Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

  • po 2 týdnech...

Uvažuju dát na střechu fotovoltaiku a pořídit "nabíjecí auto". Jinak to pro mě nemá moc smysl. Pokud by ale manželka jezdila na vlastní elektriku, tak je ta návratnost velmi dobrá. Ale co vybrat?

Auto bude pro manželku na dojíždění do práce 50-60 km denně max, a nechci za to darovat ledvinu. Chtěl bych něco kolem 500-600K Kč, ojeté. 

Rozum mi říká PHEV, propočty na fotovoltaiku spíš full EV.

Zatím jsem předvybral toto:

Ford Kuga 2.5 PHEV

Nissan Leaf II. gen

VW e-Golf s TČ

Máte někdo zkušenost s těmito auty? Nebo máte jiný nápad?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobní zkušenost nemám, ale mezi elektromobilisty bývají v oblibě celkem dost prcci e-up a city go elektrický. Případně Renault Zoe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Kotlick napsal:

Uvažuju dát na střechu fotovoltaiku a pořídit "nabíjecí auto". Jinak to pro mě nemá moc smysl. Pokud by ale manželka jezdila na vlastní elektriku, tak je ta návratnost velmi dobrá. Ale co vybrat?

Auto bude pro manželku na dojíždění do práce 50-60 km denně max, a nechci za to darovat ledvinu. Chtěl bych něco kolem 500-600K Kč, ojeté. 

Rozum mi říká PHEV, propočty na fotovoltaiku spíš full EV.

Zatím jsem předvybral toto:

Ford Kuga 2.5 PHEV

Nissan Leaf II. gen

VW e-Golf s TČ

Máte někdo zkušenost s těmito auty? Nebo máte jiný nápad?

Nevím jak velkou "střechu" budeš mít, ale skoro nevím jestli to má logiku (no flame). Nějak jsem o tom uvažoval, panelů mám 17 a na auto mi to nevychází.... Já když změnu, tak PHEV na "přilepšenou" v ideální kombinaci (budu doma, bude výroba a zbude ! )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Kotlick napsal:

Uvažuju dát na střechu fotovoltaiku a pořídit "nabíjecí auto". Jinak to pro mě nemá moc smysl. Pokud by ale manželka jezdila na vlastní elektriku, tak je ta návratnost velmi dobrá. Ale co vybrat?

Auto bude pro manželku na dojíždění do práce 50-60 km denně max, a nechci za to darovat ledvinu. Chtěl bych něco kolem 500-600K Kč, ojeté. 

Rozum mi říká PHEV, propočty na fotovoltaiku spíš full EV.

Zatím jsem předvybral toto:

Ford Kuga 2.5 PHEV

Nissan Leaf II. gen

VW e-Golf s TČ

Máte někdo zkušenost s těmito auty? Nebo máte jiný nápad?

Kamarádka si loni pořídila Outlandera PHEV a jsou s manželem nadšeni. Však mrkni do jiného vlákna, je tam k tomu napsáno dost. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 31 minutami, Mr. Sandman napsal:

17 panelů je jaký výkon? Na těch 60km potřebuješ tak 7-8 kwh.

7,65 baterka 10. Za mě podstatný, že když přijedu večer to už dává málo...z baterky jede barák. Do toho blbé měsíce.... Nevím, kdysi jsem se nad tim lamal a vyšlo mi že i ten PHEV bude prvotně o tom, že mi vyhovuje to ježdění a třeba bonus. EV nemá smysl.Ale jak píšu třeba to mám jen jinak, nebo je můj postup chybný.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem taky toho názoru, že "jedna střecha" fotovoltaiky na chod domu a EV vozu je málo, jedině mít o tolik větší baterie na nabíjení auta. Ono je fakt na hovno, že auto používáš přes den a nabíjíš přes noc, respektive v čase neefektivním pro fotovoltaiku. 

Ale směřuji stejným směrem jako ty @Kotlick, jen já to chci výhradně pro dům a mít přípravu pro automobil, než budu mít EV auto, tak to už někdo vymyslí 🙂

Upraveno uživatelem moco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Igicz napsal:

Kamarádka si loni pořídila Outlandera PHEV a jsou s manželem nadšeni. Však mrkni do jiného vlákna, je tam k tomu napsáno dost. 

Které vlákno myslíš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, moco napsal:

Já jsem taky toho názoru, že "jedna střecha" fotovoltaiky na chod domu a EV vozu je málo, jedině mít o tolik větší baterie na nabíjení auta. Ono je fakt na hovno, že auto používáš přes den a nabíjíš přes noc, respektive v čase neefektivním pro fotovoltaiku.

