Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

před 1 hodinou, Dokusan napsal:

Tak jsem pri vyberu nového sluzebaku úplně rezignoval a šel sem hluboko pod budget.  S novým Outbackem budu muset zvolit výrazně defenzivnejsi styl než doposud (mirne řečeno), ale taky nějak mi přišlo, že to auto se ke mě bude hodit . Tímto v listopadu vstupují do vod Subaru:)

 

Proč, Irenko, řekni mi proč!? Ještě že to točíš rychle… víš že mám Subo rád, ale ne to, co se u nás teď prodává. Impexta nemá XT skladem? “Výrazně defenzivnější” je eufemismus jak poleno, vždyť šlápneš a skoro nic… ale třeba ti moje žena zamává, a pokud jo, tak určitě ve zpětném zrcátku 🤣🤣🤣

  • Haha 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, exBURN napsal:

No už mě to trošku připadá jako holubí šachy, tak nebudu pokračovat. Jen naposled dodám, že si sem dal statistiku, ale z ní si bereš jen to, co se ti hodí a ostatní čísla neřešíš a nebo si prostě jen vymyslíš jak to bude aby se potvrdila jen tvoje pravda. Takhle se ale statistika neznásilňuje. Ty čísla co jsem ti vypočítal jsou reálná, ale ty je hned v klidu zanedbáš a defakto v jedné větě si naprojektuješ jak to v budoucnu bude a předkládáš to jako fakt. Nejen, že o tom ten výzkum vůbec nepojednává, ale ani se z ničeho takto nedá usuzovat. 

 

V dalším to zas jen potvrzuješ - nabíjet 40 minut - ten nejhorší případ bereš jako samozřejmost, ale neuvedeš, že na druhé straně jsou případy, kdy stačí jen auto připojit jednou za 3-4 dny na wallbox doma a pak nabíjíš reálně 0 minut. 

V tom je sranda, že jak jsem se vracel z Grossglockneru tak jsme se stavili do Mekáče a víš kde byly jedinné místa na zaparkování? - na nabíjení. A zrovna v tom jednom případě za posledních X měsíců kdy jsme jeli daleko by mě nabíjení neomezilo vůbec a ani bych ho neplánoval - všude kde jsem zastavil byly nabíječky a volné.

Prostě vyfabuluješ nejhorší scénář, který je v realitě úplně nesmyslný. Místo zcela jasných dat co tu dal třeba Maro. Ale podobné rozvahy tu byly u koní (jen se nepsaly na internet 😄 ) a i u iphone. 

A už končím na tuto tému. 

Určite sa nechcem prieť, len moja skromná úvaha o el. autách:

Cenu el. áut nepovažujem za primárny problém, vývoj ide dopredu a cena časom klesne, ale..

V našich zemepisných šírkach nie všetci si môžu dovoliť kúpiť auto každé 4 roky, takže povedzme 50% obyvateľstva si kupuje auto na 10 (15,20) rokov, kde pri základnej údržbe to auto bezproblémovo jazdí aj po tých 15-tich...zatiaľ nemám vedomosť o tom, že by niekto na svete dokázal vyrobiť el. auto, ktoré pri porovnateľných nákladoch na servis a údržbu so spalovákom bude jazdiť 15 rokov.

Infraštruktúra: nie je to exaktný údaj, ale povedzme iba 50% obyvatelstva bývá dne v rodinných domoch, kde je možné si el. ato nabíjať kedy sa mi páči. Druhá polovica býva v panelových domoch, kde, odhliadnuc od celkov z posledných 2 rokov, nie sú k dispozícii žiadne nabíjacie boxy, a nabíjať si auto predlžovačkou z okna je utópia😉

a posledné... štandardná doba dojazdu, pohodlie pri jazde, pokoj v duši... keď natankujem do spalováku s údajom dojazdu 700 km, údaj je platný v lete aj zime...u el. auta tento údaj ovplyvňuje milión faktorov, ktoré sa mi skutočne nechce riešiť...a stým súvisí aj pohodlie pri jazde a pokoj v duši🙂

takže rád si kúpim el. auto, pri splnení všetkých vyššie popísaných podmienok...asi tak😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, LovecK napsal:

Proč, Irenko, řekni mi proč!? Ještě že to točíš rychle… víš že mám Subo rád, ale ne to, co se u nás teď prodává. Impexta nemá XT skladem? “Výrazně defenzivnější” je eufemismus jak poleno, vždyť šlápneš a skoro nic… ale třeba ti moje žena zamává, a pokud jo, tak určitě ve zpětném zrcátku 🤣🤣🤣

