Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

před 5 minutami, JR_2010 napsal:

Nojo, ale pak dojedeš domu, a v ulici bude jedno místo pro toho, druhý pro toho, třetí tam má tohle, čtvrtej tamto, a Ty se můžeš zastřelit. A podotýkám, že mě to úplně netrápí, já se odstěhoval z centra Prahy do baráku na periferii (zaplaťpánbůh), tak po mě potopa...

Hele je to tak. Všechno je za něco - já zase často sleduju, jak lidi ráno a večer jezdí z a do těch periferiích a vztekají se v autě třeba okolo Kulaťáku nebo zavřených tunelů nebo se mačkaj v ranním vlaku a když se večer picneme, tak jim nezbyde nic než taxík za dvojku 😄 Sám jsem zvědavý jak to bude vypadat třeba za 20 let, můj soukromý odhad je, že bude ve finále aut míň a ty co budou, tak budou prostě víc jezdit (jako služba, sdílená) a míň parkovat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, xcmaniax napsal:

Hele je to tak. Všechno je za něco - já zase často sleduju, jak lidi ráno a večer jezdí z a do těch periferiích a vztekají se v autě třeba okolo Kulaťáku nebo zavřených tunelů nebo se mačkaj v ranním vlaku a když se večer picneme, tak jim nezbyde nic než taxík za dvojku 😄 Sám jsem zvědavý jak to bude vypadat třeba za 20 let, můj soukromý odhad je, že bude ve finále aut míň a ty co budou, tak budou prostě víc jezdit (jako služba, sdílená) a míň parkovat...

Je to tak, já v těch frontách taky občas stojím, ale aspoň nesmrdím, protože jezdím elektrickým autem, ale zase velikým a těžkým, takže vlastně stejně úplně blbě...občas potkávám v centru Sedláčka (ekonom), ten jezdí na takovým tom elektro monokole, a vždycky je všude dřív, než já, akorát občas mu je asi kosa a semtam zmokne (a semtam hodí tlamu).

Upraveno uživatelem JR_2010
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tema rodinnýma mistama jsem se samozřejmě pustil na tenký led, toho jsem si plně vědom včetně toho,  že nic takového nemá oporu v zákoně, spíš jsem chtěl demonstrovat princip.

Co se týká infrastrury tak za mě je stále do očí bijící příklad P+R na černém mostě kde se modernizovalo, což v reálu znamenalo navýšení kapacity existujícího parkoviště o cca 500 míst ale je zde slovy 8 nabíječek... ale to už jsme dolů kdysi probírali a kde jsme mohli být krásně ukazuje ta mapa Amstru, akorát s tou obrovskou výhodou, že my tady máme i fabriku, která ty auta mohla dělat... to je prostě promarnena šance.

K tomu Texasu, tak tam je to úplně jasně na truc, i když je asi jasně, že tohle bude dřív nebo později muset přijít všude, Texas je napřed jenom proto, že to chtějí dát demokratum sežrat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 24 minutami, Bert napsal:

Texas schválil daň na elektromobily, protože jejich majitelé nekupují benzín .....

Zdroj: seznam.cz

A je to tady 🙂

@Bert: To je v pořádku. To je poplatek za údržbu silnic a to mají platit všichni. Není to daň na elelektomobily 🙂 A i ta výše srovnatelná s velkým SUV dává smysl - kvůli hmotnosti. 

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvidíme, jak se to dále vyvine. Ale ani já osobně bych neměl problém platit obdobu spotřebitelské daně z elektřiny. Ale pak bych zase chtěl, ať stát dostane ze silnice neudržované diesely, kterým vychází z výfuků modrý nebo černý kouř. To prostě na silnici nemá co dělat (a nemá to spojitost s EUR normou). A za takovým autem jedu denně 2-3x. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenkej led - ty místa u obchodáků jsou prostě zase o slušnosti ( z obou stran - mě nikdy nenapadlo tam parkovat, ale když vidím frajera, co si to tam dá a jde do posilovny,...... ).

P+R na černáku, přiznám se, že nevím a ani netuším, zda je 8 míst málo či hodně, ale vzhledem k tomu, že to jsou místa pouze spíše pro "oživení" baterie, nikoli pro parkování, tak si myslím, že je to ok ( hele, zase jsem na paskvilu legislativy- já bych tam dal ty rychlonabíječky, ale jak zase někoho donutit aby za dvě hodky přijel a přeparkoval, to prostě neumím- parkovací kotouč ?). Je to dost podobné jako zákaz parkování vozidel na LPG v podzemních garážích - většinou už to jde, ale proč to měnit, když úplně nemusíš?

Ve městě mi tyhle auta dávaj smysl- malá, obratná,...... ale u SUV jsem na rozpacích stále.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Josef01 napsal:

Mimochodem 2 nabíjecí stanice jsou na parkovišti Brumlovka, tedy dotyčný platí parkovné a nabíjení zároveň, tedy když si někdo potřebuje nabít musí prakticky zaplatit dvojnásobek za energii, taky to není úplně košer, on nechce parkovat, chce jen nabíjet.

Hloupost. Parkuješ = platíš jako ostatní... to je jediné férové.

