KFL Odesláno 28. června 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 28. června 2024 (upraveno) 20 minutes ago, Kairos said: Tak k masinam, pises ze asi parkrat upadne, tak by asi bylo novy skoda, mirne jeta udela stejnou sluzbu a bude to levnejsi. Do 80 km/h odpor vzduchu resit nebudes, ale az se rozjezdis na vic, tak by Te treba uz nahac stval. Dost pak na nem fouka. Nevim jak moc Te bude bavit udrzba, s pohonem zadniho kola retezem je trochu vic prace nez s kardanem nebo remenem. Vyskou jsme cca stejne, tak bych se nebal vzit neco vetsiho ikdyz tezsiho, hlavne abys na tom sedel pohodlne, geometrie i tezsich motorek je dela snadno ovladatelne a hmotnost citis jen pri sibovani v garazi. Jetá samozřejmě, ale u bazarovek jsem extrémně podezřívavej a nerozumím jim (míněno technicky, u aut něco málo pochytím/odhalím, u motorek ne). Plus, dle rešerše, ojetiny nejsou zase o tolik levnější . Řetěz/kardan vím .. už mám koupenou čistící sadu . A když říkáš větší/těžší, máš na mysli něco konkrétního? GS třeba? V autoškole sedlám Kawu ER650 (ER-6n), stará vrána, a přijde mi nekonečně těžká. 18 minutes ago, Bert said: @KFL tak se ozvi. Moudře pohovoříme A slibuji, že Ti nebudu rvát do hlavy jen HD. OK, beru tě za slovo, náčelníku. Až pojedu do metropole, ozvu se. Upraveno 28. června 2024 uživatelem KFL Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kairos Odesláno 28. června 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 28. června 2024 před 5 minutami, KFL napsal: Jetá samozřejmě, ale u bazarovek jsem extrémně podezřívavej a nerozumím jim (míněno technicky, u aut něco málo pochytím/odhalím, u motorek ne). Plus, dle rešerše, ojetiny nejsou zase o tolik levnější . Řetěz/kardan vím .. už mám koupenou čistící sadu . A když říkáš větší/těžší, máš na mysli něco konkrétního? GS třeba? Nechci doporucovat urcitou motorku, to si musis vyzkouset sam co Ti bude vyhovovat. A GS by to urcite nebylo, ja jsem hrozne spokojenej s RS. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Strocek Odesláno 28. června 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 28. června 2024 @KFL Zkusim poradit k těm "Zvláštním jízdním úkonům na cvičný ploše". Jak píše kolega, úkony na cvičný ploše jsou důležitější právě s ohledem na zvládnutí motocyklu ve větších rychlostech. Určitě bych ladil formu převážně na cvičišti a jestli si nejsi jistej, klidně si přikup kondice, je to investice do sebe. Až pojedeš druhou část, tak ta je o pravidlech a ty z auta znáš nebo měl bys znát . Spíš než osmička jsou horší slalom v min. 40km/h rychlosti, vyhýbací manévr a krizové brždění. Osmička - hezky pomalu a vyjíždět až do rohů, když lehce přejedeš na šířku je to tolerováno, na dýlku je to už horší. Pak zatočit a nezapomenout koukat na kužel, ono tě to trochu donutí to stočit okolo kuželu. Rychlej slalom dycky, opakuju dycky na trojku, kdo říká na dvojku, tak by neměl učit... Samozřejmě to jde i na dvojku, ale je to náročnější. Protože jak si jako začátečník marnej, kort u těch zkoušek de ta výkonost společně se stresem dolu, tak u dvojky jakýkoliv cuknutí s plynem tě buď vystřelí nebo kompresí ubere a rozhodí tě to tak, že se budeš soustředit na tohle, že už nedáš kuželky nebo správnou rychlost. Ta trojka tě i rychlostně trochu podrží, že i když lehce ubereš, že tě tolik nezbrzdí. Takže vždycky za 3! Ideálně to před kuželkama trochu rozhulit, klidně víc než 40km/h, nechat si konstantní rychlost a pak se věnovat jenom tomu manévrování. Vždycky je lepší dát co nejdelší nájezd, jestli je možnost, určitě ho u zkoušky využij. Doporučuju jet rychle