Karle jsem si toho plně vědom, takže tentokrát jsme auto vzali za hotové a když mě to bude výrazně srát, tak ho prostě prodám a tupě vezmu nějaký koncernový TSI, případně si počkám, čím nahradí A6 Allroad

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 33 minutami, Dokusan napsal:

Karle jsem si toho plně vědom, takže tentokrát jsme auto vzali za hotové a když mě to bude výrazně srát, tak ho prostě prodám a tupě vezmu nějaký koncernový TSI, případně si počkám, čím nahradí A6 Allroad

Chce to čas:-) Já šel do Outbacku po 530xd. Ale nešel jsem do neznámých vod, takže ten úbytek výkonu nebyl takový šok:-) Jako náplast za BMW jsem si pořídil Insignii 154 kw, ale ten komfort z Oťase je návykový a raději už sedám do něj.

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U toho Outbacku mě teda zajímá jak vám to jezdí a funguje. Když na papíře člověk vidí 1,74 tuny, spotřeba 8,5 l, výkon 124 kW, motor 2,5 l tak ty představy jsou všelijaké. Ale kára je to pěkná.

Upraveno uživatelem Zdenek1307
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když pominu u BEV zcela ekonomickou stránku věci vezmu v potaz tu primární, tedy emise. Dnes už i největší zastánci El-mobility používají termín "bez lokálních emisí". Protože samozřejmě výroba surovin, přeprava kolem zeměkoule, výroba komponent, další logistika a následná montáž plus distribuce ke koncovým prostě bezemisní být nemůže. To vše než auto ujede první km. V druhé fázi, kdy slouží, pak jezdí na plyn, uhlí a jádro (který už je na blacklistu). A ano, nějaký mini procento OZE. Ve fázi, kdy auto slouží mi snaha o snížení lokálních emisí dává smysl, především pro velká města. A v tom je právě jeden z kamenů úrazu, aspoň v jednom jsme se tu shodli. Že ta budoucí "Felicie venkova" je nejvyužitelnější právě pro lid s rodinným domem, garáží (stáním) a 3x25A rezervovaným příkonem a malým denním nájezdem do práce a zpět . Tedy pro lidi a oblasti, kde žádné problémy s lokálními emisemi nejsou. Třetí fáze je pak eko likvidace... Já tvrdím, že nejekologičtější auto je skoro každé, které už bylo vyrobené a je u svého majitele. Předpoklad je samozřejmě patřičná údržba, dobrý technický stav. 

  • Like 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BEV dava nejvetsi smysl prave v mestskem a primestskem provozu na denni dojizdeni.
S tim nabijenim, kdy vezmu modelovej priklad auta, ktere ma dojezd 350km a denne jedu cca 50km, tak je to o nabijeni cca jednou za tyden bud treba v praci nebo u obchodaku kdyz jdu na nakup apod. U kazdeho panelaku taky nemate benzinku, aby si lidi dotankovali. Tahani prodluzovacek z oken mi prijde proto zvlastni argument.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 51 minutami, Zdenek1307 napsal:

U toho Outbacku mě teda zajímá jak vám to jezdí a funguje. Když na papíře člověk vidí 1,74 tuny, spotřeba 8,5 l, výkon 124 kW, motor 2,5 l tak ty představy jsou všelijaké. Ale kára je to pěkná.

Já mám ročník 2018, za poslední 2 roky jsem v něm najel asi 30 tis km. Dlouhodobá do 8 l, delší trasy lehce přes 7. Ale jezdím defenzivně, dálnice max 140. Tam už končí i zvukový komfort. Zběsilci se holt musí dívat jiným směrem. Je to na plavnou jízdu, žádná brzda/plyn. Bydlím na dědině, kde jsou úzké silnice. Už několikrát jsem musel objet zásek na cestě přes pole. I v zimě. To pak člověk přijede do roboty a ještě hodinu se tlemí:-) 

Další věc je servis. Aktuálně mám po garančce v 90 tis km. Oleje, filtry, komplet přední brzdy, vzadu jen destičky a nechal jsem tam 10 litrů bez DPH včetně roboty. (Proturbo ve Frýdku). Za mně super cena.

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Domek/garaz s wallboxem prip. i s FVE je samozrejme ideal. Casove nepohodlie bolo myslene na dlhych cestach, ked dojazd auta nestaci. U mnohych su take cesty realita kazdodenneho zivota.

