Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Právě teď, dykmore napsal:

Ok, díky, to jsem měl na mysli. Nechápu ovšem tvoji větu: "Mít za volantem vlastní hlavu která je reálně odpovědná za následky".

Uvažovat za volantem a jezdit podle toho jaká je v danou chvíli realita. Když je namrzlá silnice, jedu podle toho že je namrzlá silnice. Když je hezky a kolem mě sou louky a předemnou rovinka .. nikde nikdo .. přidám. Když mi tam vběhne srna, vyhnu se jak nejlíp umím a jak to daná situace vyžaduje .. a každá situace je úplně jiná. Ta represe je jak centrální plánování, nereflektuje reálnou situaci. Represí lidi volaj po odpovědnosti (viz afri), ale výsledek je přesně opačnej .. lidi přestanou přemejšlet a začnou tupě dodržovat co je někde napsaný .. protože jinak jim hrozí likvidační sankce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A samozřejmě si uvědomuju že je tu velký procento lidí co přemejšlí úplně jinak, maj jiny parametry v hlave. Jiny zajmy a jiny hodnoty. Nebo jim hlava funguje uplne jinak, treba maji antisocialni poruchu osobnosti (psychopati), z nichz cast jedna impulsivne a nemaji empatii (maji jen tu naucenou), pojedou klidne kilem kolem skolky protoze jim to hlava nebere, neciti to riziko. Ale tyhle lidi tema sankcema nezavrem do karanteny, protoze prave temto lidem je to uplne jedno .. jednat budou vzdycky impulsivne.

Upraveno uživatelem zceyee
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, třeba jsi super řidič s perfektními reakcemi, v pohodě. To je zodpovědnost za tvé jednání. Ale kde je respekt k druhým? Na jednu stranu ti přijde srandovní můj názor na typickou českou vlastnost. Na druhou stranu klidně napíšeš, že lidi tupě dodržují, co je někde napsané, a tím pádem nepřemýšlí..? Vlastně nevím, co ti na to napsat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 minutami, dykmore napsal:

Ok, třeba jsi super řidič s perfektními reakcemi, v pohodě. To je zodpovědnost za tvé jednání. Ale kde je respekt k druhým? Na jednu stranu ti přijde srandovní můj názor na typickou českou vlastnost. Na druhou stranu klidně napíšeš, že lidi tupě dodržují, co je někde napsané, a tím pádem nepřemýšlí..? Vlastně nevím, co ti na to napsat.

Nejde o perfektni reakce, lidi musej delat chyby za volantem, vsichni .. aby se z nich ucili a ty chyby nedelali. To je prirozeny. Respekt k druhym? Jakej respekt k druhym? Kdyz jedu 92 mezi nicim a nicim .. a zpoza stromu vybehne fizl s placackou .. eh?? Me tvuj nazor na "typickou ceskou vlastnost" neprisel srandovni, me prisel uplne mimo. Prave pri porovnani treba s nemeckem, ktery se tady bere jako dopravni modla. Take jsem nenapsal ze lidi tupe dodrzuji a tim padem nepremysli, upravil sis to. :)

Nekdy a nekde neni ani moznost premyslet sam za sebe a uprednostnuje se provoz jako celek, potom podrizeni se rychlostnim limitum dava smysl. Napr. husty provoz v komplexni infrastrukture velkeho mesta (treba Mnichov), tam by pridavani a ubirani "protoze premyslim sam za sebe" bylo kontraproduktivni. Ale to dojde snad kazdymu. Ale kdyz pojedu pres celou republiku vesnicema a okreskama, melo by to byt na řidiči např. jestli těch 30 značek "50 kmph od 6-18h" .. u kazdyho vyjezdu ze stavby nove D6 mezi Karlovymi Vary a Prahou bude v Neděli v 6:30 respektovat a zadupne to před každou z nich .. když je na silnici sám.

Upraveno uživatelem zceyee
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S těmi rychlostmi nebo spíše s tím honem na čarodějnice za jejich důsledné dodržování, mám já osobně ještě další problém. Nejen, že se nedá říct, že všude mimo obec je 90 bezpečná rychlost a 93 už ne. Ale i na tom jednom stejném místě je teda obrovský rozdíl, jestli jedu 90 v červenci, v sobotu, ve 2 odpoledne, když je sucho a svítí sluníčko a nebo v prosinci, v 11 v noci, když sněží a je -5 stupňů. To pak reálně "pirátských" 93 v prvním případě může být násobně bezpečnější než 90 nebo klidně i 80 v druhém případě....

Takže když to shrnu, a omlouvám se, pokud se tím někoho dotknu, tak ta mantra s max. rychlostí mi přijde úplně k hovnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Španělští vojáci si úředně mění pohlaví, aby dosáhli na benefity pro ženy ..

Zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-spanelsti-vojaci-si-uredne-meni-pohlavi-aby-dosahli-na-benefity-pro-zeny-40463389#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=abtest242_shorts_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

Tak jo. Pohoda. Ještě nějaký důkaz o tom, kam možnost pouze úřední změny pohlaví vede?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad "diverzita": Kamarád (poté co v práci utrpěl povinné korporátní školení o bezpodmínečně nutnosti podpory "nových pohlaví") se taky nějaký čas na poradách bavil vysíráním šéfstva deklamováním že se cítí být těhotnou asexuální ženou - a že v "onom stavu" by měl mít nárok na separátní kancl a vyhrazený ajnclík. Koukám že v progresivní Španělské armádě už by mu možná muselo být vyhověno :smoke: 

Ad "BESIP": Obávám se že kvůli bobtnajícím předpisům "pro všeobecné dobro" se skoro nějak zapomíná, že řidič má za volantem v první řadě koukat na cestu - a pokud ji nezná, značky jej o jejím stavu a možných nebezpečích mají informovat, tak aby svou jízdu mohl dle možností přizpůsobit okolnostem. Které jsou odjakživa jiné pro přetíženou Avii se šrotem a veterána pamatujícího komanče (pro které jsou současné limity stavěné, chybí už jenom ten běžec s červeným praporkem), než pro rozumný osobák ve slušném technickém stavu. A ne že bude mít jak tupej důchodec v hodobožové leštěnce popelníky trvale přišpendlené na rychloměr, katolickou rychlostí o 20-30 km/h pod oficiálním limitem, jízdou levým kolem po dělicí čáře a důsledným zastavováním za cyklistama bude ostatní "piráty" školit (za což by se skutečně mělo posílat k psychologovi). Takový "dodržovač" nejen že sám vyvolává nebezpečné situace, ale nijak mu to (na jinak zcela bezpečném místě mimo obec) nezabrání přehlídnout "zapomenuté" a nebo křovím zarostlé značky, zabukařící fízly a rejžovací radary. Ale co naplat, represivní systém má nepřemýšlející dobytek v podstatě rád a "v bezpečnostních kampaních" jej za prachy z daní+pokut bude adorovat - protože takový "Boleslav Hnipírdo" se mu v případě záchytu za banalitu "půjde jako chlap" udat - a flastr + seance u psychologa zaplatí s prima pocitem "že teď už to bude mít v pořádku" :thumbsdown_anim: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, dykmore napsal:

Ok, díky, to jsem měl na mysli. Nechápu ovšem tvoji větu: "Mít za volantem vlastní hlavu která je reálně odpovědná za následky".

Mám občas silný vnitřní nesoulad s aparátem, který maluje plné a přerušované čáry na silnici. Tam, kde je přerušovaná čára, bych nepředjížděl ani se supersportem, prostě tam nevidím. A jinde je všechno v dohledu a předjet nesmím bo plná čára. Takže čáry beru s rezervou a řídím se primárně bezpečným výhledem na všechny strany.

Jinak ještě s tou rychlostí. Měl jsem v práci projekt získat nového klienta a čekal jsem na schůzku s klíčovou osobou několik měsíců. Na dálnici byla nehoda a nestíhal jsem, takže jsem musel jet hodně nad limit abych to nakonec stihl. V té době ještě Teams nebylo zavedené a musel jsem to stihnout. Takže sám vím, že občas někdo spěchá z nějakého důvodu a rád se mu uhnu do levého nebo ke krajnici. Nevěřím, že jsou mezi námi lidé, kteří nikdy nespěchali nad limitem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me prijde, ze odmitaci omezeni, kteri maji vzdy plnou kapsu argumentu, kde velmi castym je tvrzeni, jak leckde stejne nemuzes jet treba 50, protoze by to nebylo z x duvodu bezpecny.. no, nejak se zapomina v zapalu diskuze, ze ze ty cislovky jsou maximalni povolena rychlost, nikoliv (a zaroven) minimalni dovolena. Prizpusobuju snad jizdu podminkam (nejak tak to vyhlaska i rika, pokud vim, hledat to nebudu).

Jak tu psal kolega, u nas proste lidi casto vedi lip, protoze proc poslouchat to, co nekdo rekl (jeste navic treba ten, koho jsem nevolil, ze). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samotna rychlost nebyva vetsinou pricina problemu, ale dodam jednu dulezitou vec. Pokud jako zkuseny ridic pofrcim nekde zasadne nad limit resp. nad rychlost v miste beznou, tak tim zadelavam na pruser, co muze udelat nekdo jiny. Kdyz pojede senior z vedlejsi a neda prednost, tak je jasnej vinik. Ale ze ten senior nebo klidne junior za volantem nema tolik zkusenosti, aby bezpecne vyhodnotil, ze auto se blizi mnohem rychleji, nez je zvyklej je sice jeho odpovednost, ale ten na hlavni mu k tomu znacne prispel. Stejne tak muze rychla nebo agresivni jizda min zdatnyho ridice znervoznit a ten pak udela nekde chybu. Jo, chybu udela on, ale asi mi rozumite...

