Jarett Odesláno 22. října Nahlásit Odesláno 22. října (upraveno) Chlapci, full Ebike s baterií 800Wh apod, bude nejbližších deset let pořád vážit 20kg a více. Očekávat při této bateriové kapacitě nějaký zásadní vývoj je naivní. Fyzikální limity našeho známého vesmíru se rozhodně zásadně nezmění Energetická hustota baterií je v limitu cca 250Wh na 1kg článku. Plus motor cca 3kg, konstrukce kola 14kg a jsi na těch 20+. Lehké ebiky jsou okrajová záležitost, prodává se to minimálně a většina výrobců s tím bojuje a dál je nevyvíjí ... Je fakt, že hodně ebiků má trailový charakter, ale tady bych čekal, že se na jaře objeví několik značek, které budou mít "plně výkonné" ebiky ve více XCO verzi, tedy zdvih do 120mm a váhou lehce pod 20kg, ale aby "plnotučný" ebike vážil jak běžné kolo, to se fakt, než půjdete do důchodu, nestane Upraveno 22. října uživatelem Jarett 1
Josef01 Odesláno 22. října Nahlásit Odesláno 22. října Myslím, že v budoucnu se zásadně změní technologie díky neustálému hledání lehkých a výkonných baterií. Dnes nabízí Lyten (Li-S) baterie kolem 400W/kg, CATL uvedla technologii s až 500 Wh/kg. U kol se to tak masivně na váze neprojeví, u aut rozhodně ano. https://lyten.com/technology/lithium-sulfur/
cdale Odesláno 22. října Nahlásit Odesláno 22. října Chlapci, full Ebike s baterií 800Wh apod, bude nejbližších deset let pořád vážit 20kg a více. Očekávat při této bateriové kapacitě nějaký zásadní vývoj je naivní. Fyzikální limity našeho známého vesmíru se rozhodně zásadně nezmění Energetická hustota baterií je v limitu cca 250Wh na 1kg článku. Plus motor cca 3kg, konstrukce kola 14kg a jsi na těch 20+. Lehké ebiky jsou okrajová záležitost, prodává se to minimálně a většina výrobců s tím bojuje a dál je nevyvíjí ... Je fakt, že hodně ebiků má trailový charakter, ale tady bych čekal, že se na jaře objeví několik značek, které budou mít "plně výkonné" ebiky ve více XCO verzi, tedy zdvih do 120mm a váhou lehce pod 20kg, ale aby "plnotučný" ebike vážil jak běžné kolo, to se fakt, než půjdete do důchodu, nestane Mám light ebika s motorem Bosch SX a baterkou 400Wh. Váží kolem 20kg. 55Nm. Jezdí to, ale člověk musí hodně příšlápnout (je třeba mít kondičku). V prudkých stoupáních, třeba letos na Gardě, jsem z kola musel sesednout a tlačit ho. Motor to ani na režim Turbo nedal. Takže za mně budoucnost lehkých ebiků bude spíše skomírat, jak píše Jarret, fyzika je neúprosná a s výkonným motorem a velkou baterkou prostě váhu nepůjde snížit. Spíše ty lehké motory s méně kapacitní baterií najdou uplatnění na gravelech. Tam mi to dává daleko větší smysl.Odesláno z mého SM-S928B pomocí Tapatalk
memory Odesláno 22. října Nahlásit Odesláno 22. října před 3 hodinami, Jarett napsal: Chlapci, full Ebike s baterií 800Wh apod, bude nejbližších deset let pořád vážit 20kg a více. Očekávat při této bateriové kapacitě nějaký zásadní vývoj je naivní. Fyzikální limity našeho známého vesmíru se rozhodně zásadně nezmění Energetická hustota baterií je v limitu cca 250Wh na 1kg článku. Plus motor cca 3kg, konstrukce kola 14kg a jsi na těch 20+. Lehké ebiky jsou okrajová záležitost, prodává se to minimálně a většina výrobců s tím bojuje a dál je nevyvíjí ... Je fakt, že hodně ebiků má trailový charakter, ale tady bych čekal, že se na jaře objeví několik značek, které budou mít "plně výkonné" ebiky ve více XCO verzi, tedy zdvih do 120mm a váhou lehce pod 20kg, ale aby "plnotučný" ebike vážil jak běžné kolo, to se fakt, než půjdete do důchodu, nestane Pane dovolim si nesuhlasit vykon dopomoci 85 nm je uz full paľba , bateria 601 wh , motor shimano ep 801 napr. Pri modeli Cannondale mottera sl2 je na vahe 20.6 kg na trhu od 2024. Myslim si ze budeme prekvapeny do 5 rokov vyvojom a vahami.
