Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno (upraveno)

Ja osbne vidim problem pri vjezdu do vody po tme, kdy je vsechno videt o dost hur. Je to jak delat par rukavic, kde jsou obe levy. Nebo pravy.

Vlastne ne, jako pravak bych dal tem pravym prednost. Takze to neni spravny primer. Spis jako obe pravy boty. Mysleno samozrejme pri pouziti na nohou a ne namisto rukavic. Tak jako tak, asi jsi to trefil, je to takovy soudruzsky reseni.

Upraveno uživatelem maama
Odesláno

Taky jsem se tomu divil, ale kamarád u michelinu dělal a ujistil mě, že to směrování drážek je tam jen pro oko. Mohli by to klidně udělat rovný a fungovalo by to stejně. Asi mi budu věřit.

Odesláno

Tvl, tak to fakt cumim. Hlavneze nas uz v autoskole ucej, ze na stejnou napravu stejna guma a ze se maji kupovat vzdy v paru, aby byla kazda stejne sjeta a pak velkej a respektovanej Michelin udela tohle (i kdyby to bylo jen na oko, tak to udelam symetricky, ne?)

Odesláno

S těma zimníma gumama je pěkný opruz. Mně zrušilo objednávku Pirelli i Continental. Měl jsem to objednané snad 5 týdnů předem. V mém rozměru už to dělá jen Dunlop a Nokian. Momentálně jsem ještě bez zimních pneu, nemají vyrobeno...

Odesláno (upraveno)

Takovejhle typ pneu se dělá už dost dlouho, zimní i letní, když si o tom něco přečtěte, má to své opodstatnění a jako všechno své plus a mínus. Nevím, že jste z toho tak překvapení, asi jste dlouho nekoukali, co vám na ty služebáky obouvaj. Jak psal Masák 80, voda je odváděna těmi příčnými rýhami a je jedno, jak jsou pootočený vůči ose kola. Vidím to tak, že kolo se průjezdem vody prakticky potápí do vody a vahou vytlačuje vodu z pod styčné plochy a do určitého množství samozřejmě ji dokáže dostatečně vytlačit, přičemž zbytky jsou ještě nashromážděny v těch podélných drážkách kde nedělají neplechu, proces je pak při otáčení kola velmi rychlý a ta styčná plocha poměrně velmi malá, jak víte). Pavelpu, asi mohli, ale zřejmě by to bylo hlučnější. Dělá to takhle spousta výrobců.

Upraveno uživatelem geometr
Odesláno

Kolo vytlacuje vodu vahou, ale pri pohybu auta po smeru pohybu, takze zadna sipka smerem dolu nepripada v uvahu. A blby je, ze na kole na fotce vpravo (leva strana auta) vedou drazky vodu do stredu pneu a navic je kazda druha drazka slepa a voda z ni pak muze postupovat uz jen tim zelenym smerem, ale ta zelena drazka uz neni tak hluboka jako cervena.

A kdyz guma prestane stihat odvadet vodu zpod vzorku ven, zacne plavat a hrnout vodu pred sebou.

 

A jo vybral jsem si je kvuli skvelymu hodnoceni na suchu. Ale pred objednavkou jsem podle myho nazoru spatny smer drazek s prodejcem probiral a von povida, ze to musi bejt blbe vyfoceny. A ano pri prebirani jsem si jen kontroloval, ze disky nejsou s Audi prumerem, jak mi to chteli chybne objednat. A co myslite, doma jsem na to taky koukal az kdyz uz prava strana auta byla prezuta. Takze nasranej jsem na sebe.

post-11423-0-26088700-1542543037_thumb.jpg

Odesláno (upraveno)

Tak některý drážky ji vedou ven od středu (od té podélné drážky / žlábku), jiné (ty, jak píšeš, slepé) zas z prostoru, kam jí vytlačí ty okolní lamely, nicméně do středu žádná voda jít nemůže, kam by asi šla, když tam (ve středu - pod kolem) voda je (nikoliv žádnej prázdnej prostor) a tím tlakem kola je nucena někam - tj. ven  odejít. Prostě pod kolo vlivem vzorku žádná nejde, pod kolem je voda už natlačená a ježto je pod ním větší tlak, než v okolí, do kterého vedou příčné žlábky, je voda vždycky vytlačována ven.

 

Edit: Nesmíš na to koukat, jako na nějaké lopatky, které vlivem svého tvaru někam vhání vodu, ale jako na únikové cesty vody, která je pod tlakem.