 

Takze kdyz respekt, tak to plati i vuci tem, co nejsou tak vyjezdeni a suverenni. Na silnici jsou, budou a maji pravo tam byt. Takze kdyz clovek jede podle sebe a bere na sebe odpovednost, bere ji tak trochu i za ostatni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, Chronař napsal:

To jsi napsal hezky:

"Samotna rychlost nebyva vetsinou pricina problemu"

Ale bohužel je to aktuálně nepostihovanější přestupek IMHO.

Duvod je asi jasnej, nejsnaz se meri a vymaha…

Me osobne rychlost moc nevadi, vysira me lepeni na zadek. Ani to neni efektivni - kdyz chci predjet v ne uplne dokonalym miste, držím si odstup pred rozjezdem,  rozjedu se a muzu se jeste rozhodnout, bud opravdu predjet, nebo naopak pribrzdit a zaradit se zpatky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevim, mně ty předpisy ani rychlost nějek problémy nedělaj. Je to takhle udělaný tak co... Mužu si o tom myslet svoje, mít milion "logickejch" argumentů proč tady jet tak a tak, proč tady musim zaparkovat apod., ale to je tak asi všechno. Samozřejmě ne že bych občas něco neporušil, ale nějak se to snažim cíleně nedělat (a možná mám kliku, ale když vynechám nějaký to špatný parkování / zastavení, abych vyložil věci, tak jsem s policajtama měl naposled problém s rychlostí někdy před deseti jedenácti lety a to jezdim téměř denně a pokaždý jinam). Kdysi mě můj šéf naučil, když jsem se rozčilovat nad nelogičností resortních předpisů, že předpis je takovej jakej je a mužu se kvuli tomu rozčilovat jak chci a bude mi to stejně prd platný. Takže buď podle toho předpisu nebo mužu jít dělat něco jinýho. Mockrát v živiotě jsem si pak na to vzpomněl. No a komu se to nelíbí, muže se pokusit ty předpisy změnit - jít do politiky, lobovat, bejt činnej v profesních komorách a co já vim...

Mimochodem, jel jsem asi před čtrnácti dny do Innsbrucku a zpátky. Vcelku dost velká část té dálniční trasy omezená rychlost (často 120), kolem Mnichova tradiční přicpávka. Dálnice V Innsbruckém údolí (Kufstein - Innsbruck) omezena na 110. A nějak jsem neměl pocit, že by ti řidiči měli potřebu porušovat rychlost, ano jedinci se našli, ale když to srovnám s provozem u nás...

Hlavně pozornost (věnovat se řízení), ohleduplnost a tolerance a bude to dobrý, takhle strašně jednoduchý to je 🙂

Upraveno uživatelem geometr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Geometr: přesně tak jsem to myslel, když jsem se ptal, jestli řešením je jet rychleji na základě vlastního názoru. Řešením je přece změnit to, a ne porušovat.

Když tady čtu některé názory, tak jsem si představil, jak třeba někdo na letišti přeskočí zábrany ve frontě, vyhne se rámům a zaběhne přes letištní plochu rovnou do letadla. Přece přemýšlí a nemusí se podřizovat nějakým nesmyslným nařízením. Není tupý a ví, že u sebe nemá nic nebezpečného, ve frontě by se nudil, rámy se ho netýkají a jen by si zbytečně sundával pásek a hodinky, na ploše se rozhlídne a vidí, že žádné letadlo zrovna nepojíždí ani nevzlétá, nikdo ho nemusí kontrolovat, protože lístek si přece koupil a pas má u sebe, protože přece přemýšlí.. ten styl argumentace já, já, já mi přijde absurdní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já hlavně nechápu všude ten spěch, když riskování vlastního života i ostatních ušetří jednotky minut. Já jel nedávno dálnici, levý pruh plný, kde si ho valíme stabilně všichni 120-140km/h a celé do nabourávají idioti, kteří předjíždějí pravým pruhem auto po autě a že jich není málo. Já to prostě u nás nedávám, samozřejmě je to hodně dáno tím v jakém stavu je naše silniční síť a lidi jsou dost nervózní a otrávený....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Idioti jsou ti, kteri jedou levym pruhem s tim, ze je pravy pruh volny. Proste predjedu auto a zase se zaradim do praveho. Az dojedu dalsi auto pred sebou, tak se premistim do leveho, predjedu a zase se zaradim. Co je na tom tezkeho?

Ti "idioti v pravem pruhu" co predjizdi si kolikrat jen drzi svoji rychlost ve svem pruhu aniz by umyslne predjizdeli/podjizdeli. Akorat dojedou idioty, kteri si zuby nehty drzi levy pruh. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...