hned napoprvé, protože pojedeš pomalu, to se komisaři nebude líbit, tak jako že lehce přidáš na podruhý, tomu taky nebude stačit, no a tak to na potřetí nahulíš a shodíš kuželku . Brždění pochopitelně obouma a správně dávkovat, chce to prostě nacvičit. To sou asi nejčastější problémy u zkoušek na cvičný ploše. Motocykl nejčastěji složí subtilní ženská, kterou starej donutil udělat si papíry na veký Áčko a zápasí s ní když jí nandavá na hlavní stojan nebo když jí tlačí do pomyslný garáže nebo to prostě někde neudrží, jak na to nemá páru. U dobře rostlýho chasníka bych se toho nebál. Ta Kawa neni do autoškoly moc vhodná. Jezdil jsem na tom a je to dvouválec a v nízkých otáčkách to škube, což může začátečníkovi dělat problémy. Neni u velkých motorek (A) nad příjemnější a jemnější čtyřválec v autoškole určitě. Výběr motorky je dycky složitej a neni univerzální motorka. Bývalý kolega měl (sundalo ho auta, ale je celej narozdíl od motorky ) i současný kolega, tak oba NC750x a pěl a pěje jenom chválu. Mrknul bych na ní, třeba bude sedět. Držim palec u zkoušek! Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KFL Odesláno 29. června 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. června 2024 6 hours ago, Strocek said: @KFL Zkusim poradit k těm "Zvláštním jízdním úkonům na cvičný ploše". Jak píše kolega, úkony na cvičný ploše jsou důležitější právě s ohledem na zvládnutí motocyklu ve větších rychlostech. Určitě bych ladil formu převážně na cvičišti a jestli si nejsi jistej, klidně si přikup kondice, je to investice do sebe. Až pojedeš druhou část, tak ta je o pravidlech a ty z auta znáš nebo měl bys znát . Spíš než osmička jsou horší slalom v min. 40km/h rychlosti, vyhýbací manévr a krizové brždění. Osmička - hezky pomalu a vyjíždět až do rohů, když lehce přejedeš na šířku je to tolerováno, na dýlku je to už horší. Pak zatočit a nezapomenout koukat na kužel, ono tě to trochu donutí to stočit okolo kuželu. Rychlej slalom dycky, opakuju dycky na trojku, kdo říká na dvojku, tak by neměl učit... Samozřejmě to jde i na dvojku, ale je to náročnější. Protože jak si jako začátečník marnej, kort u těch zkoušek de ta výkonost společně se stresem dolu, tak u dvojky jakýkoliv cuknutí s plynem tě buď vystřelí nebo kompresí ubere a rozhodí tě to tak, že se budeš soustředit na tohle, že už nedáš kuželky nebo správnou rychlost. Ta trojka tě i rychlostně trochu podrží, že i když lehce ubereš, že tě tolik nezbrzdí. Takže vždycky za 3! Ideálně to před kuželkama trochu rozhulit, klidně víc než 40km/h, nechat si konstantní rychlost a pak se věnovat jenom tomu manévrování. Vždycky je lepší dát co nejdelší nájezd, jestli je možnost, určitě ho u zkoušky využij. Doporučuju jet rychle hned napoprvé, protože pojedeš pomalu, to se komisaři nebude líbit, tak jako že lehce přidáš na podruhý, tomu taky nebude stačit, no a tak to na potřetí nahulíš a shodíš kuželku . Brždění pochopitelně obouma a správně dávkovat, chce to prostě nacvičit. To sou asi nejčastější problémy u zkoušek na cvičný ploše. Motocykl nejčastěji složí subtilní ženská, kterou starej donutil udělat si papíry na veký Áčko a zápasí s ní když jí nandavá na hlavní stojan nebo když jí tlačí do pomyslný garáže nebo to prostě někde neudrží, jak na to nemá páru. U dobře rostlýho chasníka bych se toho nebál. Ta Kawa neni do autoškoly moc vhodná. Jezdil jsem na tom a je to dvouválec a v nízkých otáčkách to škube, což může začátečníkovi dělat problémy. Neni u velkých motorek (A) nad příjemnější a jemnější čtyřválec v autoškole určitě. Výběr motorky je dycky složitej a neni univerzální