Přejít na obsah

PETROLHEAD - benzinovi sialenci


Návštěvník maxigabrielg

Doporučené příspěvky

V 23. 12. 2023 v 18:12, xjr1 napsal:

Zdar, Broukem jsem zamlada jezdil a měl jsem ho fakt rád. Můžu zodpovědně prohlásit, ze je to na jízdu rozhodně příjemnější auto než jsou Š105/120, na druhou stranu srovnávat s Mirafiori nebo Cortinou nelze, to jsou proti Broukovi moderní auta. 
 

Měl jsem rok cca 1972, takže už modernější kousek s 12V elektrikou a motorem 1500ccm. Je to vevnitr hlučný, ale aspoň si užiješ zvuk vzduchem chlazenyho boxera. Blbě to topí, kolem nuly ještě ok, ale v mrazech je to na bundu a kulicha:). A blbe to fouká na přední okno, co si pamatuju.

Jako youngtimer na víkendový projížďky by byl myslim super, hlavně cabrio, má styl, je spolehlivej a fakt jednoduchej, nenarocnej na servis, tohle auto jde v pohode opravovat i doma v garáži, když člověk neví, co s volným časem. A pokud vím, tak ani dnes není problém s dostupností dílů.

Nicméně kazdej den bych s tím už samozřejmě jezdit nechtěl:).

Díky.

Kabrio je zajímavý nápad.

Asi si o tom bud muset více načíst, abych věděl lépe, co vlastnictví brouka obnáší. O denním ježdění nelze uvažovat. Cílem je hobby víkendovka.

Upraveno uživatelem Jerryl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Jerryl napsal:

Díky.

Kabrio je zajímavý nápad.

Asi si o tom bud muset více načíst, abych věděl lépe, co vlastnictví brouka obnáší. O denním ježdění nelze uvažovat. Cílem je hobby víkendovka.

Něco o tom vím, osm kusů mi stojí v garazi. Kluci brouk se vyráběl od roku 38 do roku 03. 
eviluce jej potkala, já jezdím broukama imervere a kazdej den.

ten popisované brouk s 1.5 motorem je vlastně furt ten starej původní s torznimi tyčemi na místě přední nápravy. To ze Ti netopilo, bylo korozi topníků a netesností vedení v zadní části vozu. Vw standardně nabízel bufik jako příslušenství pro CH a swe trh.
Auto je to neznicitelny, pokud měníš olej a je vyrobeny v Německu. Mexický kusy jsou lepší než jugoslávský pastiky.

volkswagen samozrejme sral amiky s prodeji tohoto lidoveho vozu a tak na základě US legislativy přišel na trh modernizovány brouk 1302 a 1303 již s mcpherson přední nápravou a motory 1.3 a 1.6.

1303 je auto který topí, a jede lepe než fabie a za tím si stojim.

pozor na auta z pěti kusů, přechodové ročníky a prekupnika z kladna.

u kabria pozor na jugoslávský a rakouský “samodomo”, jsou bezcenné i když líbivé. Cabrio origo je esence brouka a motorismu, v Německu se platí zlatem…

vzdyt v době kdy vw kupovali škodu a nemohli se domluvit na ceně, postavili proti sobě nejlepsi a nejhorší model dane automobilky, ano brouka z mexika a favorita. Na základě tohoto pak česká strana zlevnila a přistoupila na požadavky vw.

Kdybys chtěl ozvi se

 

Upraveno uživatelem vwtyp11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 3 týdnech...

Hele, jsem já vůbec petrolhead? Létám UL érem, mám několik motorek, procestoval jsem na nich snad celou Evropu, užívám si jízdu v MX-5, mám 30 let starý americký van, jezdil jsem (a něco i kdysi měl) s různými BMW, Mercedes, Porsche, Aston Martiny atd., v 11 letech jsem řádil na dospělé závodní motokáře (byl začátek 70. let a můj oblíbený 15 km okruh vedl po běžných silnicích) a bez dohledu proháněl amatérsky postavenou buginu po Štikovské rokli. No a teď jsem nafasoval nový služebák (embéčko, Superb Scout) a užívám si hlídání jízdních pruhů + další asistenty nebo adaptivní tempomat, který na rozdíl od minulého už nejen hlídá okolní provoz a upravuje podle něj rychlost, ale upravuje rychlost i podle dopravních značek. Je to normální?  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 12. 2023 v 19:46, villain83 napsal:

Kluci, v autech se moc nevyznam. Kamos byl na dovce a vyfotil tam tuhle karu, nema nekdo tuseni, co je to zac? 

