Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
  V 12. 11. 2018 v 9:48, instant napsal:

Nabeton tam ten srob zapiekli uz ked ho tam nasrobovali.. malokto tam da tu hnusnu vazelinu, predtym nez sa to zasrobuje.. a utahovat momentovym klucom.. teda, ak v pneuservise vedia, co to je momentovy kluc.

Já teda nevím, ale už několik mechaniků mi tlouklo do hlavy, že když mám ALU kola, tak nesmím šrouby (matky) mazat, jinak se to kousne.

Odesláno
  V 12. 11. 2018 v 13:34, JHonza napsal:

Já teda nevím, ale už několik mechaniků mi tlouklo do hlavy, že když mám ALU kola, tak nesmím šrouby (matky) mazat, jinak se to kousne.

Já tedy mažu sedla šroubů a i dosedací plochy kol a jedině grafitkou. Už se to tu rozebíralo, že je to kravina , ale za 32 let co jezdím jsem neměl žádný problé, z povlováním šroubů a nebo sundáním kola. Krom těch bezpečnostních, ale to jsem už popsal. :clap:

Odesláno
  V 12. 11. 2018 v 13:20, Americkej napsal:

Tohle je fakt ultra kretén, taky mi nejde na rozum, jak si tím zkurvením kol pomohl. A odvrtávat pevnosťáky (10,9-12,9) je pořádnej opruz. Takže jak už tu bylo řečeno, namlátit přes hlavu těsnou trubku a buď povařit, nebo stačí belzona.

Mohl díky tomu flexou vzít šrouby z boku v mistě spoje s nábojem, samozřejmě v těle disku a ne na náboji, ač blbej by na to byl dost:)

 

Odvrtat to taky nebude problém, nedávno jsem vrtal a řezal pevnostňáky (ale z jiných důvodů:) ) a dal jsem to aku mikrobruskou a aku vrtačkou bez větších problémů.

 

Ale spíše mi to přijde celé jako vtip, virál, nebo tak něco, protože takového blba snad nejde najít:)

Odesláno

Ja v dodavke vozim 60cm trubku aj na normalne sroby. Tie sroby sa proste za jazdy same utahuju (testovane, mam aj momentak). Kupil som si k tomu orech a pevnu rucku na orech od Narexu, lebo bezne kluce na kolesa boli vzdy len na jedno pouzitie. Inak zacal som to mazat medenou pastou a zda sa, ze to trochu pomaha, uz po tej trubke nemusim zurivo skakat, ale staci na to len lezerne dupnut.

 

Inak s dnesnym vybavenim by nebol ziadny problem odbrusit ten srob doslova chirurgicky napriklad dremelkou.

Odesláno (upraveno)
  V 12. 11. 2018 v 13:48, instant napsal:

JHonza: a aj ti vysvetlili preco?

Vysvětlovali to tím, že hliník se v tuku rozpouští a pak se to kousne.. Ale co měděná pasta, nevím.

Jinak, já (u BMW) používám na povolování rázový utahovák (na autobaterii) a utahuji zásadně jen origo klíčem z výbavy BMW. Při povolování jsem nikdy větší problémy neměl (ten origo klíč je klikový a dá se po něm dupat).

Edit: A bezpečnostní šrouby nepoužívám.

Upraveno uživatelem JHonza
Odesláno

Jj, dobrá kravina.. Tobôž keď väčšina výrobcov píše, že treba namazať dosadacie plochy a sedlá skrutiek vhodným mazacím tukom a zatiahnuť predpísaným momentom. Tuk je lacnejší ako kvalitnejší material, ktorý neprihnije o seba tak, že sa po sezóne dáva koleso dole puckou.. Kategória sama o sebe je samozrejme ford, kde sa nemaže nič lebo aj tak je matica vyrobená z hovna a závit tam dlho nevydrží :D

Odesláno
  V 12. 11. 2018 v 13:34, JHonza napsal:

Já teda nevím, ale už několik mechaniků mi tlouklo do hlavy, že když mám ALU kola, tak nesmím šrouby (matky) mazat, jinak se to kousne.

Přesně. Nejhorší je, když se ti tam šprajcne vazelína :-)
Odesláno

Offtopic: nepozná niekto aktuálny stav na nemeckých diaľniciach? Vo štvrtok potrebujem prejsť cez Nemecko do Dánska a neviem, či je lepšie ísť cez Hannover alebo Berlín...

Odesláno
  V 13. 11. 2018 v 6:03, wawrik napsal:

Offtopic: nepozná niekto aktuálny stav na nemeckých diaľniciach? Vo štvrtok potrebujem prejsť cez Nemecko do Dánska a neviem, či je lepšie ísť cez Hannover alebo Berlín...

Normálně přes Berlin, sleduj Google nebo Waze
Odesláno (upraveno)

Wawrik> Na Dánsko jezdím každý týden. Jel bych určitě Dresden>Berlín>Neumunster>Flensburg>DK. Berlín radši městem pokud pojedeš v rozumný čas a ne ve špičce, jak levý tak pravý okruh kolem Berlína (A10) je celkem rozkopaný a plný omezení 60km/h. Berlínem je to o 20km kratší a o dost rychlejší pokud se jede v rozumný čas. Za Berlínem až po křížení Hamburg/Rostock A24/A19 je dost omezení 60km/h, rozšiřují dálnici, pokud nechytneš dementa jede to třeba i 80km/h, radary víceméně jenom o víkendu. A24 je super rychlá bez většího omezení, pak buďto sjezd č.6 Schwarzenbek/Grande a silnice č.404 nebo až do Hamburgu a probojovat se na A7, moc nedoporučuji. 404 je tak 20km, když chytneš kamion tak jedeš 60 - 70km/h, bez něj 80-90km/h. Pak dálnice A21 , následuje sjezd 11 Wahlstedt, silnice č.205, platí to stejné jako pro bundesku č.404. Po 205 až do Neumunsteru, A7 a letíš až do Dánska, sem tam omezení kvůli práci, nejdelší tuším 8km. Před hranicí mají Dánové stálou kontrolu, čas od času tam člověk chvilku poskáče, ale nic hrozného.

 

Šťastnou cestu.

Upraveno uživatelem Sweden
Odesláno
  V 12. 11. 2018 v 21:01, Hasňa napsal:

Hliník rozpouštějící se v tuku....

No nevím, jak jsem koupil, prodávám. Nejsem mechanik. Ale když přejedu hliník mastnotou, určitě mi na hadru zbude černej flek.

Ale zkoušel jsem si o tom něco přečíst a jako rozumné mi připadá tvrzení, že namazaný šroub se daným momentem dotáhne víc a má v dosedací ploše větší napětí. A když se pak tuk zapeče ...

Každopádně od doby co nemažu (Ford, BMW) jsem neměl s povolováním problém, předtím u Forda na ALU kolech běžně.

Odesláno

Chlapi, to už se tady řešilo a zabralo to několik stran vlákna :) Dokonce někteří trhali červené diplomy z ČVUT :)

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...