Upraveno uživatelem geometr
Odesláno

Je pravda, že když jsem 6. listopadu před technickou nechal přezout auto na zimní, byl jsem pak v pokušení to přehodit zase zpátky, no ale zítra už má sněžit, tak už to na těch Alpinkách nechám :-) https://www.stream.cz/meziplyn/10019722-vlog-52-letni-versus-zimni-jaky-je-to-opravdu-rozdil

Odesláno

Nechcem vám brať ilúzie, ale pri návrhu dezénu má v tom, čo vidíš na prvý pohľad, hlavné slovo dizajnér. Spolužiak z dizajnu robí pre Matador, a dosť mi to nabúralo moje predstavy o sofistikovaných výpočtoch... Nie že by sa nerátalo, ale často je to až ten druhý krok. Minimálne pri jednej pneumatike mal voľnú ruku pri prvotnom návrhu, a do výroby sa to dostalo bez výrazných (v zmysle laicky viditeľných) zmien. Dodržuje sa - samozrejme - pár zásad, napríklad že bloky dezénu nesmú byť rovnako veľké, aby nedochádzalo k nežiadúcim interferenciám a hluku atď, ale v princípe je nová guma (myslím z gruntu nová guma, nie evolúcia staršieho modelu) najmä výsledok predstáv dizajnéra.

 

Ako tu niekto spomínal, podstatné je tú vodu vytlačiť, ktorým smerom - to je už väčšinou podružné. Vlastnosti letnej pneumatiky aj tak v prevažnej väčšine určuje zmes, u zimných si zaráta softvér, ale väčšinou sa to týka záberových (cikcakových) drážok.

 
 

 

Odesláno
  V 18. 11. 2018 v 12:52, honzyk napsal:

Je pravda, že když jsem 6. listopadu před technickou nechal přezout auto na zimní, byl jsem pak v pokušení to přehodit zase zpátky, no ale zítra už má sněžit, tak už to na těch Alpinkách nechám :-) https://www.stream.cz/meziplyn/10019722-vlog-52-letni-versus-zimni-jaky-je-to-opravdu-rozdil

 

Já to přezul 29.10. (byla příležitost a bez problémů čas v servisu) a taky jsem si říkal, jestli si ty kola nebudu chvíli zbytečně ničit, ale co už, za chvilku zasněží a lidi se podělaj a servisy budou praskat ve švech. I když teda prej 80% má už přezuto jsem slyšel tuhle v rádiu, ale nevim, jak k tomu přišli.

Odesláno
  V 18. 11. 2018 v 12:53, wawrik napsal:

 

Nechcem vám brať ilúzie, ale pri návrhu dezénu má v tom, čo vidíš na prvý pohľad, hlavné slovo dizajnér. Spolužiak z dizajnu robí pre Matador, a dosť mi to nabúralo moje predstavy o sofistikovaných výpočtoch... Nie že by sa nerátalo, ale často je to až ten druhý krok. Minimálne pri jednej pneumatike mal voľnú ruku pri prvotnom návrhu, a do výroby sa to dostalo bez výrazných (v zmysle laicky viditeľných) zmien. Dodržuje sa - samozrejme - pár zásad, napríklad že bloky dezénu nesmú byť rovnako veľké, aby nedochádzalo k nežiadúcim interferenciám a hluku atď, ale v princípe je nová guma (myslím z gruntu nová guma, nie evolúcia staršieho modelu) najmä výsledok predstáv dizajnéra.

 

Ako tu niekto spomínal, podstatné je tú vodu vytlačiť, ktorým smerom - to je už väčšinou podružné. Vlastnosti letnej pneumatiky aj tak v prevažnej väčšine určuje zmes, u zimných si zaráta softvér, ale väčšinou sa to týka záberových (cikcakových) drážok.

 
 

 

Sice nedokážu posoudit, jak moc na vzorku opravdu záleží, ale je to docela smutné. A to, když  jsem před pár týdny našel v popisu nějaké pneu na www, že má krásný design, tak jsem si klepal na čelo, že se snad museli zbláznit, když toto píšou do oficiálního popisu pneumatiky jako zásadní pozitivum. Ale prostě design prodává, no. Sice u pneu ho pak už člověk vlastně vidí jenom při přezouvání, někdy ani to ne, ale to je pak již jedno, hlavně že prodali....

Odesláno
  V 18. 11. 2018 v 12:24, maama napsal:

Kolo vytlacuje vodu vahou, ale pri pohybu auta po smeru pohybu, takze zadna sipka smerem dolu nepripada v uvahu. A blby je, ze na kole na fotce vpravo (leva strana auta) vedou drazky vodu do stredu pneu a navic je kazda druha drazka slepa a voda z ni pak muze postupovat uz jen tim zelenym smerem, ale ta zelena drazka uz neni tak hluboka jako cervena.

A kdyz guma prestane stihat odvadet vodu zpod vzorku ven, zacne plavat a hrnout vodu pred sebou.

 

A jo vybral jsem si je kvuli skvelymu hodnoceni na suchu. Ale pred objednavkou jsem podle myho nazoru spatny smer drazek s prodejcem probiral a von povida, ze to musi bejt blbe vyfoceny. A ano pri prebirani jsem si jen kontroloval, ze disky nejsou s Audi prumerem, jak mi to chteli chybne objednat. A co myslite, doma jsem na to taky koukal az kdyz uz prava strana auta byla prezuta. Takze nasranej jsem na sebe.

