Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

Myslíš, že to v ČR nebude smět na silnici? To asi neee.

 

Tak ono by asi mohlo, ale s dovozem, papírováním a úpravama to pak vyjde na trochu jiný peníze.

 

A s tím Triuphem bych to nedával do stejné kategorie, tam je trochu jiná cílovka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ma to moderny novy taliansky motor, neviem ci tusite co za firma je vyrobcom toho motocykla.. v EU sa to predavat bude, otazka je snad len pod akou znackou

Po pravdě netuším, ale zajímá mě to. A asi nebudu jedinej. Takže když přidáš nějaký info, či odkazy, budu rád.

Ačkoli jsem chvíli váhal jestli to myslíš vážně, měl jsem dojem, že k tomudle segmetnu máš averzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten jawáckej Bobber bych si asi nekoupil, to vypadá H-D Crossbones bezpochyby líp, ale klasiku, na který jsem jako kluk začínal, bych si asi koupil i kdyby stála kilopade. Radši než jakoukoliv "opravdickou" mašinu. 

Upraveno uživatelem Cyril
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je fakt, že vypadá skvěle.

Jen, jestli nemá stejný jízdní vlastnosti, jako původní kejvačka...

Brzdy asi dobrý, ale to ostatní ?

O to přeci vůbec nejde! Jde o nostalgii a návrat ke kořenům. Když chci relaxovat, jedu starým Land Roverem, kterej neměl ani bezpečnostní pásy, nebo na Shovelheadu kterej skoro nebrzdí. Lepší ta Jawka asi o něco než kejvačka bude, ale mě by to určitě stačilo i tak, jak to bylo tenkrát.  :cheers:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po pravdě netuším, ale zajímá mě to. A asi nebudu jedinej. Takže když přidáš nějaký info, či odkazy, budu rád.

Ačkoli jsem chvíli váhal jestli to myslíš vážně, měl jsem dojem, že k tomudle segmetnu máš averzi.

Mahindra. Je to obrovsky koncern, vlastnia kadeco, vyrabaju od lietadiel po motorky vselico mozne, jazdili tusim aj moto gp. Okrem ineho vlastnia firmu Pininfarina, ktory je autorom toho jawackeho motora. Presne ten taliansky pininfarina.

 

Motor bol dizajnovany aby splnal indicku normu BS-VI (Bharat Stage VI), ktora je de facto kopia EU noriem, dokonca miestami implementovana aj o nejaky polrok skor ako v EU - vraj.

 

Mahindra okrem ineho kontroluje 60% v britskej sro, ktora ma autorske prava k brandu BSA. Preto by som sa necudoval, keby sa tie masiny objavili v EU pod tym brandom. Resp ako Jawa, ale velkoobjemova BSA sa uz niekde testuje.. o tom ci to uvedu v EU asi ani netreba polemizovat. Euro 6 to splna.

 

info k motoru: https://www.google.com/amp/s/www.autocarindia.com/bike-news-amp/jawa-engine-for-india-revealed-410043

 

segment mi nevadi, male motorky su zabavne. ak mi nieco vadi tak su to ti nastajlovani jazdci, ale za to tie motorky moc nemozu :) a akurat tato jawa je podla mna podarene retro.

Upraveno uživatelem instant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvám se za vstup s dotazem.

 

Dnes jsem zjistil, že ještě máme doma na půdě u mámy motorovou pilu Dolmar 115(možná něco kolem), dvoutaktní motor, asi 20 let stará.

 

Táta ji kdysi koupil od dřevaře, pak servis a jela kolem baráku a v lese palivo. Táta je 11 let v pánu a bral si ji pak každý, ale nikdo neservisoval.

Ještě před třemi lety jsem s ní řezal.

Pak se ulomila brzda, v servisu řekli, že už se nevyplatí ji spravovat.

 

Já bych to zkusil, z uvedeného k ní mám takový jakýs vztah....

 

Čím tedy začít u stroje, který motoricky běžel a teď cca 3 roky stál. Určitě v ní byl benzin a olej...

- demontáž, očista, výměna těsnění, hadiček, filtrů, výplach nádržek cojávím ....

- je nějaká studnice pro čerpání informací k takovým věcem - " jak renovovat veterána"

 

Možná jsem teď jen dětsky nadšenej a otevřete mi oči...

