instant Odesláno 21. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 21. dubna 2014 Hasna suhlas. A v zrychleni ma elektromotor principialne navrch. A este ked prehodis saltpakou trojuholnik-hviezda.. Jedina brzda je kapacita zasobnika energie, preto mam aj ja (zatial) hybrid. Otocil som tento tyzden prahu s priemerkou 10l, dvojtonova stvorkolka, plne obsadena a nijako som to nesanoval. V aute ticho, v meste medzi semaformi na baterke. Ale na denne jazdenie by polovici ludi stacil cisty elektromobil uz v dnesnej podobe. Navyse ak by sa vyrobcovia dokazali dohodnut na unifikovanej vymennej sade akumulatorov (pri dlhsej ceste nebude ekopacient na "pumpe" dobijat, ale prehodia mu balik s akumulatormi v podlahe), tak spalovaci motor v hociktorom beznom osobnom aute moze skoncit. Komercne je to bohuzial sci fi, nuz sadze z dizlov budeme dychat este dlho.
People Odesláno 21. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 21. dubna 2014 http://ekonomika.idnes.cz/uverova-kauza-s-chybne-pocitanou-rpsn-na-ojeta-auta-fxt-/ekonomika.aspx?c=A140418_2057558_ekonomika_spi sirme osvetu.
Bob Odesláno 21. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 21. dubna 2014 Ona je hodne sporna ta vyroba tech baterek, to nic ekologickyho taky nebude ...
bedan Odesláno 21. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 21. dubna 2014 Precetl jsem. Je to zatim fakt pro fandy. Ale na jezdeni tady po Norsku by mi to stacilo v pohode. Nabijeni v kazde podzemni garazi zdarma, u prace nabijeni zdarma, nizka cestovni rychlost, male denni ujete vzdalenosti. Ideal. Ale na zimni a letni cestu do Ceska s vyletem do Alp to zatim neni.Přesně. Na denní cesty do práce do cca 50 km ideál. Dovolenou s tím si nedovedu představit.Co se týká provedení a jídních vlastností jel jsem v tom jenom kousek. Akcelerace je fantastická. Jízdní vlastnosti si netroufám posoudit. To bych to musel mít alespoň na dva dny (a došly by mi baterky). Interiér je slabší, takový odbytý a nedotažený v detailech (a to srovnávám s japonci Mazda CX5 a Toyota GT 86), řekl bych že tam byly i dílenské nedodělky a něco se odchlopovalo. Za tu cenu by to mělo být minimálně o třídu lepší.
furo Odesláno 21. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 21. dubna 2014 ja som s full-electric autom citroen c-zero odjazdil viac ako rok v dennej prevádzke (pracovne + súkromne) a musím povedať že som na tom nenašiel slabú stránku. pre použitie v meste ideálne, nikdy som nemal problém s dojazdom (leto 120 km, zima 90 km), akcelerácia a agilita v mestskej prevádzke top. miloval som to ticho - napr. v podzemných garážach ludia pozerali ako na zjavenie. naučil som sa tiež pracovať s akceleráciou a rekuperáciou pri brzdení, keď človek nejazdí jak hovado tak bol výkon plne postačujúci. v bratislave bola tiež otvorená prvá rýchlonabíjacia stanica (na 80% kapacity za cca. 20 minút), ktorá je dokonca zadarmo. ja som to nabíjal najmä v práci v garáži, doma by som z piateho poschodia musel vyhodiť poriadne dlhú predlžovačku viem si ale predstaviť, že pre niekoho dochádzajúceho denne z predmestí, resp. okolitých dedín je to ideál (nabíjanie v garáži cez noc lacným prúdom, kapacita dostačujúca na dojazd do práce a naspäť + krátke presuny po meste). slabou stránkou je určite cena auta, niekde som videl výpočet návratnosti investície do elektroauta v porovnaní s bežným autom a pohybovalo sa to okolo 8 rokov, pričom však existuje problém s poklesom kapacity batérie a následná výmena predstavuje velkú investíciu.. každopádne je to krok vpred a zaujímavá alternatíva k bežným autám, škoda že na slovensku neexistujú žiadne podporné prostriedky, resp. úľavy pri kúpe elektroauta (návrh na ďiaľničnú nálepku zdarma považujem len za vtip)
kloubik Odesláno 21. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 21. dubna 2014 Podle me z tech panelu dostanes tak malo energie, ze to asi nema pro dobijeni zadny vyznam z pohledu cena/vykon. Me by spis zajimalo, jak je to s tema baterkama a jestli je vubec realny, ze se neco takovyho v horizontu 10-20 let objevi. Sliby o prelomovych resenich v bateriich do elektroniky uz ctu 10 let...kazdy rok vyjadreni, ze za rok dva to bude bezne komercni reseni, kazdy rok stejna pisnicka a baterie s prelomovou kapacitou nebo rychlosti dobijeni stale nikde. A prestoze nejsem zadny velky konspiracni teoretik, v auto prumyslu bych na silnou oil lobby za udrzeni stavajiciho stavu dokud je co tezit i docela veril.
