Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Já si myslim, že bude. I těch 5% (reálně si myslim že to bude o chlup víc) Ti v horizontu pár let udělá dostatečnej počet aut na to, aby to tu soustavu zadusilo. Bavíme se primárně o velkejch městech a jejich okolí, kde už takhle je ta soustava na hraně. Ve špičce je to přetěžovaný a upgrade neni na rok, dlouhodobě to je prostě nesmysl, neutáhne to skoro ani běžnou spotřebu domácností, natož kumulativní odběr několika desítek tisíc elektromobilů naráz. Dneska jsou jich desítky až stovky, to je ok-ish, plus máš super charger stanice, který jsou na to ale dimenzovaný, bo jsou na specifickejch místech, kde ty dráty maj průměr mojí ruky.

Nejsme na tom tak špatně jako třeba v Cali, ale nejsme od toho zas tak daleko. Upřímně si myslim, že i kdyby nakrásně ceny spadly, nebo byly větší insentivy (jakože budou), tak infra je něco na co to dojede. Ale je to samozřejmě čistě můj názor, nejsem ani elektro inženýr ani prodejce aut. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vsak se uz resi, ze e-mobily v budoucnu nenabijes z bezne zasuvky (resp. za bezny tarif) nebo jeste hur, z vlastniho solaru. Ty by Bures zaplakal. Cili pripnes auto doma do zasuvky a uz ti to pocita tarif se spotrebni dani. Technicky je to hotove, jen se ceka, az si ty auta koupi dost hejlu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, dve kacirsky myslenky:

 

To, ze elektroauto je auto, ktery ma komin na severu cech, je asi jasny, ale to nutne nemusi byt jen na skodu. I kdyby to emisema vychazelo ekvivalentne, tak je lepsi kourit nekde daleko od civilizace, kde jsou lepsi rozptylovy podminky, nez ve velkych mestech pri hrkani se zacpanejma silnicema lidem pod oknama domu. Takze tahle redistribuce emisi ma podle me trochu smysl.

 

Jsem zalozenim odpurce regulaci a usmernovani ekonomiky, ale i tak se na vec snazim nahlizet jinou optikou. Vynucena elektromobilita vynuti pokrok v technologiich a energeticke infrastrukture, ze ktereho budeme benefitovat nezavisle na elektroautech. Prijde vam blby mit v aute bezpecnostni pasy, airbag nebo treba parkovaci kameru? Tohle vsechno se masivne rozsirilo taky na zaklade "vynuceni" zhora tj. regulaci.

 

Takze jde hlavne o to zbyecne to neprepalit (regulaci) a mit moznost korekce smeru (kdyz se ukaze, ze ten stavajici je mimo). Mimochodem libi se mi racionalni argumenty Tomase_2002.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na SUV nevidim nic racionalniho a myslim si o tyhle tride aut svoje. Ale presto povazuju vyhled realne perspektivy rozvoje elektromobility podany Tomasem_2002 za racionalni*. To, jestli se ztotoznuju s tim, ze prvni vlna v podobe 2 tunovych SUV v cene 1M jezdicich po meste, je ten pravy predvoj ekologie a svetoveho miru s tim nema naprosto nic spolecnyho.

 

* abys me jeste nechytal za slovo: za racionalni povazuju Tomasuv vyklad a argumenty podane, nikoliv tu samotnou perspektivu :).

@skalis: Fajn - vysvětli mi tedy co "racionálního" (z hlediska energetické budoucnosti lidstva a světového míru) bych měl vidět na SUV?

Upraveno uživatelem skalis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tuší někdo, jak se měří dojezd elektra? Ono je docela rozdíl, když jedu a neběží mi nic, třeba v létě. A v zimě, kdy musím svítit, topit do kabiny a sedaček, světla, rádio, navigace, internet, telefon...

