Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

před 22 hodinami, minimus80 napsal:

S tými cyklodielmi a bikami to neverím. To si ako myslite že väčšina ľudí čo si teraz na jar kúpila bike si ho kúpi znova?
Ja mám skôr dojem že kto si kúpil dobrý bike minuly rok (moderna geo, 1x12, pevne osy, boost) tak ma na 10r vystarané... neviem čo za novinka by musela prísť aby bol nútený meniť.

No a letos si budou chtít koupit novy bike ti co mají doma deset let starý kolo na 26 kolech s trojtácem vpředu, ti už považují dnešní kola za dostatečnou inovaci. Ti co mají kolo z loňska jsou na řadě v roce 2030. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, Tom4 napsal:

Ty jo na těch galuskách na sněhu, no, to už je bruslení ne? :)

Úplně bez problému, jen nesmíš zatáčet nebo brzdit :D Teď v zimě jezdím jen ráno 8 km tam a večer 8 km zpět, půlka trasy přírodou po cyklostezce a půlka trasy po málo frekventovaných okreskách, tak se to dá. Ale s láskou teda vzpomínám na svý galusky s hranatejma špuntama z r. 1991... to by bylo jiný kafe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a letos si budou chtít koupit novy bike ti co mají doma deset let starý kolo na 26 kolech s trojtácem vpředu, ti už považují dnešní kola za dostatečnou inovaci. Ti co mají kolo z loňska jsou na řadě v roce 2030. 

No ale tých už asi nebude +70% vs 2019 ako to bolo v 2020 ... nejaký nárast z roka na rok beriem ale znova 70%?

Ako beriem že v r. 2020 si kúpilo viac ľudí bika lebo sa im to zdal super nápad kvôli korone, obmedzeným možnostiam na cestovanie ale v r. 2021 by som skôr čakal stagnáciu aj vďaka stále trvajúcej korone a neistým časom. Ľudia prichádzajú o prácu, gastro, cestovný ruch v prdeli a všetci začnú kupovať biky a jazdiť v rámci okresu s Ruskami na hube.

Ako mne je to šumák ... reťaze ani gumy do zásoby kupovať nemienim;-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 1. 2021 v 20:41, Tom4 napsal:

Zavádím pojem "investiční kolo". Kdykoli budu línej jet tak úplně vidím jak roste hodnota tím že ho držím v trezoru, ehm, garáži. :D

Pojem investicni kolo je mi znamy od vzniku 29 a tzv modernich geometrii:) Takze loni jsem nasel karbonovou variantu genialniho old-school stumpa z 2016 bez boostu a podobnych zbytecnosti. Zehli skvele, je kratouckej, radostnej. NOS uz neni. Rikam jim Copy a Paste.Screenshot_20210109-222344_Gallery.thumb.jpg.eaff25967d4d0ef223f17e1907388553.jpg

Screenshot_20210109-222303_Gallery.thumb.jpg.cf0a57b9a0d2015230be8eaab7568155.jpg

Litevilla jsem predloni taky poridil investicniho - 301 jeste mk13. Z dnesnich bajku bych si lehko nevybral, takze mi fakt nezbylo nez nasyslit si 3 bajky v uplne stejny kategorii.

Upraveno uživatelem maama
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 1. 2021 v 21:02, shaggy napsal:

Chlapi (a damy) asi by som kupil daky gravel. Prd sa do toho vyznam, len viem ze moj 10 rocny cross mi uz nestaci.
Nechcem do toho pchat vela penazi, cim menej tym lepsie.
No ako pozeram trh, tak pod 1000 eur je tazko sa dostat. To je asi 2-nasobok toho co som chcel dat.

Takze aky gravel velkosti L/58 ?? na 186cm za co najmenej penazi?
Dakujem za rady.

Sent via IPoAC
 

S gravelem nemám osobní zkušenost ale zaznamenal jsem, že na podzim uvedla česká značka Qayron novou řadu Zde

Já mám od této značky horské kolo a nemůžu si ho vynachválit. Myslím, že vsechny řady od Qayronu nabízí na našem trhu bezkonkurenční poměr osazení / cena. 

Ale gravely začínají na 35k

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S gravelem nemám osobní zkušenost ale zaznamenal jsem, že na podzim uvedla česká značka Qayron novou řadu Zde
Já mám od této značky horské kolo a nemůžu si ho vynachválit. Myslím, že vsechny řady od Qayronu nabízí na našem trhu bezkonkurenční poměr osazení / cena. 
Ale gravely začínají na 35k
Dik.
Neexistuje ze by som dal za bike tolko penazi. Nevidim tam ziadnu pridanu hodnotu pre mna. Mam 10 rocny CTM cross ktory stal vo vypredaji 300 eur. Minuly rok dostal prvykrat servis u odbornika a okrem retaze a par gulocok v loziskach na nom nebolo co riesit. A nove plaste a duse. U mna sa bike za viac ako tych 600 eur co stoji ta 120 v dekaci neuzivi.
A cim jednoduchsi tym lahsie si ho oservisujem sam, kedze uz len dovolat sa do servisu je problem. Na vacsie zasahy nemam ani priestor, ani vybavenia a ani znalosti. Njake sranie sa s hydr brzdami nie je pre mna.