Návštěvník Alda Odesláno 21. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 21. dubna 2014 No pred par lety byl na nejakem satelitnim programu dokument o nejakem mladem cinanovi, ktery takovou baterii vymyslel. Nikdo o ni udajne nemel zajem, zadna automobilka, proste nikdo. Naprosta ignorace. Takze tezko rict. Ja myslim, ze technologie jsou, ale...
Chocholusik Odesláno 21. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 21. dubna 2014 (upraveno) honda vyraba tusim najviac motorov na svete (pocet ks, ratame aj male dvojtakty v kosackach a kadetade..) ak by mala tu moznost a ten patent ako pises tak to uz chrlia... a ak by aj spotreba motorov klesla o 40% ropna loby nema problem, zvysi cenu, znizi tazby a smeje sa dalej...to iste baterky, zamyslite sa... davaju sa miliony do vyvoja.. si uvedomte ze v 95tom mala AAcka nabijacia 600mAh... dnes sa uz da kupit 3800mAh Upraveno 21. dubna 2014 uživatelem Chocholusik
Hasňa Odesláno 21. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 21. dubna 2014 (upraveno) Ja tem konspiracim moc neverim. Neverim, ze kdyby prelomova technologie byla uveditelna do normalniho zivota, ze by nekdo nechtel astronomicky zbohatnout a neuvedl to ma trh. Verim, ze objevy jsou, verim, sam jsem na tom v Nemecku chvili participoval, ale v laborce a na jednom prototypu. Treba ta super baterka v Kahirakych teplotach exploduje a v Leningradskych teplotach ma 30 % kapacitu. A treba ten dvoutakt nejde plynule regulovat v otackach, protoze chcipa a dusi se. Pritom dnesni auta musi jezdit vsude a to tak, ze pomalu i rychle. Proste od objevu k vyrobe to je sakra trnita cesta. Obzvlaste pak v dnesnim svete globalniho pouziti a vseobjimajicich bezpecnostnich predpisu. Vsak koukneme jen na tu Teslu a Fisker, jaky to je porod udelat nove auto i jen s dnesnimi, neprelomovymi technologiemi. Jeden zkrachoval a druhy sveho casu skoro taky. Ta chut zavadet novinky samozrejme klesa s klesajici cenou ropy. Az bude cena trojnasobna, tak to pujde rychleji, to vam garantuji. A ten vyvoj ja tam teda taky vidim. Myslite, ze pred deseti lety bylo elektroauto pro 4 lidi s veskerym komfortem na baterky, ktere fachci 500 lilaku a nabijou se v idealnim pripafe za tri hodiny? A koukneme dneska na Teslu. Vyvoj v drtive vetsine neprobiha skokove, ale plynule, evolucne. Skoky se obcas deji, ale nejde je planovat, predvidat ani koupit, nebo prachama utlumit a utajit. Kdyz prelomovy vynalez prijde, tak se ven dostane a nikdo tomu nezabrani. Ale takovy moment nenadchazi zase tak casto. IMHO Upraveno 21. dubna 2014 uživatelem Hasňa
Jezevcik2 Odesláno 21. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 21. dubna 2014 ... jen si myslím, že ropná loby má dlouhé prsty.Jenže ropa zdaleka neznamená pouze palivo do auta. I přes jasnou chamtivost ropné lobby nějak nedokážu pochopit, že nakonec nezvítězí prozíravost.