Kamarát v takomto režime funguje - jeho žena dochádza nie úplne úsporným EV do práce, a podľa tých výpočtov, čo mi hovoril, mu to vychádza tak, že za víkend sa mu auto dobije na týždeň jazdy. Cez víkendy jazdia jeho Outbackom. Za minulý rok mu to takto vychádzalo tuším 9 mesiacov, už neviem, neber ma za slovo - ale určite viac, ako pol roka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Mr. Sandman Dík za tip, to mě nenapadlo, resp. že to bude v ojetině za rozumné peníze. Trochu mám obavu z kokpitu pro ženu. Bude z toho asi rozvrkočená. To se mi právě líbí u e-Golfa a Leafu, že je to vevnitř ještě pořád normální auto.

@lafr Renault Zoe má celkem malý výkon, asi to bude se s tím chtít svézt.

@DavidLC Plán je 7-10kWp + 10kW baterka a wallbox. Bude záležet na natočení panelů podle toho jestli víc na zimní nebo letní provoz. 

Žena bývá doma brzo, tudíž by ještě nabíjela na slunce, zbytek z baterie. O víkendu by se dalo auto nakrmit na 90% a jezdit 2-3 dny z toho u full EV.

Ale ano, mám stejnou skepsi jako ty. Proto to řeším už i s autem, jinak mi to nevychází. Jen pro dům je to moc dlouhá návratnost. 

Teď to řeším s kámošem, který si dal stejnou FVE jakou chci, tak to pořád konzultujem. Nespěchám na to. On dělá už 20 let do aut a má právě pro manželku vybraného toho e-Golfa. Říkal, že je to nejpodceňovanějsí EV na trhu. Poměr cena/výkon snad nej.

@IgiczOutlander PHEV se mi nelíbí, to už asi radši tu KUGU, protože PHEV autem budu jezdit i já 🙂

@moco Mi to nedává pro můj dům smysl, ta návratnost je dlouhá. Auto pro manželku budu muset stejně brzo vyměnit, takže se nabízí rovnou EV/PHEV.

@wawrik Mému kámošovi to vychází podobně. cca 9 měsíců na FVE, ale i teď prosinec a leden tam má přebytky, které by využil na dobíjení.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Kotlick jasný, já to mám jinak... pro sebe blbost, jezdím hodně, nejsem doma a žena to samé,  spíš příjezd večer... A mám to i jinak s autama, takže mě stačí barák a možná PHEV. Nás to vyšlo cca na 2 kila, takže návratnost snad jo, ale zázrak to nebude...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě pár poznatků, u nás ve firmě je už delší dobu vozový park poměrně bohatě složen z různých elektromobilů (Enyaqy, ID3, Golf-e, i3, ioniqy různé, Kony, atd...) či hybridů. Sám mám služební Octavii iV už téměř 2 roky.

PHEV - po městě celkem ok, ale má to několik nevýhod: 1) Většinou opravdu malá baterie (v létě dojezd 40-50km, v zimě 20-40km) 2) většinou hodně pomalé nabíjení 3) máš tam 2 sady technologií - potenciální servisní složitost a náročnost (měnili mi páku řazení, která se mění snad u všech O4 s automatem a servisák říkal časy (cenu) výměny a nepamatuju si to přesně, ale pro iV to bylo 2x až 3x delší servisní čas)

Pro Tvé potřeby dobíjení s FVE je čistý BEV lepší z mnoha ohledů. PHEV musíš denně dobíjet (mám to do práce 10km a 2 dny už je fakt max a někdy to ani nevyjde) a tam se dostaneš k tomu, že potřebuješ dobít přes noc, kdy FVE nevyrábí. U BEV Ti vystačí nabití celý týden, takže nabiješ v přes víkend a v týdnu jezdíš. BEV taky umí na AC rychlejší dobíjení. Nemám v hlavě veškeré PHEV, ale obecně umí tak okolo 3kw a víc ne. Takže budeš mít na střeše 10kwp výkonu a auto, které umí pouze jednu fázi a max 3,5 kw, takže Ti stejně za slunné soboty poteče 7kw do sítě, pokud je v domě nespotřebuješ. To BEV jsou na tom lépe (musíš mít samozřejmě wallbox), ty umí okolo 7kw takový ty horší až po 22kw. 