motorka. Bývalý kolega měl (sundalo ho auta, ale je celej narozdíl od motorky ) i současný kolega, tak oba NC750x a pěl a pěje jenom chválu. Mrknul bych na ní, třeba bude sedět. Držim palec u zkoušek! Díky moc! Slalom, výhybnej manévr i brzdy byly relativně v pohodě, byť jsem z nich měl paradoxně mnohem větší strach. Včera jsme je trénovali poprvý. A jak jsem psal - na slalom i úhyb mi bylo doporučený kontra, což bych tak jako tak dělal, protože si nejsem jistej, že jen přenosem váhy bych to zvládnul tak rychle přehazovat. A máš recht, slalom na trojku bude lepší, dvojka byla moc prudká. Jo a ten dvouválec je ucukanej hrozně (on/off model) a jsem rád, že to není mnou. Najít na rukojeti způsob, jak ubrat a přidat plynule je prakticky nemožný . No a mašina mi spadla minulej tejden. Právě při pomalým kroužení doprava na parkovišti, kterýmu jsme věnovali asi 20 minut (+ jízda po čáře atd.). Byl to mžik, vůbec jsem to nepochopil . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Americkej Odesláno 29. června 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. června 2024 Nejvíc nejlepší motorku Ti neporadím, ale pokusím se Ti lehce přenastavit parametry zadání. Tedy především koncept dvou motorek (jedna na učení, druhá na ježdění) mi smysl nedává. Učíš se a zdokonaluješ stále, je to proces. To jde jen a pouze ježděním a ježděním. Přičemž přenášet zkušenosti z jedné třídy moto na jinou funguje jen v omezené míře. Motoškoly všeho druhu doporučuji, občasnej okruh Tě taky výrazně posune. A asi bych volil rovnou litra, jsi normálně rostlej chlap, co už má hlavu srovnanou. Z keců, že první má bejt šestikilo se osypávám. Pokud se budeš cítit komfortněji v začátcích s něčím levnějším, nevidím důvod se bát ojetiny. Za sezónu intenzivního ježdění získáš nějakou sebejistotu, návyky, zbavíš se začátečnickejch strachů a otočíš jetou za novou. A jednu hodnotnou radu Ti přece jen dám: Bertovo prohlášení/příslib o nevnucování HD "na sílu" si vytiskni (větším písmem a výraznou barvou), zalaminuj a při vašem posezení nevtíravě polož vedle tácu s kávou. Mohlo by to pomoci průběhu diskuze Každopádně gratuluji k přechodu do jedné stopy, je to krásnej svět! 2 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Americkej Odesláno 29. června 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. června 2024 A ještě k těm kubaturám v závislosti na ovladatelnost. Minulej měsíc jsem řešil motorku pro souseda. Táhne mu na 60, energie i svalová hmota ubejvá. V garáži měl 20 let X-11. A že ať mu poradím něco menšího, lehčího, aby se tak nedřel. Najede úplný nic, necelej tisíc za rok. Což je špatný právě kvůli ztrátě návyků a dovedností. Líbila se mu malá Ducna 800 scrambler. Podle mě bezcennej krám. Povidám: chceš styl, šolíchačky kolem komína a možnost jet i dálky (což se v jeho případě nikdy nestane, ale chlap má mít sny). A vybral jsem mu Triumpha Thruxton R. Naháč, stavitelný upsajdy Showa, radiály Bremba, Ohlins centrál, stylovka. Že prej jsem se zbláznil, že se právě velký-těžký jedenáctistovky zbavuje, aby měl malou-lehkou a já mu nutím dvanáctikilo. Usmál jsem se pod fousy, že se půjdem k někomu projet a až pak mi poví, jestli jsem se trefil. No hned jak se vrátil jsem viděl pod přilbou ten úsměv přes celou hubu. Prostě hmota, ergonomie posezu a podvozek celkově působí lehčeji a ovladatelněji než nejedno nový low cost šesti-sedmi kilo. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
