Přejít na obsah

LEGO - tipy na rozšíření sbírky


Doporučené příspěvky

před 9 minutami, Peta-Biker napsal:

Já to srhnu krátce...

 

Ukazuje to odkaz a společnost, v jaké dneska žijeme.

Kdyz udělá chybu někdo v práci, většina, cest výjimkam, se snaží tu chybu maskovat a nebo doufá, že to vyřeší zaměstnavatel...

 

Někteří z vás, mají své eshopy, do nikoho se nechci navážet, uvažovali byste, jak byste byli radi, kdyby se to stalo u vás?

 

Upřímně, je to jako v Rolex vlákně, 90% lidi hodinky chce na uložení peněz, v horsim, prodat.

 

Nikoho nesoudim, mě lego taky nic neposlalo, nemam jim to za zlé, já bych spíše upřímně chtěl vidět, zda tady většina něco skládá a nebo skládala do té doby a nebo za tím viděla jen snadný výdělek...

Když to vidíš jako součást negativního stavu společnosti, tak proč jsi to také objednával?! Jak bys pak chtěl někoho soudit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 1tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Já to srhnu krátce...
 
Ukazuje to odkaz a společnost, v jaké dneska žijeme.
Kdyz udělá chybu někdo v práci, většina, cest výjimkam, se snaží tu chybu maskovat a nebo doufá, že to vyřeší zaměstnavatel...
 
Někteří z vás, mají své eshopy, do nikoho se nechci navážet, uvažovali byste, jak byste byli radi, kdyby se to stalo u vás?
 
Upřímně, je to jako v Rolex vlákně, 90% lidi hodinky chce na uložení peněz, v horsim, prodat.
 
Nikoho nesoudim, mě lego taky nic neposlalo, nemam jim to za zlé, já bych spíše upřímně chtěl vidět, zda tady většina něco skládá a nebo skládala do té doby a nebo za tím viděla jen snadný výdělek...

Peto, pokud budu mluvit za sebe, tak Lego je pro mě celoživotní vášeň, podobně jako hodinky… sbírám ho dlouhodobě, troufám si říct, že sbírka je poměrně obsáhlá a třeba z technic modelu mam témeř vše od 90.let… stejně tak model team atd atd… tahle vášeň v určitém okamžiku došla do fáze, kdy jsem začal Lego prodávat a vybudoval e-shop i s prodejnou… prodával jsem ročně Lego za cca 10mil, ale za ty 4,5 roku co jsem to dělal jsem na sekci Lego vygeneroval minus v kumulované výši cca 6mil…. Hodně věci jsem si posral já sám, ale hodně věci dávám za vinu i obchodní politice Lego… marže se kterou jsme prodávali byla nula nula nic…

Takže abych to shrnul - já jako člověk co legem fakt žije se cítím smutný z toho, ze se vůbec nic nezměnilo od dob co jsem ho prodaval a Lego se proste chová totálně alibisticky… udělá chybu, tak pošle e-mail a vyřešeno….


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, Peta-Biker napsal:

Já pro radost, zkoušel jsem si objednat sety, které jsem chtěl mít, ale svět se pro mě nezboří. Živím se něčím jiným :)

Jasný, tady nerozklíčujeme, kdo si objednal dvě krabice za tři stovky, kdo po jedné krabici od sto setů- že si to postupně složí a kdo sto krabic na přeprodej. Jediná proměnná je to, zda-li jsi do toho nákupu vstoupil anebo ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, azeppelin napsal:

Jen tím chci říct, že si oznamovacím dopisem nepomohli. A jen vzrostla šance těch, kteří budou trvat na doručení. Ochrana spotřebitele je v ČR poměrně dobrá. Nezvládli to tedy systémově, právně a mediálně. To jak to subjektivně a laicky selským rozumem vnímáš je irelevantní. Já jsem přesvědčený, že při troše snahy a právničiny tahají za kratší konec a tím dopisem, kdyby byl jinak formulovaný, to mohli celé utnout.

 

Toto s ochranou spotřebitele nemá co dělat. Naopak pokud spotřebiteli muselo být zřejmé, že uvedená cena nesmysl (nyní myšleno u velkých setů, které stojí obvykle tisíce, ne 150 Kč) tak by i v případě akceptace takové smlouvy ze strany e-shopu Lega by byla taková smlouvu byla neplatná. To že Lego zboží několika lidem za tyto ceny dodalo je sice hezké, ale nejedná se o precedent pro ostatní kupující. Věřím, že u menších sad, kde spotřebitel může hrát blbého a říkat, že nemohl vědět, že sada nestojí 50 Kč, když v retailu je za 850 Kč, může být se svým "nárokem" úspěšný. Pokud však těch sad nemá v košíku 10... 

