Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Manuál je bezúdržbový a nekazí se? Moje první dvě auta byly ojetiny s klasickým manuálem (žádná DSG nebo MMT kurvítka) a u obou po pár desítkách tisíc kilometrů odešla "načatá" spojka. U automatů s HDM se jenom v předepsaných intevalech (á 70-90kkm, techniky co v zájmu AD tvrdí že "náplň je trvalá" patří kopat s rozběhem do díry) mění ATF, toť veškerá údržba... A co se staromilství týče, před 25 lety byl provoz výrazně slabší a řazení si jeden skutečně mohl užít - zatímco popojíždění v dnešních kolonách už je s fofrklackem jednoznačně za trest... :thumbsdown_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jsem ještě s automatem nikdy nejel, tak proto ta obava a nejistota, asi bych se po stránce technické nebál manuálu a ani automatu, Suzuki prý umí velmi dobře, mimo 4x4 i  automatické převodovky a manuální máme a žádný problém.

Jde mi jen o to, abych neskončil, jako nedávno někdo, ve Vltavě, když si dotyčný u automatu popletl co kde je a sjel dolů z navigace do řeky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, pavča napsal:

Tak se vracím ke svému tématu - jak jsem psal, konečná volba zdá se skončila u nové Suzuki Vitary 4x4 s mildhybridem, výbava velmi dobrá za asi docela rozumné peníze, v dané cenové kategorii a v té konkrétní ceně (asi 620.000,- Kč) a při požadavku na malé SUV (délka do 4250 mm) jsme prostě nenašli lepší auto.

Teď jde o to, zda s manuálem nebo zda si počkat asi půl roku a vzít automatickou převodovku (auto by stálo asi o 60.000,- Kč více). Synové nás nutí do automatu, já a manželka jsme odkojení manuálem, se kterým dlouhé desítky let jezdíme a máme tak trochu dojem, že ten desítky let starý návyk budeme nelehko překonávat. Co si o tom myslíte???

Já jsem měl vždy manuál, no dva roky zpět jsme koupili manželce automat na ježdění do práce a teď už bych vzal automatickou převodovkou aj do dalšího auta do rodiny.

Rychle si zvykneš a pak už nechceš jinak. 

A to upozorňuji, že ten náš automat má skoro 15 let a jen 4 stupně. 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, geometr napsal:

Jak vlezeš do toho automatu, nesmíš jen prudce šlapat na spojku (jak se na spojku při řazení šlape), páč to si pak dáš čumákem o volant (jak dupneš místo na spojkovej pedál kterej tam neni na brzdovej) a někdo to do Tebe ze zadu může šoupnout :-)))

Jo jo....levou nohu odstavit, jako by ju člověk neměl a je to. 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, pavča napsal:

No já jsem ještě s automatem nikdy nejel, tak proto ta obava a nejistota, asi bych se po stránce technické nebál manuálu a ani automatu, Suzuki prý umí velmi dobře, mimo 4x4 i  automatické převodovky a manuální máme a žádný problém.

Jde mi jen o to, abych neskončil, jako nedávno někdo, ve Vltavě, když si dotyčný u automatu popletl co kde je a sjel dolů z navigace do řeky...

Manzelce jsme pred par lety poridili automat (nikdy predtim to neridila), trvalo ji asi 5km nez zahlasila, ze manual uz nechce videt.

Rodinne auto uz jenom s automatem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, geometr napsal:

Jak vlezeš do toho automatu, nesmíš jen prudce šlapat na spojku (jak se na spojku při řazení šlape), páč to si pak dáš čumákem o volant (jak dupneš místo na spojkovej pedál kterej tam neni na brzdovej) a někdo to do Tebe ze zadu může šoupnout :-)))

To je o poprvé a pak už to jde samo 🙂

Vidím to jako dneska, sroloval jsem se na sklo 🙂

Horší bývalo z automatu do manuálu a nastartovat, to poskakování 🙂

 

 

Upraveno uživatelem DavidLC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj.. manual je jen pro konzervy(samo sebou nektery auta automat z principu nemaj) dneska, s tom provozu si to nemuzu vynachvalit. Jak robota u Toyoty, tak tiptronic u MB. A klidne me sezerte. 😄 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, Geodet napsal:

Jám mám Suzuki S-Cross 1,4 manuál a nemůžu si stěžovat. Spotřeba 6,5 litru. Známej má to samý v automatu a žere mu to 8 litrů.

Otec má kia ceed 1.6 benzín jezdí standardně za 8 v zimě za 8.5 v létě jsem to auto měl na skoro 2 měsíce a světe div se jezdil jsem za 7 když jsem chtěl tak aj pod... vždy je to o šoférovi.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je automat udelanej dobre, clovek si zvykne rychle a uz jinak nechce. Prerazovani ani poradne neciti. Popojizdeni v kolonach a po meste pohoda. Chce to zapomenout na pouzivani leve nohy. Zvlast v krizovych situacich mam nauceni seslapnout spojku, tam byl pro me nejvetsi boj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně toho se v začátku bojím, několikrát se mi v krizové situaci stalo, že naprosto reflexivně zapracuje kombinace spojka brzda a až zpětně se podivím, jak to fakt automaticky člověk provede aniž uvažuje co dělá. Na a v automatu se obávám, že i po nějaké době klidného ježdění může nastat nějaká situace, kdy se tento reflex může vrátit a to může být hodně nebezpečné...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, pavča napsal:

Přesně toho se v začátku bojím, několikrát se mi v krizové situaci stalo, že naprosto reflexivně zapracuje kombinace spojka brzda a až zpětně se podivím, jak to fakt automaticky člověk provede aniž uvažuje co dělá. Na a v automatu se obávám, že i po nějaké době klidného ježdění může nastat nějaká situace, kdy se tento reflex může vrátit a to může být hodně nebezpečné...

Fakt bych se toho nebál.... já točím automat/manuál několikrát do týdne a problém je spíš, že u manuálu zapomínám řadit. 🙂

Opravdu to chce jen levou nohu dostat do pohodlné polohy a je to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 minutami, pavča napsal:

Přesně toho se v začátku bojím, několikrát se mi v krizové situaci stalo, že naprosto reflexivně zapracuje kombinace spojka brzda a až zpětně se podivím, jak to fakt automaticky člověk provede aniž uvažuje co dělá. Na a v automatu se obávám, že i po nějaké době klidného ježdění může nastat nějaká situace, kdy se tento reflex může vrátit a to může být hodně nebezpečné...

Při "nějaké situaci" asi myslíš krizovku, tak už budeš brzdit dávno pravou.... Opravdu se toho neboj a moc o tom nekoumej.  Vyzkoušej a provozem si to rychle sedne. A pak už o tom nebudeš přemýšlet. Člověk je tvor líný a na pohodlí si zvyká snadno 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není se proč stresovat, když jsem se přestěhoval za velkou louži tak mi řekli, neřeš, dej si pro začátek levou nohu jakoby pod sebe k sedačce a jeď :) pak jsem poprvé v životě zařadil D jako dopředu ;) a vyrazil jsem. Jinak k té spotřebě automatu, dneska jsem si vyfotil jak jsem na tom, najdu to hodim to sem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...