Benzinku nepotrebujes mat hned pri baraku, to nebol dobry priklad. Lebo na benzinke sa zastavis hocikedy hocikde cestou a za 5min mas vybavene. S nabijanim to tak jednoduche resp. rychle nie je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Igicz napsal:

Já mám ročník 2018, za poslední 2 roky jsem v něm najel asi 30 tis km. Dlouhodobá do 8 l, delší trasy lehce přes 7. Ale jezdím defenzivně, dálnice max 140. Tam už končí i zvukový komfort. Zběsilci se holt musí dívat jiným směrem. Je to na plavnou jízdu, žádná brzda/plyn. Bydlím na dědině, kde jsou úzké silnice. Už několikrát jsem musel objet zásek na cestě přes pole. I v zimě. To pak člověk přijede do roboty a ještě hodinu se tlemí:-) 

Další věc je servis. Aktuálně mám po garančce v 90 tis km. Oleje, filtry, komplet přední brzdy, vzadu jen destičky a nechal jsem tam 10 litrů bez DPH včetně roboty. (Proturbo ve Frýdku). Za mně super cena.

Díky. Zjišťuji, zajímám se. Líbí se mi ten segment kombíků do "terénu" a těch nábídek moc není... resp. tady vidím tu svatou trojici V60CC, A4 Allroad a právě Outback. Takže všechny tyto modely mě zajímají a sleduji je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 31 minutami, bluman napsal:

Domek/garaz s wallboxem prip. i s FVE je samozrejme ideal. Casove nepohodlie bolo myslene na dlhych cestach, ked dojazd auta nestaci. U mnohych su take cesty realita kazdodenneho zivota.

Benzinku nepotrebujes mat hned pri baraku, to nebol dobry priklad. Lebo na benzinke sa zastavis hocikedy hocikde cestou a za 5min mas vybavene. S nabijanim to tak jednoduche resp. rychle nie je.

Průměrnej nájezd v ČR je někde kolem 10000 km, třetina lidí jezdí do 5000 km a jenom asi 3% nad 50000 km, z toho plyne, že drtivý většině stačí nabít max 1x týdně, spíš jednou za 14 dní, a to už asi nějak každej zvládne. Co se týká služebních aut, tak průměrnej denní nájezd je do 100 km, tedy taky 1x až 1,5 x tejdně dobít a na 100 km nabiješ za cca 5-10 minut, to je čas, kterej strávíš u pumpy, když chceš zaplatit nanuka ve frontě těch, co tankovali benzín. Určitě se dá najít mraky argumentů proti, je to prostě o určité změně návyků a hlavně, je to všechno na začátku, dřív sis musel taky pro balík na počtu, nebo do Alzy v Holešovicích a teď to vypadá, že za rok budeme mít svůj "Alzabox" místo kastlíku na dopisy.

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, Zdenek1307 napsal:

Díky. Zjišťuji, zajímám se. Líbí se mi ten segment kombíků do "terénu" a těch nábídek moc není... resp. tady vidím tu svatou trojici V60CC, A4 Allroad a právě Outback. Takže všechny tyto modely mě zajímají a sleduji je.

Volvo a Audi je více hogo fogo, na asfaltu rychlejší. Subo je outdorovější. Já se v rámci povolání potřebuju občas dostat na místa, kde bych se o ostatní auta bál, takže volba byla jasná. Navíc i pořizovací cena byla o nějaké to kilo u ojetého vozu příznivější. Pokud chceš, klidně dej vědět a vyzkoušíš si ho.

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, Igicz napsal:

Volvo a Audi je více hogo fogo, na asfaltu rychlejší. Subo je outdorovější. Já se v rámci povolání potřebuju občas dostat na místa, kde bych se o ostatní auta bál, takže volba byla jasná. Navíc i pořizovací cena byla o nějaké to kilo u ojetého vozu příznivější. Pokud chceš, klidně dej vědět a vyzkoušíš si ho.

To si budu pamatovat to Hogo Fogo 👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Zdenek1307 napsal:

U toho Outbacku mě teda zajímá jak vám to jezdí a funguje. Když na papíře člověk vidí 1,74 tuny, spotřeba 8,5 l, výkon 124 kW, motor 2,5 l tak ty představy jsou všelijaké. Ale kára je to pěkná.

Já mám 2019. Předtím jsem měl 2015 předfacelift. Za mě v 95 % jízd ten výkon naprosto dostačuje. On tam je, ale prostě ta atmosféra si pro to musí dojít. Případně si podřadíš pádlem a je to. Samozřejmě turbo motor to není, takže ten start je slabší, ale je to o zvyku. Já jezdím hlavně město, silnice 1. třídy a okresky. A prostě to co auto předvádí v zatáčkách, to je úžasný. To nízký těžiště (boxer) ti prostě dovolí strašně moc a je to radost s tím jet. V zatáčkách za sebou necháš kdejaký závodníky v silnějších autech. 

