Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Dovolil bych si s Tebou nesouhlasit, to snižování obsahu, respektive ubírání válců, má jediný důvod, nižší emise a nižší emise to má jen proto, že to prostě spotřebovává méně paliva a potom taky trochu proto, že to umí to palivo trochu lépe využít. Neříkám, že je to vrchol motorismu, ale litrový motory jezdí výborně a opravdu to skoro nežere, ať jezdíš, jak jezdíš, například s Octávkou není problém jezdit běžně okolo pěti litrů.

 

O důvodech jsem nepsal, skutečnost je taková, že technologiema z menšího objemu dokážou dnes výrobci dostat výkon, který z něj dříve prostě nedostali, ať už je důvod jakejkoliv. Různá ta nařízení a předpisy, to je samostatná kapitola, do toho zabředávat nechci a nebudu. A ano máš určitě pravdu, pujde s tím jet kolem pěti, ale jak? Ale když pojedeš svižnějc, kolem pěti to nebude ani omylem, z vlastní zkušenosti.

 

Edit: Jinak já to nechci nijak obhajovat, ale dneska už, když by si chtěl člověk koupit nějakej objemnější benzín do běžnýho auta, tak už to snad ani nejde.

Upraveno uživatelem geometr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy mluvím taky z vlastní zkušenosti, s litrovou Octávkou mám něco odježděno a nijak jsem ji nešetřil, přesto to vůbec nežralo a když jsem si zkoušel ecorallye, tak pod 4 l/100 km úplně bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vážení kolegové

víceméně se potvrdilo že debata litr ano či ne je stejně plodná jako zda bylo dříve slepice nebo vejce, případně kolik andělů se vejde na špičku jehly nicméně v každém případě díky za názory . :cheers:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemáš zač, jistě budeš spokojený. Máme ten motor ve firmě ve Fabii a je fajn.

Jinak ta debata dle mého byla zda litr či litr a půl. A v případě Karoqa si myslím, že je 1.5TSI volba jasná, ale jestli je to slepice či vejce nevím. Možná je fakt lepší těch 45 k narvat do hodinek :) (a to myslím upřímně bez ironie)

AŤ slouží a mnoho šťastných km. :)

Upraveno uživatelem Dokusan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na dnešním bajkovým švihu jsem cestou potkal toto....první Rols, co jsem viděl naživo 

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam novyho Rapida s 1.0 85kw. Jako takhle, v predchozim aute (posledni golf s 2.0tdi dsg) se mi jezdilo lip :). Na druhou stranu, da se s klidem podepsat co pisou v testech. Najeto mam asi 2k a jezdim s prumerem 6,2. Cesta Pha-Ova a zpet ve ctyrech s plnym kufrem a celkem podle predpisu (140) za 5,9.

Motoru se nelibi okolo tech 1500ot, idelane se drzet od cca 1800. Je pravda, ze to chce trosku jiny styl jezdeni. Ale na prevazne mesto a primesto plus obcas dalnice nemuzu rict krivyho slova.

Zalezi, jaky ma clovek vychozi podminky, pro me slo o velice vyhodny operak (3,8 mesicne pri najefu 20k rocne a 1% spoluucasti).

Musim ale rict, ze pocitove mi treba z tech nizkych objemu je prijemnejsi 1,2tsi a verim, ze to bude pripad i te 1,5 (zkusenost nemam).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník tolja

Ja mam novyho Rapida s 1.0 85kw. Jako takhle, v predchozim aute (posledni golf s 2.0tdi dsg) se mi jezdilo lip :). Na druhou stranu, da se s klidem podepsat co pisou v testech. Najeto mam asi 2k a jezdim s prumerem 6,2. Cesta Pha-Ova a zpet ve ctyrech s plnym kufrem a celkem podle predpisu (140) za 5,9.

Motoru se nelibi okolo tech 1500ot, idelane se drzet od cca 1800. Je pravda, ze to chce trosku jiny styl jezdeni. Ale na prevazne mesto a primesto plus obcas dalnice nemuzu rict krivyho slova.

Zalezi, jaky ma clovek vychozi podminky, pro me slo o velice vyhodny operak (3,8 mesicne pri najefu 20k rocne a 1% spoluucasti).

Musim ale rict, ze pocitove mi treba z tech nizkych objemu je prijemnejsi 1,2tsi a verim, ze to bude pripad i te 1,5 (zkusenost nemam).

 

někde jsem četl, že když potřebuješ s tříválcem vycouvat do kopce, tak u toho musíš "hoblovat" spojku, protože motor funguje až od cca 1500 otáček za minutu, a při těchto otáčkách je auto na zpátečku moc rychlé (R, kak rakéta)

 

moc často asi do kopce couvat nepotřebuješ, ale...

Upraveno uživatelem tolja
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam novyho Rapida s 1.0 85kw. Jako takhle, v predchozim aute (posledni golf s 2.0tdi dsg) se mi jezdilo lip :). Na druhou stranu, da se s klidem podepsat co pisou v testech. Najeto mam asi 2k a jezdim s prumerem 6,2. Cesta Pha-Ova a zpet ve ctyrech s plnym kufrem a celkem podle predpisu (140) za 5,9.

Motoru se nelibi okolo tech 1500ot, idelane se drzet od cca 1800. Je pravda, ze to chce trosku jiny styl jezdeni. Ale na prevazne mesto a primesto plus obcas dalnice nemuzu rict krivyho slova.

Zalezi, jaky ma clovek vychozi podminky, pro me slo o velice vyhodny operak (3,8 mesicne pri najefu 20k rocne a 1% spoluucasti).