Reakce i doplnění obchodních podmínek ze strany Lega je imho naprosto OK - vše výše uvedené stejně vyplývá ze zákona. Jen mohli do VOP dopsat, že tato verze je účinná od XXXX, aby zamezili šumu (možná to tam, je nehledal jsem). 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, azeppelin napsal:

Nepracuješ pro Lego?

Nikoliv. Jen nejsem zastáncem využívání chyb pro vlastní obohacení. A když se pak ještě někdo v rámci takové chyby chce domáhat svých "spotřebitelských práv" ... tak mi to nedalo nereagovat. Byť prvním příspěvkem.

 

před 2 minutami, Prochy68 napsal:

@hynek Proc by se nemohl jednat o precedent?

Jak to tak vypadá, lego dodalo zboží co bylo skladem - jednoduše řekne, že se stala chyba v systému, který automaticky někomu zboží odeslal než na chybu v automatizovaném systému přišli. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Peta-Biker napsal:

Kdyz udělá chybu někdo v práci, většina, cest výjimkam, se snaží tu chybu maskovat a nebo doufá, že to vyřeší zaměstnavatel...

Tohle vlákno je opravdu zajímavé sledovat. K tomu co píšeš bych jen dodal že je otázka jakým způsobem chce kdo chybu maskovat ... pokud někdo chybu napraví a přizná ji (nebo se tváří že žádná nevznikla protože ji napravil), je to za mě ok. Pokud někdo chybu maskuje (a produkt nebo služba díky tomu je špatná) a on se tváří že nic neudělal, je to průser, zvlášť dvojnásobnej pokud se to snaží hodit na někoho jiného, lepší tyhle lidi "odstřelit" rovnou, v jakékoliv společnosti. Ovšem tady je situace trochu jiná, má to morální a právní rovinu. Já objednávku udělal (pro sebe, ne pro přeprodej), něco mi zrušili a jedno autíčko poslali. LEGO je business založenej na replikování vcelku "hodnotného" výtvoru. Něco samozřejmě stojí to vymyslet a nastavit mašiny tak aby tiskly co mají, ale poté se to jen replikuje, já osobně bych LEGO za ty ceny jaké to nabízejí nekoupil, ale v "chybové" slevě jsem objednal. Morálně .. mě by ten drahý set normálně neprodali, ale cena té repliky je hádám blízko té "chybové" ceně (jinak by hádám neposlali ani co měli skladem). Z tohoto pohledu nikomu neškodím.

Právní věc je jiná, do toho nevidím (pokud to někdo řeší právně just for the sake of it, chápu to), zvlášť když to ostatní zkoušeli na něj a prošlo jim to (jiné výchozí hodnoty než ostatní). Pokud by si matka samoživitelka otevřela eshop kde prodává pletený věci a najednou měla všechno za korunu .. většina lidí by to právně neřešila pokud by znala situaci, u velké firmy to ale tolik nebolí (a vesměs nikoho, protože počítám cenu repliky, nikoliv nasazenou prodejní).

Z morálního hlediska v tomhle 100% souhlasim s nickolasem. Ale rád se naučim nějaké postupy (budu rád když budete sdílet konkrétní právní kroky), jak tu objednávku vymoci, abych se z toho poučil pro případ kdybych chtěl nějaký e-shop otevřít. Je to ale zajímavá chyba, kdy se vše díky automatizaci dostalo do právní roviny "nejde legálně vrátit".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, Hynek napsal:

Jak to tak vypadá, lego dodalo zboží co bylo skladem - jednoduše řekne, že se stala chyba v systému, který automaticky někomu zboží odeslal než na chybu v automatizovaném systému přišli. 

Někdo tu psal že o chybě vědí ještě než to odeslali a že to co je skladem (pokud toho mají dost) odešlou. Takže ne tak úplně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove je mi z vas nekterych na bliti.
Placate se po zadech za to, ze pravne vymuzete silou naprasto zjevnou chybu, na 99% velmi ztratovou a mavate zakonem o ochrane spotrebitele.

V cem spociva ochrana spotrebitele v situaci kdy spotrebitel naprosto zjevne zneuziva (jakekoli) chyby prodejce mi naprosto unika.