solidus Odesláno 29. června 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. června 2024 Asi pujdu proti proudu, ale proc se nevyjadrit. Tak predne - faze, ve ktere jsi, je prirozena a neni duvod se stresovat. Za tech par hodin by ses nenaucil ani spravne behat a chces umet jezdit na moto. Autoskola ti neda ani poradnej zaklad a nejvic toho bude na tobe. Je treba se vyvarovat pocitu nekde mezi 1000-5000 najetymi km, kdy mas pocit, jak vse bezvadne umis, ale prijde krizovka a nic nemas zautomatizovane a je pruser. Co se motoskol tyka, za me vyhozene penize. Znam dva ceske spickovove jezdce, kteri kazdy motoskolu maji a je potreba si uvedomit, ze si kupujes zazitek. 99% lidi, kteri tam prijdou, tak jezdi spatne, nechapou a odmitaji chapat techniku jizdy a nemaji ochotu se kompletne preucit. Take tam na to neni cas a nikdo nestoji o to, aby mu tam zaci behem tohoto procesu padali. K vyberu motorky - je extremne nepravdepodobne, ze bys to hned trefil, takze je rozumny vynechat supersporty (ty funguji od nejake rychlosti a vyzaduji uz nejaky um - ani jedno zacatecnik nesplnuje). Vynechal bych dost mozna i funglovky kvuli propadu ceny pri brzkem prodeji. Cendura jsou sice pohodlna a jsou mozna vhodnou volbou, ale nizsi sedlo, plny doslap a nizsi teziste u nahacu jsou podle me hodnotnejsi prinos. Je rozumne se vyvarovat “zlych” motorek, kdyz to napisu takhle blbe, tzn. vetsiny dvouvalu do V a L, casti radovych dvouvalcu, ale tam je to ruzne. Dost radovych dvouvalcu je vhodnych, stejne tak ctyrvalcu. Nehled na cisla, pokus se si co nejvic motorek projet, rozdily jsou obrovske a je zasadni, aby ti motorka sedela! Rady od vyjezdenych jezdcu mohou byt v tomto velmi velmi kontraproduktivni. Obsah nemusi nutne hrat roli. Pokud planujes byt do budoucna lepsi pilot a opravdu se naucit jezdit, neni nic lepsiho nez zacit od malych objemu, naucit se tu motorku vyzdimat, ovladat, premyslet co a proc delam a pak pridat teprve vykon (jen vsuvka - minuly tyden jsem jel na Lipno 350 km, kufry, ve dvou, na 100 konovem cenduru a predjel jsem v relativnim klidu naprosto vse, at to melo kolik koni chtelo a jelo to urkutnou strelbu, protoze jak prijdou zatacky, vykon je ti k prdu a vetsina lidi proste neumi jezdit). Je to takovej pelmel informaci a dojmu. Ber to jako nazor nekoho, kdo par let jezdil a porad to nebylo ono. Tak jsem loni zasel za mistnim vyhlasenym pacientem a behem 3 odpoledni, kdy vetsina bylo kecani a vysvetlovani, jsem se naucil jezdit, pochopil, ze to vubec neni pacient, ale ze jen umi ovladat moto a chape jeji funkci, ze co vypada nebezpecne je ve skutecnosti prave bezpecne, vecny boj s kazdou zatackou “jestli to vyjde” k pocitu jistoty, ze vim, kudy a jak tam chci najet, ze vim, ze to tam slozim, citim, co delaji pneumatiky, co podvozek, ze od “chci jednou dat koleno” se to posunulo “koleno me brzdi a jen mi dava informaci”, ze jedu nesrovnatelne rychleji, ale v klidu a vetsim bezpeci, az po zacatek s okruhy, kdy mi muj progres dela obrovskou radost a jsem na dva mesice na casech, kam to jinym trva par let. Behem par mesicu se mi otevrel uplne jinej svet a cely je to je o tom, delat veci spravne i kdyz ti to mozna na zacatku nepujde, bude to nekomfortni, treba i divny, nebo si myslis, ze to nepotrebujes. Tak jsem se vykecal, asi zboril par mytu, za coz ted dostanu hrozny hejt (coz pak presne koresponduje s tim, ze - absolutne bez urazky - vetsina lidi jezdi blbe a motoskoly jim nemuzou nic dat - oni prece jezdi spravne a vyhovuje jim to), ale mas to jako pohled z trochu jine strany. Ale hlavne - motorky jsou o zabave a je jedno, jak jedes rychle a na cem, jen si to uzij. PS: nechci psat, ze se mas vyprdnou na kontrarizeni, ale je to nejaka technika pro nejaky