Sent via IPoAC

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, minimus80 napsal:


No ale tých už asi nebude +70% vs 2019 ako to bolo v 2020 ... nejaký nárast z roka na rok beriem ale znova 70%?

 

To nebude, protože si nebudou mít co koupit. :) Viz. kolega maama v postu pod tímto citovaným - "koupil jsem old school Stompjumper z roku 2016 se starou geometrií" dokládá že ten vývoj je poměrně rychlý. 

S koronou máš určitě pravdu, faktor omezené práce ve službách postihne spoustu lidí, ti na nové kolo mít nebudou. Na druhou stranu se objeví extra peníze v kapse lidí, kteří je neutratili právě za ty služby, a materiální nákup je většinou první volba, protože cestování bude ještě letos omezené. A to pak bude mít doběh, po terorismu v Egyptě, Tunisu a Evropě v předchozích lidi zůstávali v tuzemsku na dovololenou. I to samozřejmě nahrává cyklistice. Ten doběh bude dlouhý, dva až tři roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Tom4 no fakt, vypada to, ze se guma do vidle nevejde, ale nene, je to stejnej rafek, stejnej plast, stejna vidle pike a i kdyz je mezi pikema 4roky rozdil ve vyrobe, tak maj stejnej offset. Ale kazdopadne ten liteville s cernou vidli je spesl:)

@TLD

Tady dole LV. Jo bozi to je-genialne promysleny system, aby se s bajkem dalo kouzlit ohledne geo.

Na prvni vyjizdce:

Screenshot_20210110-113217_Gallery.thumb.jpg.5b7aab64cf9f37ed56fa620e48a04500.jpg

A vyklad:) -tady nahore je v puvodnim setupu na obou kolech 650b s tlustejma gumama. Jenze duolink, je na poloze delsi zadni stavba, aby se tlusta 650b vesla. Ale ja to chtel vozit nakratko - tady foto duolinku uz zkracenyho:

Screenshot_20210110-113532_Gallery.thumb.jpg.3577cac99aa51a4e20d276d3a5e0f96c.jpg

ano, nesmejte se, prehazovacka je urvana, (jenze v ramu je zasroubovana nahradni patka, nasadis a jede se dal)

Aby slo zkratit zadni stavbu, vyzkousel jsem nejdriv vozit na 650b rafku beavera, coz je guma hubena, ale smes mekka, tak to nejak slo. Ale s malym objemem se musela zadni guma vic foukat a to nebylo vono. Tady na beaverovi:

Screenshot_20210110-115537_Gallery.thumb.jpg.47f71a1e752bb6fc45c2ab1f0f974db5.jpg

 

Diky tomu jsem si overil preferenci kratkyho nastaveni a nakonec jsem z toho udelal mulleta s nove zapletenou 26 vzadu na boost nabe a tlustou gumou a duolinkem nakratko, a tak mi to funguje nejlip. Ted kdyz napadl snih, vratil jsem tlustou 650b abych zvedl zadni osu. Dlouhy raminko 12ti rychlostni prehazovacky a 26 - to je na snehu blbe - rolnicky se zanesou snehem a zamrznou hned. By me zajimalo jestli shimano 10-51 12speed nema raminko kratsi nez sram, ale pochybuju.

A proc to neni dw link? Ten vlastni system pruzeni umozni k lvecku poridit enduro raminka - po vymene za pouziti stejnyho tlumice se zdvih ze 140mm zvedne na 160mm. Na fotce jsou jeste misky hlavovyho slozeni vario spin, se kteryma se da do plusu i minusu laborovat o 1,5stupne. Takze variant prizpusobeni geo je vic nez dost.

Screenshot_20210110-113711_Gallery.thumb.jpg.a34b15e844fc69b48ea404b787bf5874.jpg

I ty veci nahore jsou investicni, protoze ani z novych LV bych si nevybral. 

 

A jestli se naplni Jarettovo varovani, tak prezije mainstream, a stredni proud vychcipe... Co garazovky, co na prosbu ze skladu vylovi ram s oldschool geo? Doufam, ze pro ne vedle mainstreamu vznikne vic mista-to bych si pral.

Upraveno uživatelem maama
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...