Těch výhod/nevýhod/specifik je hodně (třeba provoz v zimě), ale to tady nejde vypsat  vše asi :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 minutami, lafr napsal:

Ještě pár poznatků, u nás ve firmě je už delší dobu vozový park poměrně bohatě složen z různých elektromobilů (Enyaqy, ID3, Golf-e, i3, ioniqy různé, Kony, atd...) či hybridů. Sám mám služební Octavii iV už téměř 2 roky.

PHEV - po městě celkem ok, ale má to několik nevýhod: 1) Většinou opravdu malá baterie (v létě dojezd 40-50km, v zimě 20-40km) 2) většinou hodně pomalé nabíjení 3) máš tam 2 sady technologií - potenciální servisní složitost a náročnost (měnili mi páku řazení, která se mění snad u všech O4 s automatem a servisák říkal časy (cenu) výměny a nepamatuju si to přesně, ale pro iV to bylo 2x až 3x delší servisní čas)

Pro Tvé potřeby dobíjení s FVE je čistý BEV lepší z mnoha ohledů. PHEV musíš denně dobíjet (mám to do práce 10km a 2 dny už je fakt max a někdy to ani nevyjde) a tam se dostaneš k tomu, že potřebuješ dobít přes noc, kdy FVE nevyrábí. U BEV Ti vystačí nabití celý týden, takže nabiješ v přes víkend a v týdnu jezdíš. BEV taky umí na AC rychlejší dobíjení. Nemám v hlavě veškeré PHEV, ale obecně umí tak okolo 3kw a víc ne. Takže budeš mít na střeše 10kwp výkonu a auto, které umí pouze jednu fázi a max 3,5 kw, takže Ti stejně za slunné soboty poteče 7kw do sítě, pokud je v domě nespotřebuješ. To BEV jsou na tom lépe (musíš mít samozřejmě wallbox), ty umí okolo 7kw takový ty horší až po 22kw. 

Těch výhod/nevýhod/specifik je hodně (třeba provoz v zimě), ale to tady nejde vypsat  vše asi :) 

Ano máš pravdu, ve všem. Proto to promýšlím dopředu. Uvidím co mi navrhne realizační firma a kolik bude cenovka a dotace.

PHEV je varianta pro žena do práce/Family car na delší cesty, ale je mi jasné, že BEV by byl lepší jak píšeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Kotlick napsal:

Ano máš pravdu, ve všem. Proto to promýšlím dopředu. Uvidím co mi navrhne realizační firma a kolik bude cenovka a dotace.

Nemá. RAV4 PHEV má palubnú nabíjačku 3,6 kW, auto sa predáva rovno s 22 kW wallboxom. „Technológia navyše“ je oproti bežnej hybridnej RAV4 len palubná nabíjačka, pričom samotné hybridné ustrojenstvo toyoty je oproti ľubovoľnému spaľováku práveže jednoduchšie a o dosť spoľahlivejšie. Niekde som tu o tom písal aj s kopcom linkov a schém, môžem večer pohľadať.

Tých PHEV technológií je kopec, stačí si vybrať tú správnu pre tvoje potreby. Baterka v RAV4 vydrží v islandských podmienkach bežne cez 60 km, v lete o dosť viac, aj cez 75 km.

Upraveno uživatelem wawrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 minutami, wawrik napsal:

Nemá. RAV4 PHEV má palubnú nabíjačku 3,6 kW, auto sa predáva rovno s 22 kW wallboxom. „Technológia navyše“ je oproti bežnej hybridnej RAV4 len palubná nabíjačka, pričom samotné hybridné ustrojenstvo toyoty je oproti ľubovoľnému spaľováku práveže jednoduchšie a o dosť spoľahlivejšie. Niekde som tu o tom písal aj s kopcom linkov a schém, môžem večer pohľadať.

Tých PHEV technológií je kopec, stačí si vybrať tú správnu pre tvoje potreby. Baterka v RAV4 vydrží v islandských podmienkach bežne cez 60 km, v lete o dosť viac, aj cez 75 km.

Když ty se bavíš o Toyotě, to je jiná liga 🤣. Ale vážně, na svezení v Ravce mám vlhké vzpomínky 😉. Dneska jsem zevloval po prodejně, při čekání na servis, nový Prius je naživo fajn, ale když jsem tam chtěl sednout, drbnul jsem se do ramene. Když jsem se tam vsoukal, upravil sedák, tak v druhem kole do hlavy. Strašný, za mě nepoužitelné auto, lezu do něj xx krát za rok..... můžu si ho škrtnout....😕

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...