lib Odesláno 21. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 21. dubna 2014 Souhlas s Hasnou. Neni to o konspiracich. Je to proste trznim prostredim. Uz to bude vic nez deset let, co nas par prisedicich u stolu a debatujicich o elektromobilech a 'fuel cells' vyskolil jeden sejk v Dubaji. Rekl neco jako: 'Hele, az se zacneme bat, ze brzy vznikne komercne pouzitelna technologie nahrazujici ropu, zacneme ropu prodavat za 10 dolaru a ono to zase pujde 'Jestli si dobre vzpominam, tehdy byl Brent nekde kolem triceti za barel.Ja tem konspiracim moc neverim. Neverim, ze kdyby prelomova technologie byla uveditelna do normalniho zivota, ze by nekdo nechtel astronomicky zbohatnout a neuvedl to ma trh. Verim, ze objevy jsou, verim, sam jsem na tom v Nemecku chvili participoval, ale v laborce a na jednom prototypu. Treba ta super baterka v Kahirakych teplotach exploduje a v Leningradskych teplotach ma 30 % kapacitu. A treba ten dvoutakt nejde plynule regulovat v otackach, protoze chcipa a dusi se. Pritom dnesni auta musi jezdit vsude a to tak, ze pomalu i rychle. Proste od objevu k vyrobe to je sakra trnita cesta. Obzvlaste pak v dnesnim svete globalniho pouziti a vseobjimajicich bezpecnostnich predpisu. Vsak koukneme jen na tu Teslu a Fisker, jaky to je porod udelat nove auto i jen s dnesnimi, neprelomovymi technologiemi. Jeden zkrachoval a druhy sveho casu skoro taky. Ta chut zavadet novinky samozrejme klesa s klesajici cenou ropy. Az bude cena trojnasobna, tak to pujde rychleji, to vam garantuji. A ten vyvoj ja tam teda taky vidim. Myslite, ze pred deseti lety bylo elektroauto pro 4 lidi s veskerym komfortem na baterky, ktere fachci 500 lilaku a nabijou se v idealnim pripafe za tri hodiny? A koukneme dneska na Teslu. Vyvoj v drtive vetsine neprobiha skokove, ale plynule, evolucne. Skoky se obcas deji, ale nejde je planovat, predvidat ani koupit, nebo prachama utlumit a utajit. Kdyz prelomovy vynalez prijde, tak se ven dostane a nikdo tomu nezabrani. Ale takovy moment nenadchazi zase tak casto. IMHO
Jeremy Odesláno 21. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 21. dubna 2014 Nejdrsnější konspirační teorie je, že žádný konspirace neexistujou. Nevěřím na ropnou lobby, protože je vyvážena možná ještě silnější auto-lobby, ta je zase vyvážena konkurencí.Vážně si tu někdo myslí, že kdyby Honda měla patent na supermotor, že už bu dávno nefrčel po světě? Proč by proboha Honda nechtěla mít ze dne na den nejprodávanější motor na světě? Že by jí naftaři platili, aby mlčela? Jak dlouho? Co by bránilo někomu z okruhu vývoje, aby to dovyvinul pro Toyotu? Té by taky pak platili? U kolikátého vydírky by je to přestalo bavit? Proč nafta-lobby spala, když někdo vymyslel elektromobily?
Jezevcik2 Odesláno 21. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 21. dubna 2014 Proč nafta-lobby spala, když někdo vymyslel elektromobily?Elektromobily to nespasí. Co bude pohánět náklaďáky, těžkou stavební a vojenskou techniku, nenažrané proudové motory letadel supernenažrané lodní čtrnáctiválcové motory, jejichž klika má asi dvacet metrů na délku, vesmírnou techniku atd......
lib Odesláno 21. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 21. dubna 2014 .... Proč nafta-lobby spala, když někdo vymyslel elektromobily?Uz je to nejakych 120 let.
Jeremy Odesláno 22. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 22. dubna 2014 (upraveno) no a? meni to neco na logice?Tak si tam dosad "zacal seriove vyrabet", google-hnidopichu.. Upraveno 22. dubna 2014 uživatelem Jeremy
tenge Odesláno 22. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 22. dubna 2014 Ještě k těm konspiračním teoriím...tady je výborný film, je to sice cca 3 roky co jsem ho viděl, ale tam je přesně vidět dnešní svět a oil lobby. https://www.youtube.com/watch?v=cjt_olYVm4U
SCIFI Odesláno 22. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 22. dubna 2014 Doporucuji se podivat na tohle. Pak zmenite nazor. http://www.csfd.cz/film/225582-kdo-zabil-elektromobil/
mikymik Odesláno 22. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 22. dubna 2014 ..hele, vím to jistě. Strýc bydlící v AUS to sledoval, neb dělal do aut - technik a byl vyrobený i lodní motor. Pak se to schovalo - ututlalo, jak to Honda koupila.
instant Odesláno 22. dubna 2014 Nahlásit Odesláno 22. dubna 2014 Jenže ropa zdaleka neznamená pouze palivo do auta. I přes jasnou chamtivost ropné lobby nějak nedokážu pochopit, že nakonec nezvítězí prozíravost. prezieravost nezvitazi. jedine ze by sme ignorovali poslednych 50tis rokov ludskej historie. vykupanie sa vo vlastnych srackach jest nutna predispozicia ku kazdej vyznamnejsej civilizacnej zmene na tejto planete. nas problem je ze na rope sme zavisli nie len pokial ide o dopravu. Vyznamne % spotreby ropy tvoria bezne veci na ktore sme civilizacne zvyknuti a bez ktorych si tazko vieme predstavit zivot. Vo vacsine vyrobkov okolo seba najdes nieco z ropy. Plasty, farby, potraviny, asfalt na cestach a milion dalsich. Doprava samotna spotrebuje tak tri stvrtiny vytazenej ropy. Point je v tom, ze dopravovat sa uz vieme aj bez ropy, zatial co povedzme plasty bez ropy vyrobit nevieme. Aj Rama by asi bola menej chutna ..kto neveri na "ropnu lobby" mal by dobrovolne vratit obciansky preukaz.
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se