Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

před 15 minutami, JR_2010 napsal:

chápu, že jako první majitel budeš spokojenej dlouho.

Plán je jazdiť na tom cca 10 rokov, čo bude potom teraz moc neriešim. Lexus 10 rokov hádam zvladne. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 33 minutami, wawrik napsal:

@JR_2010 To si s niečím pletieš, NX450h+ je prezlečená Toyota RAV4. Jednoduchý pohon, dokonca bez prevodovky.

A jak je potom směrovanej na kola jednotlivej motor?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diferenciálom.

Teraz neviem, či je to nejaké deja vu a snažíš sa ma vytroliť, alebo sa pýtaš vážne. Tie extrémne zložité stroje s niekoľkými prevodovkami, ktoré si spomínal, majú niektoré veľké Lexusy, ale nie ten spomínaný NX.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 39 minutami, JR_2010 napsal:

Proč bych Tě trolil? Jen to nevím...ale už jsem si to tak nějak načet. Měla by tam být CVT převodovka a na každý nápravě ještě elektromotor.

Už som tu jednu takú debatu zažil, zbytočne ma to oberalo o čas, tak som už opatrný. Beriem späť.

Takto nejako vyzerá skrášlená kinematická schéma pre RAVku (a Toyoty). U toho PHEV Lexusu NX sa budú líšiť konkrétne čísla, no princíp je úplne rovnaký, používa totožný modul ako RAVka.

Toyota_hybrid_Kin_schema2.thumb.jpg.4a5e8936f7391adf7a3c54350dffec6e.jpg

Upraveno uživatelem wawrik
  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@exBURN 

TCO u BEV je mnohdy lepší než u ICE

Suhlasim, ak mas dostatocne velky najazd. Ale to je paradoxne problem BEV, vyzeraju byt idealne na kratke cesty do mesta/zamestnania alebo "okolo komina", ale ked mas maly najazd tak sa neoplatia, lebo vyssia nakupka sa nevykompenzuje usporou na prevadzke (uznavam, ze s klesajucou cenou BEV, pribuda use case-ov, kedy BEV dava zmysel). A kto jazdi vela, ako si sam pisal, uprednostni TDI. Hlavne kvoli tomu "nepohodliu" s nabijanim..

o jakém nepohodlí tady mluvíme?

Natankovat plnu za 5min. alebo nabijat 40min. je pre mna dost rozdiel. Musis planovat cesty, vzhladom na nabijacky. Vyber kaviarni alebo restauracii cestou  na obed alebo kafe je obmedzeny na tie pri nabijackach. Potom prides na planovanu nabijacku, zistis, ze nie je v prevadzke, dalsia o 15km dalej je obsadena, ale dalej uz nedojdes, tak musis cakat kym sa uvolni (a dement ma uz sice davno nabite, ale ostal este hodinu sediet pri kavicke). Ano, infrastruktura sa zlepsuje ale ci dostatocne rychlo, lebo aj EV pribuda.

Alebo stvrdnut v zapche, ked musis kurit alebo chladit a modlit sa nech sa to pohne skor ako ti dojde stava. U EV ti nikto v bandaske stavu nedovezie (ano viem, su aj mobilne dobijacky, ale bude akurat nejaka k dispozicii?)

 

Nie som proti BEV. Dokonca som bol nadseny, ked Elon slubil Teslu 3 za $30000 do 2r. pre EU a hned druhy den som zaplatil rezervacku $1000. A ked u nas boli dotacie, skoro som ju aj kupil. Zial (teraz by som asi povedal, ze vdakabohu 😆) sa dotacie online minuli za 4 min. 🤣 a neuslo sa mi. Po naraze na realitu 50000€ po 4 rokoch moje nadsenie dost ochablo a vystriedal ho , mozno trochu pesimisticky, pragmatismus. Zvazoval som tiez jazdenu i3 ako druhe auto, do mesta,  okolo komina a tak, ale nepreslo to cez manzelku. Mala moznost to vyskusat na nejakej akcii, a nechcela to.

Vlastne som idealny kandidat na elektro, dom s garazou, v kopci, pocas tyzdna kratke jazdy hore-dole kopcom, caste studene starty.. Ale potom su dlhe sluzobky, najma manzelkine, kde EV (zatial) neprichadza do uvahy. Vlastne ako to druhe auto som EV, ci uz BEV alebo PHEV, uz niekolkokrat zvazoval, ale prave pre ten nizky najazd mi to financne nedavalo zmysel.

A skusal som Teslu 3 performance, aj viacere BEV/PHEV bawa, napr. i4M50, i7M60. Tesla na zrychlenie fajn, ale potom celkovo nuda a interier ako lacna cinska hracka a to ovladanie vsetkeho cez tablet 🤮 je nie len totalne neprakticke a nepohodlne, ale aj dost nebezpecne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem to tady sice rozepsal, ale zkusím to ještě jednou

TCO u BEV je mnohdy lepší než u ICE

Ano je, viz můj vypocet, mimochodem pro cenu 5lete ice jsem to přestřelil, reálné jsem se ještě díval a je cca o 150 níže, za 400 se prodávají 5lete oktavky RS,  čili k původnímu mému výpočtu přidej na nákladech ICE minimálně +100.000. Z toho je patrné, že BEV se vyplatí ještě mnohem dříve, než jsem v původním příspěvků předpokládal.