 

600 už by docela šlo, ale musel by to být minimální garantovaný dojezd, nikoli laboratorní průměr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Liqid: Pochopitelně že těch 600km není garantováno, jde o teoretický dojezd v ideálních podmínkách, z plné baterky (na 100% kapacity Tě to kvůli rekuperaci v reálu ani nepustí), na rovině, v bezvětří, na slajkách a hlavně stylem eco-rallye, reálných testů už se dělalo dost a dojezd si nadsazují všichni. A pak si počti na příslušných fórech hrdých majitelů Tesly, ioniqů a hybridů, čemu říkají "plachtění" a kolikátkou s těmi jejich "trhači asfaltu" drandí ve stoupacích pruzích na D1, aby si ušetřili extra dobíjení...

 

@skalis: OK, dovolím si tedy trochu rozvinout ten "kacířský plán", když komíny u domů chudých lidí na severu Čech zdejším fandům elektromobility nesmrdí:

 

Německé salonní blbky se sprčí že EU (und Deutschland über Alles!) bude od prvního Máje 20xx jezdit na elektriku, fajn. Co na tom že větrníky, vodní mlýnky ani solárka to neutáhnou -  Ordnung Muss Sein, kein uhlí und už vůbec né schmutziges Uran - ani těžit ani dovážet a spalovat, to bychom se za odpustky nedoplatili. Co tedy najít si nějakou na uhlí bohatou ale snadno ekonomicky manipulovatelnou kolonii poblíž, do které natáhneme kapacitní vedení, necháme je spalovat jejich uhlí a ovládnutím jejich elektráren si zajistíme pravidelné a levné dodávky šťávy do našich samohybů, přímotopů a lunaparků, aniž bychom museli neekologicky škrtnout zapalovačem? Jako bonus a kompenzaci bychom tamní zkorumpované vládě mohli (kromě bezvízového styku a omezeného přístupu na skvělý trh EU) nabídnout třeba ušetřené emisní povolenky, kterýma díky naší skvělé nové zelené ekonomice budeme moct tapetovat...

A ideální kandidát na onu bezvýčitkovou kolonii? V současné době jsme to my, Češi (kterýpak z tuzemských šíbrů právě vesele vykupuje "staré a neefektivní" doly a elektrárny, zn. Severní Čechy, Ostravsko, Počerady?) a Poláci (Bogatynia v naprosto ideální lokaci u hranice). No a až germánům kvůli stále dražším povolenkám začneme přes Krušné hory zase smrdět, budou muset zeleně uvědomělé německé sestry hledat za hranicemi unie: USA/Rusko/Čína/Indie/Austrálie/JAR - buď příliš daleko a nebo politicky neprůchozí ? další kandidát v pořadí bude Ukrajina. Je to hnusné, ale obávám se že termín "Drang nach Osten" a rostoucí zájem EU o "mír a demokracii" na Donbase tímto dostává zcela nový rozměr...  -_-

Upraveno uživatelem Radek124
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotreba u elektromobilov je optimistická rovnako ako u spaľovákov. Ale sa mi tak marí, že WLTP štandardizuje meranie spotreby aj u elektroáut, niekto znalejší možno bude vedieť viac.

 

Btw, na Islande sa teraz sypú veľké peniaze do možnosti exportovať ich (lacnú a obnoviteľnú) elektrinu do Británie. Nie je mi úplne jasné, ako by to mohlo ísť, ale snažia sa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radku, ja tady nechci propagovat elektromobilitu a uz vubec ne se s Tebou hadat, tak mi prosimte neargumentuj stylem, ze "komíny u domů chudých lidí na severu Čech zdejším fandům elektromobility nesmrdí". Snazim se na to divat i z jineho nez sobe vlastniho pohledu odpurce dnesni masivni elektrowagen lobby. To je vsechno, howg.

 

@Liqid: Pochopitelně že těch 600km není garantováno, jde o teoretický dojezd v ideálních podmínkách, z plné baterky (na 100% kapacity Tě to kvůli rekuperaci v reálu ani nepustí), na rovině, v bezvětří, na slajkách a hlavně stylem eco-rallye, reálných testů už se dělalo dost a dojezd si nadsazují všichni. A pak si počti si na příslušných fórech hrdých majitelů Tesly, ioniqů a hybridů, čemu říkají "plachtění" a kolikátkou s těmi jejich "trhači asfaltu" drandí ve stoupacích pruzích na D1, aby si ušetřili extra dobíjení...