Já jezdím svižně a spotřebu mám kolem 9,2 - 10,5l. Na dálky, třeba Alpy atd. jsem se dostal na 7,8l. Ale to neřeším, jen pro představu.

Jak už bylo psáno, tak Subaru je prostě ten outdoor, lyže, mtb. Já prapůvodně chtěl XC70, ale prostě mi to přišlo jako když máš oblek a k tomu si vezmeš pohorky. Ten Outback mi sedí víc. 

Ale upřímně, pokud bych jezdil dálnice, tak si vyberu jiný auto. Ta dálnice jednou za čas v pohodě, ale každý den s tím lítat, to fakt udělá lepší službu Passat, apod.

otb.jpg

  • Like 2
  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Steke_m napsal:

Ta dálnice jednou za čas v pohodě, ale každý den s tím lítat, to fakt udělá lepší službu Passat, apod.

Ja som so Subaru model 23 hlavne na dialnici, tento týždeň už cez 2tisíc km, za mňa žiadny problém auto je tiché, podvozok komfortný aj na našich rozmrdaných cestách. Problém pri nových modeloch môže práve nastať pri častom posúvaní v mestskej premávke a krátke trasy vzhľadom k filtru pevných častíc ktorý už nasrali aj do benzínových motorov dementi. Kamoš má nový Forester a tohto roku už riešil  upchatý filter , auto hodilo do núdzového takže odťah do servisu..... Inak za mňa max spokojnosť, zatiaľ nájazd 40tisíc spotreba tak ako píšeš, jediné čo sa dá vytknúť biedna kvalita lakovania, ale s tým majú problémy všetci japonci, lak je mäkký a slabá vrstva.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 26 minutami, rado74 napsal:

vzhľadom k filtru pevných častíc ktorý už nasrali aj do benzínových motorov dementi.

A čo majú robiť keď majú plniť emisné normy? Ale pri benzíne to nie je taký opruz ako pri nafte, nie?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Campino napsal:

Určite sa nechcem prieť, len moja skromná úvaha o el. autách:

Cenu el. áut nepovažujem za primárny problém, vývoj ide dopredu a cena časom klesne, ale..

V našich zemepisných šírkach nie všetci si môžu dovoliť kúpiť auto každé 4 roky, takže povedzme 50% obyvateľstva si kupuje auto na 10 (15,20) rokov, kde pri základnej údržbe to auto bezproblémovo jazdí aj po tých 15-tich...zatiaľ nemám vedomosť o tom, že by niekto na svete dokázal vyrobiť el. auto, ktoré pri porovnateľných nákladoch na servis a údržbu so spalovákom bude jazdiť 15 rokov.

Infraštruktúra: nie je to exaktný údaj, ale povedzme iba 50% obyvatelstva bývá dne v rodinných domoch, kde je možné si el. ato nabíjať kedy sa mi páči. Druhá polovica býva v panelových domoch, kde, odhliadnuc od celkov z posledných 2 rokov, nie sú k dispozícii žiadne nabíjacie boxy, a nabíjať si auto predlžovačkou z okna je utópia😉

a posledné... štandardná doba dojazdu, pohodlie pri jazde, pokoj v duši... keď natankujem do spalováku s údajom dojazdu 700 km, údaj je platný v lete aj zime...u el. auta tento údaj ovplyvňuje milión faktorov, ktoré sa mi skutočne nechce riešiť...a stým súvisí aj pohodlie pri jazde a pokoj v duši🙂

takže rád si kúpim el. auto, pri splnení všetkých vyššie popísaných podmienok...asi tak😉

Podobný pohled, můj "model" je že mám auto (Lanďáka) které jsem kupoval jako 5 ti leté s 40 tis.km za 750 tis. nyní má 19 let najeto 220 tis.km a 500 tis bych věděl kdo mi dá hned.... Druhé, Prius (vím, úsměv) koupě jako 2 leté se 40 tis.km a teď mu je 10 a najeto 240 tis. ( cena 420 tehdy, teď 200 + určitě). Mě to vychází líp takhle, než co 5 let měnit auto pro ten pocit, pohledy a kalkulace má každý různé i podle svých nároků a potřeb, taky ega a postavení v sociální bublině a podobně...

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, ivan_989 napsal:

Ale pri benzíne to nie je taký opruz ako pri nafte, nie

ťažko povedať čas ukáže, ako som písal kamoš má forester ročný nájazd 15tisíc hlavne mesto a naozaj krátke trasy medzi klientami lebo pánko je účtovník a už problém vznikol ......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...