ucel, ale rozhodne na ni nemuzes postavit zaklad svyho jezdeni. Naopak, ofotil jsem to pro kamose, protoze si proste nedal rict, kdyz to rikam ja a nepisou to na tech internetech, je potreba pracovat s telem a posezem a pochopit, proc to tak funguje. Tohle bych bral jako vhodny zaklad. PS: slibuju, ze uz nebudu psat s kocovinou 1 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Americkej Odesláno 29. června 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. června 2024 Moc hezkej souhrn, s většinou souhlasím. Jen že by motoškola byly vyhozený prachy, tady ne. Jak píšeš, většina je líná se přeučovat, tedy odstraňovat zlozvyky. U Kofoly máš pole neoraný, začíná od nuly. Proč by se to rovnou neměl naučit správně? A proti menším kubaturám nic proti, stejně je to jen přestupní stanice na rok, dva. Jen dogma "začátečník na litru se hned zabije" mě vytáčí. Kontra řízení má smysl při manévrování v nižších rychlostech, na okresku moc nepatří. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zerrou Odesláno 29. června 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. června 2024 ...s motorkami je to ako so ženami,nikdy nevieš,ktorá ti zapasuje a žiadna nemá priložený návod k použitiu... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Strocek Odesláno 29. června 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. června 2024 před 5 hodinami, KFL napsal: Díky moc! Slalom, výhybnej manévr i brzdy byly relativně v pohodě, byť jsem z nich měl paradoxně mnohem větší strach. Včera jsme je trénovali poprvý. A jak jsem psal - na slalom i úhyb mi bylo doporučený kontra, což bych tak jako tak dělal, protože si nejsem jistej, že jen přenosem váhy bych to zvládnul tak rychle přehazovat. A máš recht, slalom na trojku bude lepší, dvojka byla moc prudká. Jo a ten dvouválec je ucukanej hrozně (on/off model) a jsem rád, že to není mnou. Najít na rukojeti způsob, jak ubrat a přidat plynule je prakticky nemožný . No a mašina mi spadla minulej tejden. Právě při pomalým kroužení doprava na parkovišti, kterýmu jsme věnovali asi 20 minut (+ jízda po čáře atd.). Byl to mžik, vůbec jsem to nepochopil . Že ti spadne motocykl na cvičišti když si v autoškole je prostě normální, to se prostě stává a i autoškolák s tím musí bejt smířenej, takže to bych neviděl jako nějakej problém. Ta dvouválcová Kawa ti to právě v těch nižších rychlostech moc neulehčí. Ono těch 13 hodin, předpokládám, že rozšiřuješ z Béčka, jinak by to bylo 18 je prostě málo pro úplnýho začátečníka, kterej se s tím pere, takže se nebát si přikoupit. A jedna skutečná historka při zkouškách v Praze. Chlapík jezdil parádně (myslim, že měl jenom doplňovací zkoušku z A2 na A) tzn. 2 roky držení A2 a děláš jenom zkoušku na A z jízdy (ne testy) a na ty A2 skutečně jezdil, takže jezdit uměl. Jezdil parádně všechno napoprvý při posledním úkonu krizové brždění to rozpálil víc než by měl a při brždění se tam složil. Nic mu nebylo a komisař mu říká, tvl chlape co blbnete dyť vy jezdíte parádně, tohle měla bejt taková formalitka na závěr a týpek no... já se chtěl předvést... a komisař mu říká v pohodě, tak se předvedete příště . Souhlasim s Americkym (vlastně ve všem i s tou Dukárnou ) jakákoliv možnost dozvědět se něco navíc je vítána, nepředpokládám, že by ses tam dozvěděl úplný kraviny, krom toho tam potkáš plno týpků na stejný úrovni a můžete si předat zkušenosti, určitě bude přínosem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maro Odesláno 29. června 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. června 2024 Já bych ty dvouvalce do V naopak nezavrhoval, ale doporučil. Z mého pohledu právě naopak ten dvouvalec dá vědět vždycky, když děláš něco špatně, na rozdíl od těch klasických ctyrvslcu, se kterýma můžeš dělat prakticky cokoliv a ony pořád zachovají dekorum. Jasně, zda se to asi na první pohled bezpečnější, ale zas ti to odpustí chyby a vytvoří špatně návyky. A pokud zvolis něco s rozumným výkonem tak se dvouvalec bude sice vztekat, ale nashodi tě. Jasně monster 1200 nebude motorka do začátku, ale 821 bude podle mě super. 