Natankovat plnu za 5min. alebo nabijat 40min. je pre mna dost rozdiel. 

Takhle provoz BEV nefunguje, popisoval jsem to v příslušném vlákně, ale ve zkratce - vyjizdis vždycky s plnou (první výhoda, tankujes "doma"), na plánované trase ti auto samo řekne, kde ideálně nabit podle obsazenosti nabíječek, podle stavu baterky a podle toho, kolik baterky chceš mít v cíli. Na to ti auto i připraví baterku, aby v plánovaném místě nabilo co nejefektivněji. Jezdit plna-prazdna a pak nabíjet uprostřed cesty je pitomost.

Alebo stvrdnut v zapche, ked musis kurit alebo chladit a modlit sa nech sa to pohne skor ako ti dojde stava

V tomhle je BEV výrazně efektivnější, v téhle nestandardní situaci bude mnohem rizikového být v ICE (ale uznávám, že když ti stává dojde, jednodušeji se dolije z kanystru než oživí elektrika, oboji ti ale bude muset někdo pomoct).

To jenom k těm faktickym věcem 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Maro v prvom rade vdaka za ten podrobny vypocet 👍, je to hodnotne info takto podrobne rozpisany konkrwtny priklad. Ale 2 garancky za rok??? A otazne budu aj obe zostatkove hodnoty o 5 rokov, ICE i BEV. Jedna ci druha moze byt o tych 5 rokov zasadne nizsia ako vypocet predpoklada, podla toho ako sa cela elektrifikacia, greendeal a technologie.budu vyvyjat.

TCO u BEV je mnohdy lepší než u ICE

Uznavam ze v mnohych pripadoch to tak uz bude. V mnohych ale stale nie. Ako som pisal, musis mat dostatocne velky najazd km. U druheho auta v rodine "na nakupy do mesta", kde nespravis nad 5000km/rok to asi nebude. Tiez to bude dost zalezat od porovnania konkretnych dvoch modelov. Pre auta o ktorych som ja uvazoval, to mne zatial ani raz v prospech BEV nevyslo. V podstate ani v prospech PHEV. 

na plánované trase ti auto samo řekne, kde ideálně nabit podle obsazenosti nabíječek, podle stavu baterky a podle toho, kolik baterky chceš mít v cíli.

Ano, ale potom si otrokom auta resp. toho planu. Musis napr. obedovat vtedy a tam, kde ti to auto naplanuje (samozrjeme ze "nemusis" ale potom je to zbytocna strata casu naviac). Niekomu to samozrejme vadit nemusi, ale nie vsetci su s tym OK. Tiez ta teoria v praxi nie vzdy tak pekne funguje, to co som popisal, nie je moj vymysel, ale konkretne skusenosti majitelov BEV z mojho okolia.

Ja uznavam, ze tych usecase-ov, resp. ludi pre ktorych potreby dava BEV zmysel pribuda. Ale zdaleka to podla mna nebude (zatial) vacsinova zalezitost.

Upraveno uživatelem bluman
  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, ivan_989 napsal:

eCVT. Zevraj je v tom rozdiel, nepamatam si aky....

Podstatný e-CVT je "diferenciál" (převod, přiřazení, síly do pohybu) pro hybridy. Minimální poruchovost, jednoduchy servis (olej ven a dovnitř). CVT je klasická bezestupňová převodovka, mnohdy poruchová (i u Toyoty) se složitým servisem a minimální možnosti repasu.

Aha, @wawrik byl rychlejší...

Upraveno uživatelem DavidLC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

CVT som mal v RAVke, cca 160.000 km bez akýchkoľvek problémov. Na bezstupen som si zvykol rychlo. Tak som ju dal na protiucet za ten Lexus s eCVT. Vôbec mi nevadí, že necítim jak to "kope " rýchlosti. Ale chápem, že mnohym to príde nuda. Podstatne pre mňa je, že keď treba, tak viem zrýchliť. 0-100 za 6,3 s je pre mňa ažaž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, bluman napsal:

@Maro v prvom rade vdaka za ten podrobny vypocet 👍, je to hodnotne info takto podrobne rozpisany konkrwtny priklad. Ale 2 garancky za rok??? A otazne budu aj obe zostatkove hodnoty o 5 rokov, ICE i BEV. Jedna ci druha moze byt o tych 5 rokov zasadne nizsia ako vypocet predpoklada, podla toho ako sa cela elektrifikacia, greendeal a technologie.budu vyvyjat.

