Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Pokud má tenge chatu někde na louce ve svahu, pak 4x4 rozumím. Pokud to ale chce kvůli "s 4x4 jsem prostě měl vždy lepší pocit do zatáček", pak je něco špatně.

 

 

Prosím tě, co by tak asi mělo být špatně? Už jen pro ten, byť třeba falešný, pocit bezpečí ta čtyřkolka stojí za to. Jsem přesdvědčen o tom, že nepřevažují nevýhody nad výhodama. Sám mám sice teď jako daily driver M3 F80 v manuálu, ale stejně nevidím důvod čtyřkolku nemít, když ta možnost je. Holt militantní fitipaldiové jako ty si budou do špindlu kupovat dvoukolky, nám, co tam necitíme ty emoce, komunikaci a srdíčko, nám nech ty xdrivy a kvatra, dík... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím tě, co by tak asi mělo být špatně? Už jen pro ten, byť třeba falešný, pocit bezpečí ta čtyřkolka stojí za to. Jsem přesdvědčen o tom, že nepřevažují nevýhody nad výhodama. Sám mám sice teď jako daily driver M3 F80 v manuálu, ale stejně nevidím důvod čtyřkolku nemít, když ta možnost je. Holt militantní fitipaldiové jako ty si budou do špindlu kupovat dvoukolky, nám, co tam necitíme ty emoce, komunikaci a srdíčko, nám nech ty xdrivy a kvatra, dík... :D

Já nejsem ani militantní, ani Fittipaldi. Klidně si ty čtyřkolky kupujte. I já jednu měl. Akorát holt jsem ten typ, kterýho zajímá, jak, kdy a proč věci fungují. Čtyřkolka je super na trakci při rozjezdu na sněhu. O tom žádná. V zatáčkách je dost dobrý vědět, o jaký typ AWD pohonu se jedná, kdy, jestli a jak se která kola připojí. Hodně to pak ovlivní chování auta. Taky je dobý si uvědomit, jestli se opravdu vyplatí s sebou tahat cca 100kg váhy navíc celý rok. Ono se i s "normálním" AWD dá naučit jezdit tak, že to v zatáčkách pomůže, ale chce to úplně jiné reakce a musí se to člověk naučit. Samozřejmě, že pokud má auto aktivní řízení distribuce točivého momentu (vectoring, VDS, apod.) dá se s tím zažít i sranda. Ale jsem fakt alergický na prohlášení typu - mám čtyřkolu a díky tomu to v zatáčkách líp sedí. To je prostě hloupost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já prostě primárně mám pocit lepší v 4x4 a na spoustě míst člověka vytáhne z potenciálu průšvihu. Holt nemám auto pro každou příležitost ale jedno rodinné a druhé doplňující. Co se týká toho co AWD dělá, tak je to záležitost techniky a umu jednotlivých značek - vyzkouším co člověk může čekat a stejně dáváš pozor na většinu situaci a nespoléháš jen na elektroniku.

 

co tohle?

http://www.autovasicek.cz/moto-mercedes-benz-glk-220cdi-amg-4-matic-xenony-detail-1328

Upraveno uživatelem tenge
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím tě, co by tak asi mělo být špatně? Už jen pro ten, byť třeba falešný, pocit bezpečí ta čtyřkolka stojí za to. Jsem přesdvědčen o tom, že nepřevažují nevýhody nad výhodama. Sám mám sice teď jako daily driver M3 F80 v manuálu, ale stejně nevidím důvod čtyřkolku nemít, když ta možnost je. Holt militantní fitipaldiové jako ty si budou do špindlu kupovat dvoukolky, nám, co tam necitíme ty emoce, komunikaci a srdíčko, nám nech ty xdrivy a kvatra, dík... :D