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KFL Odesláno 29. června 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. června 2024 (upraveno) Děkuju všem za názory! Je to teda mix a přehršel infromací , ale nějak je zpracuju. Ano, jsem pole neorané. Zatímco jsem odmala tíhnul k autům a už od 10 let stříhal metr na řidičák, u motorek to nemám. Takže teď jezdím "inutitivně", ale klidně se nechám nadrilovat, abych měl nějakej slušnej základ. S učením a bytím za blbce nemám problém. Od toho jsem začátečník, ne? Teoreticky jsem asi vybaven (YouTube, články atd.), leč přetavení do praxe je prostě složitější, než se zdá. Ne že bych měl přehnaný očekávání do začátku, přesto mě střet s těžkym strojem dost zaskočil. Ta 125ka na začátku byla výrazně jednodušší. Stres, strach z pádu, udržení rovnovány, dělat všechno správně atd. Plus teda se přistihnu občas, jak křečovitě držim rukojeti, namísto uvolněnýho položení. Motoškolní stroj je naštěstí jak obrněnej tank, padáky všude a podle množství gafy na různých místech toho má dost za sebou . Věřím, že se to časem poddá. Snad nejsem úplný jelito. Akorát teda furt nevím ten stroj . Budu holt muset zkusit něco a pak vybrat. Díky ještě jednou . Upraveno 29. června 2024 uživatelem KFL Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Geodet Odesláno 29. června 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. června 2024 před 12 minutami, KFL napsal: Na rozdíl od některých kolegů nesdílím jejich odpor k Hondě NC750X. Asi proto, že její předchůdkyni NC700X vlastním už 11 let s najetými 60 tisíci kilometry. Samozřejmě to není žádný trhač asfaltu. To ale kolega KFL asi žádný závodní stroj nehledá. Když tak posílám test od Jindry Faborského: Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KFL Odesláno 29. června 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. června 2024 1 minute ago, Geodet said: Na rozdíl od některých kolegů nesdílím jejich odpor k Hondě NC750X. Asi proto, že její předchůdkyni NC700X vlastním už 11 let s najetými 60 tisíci kilometry. Samozřejmě to není žádný trhač asfaltu. To ale kolega KFL asi žádný závodní stroj nehledá. Když tak posílám test od Jindry Faborského... Jj, to video znám, stejně jako asi 30 dalších. Je to rozumově dobrej stroj, proto ho mám taky pořád v top listu . Byť to není žádnej krasavec a působí dost plastovym dojmem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Americkej Odesláno 29. června 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. června 2024 Dneska fajnový poježdění, cca 200 kolem komína. S návratem jsem trefil nějakej gang drsnejch jihočechů a kápo na trajku. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gombo Odesláno 30. června 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 30. června 2024 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cali Odesláno 1. července 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. července 2024 Ad novy stroj,... zvladnut sa to da na hocicom a ziadna motorka si sama heftom netoci. Ja som za podobnych okolnosti urobil papiere v roku 2015 a na radu skusenejsich som zacielil na starsie litrove nahace(ano bol som vtedy trochu vyzranejsi nez dnes, 183cm 105kg, dnes -20kg) Takze som sa dival po GSF12, ZRX11-12, XJR12... a podobne,... dnes by mi v pohode stacila napr Ina750. Rolu u mna hrala cena, nakolko som nevedel ci ma to chyti, tak som si povedal ze do 100K i s uvodnym servisom. Liter zaisti, ze to rozhodne nebude mala motorka a nehrozil "osa na bombone" efekt. Dalej 4valec liter su v podstate dve motorky, jedna v prvej polovici otackomera a uplne ina v tej druhej. V tej prvej Ta to prekvapivo vobec nechce zabit a nepanackuje to samo od seba, ale zas to ma stale v pohode dost sil aby to vyrazilo vpred vzdy ked si spomenies aj z volnobehu, aj ked mas 100+kg, to sestka nedokaze. U modernejsich motoriek sa ta hranica posunula asi trochu nizsie pod liter, takze nejak podobne by mohli fungovat FZ8/N, MT-09, Z900 apod. No kazdopadne som nakoniec kupil bandit12 (nie pre to ze by bol najlepsi, ale predaval sa v susednej dedine) a neskor som pridal ninju12, znovu hlavne pre to ze bola prave "k mani" ... a som spokojny. Jazdim vzdy ked cas a pocasie dovoli (v sobotu 250km bandit, v nedelu 200km Ninja) jazdim tak na 30-40% moznosti tych motoriek (u ninje skor len 20) ale nestresujem sa tym. Jazim sam, pre radost, viacmenej predpisovo a pripadne vyzvy na nahanacku od odvaznejsich kolegov cestou na Dubu vzdy potupne odmietam (aj na Ninji). Ty mas krajsi budget, takze za ten peniaz budu motorky v krajsom stave a utratis menej casu a penazi na odstranovnie toho co napachali predchadzjuci majitelia a zub casu(ale i cesta moze byt ciel). Budu za to aj nejake tie elektronicke asistenty co sa vzdy hodi. Minimalne abs je urcite fajn. Inak vyberaj hlavne srdcom a ocami. Motorka sa Ti musi hlavne pacit na nicom inom moc nezalezi, jedina prakticka motorka je totiz auto. Aby som aj daco poradil, tak mrkni napriklad na: CB1100, XJR1300. Do budgetu sa voju a male Ti nebudu, z asistentov tam bude len ABS, ale zase su to obe motorky na ktorych clovek nevyzera blbo ani ked za to netaha. Foto sobota Bandit Kokorinsko Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KFL Odesláno 1. července 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. července 2024 Díky, díky .. já se zatím čím dál víc přikláním ke KTM 390 pro začátek , ale situace se mění každým dnem. Důležitý jsou teď ale zkoušky a polygon, pak budu řešit dál . 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepino777 Odesláno 1. července 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. července 2024 Tak jsem si to tu pročetl a musím i za sebe všem poděkovat za spoustu hodnotných informací. Sice jsem kdysi jezdil, ale před cca 15 lety, když jsem dělal papíry na A2, byl cvičák podstatně lehčí. Neseděl jsem na tom snad 10 let, tak jsem zvědavý jak to půjde a po jak dlouhé době se mi vrátí pocit jistoty. Jsem na tom v křeči a tuhej jako dřevo. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cali Odesláno 1. července 2024 Nahlásit Sdílet Odesláno 1. července 2024 před 6 hodinami, KFL napsal: Díky, díky .. já se zatím čím dál víc přikláním ke KTM 390 pro začátek , ale situace se mění každým dnem. Důležitý jsou teď ale zkoušky a polygon, pak budu řešit dál . Pokial je cislo u KTM v poriadku tak by som doporucil zvazit CB500f, CB500x, ci ten novy CB500 Hornet,.... vykon nie je nejak oslnivo vyssi ale celkovy prejav motorky bude vacsi, dospelejsi a pohodlnejsi. Ak tam chyba jednicka, tak odvazna volba!... no nahac to sice je, ale asi nie uplne na zaciatok a pravdepodobne sa ani nevojde do budgetu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se