Musim ale rict, ze pocitove mi treba z tech nizkych objemu je prijemnejsi 1,2tsi a verim, ze to bude pripad i te 1,5 (zkusenost nemam).

 

Hele obdobných hodnot se bez problémů dá dosáhnout i s těmi vyššími motorizacemi se 4 válci. takže o spotřebě to úplně nebude. Měl jsem 1.2 v Rapidu a Golfu a nyní mám 1.4 v Leonu a spotřeba kolem 6 také a určitě ne nějakou eco rally naopak ty auta vždy lítají spíš ve vyšších otáčkách, byť teda zrovna u nich to nějak extra vytáčet nemá smysl, bo když vypne turbo, tak už se narozdíl od klasické atmosféry stejně nic neděje :) 3 válec se mi příčí od dob HTP, to byla strašná hrůza, klidně i věřím, že teď je na tom již lépe, minimálně výkon se posunul jinam, ale i tak, 3 válec....normálně se děsím toho, kam to bude ještě pokračovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... v jakych otackach se "vypne turbo"? to slysim poprve

Normální věc, protože při vysokých otáčkách se už nestačí chladit a nemá takovou účinnost. Navíc s ohledem na spojku a další mechaniku není nutno nekonečný výkon a točivý moment... V podstatě je to řešeno řídící jednotkou, která také umožňuje nastavit u jednoho objemu motoru třeba 5 výkonů (55 - 66 - 77 - 88 ... kW)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem se částečně seknul, respektive volil špatná slova omlouvám se, ono asi nevypne úplně, ale je přiškrcené, takže cca kolem 5000 už motor defakto nic nedělá - tedy u benzínu nic moc průběh a to jsem tím chtěl říct. Laicky řečeno udělali z benzínů vlastně takove diesely a neberte mě prosím nikdo za slovo, je to opravdu laicky řečeno a dle průběhu jsou ty motory skutečně podobné.

 

Na rychlo - docela pěkně popsaná výkonová křivka třeba zde http://dfens-cz.com/turbobenzinove-motory-myty-vs-realita-dil-3/ a přesně tak se i ten motor chová

Upraveno uživatelem Bells
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to len o tom, ze v momente ak zacne turbo davat tlaky, tak mas vlastne hned krutiak, ktory rastie len do urcitych otacok, potom je bud istu dobu rovnaky alebo klesa (u dieslov dost prudko). Hladke benziny idu vacsinou linearne hore skoro az do obmedzovaca.

Staci porovnat priebeh krutiaku medzi hladkym a dopovanym benzinom a je to hned jasne.

Upraveno uživatelem shaggy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Českou pojišťovnu. Díval jsem se, že sklo stojí kolem 35.000, tak mi ten 10.000 limit přišel jako špatný vtip. :-)

 

Na stránkách pojišťovny při hlášení té události, se musí ihned vybrat, jestli nahlásit hlásit z připojištění skel nebo z havárky. Nerad bych pak doplácel třeba 25.000 za sklo + práci.

 

Ahoj, tak bohužel nastalo to, čeho jsem se bál. Havarijní pojistku sice mám, ale jen na krádež a živel. Čili sklo na havárku nahlásit v tomto případě nemohu.

Jediné, co mohu od pojišťovny dostat je limit plnění připojištění skla čili 10.000 Kč. Cena opravy včetně skla je dle Stratosu v HK za 29.014 Kč, čili 19.014 Kč doplatek :(

 

Jo za blbost se platí, ale abych pravdu řekl, tak doplácet se mi to teda sakra nechce :-))

Kdybyjste měl někdo tip nebo radu, jak z toho ven za méně než 19.000, tak budu rád.

 

Jakub

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak bohužel nastalo to, čeho jsem se bál. Havarijní pojistku sice mám, ale jen na krádež a živel. Čili sklo na havárku nahlásit v tomto případě nemohu.

Jediné, co mohu od pojišťovny dostat je limit plnění připojištění skla čili 10.000 Kč. Cena opravy včetně skla je dle Stratosu v HK za 29.014 Kč, čili 19.014 Kč doplatek :(

 

Jo za blbost se platí, ale abych pravdu řekl, tak doplácet se mi to teda sakra nechce :-))

Kdybyjste měl někdo tip nebo radu, jak z toho ven za méně než 19.000, tak budu rád.

 

Jakub

Známí známého mého známého děda si připojistil skla a až pojistka nabyla účinnosti tak čirou náhodou a při vsi smůle mu vletel sutr do skla.... to se stává Upraveno uživatelem moco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Zmizík

No mne jednou kamarad sehnal vyhodny havarijni pojisteni. A kdyz sem jednou narazil pres Opela do PT cruisera, tak mne pak rekli, ze se ta pojistka nevztahuje na naraz. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak bohužel nastalo to, čeho jsem se bál. Havarijní pojistku sice mám, ale jen na krádež a živel. Čili sklo na havárku nahlásit v tomto případě nemohu.

Jediné, co mohu od pojišťovny dostat je limit plnění připojištění skla čili 10.000 Kč. Cena opravy včetně skla je dle Stratosu v HK za 29.014 Kč, čili 19.014 Kč doplatek :(

 

Jo za blbost se platí, ale abych pravdu řekl, tak doplácet se mi to teda sakra nechce :-))

Kdybyjste měl někdo tip nebo radu, jak z toho ven za méně než 19.000, tak budu rád.

 

Jakub

Co tak dat to vymenit do nejakeho "Autoskla", nie do autorizaku? Ano, dostanes tam inu znacku skla, ale rovnakych parametrov (zatmavenie, horny "pas" atd) a ked chytis dalsi kamienok aj tak je to jedno...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...