20181118_130939.jpg

Ahoj, měl jsem něco podobného na nějakých michelinech na Bmw e46 na zadku. A taky jsem to hrozne řešil. Ale nakonec to nedělalo vůbec nic. Takže myslím ze výrobce to má asi dobře.
Odesláno
  V 18. 11. 2018 v 16:28, swenak napsal:

Sice nedokážu posoudit, jak moc na vzorku opravdu záleží, ale je to docela smutné. A to, když  jsem před pár týdny našel v popisu nějaké pneu na www, že má krásný design, tak jsem si klepal na čelo, že se snad museli zbláznit, když toto píšou do oficiálního popisu pneumatiky jako zásadní pozitivum. Ale prostě design prodává, no. Sice u pneu ho pak už člověk vlastně vidí jenom při přezouvání, někdy ani to ne, ale to je pak již jedno, hlavně že prodali....

Když koupíš pneu s krásným designem, tak musíš na parkovišti vytáčet kola, to je jasný. 

Odesláno

někde jsem četl že pro aquaplaning jsou nejdůležitější ty velké podélné drážky. Co je mezi nima už takový vliv nemá, hlavně jde o to aby voda měla kam odejít co nejkratší cestou. Aquaplaning nevzniká při najetí do kaluže, nejde o centimetry vody. Teda vzniká taky, jen je předvídatelný, když lije, obvykle se dá čekat že to nebude úplně snadný.Ten nejhorší může nastat tam kde skoro žádná voda není, stačí jet dost rychle na to aby se voda nestihla vytlačit. Ta co tam zůstane, působí jako mazací film. Vlastně je to podobný jako olej v motoru. Akorát opačně, tam chceme aby se ta vrstva udržela, u kol chceme aby zmizela.

Odesláno
  V 18. 11. 2018 v 12:53, wawrik napsal:

Nechcem vám brať ilúzie, ale pri návrhu dezénu má v tom, čo vidíš na prvý pohľad, hlavné slovo dizajnér. Spolužiak z dizajnu robí pre Matador, a dosť mi to nabúralo moje predstavy o sofistikovaných výpočtoch... Nie že by sa nerátalo, ale často je to až ten druhý krok. Minimálne pri jednej pneumatike mal voľnú ruku pri prvotnom návrhu, a do výroby sa to dostalo bez výrazných (v zmysle laicky viditeľných) zmien. Dodržuje sa - samozrejme - pár zásad, napríklad že bloky dezénu nesmú byť rovnako veľké, aby nedochádzalo k nežiadúcim interferenciám a hluku atď, ale v princípe je nová guma (myslím z gruntu nová guma, nie evolúcia staršieho modelu) najmä výsledok predstáv dizajnéra.

 

Ako tu niekto spomínal, podstatné je tú vodu vytlačiť, ktorým smerom - to je už väčšinou podružné. Vlastnosti letnej pneumatiky aj tak v prevažnej väčšine určuje zmes, u zimných si zaráta softvér, ale väčšinou sa to týka záberových (cikcakových) drážok.

 

 

To jako vazne?
Odesláno
  V 18. 11. 2018 v 12:53, wawrik napsal:

 

Nechcem vám brať ilúzie, ale pri návrhu dezénu má v tom, čo vidíš na prvý pohľad, hlavné slovo dizajnér. Spolužiak z dizajnu robí pre Matador, a dosť mi to nabúralo moje predstavy o sofistikovaných výpočtoch... Nie že by sa nerátalo, ale často je to až ten druhý krok. Minimálne pri jednej pneumatike mal voľnú ruku pri prvotnom návrhu, a do výroby sa to dostalo bez výrazných (v zmysle laicky viditeľných) zmien. Dodržuje sa - samozrejme - pár zásad, napríklad že bloky dezénu nesmú byť rovnako veľké, aby nedochádzalo k nežiadúcim interferenciám a hluku atď, ale v princípe je nová guma (myslím z gruntu nová guma, nie evolúcia staršieho modelu) najmä výsledok predstáv dizajnéra.

 

Ako tu niekto spomínal, podstatné je tú vodu vytlačiť, ktorým smerom - to je už väčšinou podružné. Vlastnosti letnej pneumatiky aj tak v prevažnej väčšine určuje zmes, u zimných si zaráta softvér, ale väčšinou sa to týka záberových (cikcakových) drážok.

 

 

..verim ti. Niektore pneu znacky rovno zadavaju dizajnerom, napr Vredestein nechal dizajnovat u Giugiara, a este to tlacia ako predajny argument. Proste na hlavu. Preto si kupujem japonske vyrobky, tam to stale povacsinou navrhuju inzinieri. Dizajnera k tomu pustia az na zaver, aby z toho skusil urobit nieco, na co sa da pozriet.. :)

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...