TCO u BEV je mnohdy lepší než u ICE

Uznavam ze v mnohych pripadoch to tak uz bude. V mnohych ale stale nie. Ako som pisal, musis mat dostatocne velky najazd km. U druheho auta v rodine "na nakupy do mesta", kde nespravis nad 5000km/rok to asi nebude. Tiez to bude dost zalezat od porovnania konkretnych dvoch modelov. Pre auta o ktorych som ja uvazoval, to mne zatial ani raz v prospech BEV nevyslo. V podstate ani v prospech PHEV. 

na plánované trase ti auto samo řekne, kde ideálně nabit podle obsazenosti nabíječek, podle stavu baterky a podle toho, kolik baterky chceš mít v cíli.

Ano, ale potom si otrokom auta resp. toho planu. Musis napr. obedovat vtedy a tam, kde ti to auto naplanuje (samozrjeme ze "nemusis" ale potom je to zbytocna strata casu naviac). Niekomu to samozrejme vadit nemusi, ale nie vsetci su s tym OK. Tiez ta teoria v praxi nie vzdy tak pekne funguje, to co som popisal, nie je moj vymysel, ale konkretne skusenosti majitelov BEV z mojho okolia.

Ja uznavam, ze tych usecase-ov, resp. ludi pre ktorych potreby dava BEV zmysel pribuda. Ale zdaleka to podla mna nebude (zatial) vacsinova zalezitost.

No už mě to trošku připadá jako holubí šachy, tak nebudu pokračovat. Jen naposled dodám, že si sem dal statistiku, ale z ní si bereš jen to, co se ti hodí a ostatní čísla neřešíš a nebo si prostě jen vymyslíš jak to bude aby se potvrdila jen tvoje pravda. Takhle se ale statistika neznásilňuje. Ty čísla co jsem ti vypočítal jsou reálná, ale ty je hned v klidu zanedbáš a defakto v jedné větě si naprojektuješ jak to v budoucnu bude a předkládáš to jako fakt. Nejen, že o tom ten výzkum vůbec nepojednává, ale ani se z ničeho takto nedá usuzovat. 

 

V dalším to zas jen potvrzuješ - nabíjet 40 minut - ten nejhorší případ bereš jako samozřejmost, ale neuvedeš, že na druhé straně jsou případy, kdy stačí jen auto připojit jednou za 3-4 dny na wallbox doma a pak nabíjíš reálně 0 minut. 

V tom je sranda, že jak jsem se vracel z Grossglockneru tak jsme se stavili do Mekáče a víš kde byly jedinné místa na zaparkování? - na nabíjení. A zrovna v tom jednom případě za posledních X měsíců kdy jsme jeli daleko by mě nabíjení neomezilo vůbec a ani bych ho neplánoval - všude kde jsem zastavil byly nabíječky a volné.

Prostě vyfabuluješ nejhorší scénář, který je v realitě úplně nesmyslný. Místo zcela jasných dat co tu dal třeba Maro. Ale podobné rozvahy tu byly u koní (jen se nepsaly na internet 😄 ) a i u iphone. 

A už končím na tuto tému. 

Upraveno uživatelem exBURN
  • Dát hlas 1
  • Hlasovat proti 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem pri vyberu nového sluzebaku úplně rezignoval a šel sem hluboko pod budget.  S novým Outbackem budu muset zvolit výrazně defenzivnejsi styl než doposud (mirne řečeno), ale taky nějak mi přišlo, že to auto se ke mě bude hodit . Tímto v listopadu vstupují do vod Subaru:)

 

20241008_124448.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 38 minutami, Dokusan napsal:

Tak jsem pri vyberu nového sluzebaku úplně rezignoval a šel sem hluboko pod budget.  S novým Outbackem budu muset zvolit výrazně defenzivnejsi styl než doposud (mirne řečeno), ale taky nějak mi přišlo, že to auto se ke mě bude hodit . Tímto v listopadu vstupují do vod Subaru:)

 

20241008_124448.jpg

Gratuluji. I když jsem nechytil, v čem ses vozil doteď, tak věřím, že pokud máš trochu dobrodružnou povahu, tak tomu přijdeš na chuť 👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky už jenom poslední komentář - ano dve garancky (co 15000, v tomhle je za mě hyundai super, že si nehraje na 30000 interval jako koncern, navíc rozumný člověk ho stejně zkrátí) každopádně servisní náklady jsou ve výpočtu dle moji aktuální reality provozu.

Zároveň je pravda, jak jsem psal, že zustatkovou hodnotu ICE jsem precenil, počítal jsem s aktuální cenou po 3 letech, nikoliv s cenou po 5 letech tam jsem udělal chybu. Cenu bev jsem overoval v aktuální nabídce, takže by měla cca odpovídat. Což ale jenom znamená, že to TCO pro spalovak vychází ještě hůř, než jsem myslel.

Problém je, že když to nevychází pro i30 tak třeba pro Oktavku to nebude vycházet už vůbec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...