Militantní fittipaldiové by měli být frajeři a koupit si auto bez ABS a bez posilovače :) Já měl několik let BMW zadokolku v okolí Liberce a taky jsem s ním nakonec vyjel všude, nicméně ty špatně skrývané úsměvy sousedů, když to na rovině po nočním sněžení nechtělo vyjet z parkovacího místa mě docela sraly, tak už taky jenom xdrive :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chaty v kopcoch dostupne po horsie udrziavanych cestach su na mojom rodnom Liptove bezny jav. Akonahle je povrch bez trakcie a je tam kopec, tak 4x4 (akekolvek) je vzdy vyhoda a nie ze nie + nieco (kludne elektronicke) co aspon trochu simuluje uzavierku potom tu vyhodu este nasobi a to aj bez potreby nejakeho extra skillu sofera. Pokial sa chces vyskriabat do zasnezeneho kopca, tak suverenne najlepsie vysledky dosahuje 4x4 pohon od Subaru. Nebavime sa teraz o nejakom krutom krizeni na polnacke rozoranej LKTckom ale o tvrdom(ako ze sa nezahrabes) povrchu do kopca bez trakcie (mokra trava, lad-sneh).... tam Subaru podla toho co ja som mal moznost vidiet proste nema konkurenciu a natiera s prehladom aj plne mechanicke uzavierky jeepov defenderov apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A na Hondu CRV jsi koukal? Za ty peníze seženeš pěknej kousek. Místa uvnitř pro rodinu dostatek, jsou to držáky, servis není za raketu...

Sorry, ale CRV neni zorvna idealni 4x4... tu bych vyloucil i na tu mokrou louku v mirnem svahu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Zmizík

..........Ale jsem fakt alergický na prohlášení typu - mám čtyřkolu a díky tomu to v zatáčkách líp sedí. To je prostě hloupost.

A kdo tady takovýhle prohlášení kdy udělal?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Militantní fittipaldiové by měli být frajeři a koupit si auto bez ABS a bez posilovače :) Já měl několik let BMW zadokolku v okolí Liberce a taky jsem s ním nakonec vyjel všude, nicméně ty špatně skrývané úsměvy sousedů, když to na rovině po nočním sněžení nechtělo vyjet z parkovacího místa mě docela sraly, tak už taky jenom xdrive :)

 

v zimě jsme ve starém BMW vozili v kufru dva pytle cementu, aby se s tím dalo jezdit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, vysvětlím. Když budu normální městská krysa, která 2x do roka vezme rodinu do Alp a 3x na Šumavu, nepotřebuju AWD. Když budu mít na Šumavě chalupu, ke které se dostanu po cestě, která se moc neupravuje, pak AWD samozřejmě zvážím. Vyrůstal jsem v Krušných Horách, máme tam babičku. AWD jsem měl jen 2 roky a ani ve FWD nijak nestrádám.

Ja se od začátku bavím o tengeho pocitu v zatáčkách. To je o dost složitější téma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok tak to ještě doplním.

  • v zimě co 14 dní k rodičům přes 2 kopce, kde jsou permanentně uvíznutá auta a kamiony a to tam sníh být ani nemusí, ale stačí námraza
  • chata v kopci - asfaltka je kus, takže se tam jede po louce a když tam zapadne traktor jednou za čas, tak musím vyloženě nahoru do kopce po trávě..
  • Rakousko a ostatní Alpy neřeším, tam jsou udržované cesty, ale třeba ty Tatry byla tragedie
  • Subaru je fajn, ale ženě se nelíbí, CRV se nám moc nelíbí, MB se líbí, ale tam nevím motoricky zda ok a servisně totéž, GLK je pěkný, čtyřkolku prostě chci a v mnoha situacích mi prostě pomůže. A s těma zatáčkama - tam to fakt líp sedí..a je mi jedno jestli jen pocitově..prostě sedí..
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano bez AWD sa da zit, moj oco a ja sme toho zive dokazy, ale vzdy ked nam na chte zasnezi, tak sused s 4x4 len ometie auto a ide a oco len ometie auto nasadi retaze na kopci ich da zas dolu a ide no.

 

Ale da sa s tym zit to nie ze nie, mame uz za sebou aj navstevu palenice so 700l kvasu na voziku a 10 cm cerstveho prasanu na vyjazdovej ceste,.... na miesto spolujazdca posadime brata (110kg) a pod nohy mu dame dve betonove kocky dalsich cca 80kg + retaze a vydriape sa to.

 

Ja napriklad ked som na festivale parkoval dodavku na trave v miernom kopceku a v noci poprsalo tak som v noci automaticky nasadil retaze aj v lete a aky som s nimi bol potom rano macher.... no pravda nie az taky macher ako ti co to vysli len tak (4x4).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...