memory Odesláno 22. října Nahlásit Odesláno 22. října Doplnim ze dnesna zatial experimentalna konsrukcia clanku liion 21700 ma hustotu na kg 250 az 280 wh.
Jarett Odesláno 22. října Nahlásit Odesláno 22. října (upraveno) před 5 hodinami, memory napsal: Pane dovolim si nesuhlasit vykon dopomoci 85 nm je uz full paľba , bateria 601 wh , motor shimano ep 801 napr. Pri modeli Cannondale mottera sl2 je na vahe 20.6 kg na trhu od 2024. Myslim si ze budeme prekvapeny do 5 rokov vyvojom a vahami. před 5 hodinami, memory napsal: Doplnim ze dnesna zatial experimentalna konsrukcia clanku liion 21700 ma hustotu na kg 250 az 280 wh. Však já jsem psal, že aktuálně je hustota 250Wh. Zvětšit ji na násobek je nereálné, přičemž klíčový je problém chlazení, což u kol nejde realizovat. Vzhledem k tomu, že pracuju pro Specialized, nějaké povědomí o tom co nás čeká mám a rozhodně nás žádné revoluční překvapení s nízkou váhou v následujících pěti letech nečeká Objevují se články s karbonovým tělem, kde se něco ušetřit dá, ale i kdyby, tak maximálně jde o 20% z váhy baterie, což v celku nic zásadního neřeší. Stejně tak motory, ti výrobci, kteří chtějí spolehlivost, už zjistili, že je problém s trvanlivostí motoru, přehříváním atd., takže se moc neodlehčuje, aby motor něco vydržel. Současný výkonový limit u modelů S-Works je výkon 850W a 111Nm kroutící moment. Dál to nemá smysl zvyšovat. Největší rezervy jsou v jezdci, jeho hmotnosti a míře přípomoci. Obecně je ale problém elektrokol vlhkost, kondenzát se uvnitř rámu vytváří rychle. Zejména, když kolo vezeš za autem, což tak dělá drtivá většina majitelů, když kolo umýváš tlakovou vodou, což dělá také skoro každý, je problém s oxidací kabelových vodičů častý. No a zbytek je o servisu ... Upraveno 22. října uživatelem Jarett 1
memory Odesláno 22. října Nahlásit Odesláno 22. října Rozumiem. Tiez pracujem v odvetví , a to som dal este stare tech. Napr megamo reason s dji avinox motorom ma uz 1000 w peak , 120 nm , 800 wh a je okolo 19 kg. Cenovka pult 7 tis. Euro...podobny pohon v unno mith ocakavame na predajni este toho roku a to bude cez 14 tis euro co sa skrabkam na hlave ako sa to preda ked megamo dava polku ceny. Predpokladam ze tieto biky v tychto specs musia do 10 rokov stat 4 tis. Proste tam musia urobit progres inac im to cele odvetvie bude stagnovat. Ked si predstavim rok 2016 ako som bol voci ebajkom skepticky moje ocakavania predbehli mnohonasobne. Moja predpoved je ze do 5 rich rokov tu mame tie realne dojazdy pri 100 nm , 1000 w peak , 1000 wh 70 km dojazdy s lahkostou pre 80 kg jazdcov.
memory Odesláno 22. října Nahlásit Odesláno 22. října A to chladenie. Tqčko som zatial velmi neprehrial ale ten motorcek je slabsi , shimano ep7000 bolo prehriate v jednom kuse. Tie samo vyvoj od rocky mountain motory tiez. Na ten avinox od dji som silne zvedavy. To uchladenie motorov je dobry point a myslom ze tak skoro sa ho nezbavime.