Já, když jedu na zmrzlinu, tak taky nechci parkovat, ale jen si dát zmrzlinu. A světe div se, musím platit jak zmrzlinu, tak parkování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že zmrzlina a nabíjení je dost velký rozdíl. ČEZ tam udělal několika milionovou investici a nabíječky jsou prázdné. A ty peníze jsou z dotací, tedy nás všech. Lidi jezdí nabíjet na druhou stranu, kde parkovné neplatí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale Josefe, za parkování před zásuvkou u ministerstva, městského úřadu a nebo nemocnice (taky postavených a provozovaných "za daně nás všech") bys slevu nechtěl? Na grantových oponentních řízeních strejcové z ministerstva vždycky aspoň chvíli formálně tlachají, že prachy na infrastrukturu a dotace stát přiděluje především proto, aby se mu s příslušným navýšením vrátily na daních a poplatcích. Že se za totéž (zdánlivě) neplatí na klasické benzínce je jen proto, že s normálním autem "v prostoru kde se vytvářejí hodnoty" nikdo neprudí dlouhé hodiny a "parkovné" se s velkou rezervou schová ve vývaru z prodeje paliv. Což si městští analfabeti do sluníčkového projektu "dotovaných nabíječek" zakalkulovat buď nezvládají nebo nechtějí (na rozdíl od provozovatelů obchodů, benzínek a dalších atrakcí) - a tak se holt provoz parkingu musí platit zvlášť, zatímco ČEZ (a nebo kdo Vám tam ty nabíječky komerčně provozuje) může "z námi všemi zadotované" infrastruktury dál královsky platit lobisty, propagující další podobné projekty "dotovaných" nabíječek - aneb dotační strojek na "zelené" peníze, který se nikdy nesmí zastavit 🤑

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, sleva je dnes zbytečnost, už se platí v obchodních centrech za vyčurání, mohli by to začít vybírat i v restauracích (to jsem kdysi začil v Polsku na účtu položku 2x záchod) a nakonec i u benzínek by se mohlo platit za vjezd do areálu nebo jednorázové poplatky za příjezd k nabíječce. Nakonec stát zdaní i domácí výrobu elektřiny a budeme všichni jezdit za 6 Kč/km + mýtné 7 Kč/km po dálnicích a za vjezdy do měst nad 100 tis. obyvatel. To bude fajn doba, chudáci naše děti, já už to nějak doklepu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@kuncák7 sorry za označení, vedeme trochu paralelní diskusi 😄

tenky led - mas naprostou pravdu a přemýšlel jsem, jestli ten příklad použit, tušil jsem, že se mi přesně takhle vrátí, samozřejmě máš pravdu, je to o slušnosti, ale pokud je parkoviště soukromý pozemek a ne veřejná komunikace, tak může být ta značka relevantní. Na druhou stranu chci vidět obchoďák, který to bude vymáhat... ale obecně máš samozřejmě pravdu. BTW i na P+R na cernaku takové místa jsou (je jich tam 18), jak se s tim pracuje netuším, asi je to nevymahatelne. Ale to není ani úplně tématem místní diskuze. 

K Cernaku, je to 8 z 880 mist v místě, které by mělo být sběrné pro auta z okolí. Což je přesně to místo, kde dává smysl 900 pomalých nabíječek, protože to auto tam bude stát 10 hodin (přijedu z Českého Brodu, prasknu auto na nabíječku a jedu do práce metrem. Až se vrátím, bude cca nabité. Tam fakt v podstate staci obyč zasuvka 220 a 10 hodin nabíjení) rychlonabijecka na P+R smysl úplně nemá (je to sběrné parkoviště a počítá se s dlouhým stáním). Každopádně je jich tam 8 z 880 takže je to nakonec fuk, fungovat to za 5 roku nebude a bude se to muset předělat.

jinak pro LPG jsou tam taky vyhrazené místa, je jich tam 89... pro kola je tam 38 míst... nabíječek 8... tohle je prostě strašně špatně přitom je to nově dokončený projekt. Takhle se infrastruktura nebuduje a za pár let budeme plakat

Upraveno uživatelem Maro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maro- jasný 🤣. Tím tenkým ledem jsem měl přesně chuť tohle napsat. Naprostej souhlas.

K těm parkovacím dobíjecím mistum- jsme na zacatku- legislativa. Ve zkratce- stavebník víc míst zatím nemusí vyhrazovat, tak to neudělá. Investor ( tady P+R parkoviste- město) se sice tváří, že bude podporovat elektro, ale zvláštní zájem též úplně nemá a PRE ti charitu též dělat nebude ( pro ně je to na téhle parkovištích nelukrativní ). Měl bys vidět, jak se snaží, když jde o jiná místa ( úplně jinej nátlak, snaha a aktivita ). V počtech jak uvadis je toto zatím výsměch, na druhou stranu- majitele elektroaut mají možnost parkovat mnohem blíže k centru a zatím i bezplatné a neřeší P+R na periferii).  Ale můžeš mi věřit, že se snažíme ( aspoň já), aby ty místa měla smysl 🤣.

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Josef01 - měl bych na tebe snad seriozní dotaz. Týká se to včerejší havarie elektroauta v uzavřené garáži. Prosím tě, netušíš jak to řeší v zahraničí? Dle popisu v článku a i dotazu na kamaráda ( profi hasič ve Spolaně ) je to zkrátka velikej problém, zdlouhavá procedura a hodně náročná (časově i finančně ). Nevíš, nebo i nevíte, zda už existuje něco rychlejšího a asi i účinějšího? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna jsem to dneska četl na twitteru. Mimochodem je to první požár v Česku, proto se tam sjelo tolik lidí. Z videí je patrné, že poškození okolí žádné, problém byl, že prostory byly dostupné jen autovytahem, přesto to hasiči bez problémů zvládli.

 

Auto je teď v lázni kvůli chlazení a přístupu vzduchu, mimochodem novější články už ani nehoří.

Za mě je fajn, že se tohle stalo, potvrzuje to totiž to, že strašení hořícími bateriemi je nesmysl

Ještě Edit: z toho co píšou hasiči je patrné, že auto stihli uhasit, zabezpečit a připravit k odvozu za méně než hodinu, následně cca hodinu trvalo ho dostat ven a odvézt.

Upraveno uživatelem Maro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...