IMG_20231221_194222.jpg

Ahoj. Protože jsem velký fanda do Datsunů a zetek tak mohu potvrdit co píše Bluman. Podle toho odkud z dovolené ta fotka je, pak to auto je “vytuněná rozšiřujícími lemy a předním nárazníkem) Datsun 260Z (Evropa) nebo Datsun 280Z (Amerika) ve verzi 2+2. Je to 2.generace zetka s prodlouženým rozvorem a 4 sedadly. Moc oblíbená mezi “zetkařemi” není a hanlivě se jí říká “velryba”. Ale jinak je uvnitř vše stejné jako 260/280Z včetně řadového šestiválce. Na srazech v ČR jich pár k vidění je (-:

No a abych jen neplevelil, tak přiložím starší fotku mých krásek.

IMG_5675.jpeg

Upraveno uživatelem Piplík
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, Piplík napsal:

Ahoj. Protože jsem velký fanda do Datsunů a zetek tak mohu potvrdit co píše Bluman. Podle toho odkud z dovolené ta fotka je, pak to auto je “vytuněná rozšiřujícími lemy a předním nárazníkem) Datsun 260Z (Evropa) nebo Datsun 280Z (Amerika) ve verzi 2+2. Je to 2.generace zetka s prodlouženým rozvorem a 4 sedadly. Moc oblíbená mezi “zetkařemi” není a hanlivě se jí říká “velryba”. Ale jinak je uvnitř vše stejné jako 260/280Z včetně řadového šestiválce. Na srazech v ČR jich pár k vidění je (-:

No a abych jen neplevelil, tak přiložím starší fotku mých krásek.

IMG_5675.jpeg

Ahoj Piplíku, díky za postřeh, vyřídím to kamarádovi👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

23 hours ago, Ivan Lelák said:

Hele, jsem já vůbec petrolhead? Létám UL érem, mám několik motorek, procestoval jsem na nich snad celou Evropu, užívám si jízdu v MX-5, mám 30 let starý americký van, jezdil jsem (a něco i kdysi měl) s různými BMW, Mercedes, Porsche, Aston Martiny atd., v 11 letech jsem řádil na dospělé závodní motokáře (byl začátek 70. let a můj oblíbený 15 km okruh vedl po běžných silnicích) a bez dohledu proháněl amatérsky postavenou buginu po Štikovské rokli. No a teď jsem nafasoval nový služebák (embéčko, Superb Scout) a užívám si hlídání jízdních pruhů + další asistenty nebo adaptivní tempomat, který na rozdíl od minulého už nejen hlídá okolní provoz a upravuje podle něj rychlost, ale upravuje rychlost i podle dopravních značek. Je to normální?  

ten americky van je na povazenie ale inac si ok.. 😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 1/12/2024 at 12:06 PM, Ivan Lelák said:

Hele, jsem já vůbec petrolhead? Létám UL érem, mám několik motorek, procestoval jsem na nich snad celou Evropu, užívám si jízdu v MX-5, mám 30 let starý americký van, jezdil jsem (a něco i kdysi měl) s různými BMW, Mercedes, Porsche, Aston Martiny atd., v 11 letech jsem řádil na dospělé závodní motokáře (byl začátek 70. let a můj oblíbený 15 km okruh vedl po běžných silnicích) a bez dohledu proháněl amatérsky postavenou buginu po Štikovské rokli. No a teď jsem nafasoval nový služebák (embéčko, Superb Scout) a užívám si hlídání jízdních pruhů + další asistenty nebo adaptivní tempomat, který na rozdíl od minulého už nejen hlídá okolní provoz a upravuje podle něj rychlost, ale upravuje rychlost i podle dopravních značek. Je to normální?  

Co ineho si uz dnes uzijes na dialnici a pri sluzobnych cestach? 😆, Len to pohodlie, teda, pokial nie si v Nemecku 😉

Upraveno uživatelem bluman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem vyklízel pozůstalost a našel jsem katalog od Datsun + Citroen DS, je to celé  v němčině. Pokud by se to někomu hodilo tak SZ. Vyhodit mi to bylo líto a poslat to umím. 

Škaro  

20240125_131055.jpg

20240125_152558.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...