Duke650 Odesláno 22. října Nahlásit Odesláno 22. října Na ekola je tady jiné vlákno ... tady to rychle eskalovalo od dotazu "chci ekolo na polní cesty" k highend kouskům za 300 kKč Tady
odjinud Odesláno 23. října Nahlásit Odesláno 23. října Diky za tip. Ja to tam dam, s dovolenim, znova, trochu jinak; je pravda, ze se mi to trochu ohnulo jinam jenze, ja jak ty e-kola neznam, tak predne zjistuju, co vlastne chtit a co to cca bude stat.
geometr Odesláno 24. října Nahlásit Odesláno 24. října Pěkně jste to tu zadělali nekolama / elektromopedama. 1
African Odesláno 24. října Nahlásit Odesláno 24. října 43 minutes ago, geometr said: Pěkně jste to tu zadělali nekolama / elektromopedama. Moje řeč....já si ho snad koupím také když čtu jaká to je pecka 1
Paw Odesláno 24. října Nahlásit Odesláno 24. října Nemůžu se rozhodnout, poraďte Pomalu všude přecházím na USB-C. Jediný, co mám na starým USB, je Edge 830 a Varia Radar. Tak si říkám, že bych 830 vyměnil za 1040 solar. Vyplatí se mně to pane Lorenc? Výhoda většího displeje a konektoru je jasná, solar pěkně přidá baterce (tady prej i funguje, narozdíl od hodinek). Zároveň je to asi poslední model s transreflexním displejem. Nebo jít jen do řady 840? No pak je tu otázka ceny. Takový prachy za řadu x50 nedám. Edge nepoužívám na tréninky, mám to jen na údaje o jízdě a mapu. Opouštět ekosystém Garminu nechci. Díky
marecenator Odesláno 24. října Nahlásit Odesláno 24. října Potrebujes vetsi displej a solar resp lepsi baterku? Mam 840 bez solaru a baterka v power save rezimu vydrzi nejakych ~30 hodin (pripojuju vyjimecne Giant svetlo, a vzdy telefon a radar). Taky premyslim o 1040, ale z duvody zhorsujiciho se zraku, jinak bych nemel duvod menit.
Paw Odesláno 24. října Nahlásit Odesláno 24. října Tak zrak je taky jeden z důvodů, naštěstí zatím ne až podstatnej :). Chci sjednotit konektory. Displej, výdrž atd. beru jako bonus. Nedokážu se rozhodnout, jestli to za ten upgrade stojí. 830 mně na baterku vydrží velmi dlouho. Ale jak všude postupně přecházej na AMOLED, tak chci udělat upgrade na velmi velmi dlouho, protože mně jak na hodinkách, tak na Edgi starej typ displeje vyhovuje.
pavo_ Odesláno 4. listopadu Nahlásit Odesláno 4. listopadu sluníčko, krásně zbarvený les, trocha bahýnka... dobrý to dneska bylo 1 1
African Odesláno 8. listopadu Nahlásit Odesláno 8. listopadu Úkol zněl jasně, vyšlapat na tu babuli tam vzadu uprostřed a trochu se prohlédnout.... nádhera 5 1
Gustaf Odesláno pondělí v 20:58 Nahlásit Odesláno pondělí v 20:58 Máte někdo (nebo spíše manželky/přítelkyně) zkušenost s hodinkama Garmin venu 2s? Docela se mi zdají jako super poměr cena výkon pro manželku. Vítám jakkoliv point
kral083 Odesláno pondělí v 21:42 Nahlásit Odesláno pondělí v 21:42 @Gustaf Já koupil Venu 3s. Předtím měla něco jinýho od Garminu. Chceš zásadní radu? Hlavně to neposer s barvou jako já Ty první byly černý a to se moc nelíbilo. Naštěstí Garmin prokázal svojí kvalitu, asi půl roku po záruce přestaly víceméně fungovat. Klasicky jsem v servisu dostal super podpultovou nabídku a koupil ty Venu 3s už bílý. To bylo radostí. Manželka je nosí denně a spokojená. Předpokládam 2s na tom budou podobně.
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se