 

@skalis: OK, dovolím si tedy trochu rozvinout ten "kacířský plán", když komíny u domů chudých lidí na severu Čech zdejším fandům elektromobility nesmrdí:

 

Německé salonní blbky se sprčí že EU (und Deutschland über Alles!) bude od prvního Máje 20xx jezdit na elektriku, fajn. Co na tom že větrníky, vodní mlýnky ani solárka to neutáhnou -  Ordnung Muss Sein, kein uhlí und už vůbec né schmutziges Uran - ani těžit ani dovážet a spalovat, to bychom se za odpustky nedoplatili. Co tedy najít si nějakou na uhlí bohatou ale snadno ekonomicky manipulovatelnou kolonii poblíž, do které natáhneme kapacitní vedení, necháme je spalovat jejich uhlí a ovládnutím jejich elektráren si zajistíme pravidelné a levné dodávky šťávy do našich samohybů, přímotopů a lunaparků, aniž bychom museli neekologicky škrtnout zapalovačem? Jako bonus a kompenzaci bychom tamní zkorumpované vládě mohli (kromě bezvízového styku a omezeného přístupu na skvělý trh EU) nabídnout třeba ušetřené emisní povolenky, kterýma díky naší skvělé nové zelené ekonomice budeme moct tapetovat...

A ideální kandidát na onu bezvýčitkovou kolonii? V současné době jsme to my, Češi (kterýpak z tuzemských šíbrů právě vesele vykupuje "staré a neefektivní" doly a elektrárny, zn. Severní Čechy, Ostravsko, Počerady?) a Poláci (Bogatynia v naprosto ideální lokaci u hranice). No a až germánům kvůli stále dražším povolenkám začneme přes Krušné hory zase smrdět, budou muset zeleně uvědomělé německé sestry hledat za hranicemi unie: USA/Rusko/Čína/Indie/Austrálie/JAR - buď příliš daleko a nebo politicky neprůchozí ? další kandidát v pořadí bude Ukrajina. Je to hnusné, ale obávám se že termín "Drang nach Osten" a rostoucí zájem EU o "mír a demokracii" na Donbase tímto dostává zcela nový rozměr...  -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvl to som tu hodil TNT s tym Taycanom :gora:

 

Povodne som mal v umysle reagovat na niektore silne zamlzene petrolhead argumenty o ekologii, tam by sa dalo velmi amatersky(obojstranne!!!!) polemizovat, ale seru na to hrozne. To je bludny kruh, objektivita sa strasne tazko hlada ked je pritomny fanklub faktor. Takze na to serem totalne.

.

Vratim sa k povodnemu prispevku. Bavim sa o konkretnom aute.  Taycan. Nadherne auto so zdrcujucou silou (95% z nas by pri launch dolamalo krcne stavce...obrazne..)  a vynikajucimi jazdnymi vlastnostami. K tomu povestna kvalita Porsche a ako ceresnicka technokraticke ponatie celeho infotainmentu)  To vsetko pri relativne dostatocnej vyuzitelnosti. Pisem relativnej, pretoze je to velmi subjektivne v ramci individualnych predstav, jazdneho rezimu a prirodno/infrastrukturalnych podmienok.  Za mna, akoze to chudobneho pribuzneho, je 180k EUR momentalne neakceptovatelnych kedze by to pri tej cene aktualne muselo byt moje jedine vozidlo a to s dojazdom na eko rezime 400km urcite nesplnuje. Ale co by sme kua na prvy pocin znacky chceli viac?????   Na druhu stranu, v horizonte 4-5 rokov, myslim ze dojde k znacnemu posunu co sa kapacity/vyuzitelnosti týka a to uz by mohlo byt na serioznu uvahu. 

 

PS. prosim vynechajme blaboly o nabijani 4 hod. Nepopieratelna skutocnost je taka ze uz teraz to Taycan  dava na 80% v priemere 20-22 min. "Konkurencna" znacka Tesla modelom Roadster prepodklada dojazd 1000km. Samozrejme labak, ale na real 500- 600 by to mohlo stacit. A to uz buduci rok.

 

Sorry Joy, musel som  :lol2:  :lol2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...