V byznysu delam celej zivot, chyby se stavaj, proste v tom delaj lidi, a takovy kokoty co za kazdou cenu musej delat problem, protoze maj pocit ze kocarek za 500, stavebnice za 20 euro, nebo 75” televize za 5k je jejich spotrebitelsky pravo, mam fakt nejradsi.

Ze vam neni hanba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 50 minutami, JoyStick napsal:

Panove je mi z vas nekterych na bliti.
Placate se po zadech za to, ze pravne vymuzete silou naprasto zjevnou chybu, na 99% velmi ztratovou a mavate zakonem o ochrane spotrebitele.

V cem spociva ochrana spotrebitele v situaci kdy spotrebitel naprosto zjevne zneuziva (jakekoli) chyby prodejce mi naprosto unika.

V byznysu delam celej zivot, chyby se stavaj, proste v tom delaj lidi, a takovy kokoty co za kazdou cenu musej delat problem, protoze maj pocit ze kocarek za 500, stavebnice za 20 euro, nebo 75” televize za 5k je jejich spotrebitelsky pravo, mam fakt nejradsi.

Ze vam neni hanba.

Lépe bych to nenapsal... 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, JoyStick napsal:

Panove je mi z vas nekterych na bliti.
Placate se po zadech za to, ze pravne vymuzete silou naprasto zjevnou chybu, na 99% velmi ztratovou a mavate zakonem o ochrane spotrebitele.

V cem spociva ochrana spotrebitele v situaci kdy spotrebitel naprosto zjevne zneuziva (jakekoli) chyby prodejce mi naprosto unika.

V byznysu delam celej zivot, chyby se stavaj, proste v tom delaj lidi, a takovy kokoty co za kazdou cenu musej delat problem, protoze maj pocit ze kocarek za 500, stavebnice za 20 euro, nebo 75” televize za 5k je jejich spotrebitelsky pravo, mam fakt nejradsi.

Ze vam neni hanba.

Souhlas

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podobne chyby se už e-shopum typu alza a CZC staly a lidi dostali vzdy v podstatě ho>no - takže precedenc už taky existuje. Já jen aby ste neocekali v pripade Lega něco jineho. Znovu opakuju, ze z mého pohledu Lego postupuje v zasade spravne, můžeme se bavit o nuancich a chybách v komunikaci nicméně problém leží v tom ze tak jako tak nerozesle stovky a tisíce sad v podstate zadarmo. Par obj jim “proklouzlo” než vymysleli jak se k tomu problému postaví a teď už pojedou jednotnou politiku…

 

nic si nenalhavejme, kdyby Vám poslali s omluvou sadu za 300kc, tak byste to stejně brali jako přiznání chyby, podvod, klamání spotřebitele a bůh ví co este :) takže lego to tak jako tak nemůže vyhrát…ale rozhodne muže zařídit aby neprodělávají boty

Upraveno uživatelem efreeti
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, JoyStick napsal:

Panove je mi z vas nekterych na bliti.
Placate se po zadech za to, ze pravne vymuzete silou naprasto zjevnou chybu, na 99% velmi ztratovou a mavate zakonem o ochrane spotrebitele.

V cem spociva ochrana spotrebitele v situaci kdy spotrebitel naprosto zjevne zneuziva (jakekoli) chyby prodejce mi naprosto unika.

V byznysu delam celej zivot, chyby se stavaj, proste v tom delaj lidi, a takovy kokoty co za kazdou cenu musej delat problem, protoze maj pocit ze kocarek za 500, stavebnice za 20 euro, nebo 75” televize za 5k je jejich spotrebitelsky pravo, mam fakt nejradsi.

Ze vam neni hanba.

Přesně tak, hlavně, že jsme fórum gentlemanů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, JoyStick napsal:

Panove je mi z vas nekterych na bliti.
Placate se po zadech za to, ze pravne vymuzete silou naprasto zjevnou chybu, na 99% velmi ztratovou a mavate zakonem o ochrane spotrebitele.

V cem spociva ochrana spotrebitele v situaci kdy spotrebitel naprosto zjevne zneuziva (jakekoli) chyby prodejce mi naprosto unika.

V byznysu delam celej zivot, chyby se stavaj, proste v tom delaj lidi, a takovy kokoty co za kazdou cenu musej delat problem, protoze maj pocit ze kocarek za 500, stavebnice za 20 euro, nebo 75” televize za 5k je jejich spotrebitelsky pravo, mam fakt nejradsi.

Ze vam neni hanba.

amen

před 20 minutami, azeppelin napsal:

Přesně tak, a cenu za gentlemana roku získá ten, který nadá nejvíce lidem do kokotů. ;)

pro některý je to spíš lichotka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...