 

Děkuji za reakce

 

PS: dávám to sem a ne do vlákna motorových pil, na netu jsem z jejich strany nenašel nic kloudnýho..

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvám se za vstup s dotazem.

 

Dnes jsem zjistil, že ještě máme doma na půdě u mámy motorovou pilu Dolmar 115(možná něco kolem), dvoutaktní motor, asi 20 let stará.

 

Táta ji kdysi koupil od dřevaře, pak servis a jela kolem baráku a v lese palivo. Táta je 11 let v pánu a bral si ji pak každý, ale nikdo neservisoval.

Ještě před třemi lety jsem s ní řezal.

Pak se ulomila brzda, v servisu řekli, že už se nevyplatí ji spravovat.

 

Já bych to zkusil, z uvedeného k ní mám takový jakýs vztah....

 

Čím tedy začít u stroje, který motoricky běžel a teď cca 3 roky stál. Určitě v ní byl benzin a olej...

- demontáž, očista, výměna těsnění, hadiček, filtrů, výplach nádržek cojávím ....

- je nějaká studnice pro čerpání informací k takovým věcem - " jak renovovat veterána"

 

Možná jsem teď jen dětsky nadšenej a otevřete mi oči...

 

Děkuji za reakce

 

PS: dávám to sem a ne do vlákna motorových pil, na netu jsem z jejich strany nenašel nic kloudnýho..

Víš v jakým seš vlákně? To ses asi uklepnul, ne...?   :photo:  Zkus to nechat přesunout do všeobecnýho. Tady dřevaři nemusí ani kliknout. 

Upraveno uživatelem Cyril
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak drevari asi nie, ale s rozchadzanim dlhostojacich motorov tu niekto skusenosti mat moze a kolega uvadza ze umiestnenia vo vlakne si je vedomy.

 

Ja myslim ze to raketova veda nebude, je to dvojtakt takze sa to pravdepodobne maze palivom. Normalne by som mrkol do nadrze ci tam nie je moc velky sajrajt a ak nie tak by som vymontoval a vycistil/vymenil sviecku a normalne nalial benzin a skusil nahodit. Dvojtaktne vojenske centraly s motorom 175 sme tymto sposobom ozivovali svojho casu celkom bezne a to boli stojaky 30+rokov.

 

Inak skor by som sa sustredil na to predchadzajuce doporucenie servisu a sice ze sa to opravovat neoplati, pochybujem, ze sa na tom odvtedy nieco zmenilo k lepsiemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, díky a omlouvám se.

 

Cali to pochopil správně.

Měl jsem hlavně na mysli, první kroky s motorem, abych neudělal hůř, atd...

 

Jako výrostek jsem oživoval Jawu 175. Například měla v nádrži rez. Poradili mi do ní dát jemný řetízek nalít ARVU(v tý době asi nic jiného nebylo) a lehce potřepat.

 

Až budu mít pilu u sebe, zjistím v jakém je stavu, nafotím a požádám Xenomorfa (jeho Huska mě vlastně inspirovala, to vlákno jsem skoukl celé) případně další ochotné poradit...

Upraveno uživatelem horal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to pochopil hned a myslím, že to sem napsal dobře. Akorát k tomu nebylo co napsat. Buď to můžeš jen vyčistit a zkusit, jak píšeš a nebo udělat komplet generálku, klika, ložiska, výbrus a to bude tak drahé, že to můžeš rovnou zahodit.

 

V podstatě postup zprovoznění jakékoli staré motorky.

Upraveno uživatelem Wanderer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O to přeci vůbec nejde! Jde o nostalgii a návrat ke kořenům. Když chci relaxovat, jedu starým Land Roverem, kterej neměl ani bezpečnostní pásy, nebo na Shovelheadu kterej skoro nebrzdí. Lepší ta Jawka asi o něco než kejvačka bude, ale mě by to určitě stačilo i tak, jak to bylo tenkrát.  :cheers:

No ale ved kto chce relaxovat a navrat ku korenom,.... ten predsa moze dnes este stale jazdit na originali, zas tak raritne este nie su a za 150 uz bude pekna. Navyse ludom mimo CR/SR bude zrovna tento druh navratu ku korenom celkom uprdl a tie ostatne ako sam pises nicim az tak nevynikaju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...