jen ti prostě řekne jen A a B si nechá pro sebe. 

Odesláno (upraveno)

A tohle už jste zavedli? To by možná bylo řešení...

designove-faily-6.jpg.3187e74976164ceca92e2f8821a09951.jpg

designove-faily-14.jpg.dd0d7f35700de0f49cb836b470835815.jpg

Upraveno uživatelem JR_2010
Odesláno
  V 28. 4. 2020 v 12:32, JR_2010 napsal:

A tohle už jste zavedli? To by možná bylo řešení...

designove-faily-6.jpg.3187e74976164ceca92e2f8821a09951.jpg

designove-faily-14.jpg.dd0d7f35700de0f49cb836b470835815.jpg

Rozšířit  

Bohužel ještě ne, ale dobrý :-). 

Sam jezdím na kole poměrně dost a často, ale návrh, co jsem sem dal, mě štve od rána a ještě jsem to ze sebe nedostal. Možná je to i tím, že lítám venku a kontroluj návrhy na nové parkovací zóny. To mi taky moc nepřidáva. 

Odesláno

kuncák7: Jak píšeš, ten člověk je vych*anej jak díra do sněhu a kalkuluje s odpovědnými schopnými (a ochotnými) chytit se každý voloviny a nemyslet přitom za roh. Hloupej nebude a vo to je to horší. Vůbec ti nezávidím a takový voly jako strany případného jednání nepřeju... 

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...